אומגל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אומגל
Omegle
סוג אתר אינטרנט עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 25 במרץ 2009 – 8 בנובמבר 2023 (14 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסדים Leif K-Brooks עריכת הנתון בוויקינתונים
omegle.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
לוגו האתר

אומיגלאנגלית: Omegle) היה צ'אט אינטרנטי שאפשר לאנשים מרחבי העולם לנהל שיחה באופן אקראי. האתר נוצר במרץ 2009 על ידי ליף ק'ברוקס, סטודנט אמריקאי מורמונט, אז בן 18. לוגו האתר היה סמל של אומגה בהטייה אלכסונית.

מידע כללי[עריכת קוד מקור | עריכה]

אומגל מקשר בין שני משתמשים באופן רנדומלי ומקוון לחלון צ'אט, ומאפשר להם להתכתב או לקיים שיחת וידאו. באתר קיים "מצב בלש", המאפשר למשתמש להעלות שאלה ולצפות בזמן ששני אנשים אחרים מדברים עליה, בעוד שאין ביכולתו להשתתף בשיחה עצמה.

בשנת 2012 האתר החל לפעול על מנת לצנזר ולחסום משתמשים ותוכן לא הולם ואף הוסיף אפשרות גלישה נוספת, "מושגחת", על מנת להגן על קטינים מתחת לגיל 18 מתכנים לא ראויים. האתר עושה שימוש בתוכנת ההגנה נגד ספאם reCAPTCHA, כדי לאתר בוטים. עם זאת, האפקטיביות של הסינונים אינה מלאה, בשנת 2021, נוספה התגית "אני לא רובוט" לאחר מעבר בין כל שיחה, על מנת לסנן בוטים גם כן.

באתר אומגל קיים תוכן מיני רב וגולשים רבים עושים שימוש בפלטפורמה תוך עינוג עצמי. אתר זה הוא אתר נפוץ מאוד לסקסטינג עם אנשים זרים ובראיון בבי-בי-סי סיפר מייסד האתר שהוא מודע לתוכן המיני הבעייתי שמופיע בו לעיתים קרובות, והביע צער על הדרך שעושים בו שימוש חלק מהאנשים.

ב-8 בנובמבר 2023, פרסם ק'ברוקס הודעה המתארת את האתגרים בהפעלת האתר, ואת ההחלטה הסופית לסגור את האתר. האתגרים המפורטים כללו ניצול מקוון של ילדים והתקפות על שירותי תקשורת. ק. ברוקס הגיע למסקנה שהחלטתו נסובה סביב שימוש לרעה באינטרנט וביקש מהמשתמשים לשקול תרומה לקרן החזית האלקטרונית לתמיכה בזכויות הדיגיטליות של משתמשי האינטרנט.[1]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אומגל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]