אי האשליות (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אי האשליות
Fantasy Island
מבוסס על "אי האשליות" מאת ג'ין לויט
בימוי ג'ף וודלו עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ייסון בלאם
מארק טוברוף
תסריט ג'ף וודלו
כריס רואץ'
ג'יליאן ג'ייקובס
עריכה שון אלברטסון
שחקנים ראשיים מייקל פניה
מגי קיו
לוסי הייל
אוסטין סטוול
פורשיה דאבלדיי
ג'ימי או. יאנג
ראיין הנסן
מייקל רוקר
מוזיקה מת'יו מרגסון
צילום טובי אוליבר
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי קולומביה
בלאמהאוס הפקות
חברה מפיצה סרטי סוני
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 14 בפברואר 2020
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אימה
על-טבעי
פנטזיה
תקציב 7 מיליון דולרים
הכנסות 48.5 מיליון דולרים
www.fantasyisland.movie
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אי האשליותאנגלית: Fantasy Island) הוא סרט אימה על-טבעי-פנטסטי אמריקאי,[1] המבוים על ידי הבמאי ג'ף וודלו עם תסריט מאת ג'יליאן ג'ייקובס, כריס רואץ' ו-וודלו עצמו, המבוסס על סדרת הטלוויזיה של ABC משנת 1977 באותו השם שנוצרה על ידי היוצר ג'ין לויט. בסרט מככבים מייקל פניה, מגי קיו, לוסי הייל, אוסטין סטוול, פורשיה דאבלדיי, ג'ימי או. יאנג, ראיין הנסן, ומייקל רוקר,[2] והוא מופק על ידי המפיק ג'ייסון בלאם באמצעות "בלאמהאוס הפקות".

הסרט עלה לאקרנים בבכורה עולמית ב-14 בפברואר 2020, תחת הפצתם של "סרטי סוני".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אשת העסקים גוון אולסן, שוטר לשעבר בשם פטריק סאליבן, האחים החורגים ג'יידי וברקס וויבר ואישה מטרידה בשם מלאני קול זוכים בתחרות בביקור באי האשליות, מתחם נופש טרופי שבו פנטזיות מתגשמות. כאשר הם מגיעים, הם מכירים את מייסד המתחם ו"שומר האי" מר רורק ולאחר מכן מתחילים לחוות את הפנטזיות שלהם: ג'יידי וברקס נלקחים למסיבה באחוזה, פטריק משתתף במלחמה צבאית לזכרו של אביו המנוח, מלאני מחליטה לנקום בבריונית שהתעללה בה בבית הספר וגוון מקבלת את הצעת הנישואין של בן זוגה לשעבר שהיא דחתה שנים קודם. פטריק נופל בשבי על ידי חוליית חיילים אמריקאים ומגלה שמפקדם הוא אביו ושזו משימתם האחרונה לפני שהאחרון ימות. מלאני מוכנסת לבונקר תת-קרקעי ומקבלת הזדמנות להתעלל בבריונית, סלואן מדיסון בשיטות שונות ולבסוף מעלה לרשת האינטרנט סרטון שלה בוגדת בבעלה.

למרות זאת, סרטון אחר חושף שסלואן נחטפה מביתה על מנת להשתתף בפנטזיה כנגד רצונה. מלאני מתעשתת ומצילה אותה ממנתח סדיסטי במסיכה והשתיים בורחות. במהלך הלילה השתיים מותקפות שוב על ידי המנתח, אך ניצלות על ידי אדם בשם דיימון, חוקר פרטי שחי על האי והורג את המנתח. דיימון לוקח את השתיים למערה ומסביר שהפנטזיות על האי נוצרות בעזרת מי מעיינות מתחת "ללבו" של האי: אבן זוהרת שמציגה לאדם שמביט בה את תשוקותיו העמוקות ביותר. לאחר שהן מבינות שרורק ערבב את המשקאות שלהן עם מים מהאי, דיימון מסביר שהוא הגיע לאי בעקבות חקירה שקיבל, אך רורק הציע לו פנטזיה: לראות את בתו המתה. לצערו, הפנטזיה הפכה לסיוט וגרמה לו להילכד על האי. השלושה אוגרים מים מהאי בבקבוק וממשיכים לאתר הנופש כדי למצוא טלפון ולקרוא לחילוץ.

גוון מתעוררת ומגלה שהיא ובן זוגה הורים לבת ומסרבת להמשיך בפנטזיה. רורק מספר לה על הפנטזיה האישית שלו: להתאחד עם אשתו המתה, דבר שמתאפשר כל עוד רורק נשאר על האי ומגשים לאורחיו את הפנטזיות שלהם. גוון מצליחה לשכנע את רורק לשנות את הפנטזיה שלה (אף על פי שלכל אורח מותרת פנטזיה אחת בלבד), אך האי מתחיל לעוות את הפנטזיות של האורחים והופך אותן לסיוטים: ג'יידי וברקס מותקפים על ידי סוחר סמים שהאחוזה שייכת לו וגוון חוזרת לערב שבו היא בטעות גרמה לשריפה בבניין המגורים שלה ובכך הרגה את שכנה לבניין, ניק טיילור. היא מנסה להציל את ניק, אך מאבדת הכרה בגלל העשן ומחולצת על ידי עוזרתו של מר רורק, ג'וליה. גוון מבינה שכל האורחים מלבד מלאני, היו שם באותו הלילה שבו השריפה פרצה.

באותו הזמן, פטריק מנסה לעזוב את האי יחד עם אביו, אך החוליה נקראת להציל בני ערובה שמתבררים כג'יידי וברקס באחוזה. החיילים הורגים את חיילי קרטל הסמים, אבל הם חוזרים לחיים כזומבים מעוותים ורוצחים את ג'יידי ושאר החוליה. אביו של פטריק מקריב את עצמו על מנת שפטריק וברקס יוכלו לברוח בחזרה למתחם הנופש. מלאני וסלואן מותקפות על ידי המנתח שהפך לזומבי, אך דיימון זורק את עצמו ואת המנתח מצוק וכך הורג את שניהם. במתחם, סלואן מתקשרת לבעלה ומשכנעת אותו להתקשר לחברו של דיימון, שהוא טייס כדי שיוציא אותם מהאי. הניצולים מתקבצים במתחם, אך רורק לוכד אותם וחושף שכל האורחים הם חלק מפנטזיה של מישהו אחר הרוצה במותם.

האורחים מבינים שכולם היו מעורבים במותו של ניק ומסיקים שהם נמצאים בפנטזיה של רורק, מאמינים שהוא וג'וליה היו הוריו של ניק. האורחים בורחים למזח ומבחינים במטוסו של חברו של דיימון, אך חיילים זומבים מהקרטל מפוצצים אותו לפני שהוא נוחת. הקבוצה לאחר מכן נסוגה למערה במטרה להרוס את הקריסטל (הלב של האי) בעזרת רימון שברקס מחזיק. בזמן החיפוש אחר הקריסטל, האורחים מותקפים על ידי מפלצות שנראות כמו הסיוטים שלהם, אך האורחים הורגים אותם ומתאחדים סמוך לקריסטל. לפתע, מלאני דוקרת את פטריק ולוקחת את סלואן כבת ערובה. מלאני חושפת שכולם חלק מהפנטזיה שלה ורוצה שכולם ימותו בעקבות מותו של ניק, שמתגלה שהיא והוא היו אמורים לצאת לדייט באותו הלילה שהשריפה פרצה. בנוסף, מתגלה שג'וליה היא בעצם אשתו של רורק המופיעה באי כחלק מהפנטזיה שלו.

ג'וליה עומדת למות בשנית, רגע לפני כן היא משכנעת את רורק לשחרר אותה ולסייע לאורחים לברוח מהאי. רורק מגיע לעזרת האורחים ומספר לסלואן שטכנית גם היא אורחת על האי וגם לה מגיעה פנטזיה. סלואן בתורה מפנטזת שמלאני מתאחדת עם ניק, לפתע גופתו המתה של ניק עולה מן המים ומטביעה את מלאני למוות. לפני מותה היא זורקת רימון דלוק אל עבר הקבוצה, אך פטריק קופץ על הרימון כדי להציל את חבריו. הפנטזיה מסתיימת וסלואן, גוון וברקס מתעוררים במתחם, מבינים שפטריק מת מות גיבורים ורורק מסכים לשחרר אותם מהאי.

האורחים עולים על טיסה מהאי. ברקס מגלה שמגיעה לו פנטזיה (כיוון שהפנטזיה שהוא וג'יידי חוו הייתה בעצם של ג'יידי עבור שניהם) ומבקש שאחיו ג'יידי יחזור לחיים ויחזור הביתה. רורק מסביר שהפנטזיה יכולה להתגשם, אולם ברקס צריך להישאר על האי כדי שזה יקרה. לאחר שגוון, סלואן וג'יידי עוזבים את האי, רורק מציע לברקס להיות העוזר האישי שלו ושואל אם אי פעם היה לו כינוי. ברקס חושף שבעקבות התערבות הוא קעקע על עצמו את המילה "קעקוע" ("טאטו" באנגלית), אזכור לסדרת הטלוויזיה שעליה בוסס הסרט.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2018, הוכרז כי "בלאמהאוס הפקות" ו"סרטי סוני" עובדות על פיתוח עיבוד קולנועי לסדרת הטלוויזיה "אי האשליות", שתואר כתערובת של "וסטוורלד" ו"בקתת הפחד". הבמאי ג'ף וודלו נבחר לביים ולכתוב יחד עם תסריטאים נוספים את התסריט.[3]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2018, מייקל פניה, ג'ימי או. יאנג, דייב בטיסטה ולוסי הייל הצטרפו לצוות השחקנים.[4][5][6][7] בנובמבר 2018, במהלך ראיון, חשף וודלו כי מגי קיו, פורשיה דאבלדיי וראיין הנסן הצטרפו לצוות השחקנים וחשף כי בטיסטה כבר לא יוכל להופיע בסרט.[8]

בינואר 2019, מייקל רוקר, שרלוט מקיני, פריזה פיץ-הנלי ואוסטין סטוול הצטרפו לצוות השחקנים.[9] מאוחר יותר אישר ריאן הנסן כי הסרט לא יכלול את דמותו של טאטו מסדרת הטלוויזיה.[10]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט החלו בינואר 2019 בפיג'י.[11] חלק מהצילומים המחודשים התקיימו ביולי 2019.

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט עלה לאקרנים ב-14 בפברואר 2020.[12][13] במקור, תאריך עלייתו לאקרנים נועד ל-28 בפברואר 2020 לפני שהוא הוקדם בשבועיים.[1] בארצות הברית ובקנדה, ייצא הסרט לצד "פוטו אהבה" ו"סוניק - הסרט".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]