אנאבל 3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"אנאבל חוזרת הביתה"
Annabelle Comes Home
מבוסס על אנאבל
בימוי גארי דאוברמן עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'יימס וואן, פיטר ספרן עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט גארי דאוברמן עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה מיכאל בורג'ס
שחקנים ראשיים פטריק וילסון
ורה פרמיגה
מקנה גרייס
מדיסון איסמן
מייקל צ'ימינו
מוזיקה ג'וסף בישרה עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום מיכאל בורג'ס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה ניו ליין סינמה
ספרן קומפני
אטומיק מונסטר
חברה מפיצה האחים וורנר
הקרנת בכורה 26 ביוני 2019
משך הקרנה 106 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אימהעל-טבעי
תקציב 27–32 מיליון דולר[1]
הכנסות 231.3 מיליון דולר[2]
הכנסות באתר מוג'ו newlinehorrorfilm2019
סרט קודם "קללת לה יורונה" (2019)
סרט הבא "לזמן את הרוע 3: בשליחות השטן" (2021)
סרטים בסדרה היקום הקולנועי של לזמן את הרוע
www.annabellemovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"אנאבל חוזרת הביתה" (באנגלית: Annabelle Comes Home) הוא סרט אימה על-טבעי אמריקאי אשר בוים והוסרט על ידי גארי דאוברמן.[3] הסרט הוא השביעי במסגרת היקום הקולנועי של לזמן את הרוע. בסרט שיחקו בתפקידים הראשיים פטריק וילסון, ורה פרמיגה, מקנה גרייס, מייקל צ'ימינו ומדיסון איסמאן.[4]

הסרט יצא לאקרנים בארצות הברית ב-26 ביוני 2019.[4] בישראל עלה הסרט לאקרנים ב-11 ביולי 2019, כמה שבועות לאחר צאתו בכל שאר רחבי העולם.[5]

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1968, מביאים החוקרים העל-טבעיים אד ולוריין וורן את בובת אנאבל אל מחסן החפצים המקוללים שלהם. הם מקבלים אותה משתי אחיות שטוענות כי הבובה הרסה להם את הבית, תוך שהשליטה פחד וכאב בחיים שלהן. הסרט מתחיל כאשר ניתן לראות את הזוג וורן נוסעים במכונית שלהם, כשאנאבל יושבת מאחורה. לאחר מכן, הם נקלעים אל זירת תאונת דרכים שמקבלת תפנית בהמשך הסרט. בסמוך לכך, מבקש מהם השוטר שאחראי על הזירה שיסעו בנתיב אחר. הם מקשיבים לו, וממשיכים בנסיעה עד שהרכב שלהם מפסיק לעבוד, ונתקע מול בית קברות. אד יוצא מהרכב במטרה לתקן אותו, בעוד לוריין נשארת בתוכו עם אנאבל. בסמוך לכך, שומעת לוריין קול של ילדה המגיע מאנאבל, וכשהיא מסתובבת היא מגלה כי ישנה רוח בקרבתה. היא ממהרת לקרוא לאד תוך שזה כמעט נדרס ממשאית שאיבדה שליטה.

בהמשך הסרט, ניתן לראות את מרי אלן, השמרטפית של ג'ודי, עורכת קניות בסופר לכבוד יום הולדתה של ג'ודי, ביחד עם חברתה דניאלה. בהמשך, מאיימת דניאלה כי אם לא תוזמן למסיבת יום ההולדת של ג'ודי, היא תספר לקופאי בוב, כי זאת מאוהבת בו. מרי אלן ממהרת לענות לדרישה של דניאלה, והשתיים הולכות לביתם של אד ולוריין וורן, במטרה לשמור על ג'ודי. לאחר מכן, מכינות השתיים עוגת יום הולדת, ודניאלה מצטרפת אליהן. היא נותנת לג'ודי במתנה גלגיליות, וזאת מבקשת ממרי אלן לצאת איתן לסיבוב. מרי אלן משביעה את דניאלה שבעת שתשמור על העוגה, לא תיגע בדבר, וזו נענית לבקשתה. כשהשתיים יוצאות, מתחילה דניאלה לחקור את הבית, עד שהיא נתקלת בצרור מפתחות מחסן החפצים המקוללים של הזוג וורן. למרות האזהרות, היא נכנסת לשם ונוגעת בכל החפצים המקוללים, כולל פתיחת דלת ארון הזכוכית בו נמצאת אנאבל. לבסוף, מתגלה כי אביה הוא זה שנהרג בתאונה שקרתה בתחילת הסרט, והיא מנסה בעזרת החפצים המקוללים שבמחסן, לתקשר עמו בכל דבר אפשרית. בסמוך לכך, מתחילים דברים משונים לקרות סביבה, וכשהיא שומעת את גלאי העשן מצפצף, היא נזכרת ששכחה מהעוגה, והיא ממהרת לרוץ אליה תוך שהיא שוכחת לנעול את המחסן.

בהמשך, בעקבות כך ששכחה דניאלה לנעול את המחסן, משתחררות כל הרוחות מן החפצים המקוללים. מיד לאחר מכן, עוברות השלוש סדרת זוועות על ידי אותן הרוחות. בסוף הסרט, מצליחה דניאלה להחזיר את אנאבל אל ארון התצוגה, תוך שהיא נועלת אותה שם. הסרט מסתיים כאשר ניתן לראות את ג'ודי חוגגת את יום הולדת, ואת חבריה מגיעים בהמוניהם במטרה לשמח אותה. לאחר מכן, אומרת לוריין לדניאלה כי אביה מודע לכך שהיא לא אשמה בכך שהוא נהרג.

צוות השחקנים והדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 2018, הודיעו האחים וורנר כי ב-26 ביוני 2019, עתיד לצאת הסרט השלישי בסדרת אנאבל.[6] מאוחר יותר באותו החודש, הוכרז כי הסרט יבוים ויוסרט על ידי גארי דאוברמן. בנוסף לכך, נודע כי ג'יימס ואן ופיטר ספרן יהיו חלק מצוות הניהול של הסרט.[7] בספטמבר 2018, נודע כי מיכאל בורג'ס נבחר להיות צלם הסרט.[4]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-28 בספטמבר 2018, נודע כי הבת של הזוג וורן, ג'ודי וורן, תשחק בסרט בדומה לכך ששיחקה בסרט "לזמן את הרוע 2", ולאזכורה בסרט הראשון ביקום הקולנועי של לזמן את הרוע, "לזמן את הרוע". בנוסף לכך, פורסם כי בדומה לשאר סרטי היקום הקולנועי, גם בסרט זה יהיו ורה פרמיגה ופטריק וילסון בתפקיד אד ולוריין וורן.

ב-1 באוקטובר 2018, נודע כי מדיסון איסמן תהא בתפקיד השמרטפית של ג'ודי בסרט.

צילום[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלב הצילומים של הסרט החל באוקטובר 2018, בלוס אנג'לס.[8]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוגו הסרט "אנאבל חוזרת הביתה"

הסרט יצא לאקרנים ב-26 ביוני 2019, בהפצתם של האחים וורנר.[4] ב-31 במרץ 2019, יצא הטריילר הרשמי של הסרט.[9] הטריילר הועלה לרשתות החברתיות השונות, כדוגמת אינסטגרם,[10] טוויטר,[11] פייסבוק, וכדומה. בנוסף לכך, הטריילר הועלה לערוץ היוטיוב של האחים וורנר.[9]

בסמוך לכך, עלה לאינטרנט האתר הרשמי של הסרט.[12] הפרימיירה של הסרט נערכה בסינמה סיטי שבגלילות.[13]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Anthony D'Alessandro, Anthony D'Alessandro, ‘Toy Story 4’ Holds Down No. 1 With $58M Before ‘Spider-Man’ Mania, ‘Annabelle 3’ Jump Scares To 31M+, ‘Yesterday’ $17M+ – Sunday Final, Deadline, ‏2019-06-30 (באנגלית)
  2. ^ Annabelle Comes Home (2019) - Box Office Mojo, www.boxofficemojo.com
  3. ^ Brad Miska, Third ‘Annabelle’ Film the Next In ‘Conjuring’ Universe, Bloody Disgusting!, ‏2018-04-27 (באנגלית)
  4. ^ 1 2 3 4 Third 'Annabelle' Film the Next In 'Conjuring' Universe - Bloody Disgusting, bloody-disgusting.com (באנגלית)
  5. ^ אנאבל 3, באתר "סרט"
  6. ^ Schaefer, Sandy (20 באפריל 2018). "New Conjuring Film, Just Mercy & More Set Release Dates". Screen Rant. נבדק ב-28 באפריל 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Kit, Borys (27 באפריל 2018). "'Annabelle: Creation' Sequel in the Works With Gary Dauberman Directing (Exclusive)". The Hollywood Reporter. נבדק ב-28 באפריל 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Untitled Annabelle Project, נבדק ב-2018-10-29
  9. ^ 1 2 Warner Bros. Pictures (2019-03-30), ANNABELLE COMES HOME - Official Trailer, נבדק ב-2019-03-31
  10. ^ Annabelle Comes Home (@annabellemovie) • Instagram photos and videos, www.instagram.com (באנגלית)
  11. ^ Annabelle Comes Home, Welcome to the home of The Conjuring Universe. Watch the trailer for #AnnabelleComesHome now, in theaters June 28.pic.twitter.com/sSfKlNR1MN, @annabellemovie, ‏2019T17:15 (באנגלית)
  12. ^ Annabelle Comes Home | Official Site, Annabelle Comes Home | Official Site (באנגלית) (ארכיון)
  13. ^ sereTov on Instagram: “אנאבל יש רק אחת. ממחר היא תבקר גם אתכם בקולנוע 😯 @cinemacityisrael”, באתר Instagram (באנגלית)