אנג'לו בואונו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף אנג'לו בואנו)
אנג'לו בואונו
Angelo Anthony Buono Jr.
לידה 5 באוקטובר 1934
רוצ'סטר, ניו יורק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 21 בספטמבר 2002 (בגיל 67)
Calipatria, קליפורניה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנג'לו אנטוני בואונו ג'וניור (5 באוקטובר 193421 בספטמבר 2002) היה חוטף, אנס ורוצח סדרתי אמריקאי. יחד עם בן דודו קנת' ביאנקי ביצע מספר רציחות של נשים. צמד הרוצחים כונו "החונקים מהילסייד" (וגם "החונקים ממורד הגבעה").

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בואונו נולד ברוצ'סטר ניו יורק, דור ראשון למהגרים איטלקים-אמריקאים מסן בואונו שבאיטליה. בתקופה שקדמה לרציחות, לבואונו כבר הייתה היסטוריית פשיעה רחבה שכללה התחמקות מתשלום מזונות, גנבת רכבים, תקיפה ואונס. בשנת 1975 בואונו חידש את הקשר שלו עם בן דודו, קנת' ביאנקי.

בואונו, שהעמיד פנים שהוא מצליח עם בנות המין השני, שכנע את ביאנקי לסרסר בשתי בחורות, אותן החזיק בדירתו כאסירות. בסוף שנת 1977, הצמד עבר מסרסרות בנשים לרצח נשים, ועד למעצרם בשנת 1979 ביצעו עשר רציחות. בואונו סיפר שכפה על נשים לכנותו בשם "סוס הרבעה איטלקי".

רציחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביאנקי ובואונו סיירו ברחבי לוס אנג'לס במכוניתו של בואונו והשתמשו בתגי משטרה מזויפים כדי להונות נשים שהם שוטרים סמויים. קורבנותיהם היו נשים וילדות בגילאי 12 עד 28 מאזורים שונים במדינה. הם הורו לקורבנותיהם להיכנס למכונית בטענה כי מדובר ברכב משטרתי מסווה, נסעו לביתו של בואונו ושם עינו ואנסו אותן. הקורבנות היו:

צמד הרוצחים נהג להתעלל מינית בנשים לפני שחנק אותן למוות. בנוסף לחניקה הם רצחו את הקורבנות גם בשיטות נוספות כגון זריקה קטלנית, שוק חשמלי והרעלה בפחמן חד-חמצני. בעודו מעורב ברציחות, ביאנקי ניסה להתקבל ליחידת המשטרה של לוס אנג'לס ואף הצטרף לשוטרים ותיקים בניידות בניסיון ללכוד את החונקים מן הגבעה.

לילה אחד, בעודם מנסים לתכנן ולבצע את רציחתם המשותפת ה-11 במספר, ביאנקי גילה לבואונו שהוא הצטרף לשוטרים בניידות המשטרה ושהם תחקרו אותו לגבי מקרי הרצח. בואונו איים להרוג את ביאנקי אם זה האחרון לא יימלט מידית לבלינגהאם וושינגטון. ביאנקי פעל לפי איומו של בואונו במאי 1978.

משפטו[עריכת קוד מקור | עריכה]

תיק החקירה נגד בואונו התבסס בעיקר על עדותו של ביאנקי. החוקרים מטעם פרקליטות מחוז לוס אנג'לס קבעו שביאנקי הוא עד לא אמין ואינו משתף פעולה ולכן שחררו את בואונו. השופט רונלד מ.ג'ורג' דחה את הבקשה לבטל את התיק נגדו והעביר את החקירה לצוות אחר.

משפטו של בואונו היה המשפט הארוך ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית לאדם בודד, הוא התחיל בנובמבר 1981 והסתיים כעבור שנתיים בנובמבר 1983. במהלך המשפט, ביאנקי העיד נגד בואונו במטרה לזכות בהמתקת דינו. בית המשפט הרשיע את בואונו בתשעה סעיפים של רצח. בית המשפט דן אותו למאסר עולם, והשופט במשפט טען כי עונש מוות היה הולם יותר בעבורו.

מאסר ומוות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1986 בואונו נשא לאישה את כריסטין קיזוקה, אם לשלושה ועובדת במשרד התעסוקה של קליפורניה.

בואונו נמצא מת בתא המעצר שלו ב-21 בספטמבר 2002, הוא היה לבדו בתאו ומת מהתקף לב.

בשנת 2007, נכדו של בואונו, כריסטופר בואונו, התאבד מיד לאחר שירה בראשה של סבתו, מרי קסטיליו. קסטיליו הייתה נשואה בעבר לבואונו וילדה לו חמישה ילדים, ביניהם אביו של כריסטופר. כריסטופר בואונו לא ידע את זהותה האמיתית של סבתו עד לשנת 2005.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנג'לו בואונו בוויקישיתוף