בובה פראית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בובה פראית
Muñeca Brava
סוגה טלנובלה עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים Televisión Federal
כותבים אנריקה טורס
בימוי הרנן אברהאמסון
גאיטה אראגונה
שחקנים נטליה אוריירו
פקונדו ארנה
סגונדו סרנדס
מריאנה אריאס
ארץ מקור ארגנטינה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות ספרדית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 270 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק סלוודור מחייה אלחנדרה
צלמים הוגו בטיסטה
אורך פרק 40 דקות
שידור
רשת שידור Telefe
רשת שידור בישראל ערוץ ויוה
ערוץ 2
ערוץ 3
yesVOD
HOT VOD
וואלה! VOD
תקופת שידור מקורית 16 בנובמבר 199817 בדצמבר 1999
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בובה פראיתספרדית: Muñeca Brava) היא טלנובלה ארגנטינאית מצליחה בת 270 פרקים, שהופקה על ידי חברת ההפקה Telefe בין השנים 1998- 1999.[1]

כוכבי הטלנובלה הם נטליה אוריירו ופקונדו ארנה.[2]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה עוקבת אחר מילגרוס (מילי) אספוסיטו, נערה רומנטית ורגשנית, אשר אמה מתה לאחר לידתה. בשל היותה יתומה, מילי גדלה במנזר שבו נולדה בידיעה שאמה מתה משברון לב, ללא ידיעה מי הוא אביה. המנזר שופע בנזירות אוהבות וטובות לב ואב מנזר דואג. אהבתה הגדולה של מילי היא לכדורגל.

בהגיעה לגיל 18, נאלצת מילי לעזוב את המנזר, ולחפש מקום אחר לחיות ולעבוד בו. היא מגיעה לבית משפחת דיקרלו, המכונה "אחוזת הבדידות", כדי להיות המשרתת האמונה על הטיפול באנחליקה שהיא אמו של בעל האחוזה, פדריקו. במהלך הזמן סופגת מילי עלבונות רבים ויחס מבזה מבני משפחת דיקרלו. היא מתאהבת באיבו, בנם של פדריקו ולואיסה, שגם מתאהב בה, אך הקשר ביניהם עובר תלאות רבות, בעיקר בשל הבדלי המעמדות ביניהם.

לעלילה קווים רבים, והיא עוקבת אחר דמויות משניות נוספות המוצאות אהבה. קו העלילה המרכזי עוסק ביחסי אהבה-שנאה ומריבות בין מילי ואיבו, בניסיונם לגשר על הבדלי המעמדות. קו העלילה המשני הוא חיפושה של אנחליקה אחרי נכדה האובד, שנולד כתוצאה מפרי רומן של בנה פדריקו עם משרתת שעבדה באחוזה שנים רבות קודם לכן בשם רוסריו, ושברחה מהאחוזה שבורת לב בעודה בהיריון לאחר סירובו של פדריקו להינשא לה, כתוצאה מלחצו של אביו.

אב המנזר, האב מנואל, אם המנזר והנזירה קטלינה "לחיים" מגלים כי מילי היא נכדתה של אנחליקה, והם דואגים מכך שהיא מאוהבת באיבו, שהוא למעשה אחיה למחצה. בשלב מסוים מגלה מילי כי היא אחותו למחצה של איבו, ומנסה למצוא כל דרך אפשרית להתרחק ממנו, אך במהרה מתגלה סוד עמוק: איבו אינו בנו של פדריקו, לכן מילי ואיבו אינם אחים.

קווי עלילה נוספים: עסקיהם המפוקפקים של פדריקו ודמיאן (אחיה של לואיסה) בחברת הבנייה המשפחתית, הכוללים שחיתות, שוחד, שימוש בחומרי בנייה סוג ב' ויחס משפיל לעובדים. הקשר הרומנטי המתפתח בין רמון, גנן באחוזה לבין סוקורו, הטבחית באחוזה. הרומן בין דמיאן לבין מרתה (בתה של סוקורו) העובדת כמשרתת באחוזה וחושבת שהכסף הוא כל מה שחשוב. פבלו, בנו של דמיאן, המעמיד פני נכה, ומתאהב במילי. בובי, חברו הטוב של איבו המנסה לכבוש את ליבה של ויקטוריה, אחותו היפה וקרת הלב של איבו. רוקי (מורגן), נהגה האישי של ויקטוריה, המאוהב בה גם הוא, ומנסה להרשים אותה. לינה, משרתת נוספת באחוזה הלומדת עיצוב שיער, מאוהבת בבובי, חברו של איבו. אנדריאה, בת חסותה של אנחליקה, עובדת כמזכירה בחברת הבנייה וחברה לפרקים של איבו, המנסה להפריד בינו לבין מילי. ברנרדו, רב המשרתים באחוזה ואחיה של רוסריו, ומכאן הוא דודה של מילי.

הטלנובלה מתובלת בחוש הומור, בדיחות ומעשי קונדס, כשברקע מתנגנים שיריה של נטליה אוריירו. כמו כן משובצים שירים שונים במועדון אליו הדמויות נוהגים להגיע לתחרויות, ריקודים, ובעיקר להשתחרר.

הצלחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרסאות מסביב לעולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לסדרה זו יצאה גרסה במקסיקו, פרו, פורטוגל, אינדונזיה והודו.

בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעת שידור הסדרה בערוץ "ויוה", שהיה בתחילת דרכו, זכתה להצלחה מסחררת והפכה את שחקניה הראשיים: נטליה ופקונדו (שהיה מוכר לקהל גם מ"קטנטנות") - לכוכבי ענק בישראל. רגע השיא היה במסגרת טקס ששידר הערוץ, "ויוה 2000", בו זכו השחקנים והטלנובלה עצמה בארבעה מתוך חמשת הפרסים שהוענקו באותו הערב: ארנה זכה בפרס השחקן הטוב ביותר, נטליה בפרס השחקנית, שיר הנושא אותו שרה זכה אף הוא בקטגוריית השירים - והסדרה "בובה פראית" עצמה זכתה בפרס טלנובלת השנה.

הזמרות אביטל בן אשר ושרית חדד הקליטו גרסאות בעברית לשיר הנושא בשנת 2000. גרסתה של אביטל תורגמה על ידי ארלט ספדיה ושימשה כשיר הנושא של אלבומה השני "בובה פראית", ובגרסתה של חדד, שתורגמה על ידי יוסי גיספן וזכתה להצלחה רבה יותר, נקרא השיר "קח את הכל" והוא נכלל באלבומה השמיני "לעשות מה שבא לי".

צוות שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פדריקו דיקרלו (ארתורו מאלי): איש עסקים חשוב, בעל החברה "דיקרלו בנייה" ולא מחבב במיוחד את אשתו, לואיסה. בעל מזג רע.
  • לואיסה דיקרלו (פרננדה מיסטרל): אשתו של פדריקו ואמם של איבו וויקטוריה. אישה סנובית, מדוכאת ועוקצנית. מכורה לאלכוהול.
  • ויקטוריה דיקרלו (ורוניקה ויירה): בתם השנייה של לואיסה ופדריקו. סנובית ובתחילת הסדרה לא נחמדה אל מילי.
  • אנחליקה דיקרלו (לידיה למאיסון): אמו של פדריקו שממנו היא לא רואה נחת. אישה מצחיקה, חביבה וטובת לב. סבתם של איבו וויקטוריה.
  • דמיאן רפאלו (נורברטו דיאז): אחיה של לואיסה. איש שקרן, רמאי, רודף בצע ומהמר כפייתי.
  • פבלו רפאלו (סגונדו סרנדס): בנו של דמיאן רפאלו, דודו של איבו. עוסק כצייר.
  • אנדריאה ראמוס (מריאנה אריאס): מזכירה בחברת הבנייה, וחברה של איבו, אך מנהלת רומן עם אביו, פדריקו.

העובדים באחוזה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שאר הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "בובה פראית - ויוה". וואלה! ויוה. נבדק ב-2018-07-11.
  2. ^ 17 שנה אחרי: איך נראים היום כוכבי "בובה פראית"?, באתר ‏מאקו‏, 6 באוגוסט 2015