בני לוריאן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
בני לוריאן
Lorien Legacies
ספרי הסדרה
אני מספר ארבע
כוחה של מספר שש
עלייתו של מספר תשע
המפלה של מספר חמש
נקמתה של מספר שבע
גורלה של מספר עשר
נלחמים כאחד
מידע כללי
מאת פיטקוס לור (ג'יימס פריי וג'ובי האגהס)
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה נוער
מדע בדיוני
פנטזיה
הוצאה
הוצאה הרפר קולינס עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בשפת המקור HarperCollins
תאריך הוצאה 2010-עדיין
הוצאה בעברית
הוצאה כנרת
תאריך 20112018
תרגום רחל אהרוני
ארז אשרוב
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בני לוריאן היא סדרת ספרי מדע בדיוני לנוער, אשר נכתבה על ידי ג'יימס פריי וג'ובי האגהס תחת שם העט המשותף פיטקוס לור.

"אני מספר ארבע" (יצא לאור ב-2010) הוא הספר הראשון בסדרה זו המונה כשבעה ספרים. ספרי ההמשך שלו הם: "כוחה של מספר שש" (יצא לאור ב-2012), "עלייתו של מספר תשע" ( יצא לאור ב-2013), "המפלה של מספר חמש" (יצא לאור ב-2014), "נקמתה של מספר שבע" (יצא לאור ב-2015), "גורלה של מספר 10" (יצא לאור ב-2017) ו"נלחמים כאחד" (יצא לאור ב-2018). הספרים מפורסמים על ידי חברת ההוצאה לאור HarperCollins, (כנרת בהוצאה ישראלית).

סקירות העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספרים העיקריים בסדרת בני לוריאן[עריכת קוד מקור | עריכה]

"אני מספר ארבע"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אני מספר ארבע (ספר)

הספר עוקב אחר סיפורם של ג'ון סמית, נער-חייזר בן 15 מכוכב הלכת לוריאֶן, והספאן השומר שלו, הנרי, בעודם בורחים מהמוגדוריאנים, גזע אחר של חייזרים שצד את ג'ון ושמונה בני נוער לורים נוספים הגרים על כדור הארץ. תשעת בני הנוער האלה הם חברי הגארד, קבוצת לורים בעלי כוחות מיוחדים הנקראים "מורשות". ספאנים, גם הם לורים, לא מקבלים מורשות, ולרוב הופכים למגנים וחונכים של חברי גארד צעירים. הנערים מוגנים על ידי כשף, שבזכותו הם יכולים להיהרג רק בסדר מספרם, אולם הכשף פועל רק עד שלפחות שניים מהם יתאחדו.

שלושת הגארדים הראשונים נרצחו, וג'ון הוא מספר ארבע. לאחר מותו של מספר שלוש כשהנער וג’ון בפלורידה, מה שהופך את ג׳ון לבא בסדר, ג'ון והנרי עוברים לעדן, אוהיו. בעודם שם, ג'ון מתאהב בשרה הארט, נערה אנושית, מסתכסך עם מארק ג'יימס (סכסוך שנפתר מאוחר יותר), הופך לחברו הטוב של סאם גוד ומוצא כלב שלו הוא קורא ברני קוסאר.

בהמשך סאם מגלה את סודו של ג'ון, אך שומר עליו ותומך בו. לקראת סוף הספר המוגדוריאנים מוצאים את ג'ון ומתרחש קרב בבית הספר התיכון של עדן. מספר שש מוצאת את ג'ון לפני שהקרב מתחיל, ויחד עם ג'ון, שרה, סאם, הנרי, ברני קוסאר (שמתברר שהוא כימרה לורית: חיה לורית שיכולה להפוך לחיות שונות) ומארק נלחמים במוגדוריאנים. המוגדוריאנים מפסידים בקרב, אולם הנרי מת וברני קוסאר נפצע קשה. במהלך הקרב בית הספר בו למד ג'ון מושמד על ידי אחד הטורפים, חיות ענק שהמוגדוריאנים משתמשים בהם ללחימה. ג'ון, סאם, שש וברני קוסאר כפושעים נמלטים יוצאים לחפש את שאר חברי הגארד כדי שיוכלו להתאחד ולהביס את המוגדוריאנים לפני שאלה יכבשו ויהרסו את כדור הארץ.

"כוחה של מספר שש"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – כוחה של מספר שש

סיפור זה מסופר על ידי כמה חברי גארד: מספר ארבע (ג'ון סמית), שנמצא במנוסה עם סאם, שש וברני קוסאר (הדלי, כימרה מלוריאן), ומספר שבע (מרינה), שמסתתרת בסנטה תרזה, מנזר בספרד. בעוד ג'ון, מספר שש וסאם מנסים להישאר צעד אחד לפני המוגדוריאנים בעודם מחפשים את שאר הלורים ששרדו, מספר שבע מחפשת אחר חדשות על ג'ון אחרי הקרב האמיץ שלו בבית הספר שהופיע בסוף הספר אני מספר ארבע.

בתחילת הסיפור מסופר על חייה של מרינה, וגם על ג'ון, שש, סאם וברני קוסאר כאשר הם נאבקים להתחמק מהמשטרה שמחפשת אחריהם. מרינה מתחילה לחשוד שהמוגדוריאנים גילו אותה, אך מאמינה שהכשף הוא שמונע מהם לתקוף אותה. היא רואה את אותו המוגדוריאני עוקב אחריה שוב ושוב בנסיבות שונות. באותו הזמן, ילדה חדשה בת 7 בשם אלה מגיעה לבית היתומות ומרינה מיד מתיידדת איתה.

במקום אחר, ג'ון, שש, ברני קוסאר וסאם בורחים מהמשטרה ומתחבאים שוב. ג'ון סוף סוף מחליט לפתוח את השידה שלו, והוא והאחרים בודקים את תוכנה. כמעט כל מה שנמצא בשידה לא מוכר לא לג'ון ולא לשש. כשהם פותחים את השידה היא מיידעת את המוגדוריאנים על מקום הימצאם, ולכן מאוחר יותר באותו הלילה הם תוקפים את הבית. שש, וג'ון, שיצאו לטייל, אך ברגע האחרון הם שמעו פיצוץ מכיוון הבית. הם בורחים עם סאם וב"ק. מאוחר יותר ג'ון קורא את המכתב של הנרי ומגלה כי ייתכן שהמוגדוריאנים חטפו את אביו של סאם. סאם נזכר שאביו סיפר לו על בסיס לורי סודי בחצרו האחורית, הם יוצאים למצוא אותו. בינתיים, מרינה מנסה לשכנע את אדלינה, הספאן שלה, לפתוח איתה את השידה שלה ולקחת אחריות על תפקידה, אך ללא הצלחה. אלה מוצאת את השידה המוחבאת, וכשמרינה ואלה הולכות לקחת אותה, שלוש בנות מהמנזר מתעמתות עם מרינה. מרינה נלחמת איתן, אבל בסוף אלה שוברת את ידה. מרינה מגלה את מורשת הריפוי שלה כשהיא מרפאת את ידה של אלה. מאוחר יותר, מרינה מסממת את אדלינה כדי לפתוח את השידה שלה.

בעדן, שש, ג'ון, סאם וב"ק מצליחים להגיע לביתו של סאם, שם הם פותחים את הבאר ומגלים את בסיס המידע של אביו. המוגדוריאנים מופיעים, ושש וב"ק נאלצים להילחם בהם, בזמן שג'ון וסאם בטעות מוצאים את שרה. שרה מסגירה את ג'ון ל-FBI והם עוצרים אותו ושמים אותו ואת סאם בכלא ליד וושינגטון הבירה. בנוסף, מרינה מפעילה משדר בתיבה שלה, בלא ידיעתה, וכיוון שהמוגדוריאנים פרצו את השידה של שש, כעת הם יודעים היכן היא נמצאת. שש, ג'ון, סאם וב"ק מתבוננים בדגם מערכת השמש של לוריאן של ג'ון, כאשר הם רואים את מכשיר האיתור של מרינה ושומעים את קולה, עד שהקשר ניתק. בכלא, ג'ון מתוחקר, אך עד מהרה המוגדוריאנים מגיעים. שש מגיעה ועוזרת להם לברוח, על אף שהיא כועסת מאוד על שהשאירו אותה להילחם לבדה בעדן. המוגדוריאנים גנבו את השידה של ג'ון. ג'ון, שש, ב"ק וסאם, מצליחים כולם לברוח מהכלא מבלי להיות מותקפים על ידי המוגדוריאנים ומגבשים תוכנית. שש טסה לספרד לעזור למרינה, שעכשיו היא מבינה שהיא חברת גארד, בעוד שסאם, ב"ק וג'ון נוסעים לבסיס המוגדוריאני בהר מרוקן ליד וירג'יניה המערבית.

בינתיים, המוגדוריאנים משיגים את מרינה ואדלינה בעודן מנסות לברוח. אדלינה נרצחת כאשר היא מנסה לעזור למרינה. המוגדוריאני שמרינה ראתה לפני כן מציל את חייה, ומסביר שהוא לא מוגדוריאני כפי שמרינה חשבה, אלא השומר (לא בדיוק ספאן, אבל תחליף) של חברת הגארד העשירית, אלה. הוא מסביר שאלה הייתה על ספינת החלל השנייה, לאחר שזקן השבט האחרון, לורידס, הקריב את עצמו. השומר, ששמו קרייטון, ואלה, שהיא בעצם בת 12 ויכולה לשנות גילאים על ידי שימוש ביכולת האטרנוס של לורידס. הקטור, חבר של מרינה, ומרינה מנסים לברוח לאגם, שם נמצאת כימרה לורית שמחכה לעזור להם. שש מגיעה ועוזרת לקרייטון, אלה, מרינה והקטור להילחם. הקטור נהרג על ידי חיה מוגדוריאנית. הם מנצחים בקרב. שש מתכננת למצוא את יתר חברי הגארד ושאר הכימרות, יחד עם מרינה, קרייטון ואלה. קרייטון אומר: "זה השקט שלפני הסערה. אנחנו מנצחים בהרבה יותר מדי קרבות מכדי שהם ירפו עכשיו. אתן נעשות חזקות מדי בשבילם. השליט שלהם יגיע לכאן בקרוב. סֶטְרָקוּס רָא".

במקום אחר, סאם וג'ון השתמשו באבן שמעבירה אליהם את המורשות של שש באופן זמני, על מנת לחמוק לתוך ההר ולקחת את השידה של ג'ון, ועוד אחת שהייתה שם. השפעת האבן נגמרת, ובמהרה המוגדוריאנים נלחמים בהם. הם מכבים את שדה הכוח בכלא ומשחררים את תשע, שעוזר להם להילחם בדרכם החוצה, על ידי שימוש בשידה השנייה, שמתברר שהיא השידה שלו, ככלי עזר. סאם נתפס, והם בורחים בלעדיו, מגלים שהוא נתפס מאוחר מדי. ג'ון פצוע מכדי לחזור בשבילו. סטרקוס רא מגיע, ותשע עומד לתקוף אותו, אבל רא מתחבא בתוך הבסיס, אליו תשע וב"ק לא יכולים להיכנס. ג'ון מנסה, ונפגע משדה הכוח העוטף את ההר. תשע, ג'ון וב"ק נוסעים צפונה, ללא ידיעה לאן, מאחר שהכתובת לפגישה עם שש הייתה בכיסו של סאם. מאוחר יותר תשע חושף, שהם נוסעים לביתו בשיקגו, אף על פי שהספאן שלו מת.

"עלייתו של מספר תשע"[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר יצא לאור בארצות הברית ב-21 באוגוסט 2012, ובעברית במאי 2013.

הספר מתמקד במספר שש שמנסה ליצור קשר עם ג'ון, באותו זמן שהיא, מרינה אלה וקרייטון- המגן של אלה, טסים להודו בעקבות שמועות ששם חי מספר שמונה ובידיעה שרק בעזרתו יצליחו לנצח במלחמה ולהרוג את מנהיג המוגדוריאנים- סטרקוס רא. הם נפגשים איתו לאחר כמה ניסיונות ש"גנרל שרמה" שמאמין, וכמוהו גם אנשיו, ששמונה הוא התגלמות של האל וישנו. מרינה מרגישה שהיא מתאהבת בשמונה ומוצאת לו את השידה שליד המפל, דבר שחשב שנלקח לו על ידי המוגדוריאנים.

לאחר מכן, הוא מוביל אותם למערה עתיקה ששימשה כמפקדה לוריאנית בימי קדם שמצויים בה אבני לורלייט שיוכלו להעביר אותם לנקודת המפגש שלהם עם ג'ון בניו מקסיקו במפקדה העתיקה. הם גילו נבואה עתיקה שמראים בה איך ימותו מספרי אחת שתיים ושלוש, ותמונות של ארבע ושאר המספרים. הם גם רואים בנבואות ציורים שמראים את כדור הארץ נחלק לשתים. כמו כן הייתה שם גם דמות שנעוצה בה חרב, אבל הראש היה מנופץ. לאחר שאלה תיקנה את הציור באמצעות כישרונה הציורי, מתברר שזה מספר שמונה. זמן קצר לאחר מכן המוגדוריאנים עלו עליהם והגיעו למערה שהתחילה להתמוטט. קרייטון מיהר להביא את השידות של שבע ושל שמונה אך אבן התרסקה עליו והוא נהרג. החבורה הצליחה להשתגר בעזרת אבני הלורלייט שנמצאו שם. ובעזרת אחת המורשות של מספר שמונה - 'טלפורטציה' אך מתרחשת תקלה, ושש שלא החזיקה ידיים עם שמונה, אלא עם אלה ומרינה, משתגרת כמתוכנן לניו מקסיקו, אך חבריה משתגרים למפרץ עדן בסומליה.

אלה מגלה אצלה מורשת חדשה, "טלפתיה". באמצעות מורשתה החדשה הם מגלים ששש נמצאת בבסיס צבאי של המוגדוריאנים - ניו מקסיקו. שש פוגשת את שרה בבסיס של המוגדוריאנים, אך מתברר שזהו רק תכסיס, ואין זה שרה. זה היה סטרקוס רא שיכול לשנות צורה לאנשים אחרים. שש נלחמת איתו קצת אך נלקחות ממנה המורשות, והיא מושלכת לתא כלא שבו נמצאת שרה הארט האמיתית. כפי שמתברר, שרה בכלל לא בגדה בג'ון. לאחר מעט זמן שש נלקחת לדו-קרב נוסף עם סטרקוס-רא שמנצח אותה והופך אותה לכלואה בתוך מעטפת מאבן. לא לפני שהיא רואה שהוא נראה בדיוק כמוה פתאום.

העלילה עוברת אל ג'ון שמחלים מפגיעתו בשדה הכוח החשמלי שהקיף את סטרקוס רא. הוא מתאושש ומבין שסאם נלקח ממנו ואין אפשרות להחזיר אותו. בזמן שג'ון נמצא עם תשע בבקתה, הם נלקחים על ידי אנשי הממשל, ששמם אינו ידוע חוץ משניים: "הסוכנת ווקר" ו"הסוכן פרדי".תשע וג'ון משתחררים בקלות ומתחילים לזרוע הרס ומהומה במשאית שבה נלקחו ובכל המכוניות המשטרתיות הסובבות אותם. הסוכנת ווקר נפגעת בראשה וג'ון שהלך לרגע לבדוק מה מצבו של תשע, ולהביא את אבן הריפוי מגלה שהסוכנת ווקר הספיקה להיעלם, ואיתה הסוכן פרדי.

לבסוף כולם (מלבד חמש אותו הם עדיין לא מצאו) מתאחדים ומוצאים את שש, הם נלחמים במוגדוריאנים ובסטרקוס- רא. במהלך הקרב נפצע שמונה קשה, ומרינה לא יכולה לטפל בו כי סטרקוס- רא לקח להם את המורשות, גם שרה ואלה נפצעות קשה וג'ון רץ להצילן, ברגע האחרון חוזרות לכולם המורשות, שמונה נרפא וג'ון מגלה מורשת חדשה- ריפוי, כך הוא מציל את אלה ושרה. נוצר פיצוץ וכל המוגדוריאנים וסטרקוס- רא נעלמים, חברי הגארד מגלים זאת אך הם מאושרים שהם מאוחדים אחרי כל כך הרבה זמן.

"המפלה של מספר חמש"[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר יצא לאור בעברית במרץ 2014.

הספר מתעסק בחיי הלורים הנותרים, בסאם ובאביו ובהמשכו גם במספר חמש ואלה. סאם נמצא בכלא מוגדוריאני ומתאר את מצבו הקשה. מעט מאוחר יותר מגיע אביו להצילו יחד עם אדאמוס/אדאם (ראו גם: בני לוריאן - דמויות). אדאם (שהוא מוגדוריאני) נותר לבדו ונלחם בבני עמו, המוגדוריאנים. מאוחר יותר נוצר עמו קשר.

באתר חדשות נכתב כי נוצר מעגל תבואה בשדה מסוים. בני האנוש חושבים כי זהו מעשה קונדס של נערים, אך הסמל הוא בצורת הספרה 5. מאוחר יותר נוצר קשר עם מספר חמש והוא בא עם חברי הגארד לוילה של מספר תשע בשיקגו עם האחרים. אלה מגלה בעזרת המכתב שקרייטון (הספאן ממלא המקום שלה) השאיר לה אחרי מותו כי היא לא נבחרה על ידי זקני השבט אלא שסבא - רבא שלה הוא אחד מזקני השבט ואביה טען כך כל חייו. מאוחר יותר, בתחילת המלחמה, אביה, שתרם בעבר חפצים רבים למוזיאונים שלח אותה ואת קרייטון, שעבד אצלו, גם לכדור הארץ. דבר זה מסביר את העובדה שאין לה שידה מיוחדת או קמע לורלייט, כמו לגארדים האחרים.

לאלה יש סיוטים על מנהיג המוגדוריאנים, סטרקוס רא. ג'ון טוען כי היא פיתחה מורשת חדשה בזמן שנלחמו (עלייתו של מספר תשע) בסטרקוס רא ופגעה בו בעזרת חתיכת מתכת בעוד האחרים לא הצליחו להזיק לו באמת. באחת הפעמים מרינה מצליחה לחבור אל אלה בסיוטים שלה ולראות את שיקגו נהרסת. בעוד אחד מהסיוטים שלה מרינה, לא מצליחה להעיר אותה וכשג'ון נוגע בה הוא הופך גם הוא למשותק ולא יכול להתעורר.

למסע להחזרת השידה של מספר חמש, יוצאים חמש, שש, שבע, שמונה ותשע. מאוחר יותר מתברר כי מספר חמש עובד עם המוגדוריאנים בטענה שהם ינצחו ושהם בעצם "החבר'ה הטובים". חמש מעלף את שש וכמעט הורג את תשע כאשר הוא מטביע אותו בעזרת מורשותיו (בני לוריאן - דמויות). הוא מותיר את שבע ושמונה חיים בטענה שהם לא לעגו לו (ומודיע כי הוא רצה שיחשבו כי הוא חלש ולא יראו מהם כוחותיו האימתניים והחזקים באמת), ומציע להם להצטרף אליו ואל המוגדוריאנים. הם אינם מסכימים לבגוד בחבריהם ובמורשת שלהם. מרינה, מצליחה לרפא את שש בלי שמספר חמש ישים לב. מספר חמש מתכוון להרוג את מספר תשע, אך ברגע האחרון משתגר שמונה בעזרת מורשת הטלפורטציה שלו מול מספר חמש ונהרג. מרינה מגלה מורשת חדשה - קיפאון - ומוציאה לחמש את העין בעזרת נטיף קרח אך מרחמת עליו ולא מוציאה לו את העין השנייה. היא נשבעת לנקום.

באותו זמן, בוילה של תשע בשיקגו ג'ון ואלה, נמצאים בחיזיון על העתיד (בעוד כמה שנים) ובו אלה שולטת עם סטרקוס רא על העולם, בעוד סטרקוס רא טוען כי היא היורשת שלו, דבר שלא ברור עד כה. ג'ון, רואה בחיזיון כי הוא ושאר חברי הגארד ועוזריהם מתו כולם מלבד מספר שש וסאם. בחיזיון המוגדוריאנים משתלטים על העולם כולו ובני האדם כפופים לשליטתם. אלה יושבת על כס לצד סטרקוס רא ומוציאה להורג את מספר שש. בנוסף, הוא רואה את מספר חמש עם רטייה על עינו ולובש בגדי מוגדוריאנים. באותו זמן בוילה של תשע, המוגדוריאנים תוקפים את סאם מלקולם ושרה, ומלקולם נפצע קשה אבל באותו רגע ג'ון מתעורר בגלל הצלקת של שמונה, מספיק להציל את מלקולם אבל אלה נלקחת בידי המוגדוריאנים. הספר נגמר בזה שג'ון פוגש את אדאם.

"נקמתה של מספר שבע"[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלה (עשר) נחטפת לחללית מוגדוריאנית, היא מגלה שהיא מאורסת לחמש ושהיא צריכה לעזור למוגדוריאנים במתקפה נגד כדור הארץ.

הספר מספר על חזרת האל לוריאן והשכנתו בכדור הארץ. לאחר שחמש רצח את שמונה וברח עם המוגדוריאנים, שש, תשע ומרינה מגיעים לבסיס מוגדוריאנים, מוצאים את שמונה ולוקחים אותו. חמש מודע לנוכחותם אך לא מגלה על כך, הוא אומר להם שהוא מצטער ושלא התכוון ששמונה ימות ומאחל להם בהצלחה.

לאחר שג'ון, סאם, אדאם, מלקולם ושרה משתלטים על בסיס מוגדוריאני, הם יוצרים קשר עם חברי הגארד האחרים ומטיסים אותם לבסיס. החבורה מתפצלת לאחר תפנית בכוחות המיוחדים הגארד מקבלים תגבורת מעריקים מהכוחות המיוחדים שבראשם הסוכנת ווקר. הגארד מתפצלים בעוד חלק אחד הולך לשכנע את שר ההגנה לנאום לטובת הגארד בנאומו בא"ום והחלק השני הולך למקדש באתר המאיה כדי להעיר את לוריאן.

בסוף הספר מתחילה הפלישה המוגדוריאנית לכדור הארץ. כאשר שש שבע ואדאם מעירים את לוריאן הוא משתמש בגוף של שמונה כדי לדבר איתם, שמונה נפרד ממרינה ולוריאן ונותן כוחות לאנשי כדור הארץ. בסוף ספר רואים שניתנו כוחות טלקניזס לסאם, כאשר הוא מעיף ללא מגע פיקן שתקף אותם.

"גורלה של מספר עשר"[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שבספר הקודם התחילה הפלישה המוגדוריאנית ותחייתו של לוריאן בכדור הארץ, ג'ון וסאם אשר הצילו אנשים מגלים גארדית חדשה, העונה לשם דניאלה. שש, שבע ואדאם נשארים במקדש ומחליטים להגן עליו מפני האנוביס תוך שהם פוגשים את שרה, מארק ולורית בשם לקסה המכונה "שומר".

כאשר האנוביס מגיעה היא מפוצצת את המקדש ומביאה צינור אשר מתחיל לשאוב את הלורילייט. מוגים יורדים מהספינה ומתחילים להתקיף את חברי הגארד. בינתיים אלה רצה אל הלורילייט ונוגעת בו ובך כל חבר גארד (לורי ואנושי) מתעלף.

ג'ון וסאם פוגשים באישה עם חיילת פצועה שאומרת לו שיצפה לצלקת חדשה אם לא יבוא לפסל החירות. ג'ון שם לב שגם חרוט על האפוד הקרוע שלה את הספרה חמש. ג'ון וסאם שטים לפסל החירות עם דניאלה וכמה סוכנים. כאשר הם מגיעים הם מגלים שחמש חטף את תשע כבן ערובה, ג'ון מרפא את תשע ואז שם לב שלחמש יש צינור בתוכו. חמש התכוון שאם ג'ון לא ירפא אותו, הוא ימות, ואז תיווצר צלקת חדשה. חמש הפך את הצינור לחלק ממנו, ג'ון, בעזרת דניאלה מרפא אותו. כאשר באה מפלצת ענקית ג'ון מסתובב אל סאם ורואה שלעיניים שלו יש צבע לורילייט וכך גם לחמש לתשע ולדניאלה והם מתעלפים. בסוף גם עיניו נצבעות בלורייט והוא מתעלף.

במקדש, אדאם, מרינה וסטרקוס רא מתעלפים, שש מנסה לנצל את המצב ולהרוג את סטרקוס, אך גם היא מתעלפת.

הם נכנסים לתוך חיזיון על פיטקוס לור וסטרקוס רא במשך זמן חברותם, הם רואים אותם כשהם צעירים כשהם הפכו לזקני שבט, כאשר פיטקוס גילה שהוא יכול להעתיק כל מורשת שהוא רואה. עוברות השנים ולורידס אומר לפיטקוס להרוג את סטרקוס רא. הוא מכין כלי שאי אפשר לרפא את פצעיו אפילו עם מורשת ריפוי. למרות זאת, פיטקוס לא הורג את סטרקוס רא ובמקום זאת מזהיר אותו שיברח, בזמן שהוא יגיד לכולם שהוא מת. כשנגמר החיזיון כל הגארד מגיעים לתוך אולם כנסים שם ג'ון נואם בפני כל חברי הגארד (אנושיים ולורים) ונקודות חדשות של לורלייט צצות בכל מקום בכדור הארץ.

ג'ון חמש, תשע, דניאלה וסאם חוזרים להילחם במפלצת. ג'ון מגלה שגם לו יש קסימיק (מורשת שמוזכרת בחיזיון שיש לפיטקוס לור המוכיחה שארבע הוא יורשו) ושהוא למד מהקסימיק אי נראות וריפוי, הוא מעתיק מדניאלה שמקבלת גם יכולת איבון וכך הם מאבנים ביחד את המפלצת.

כאשר הם וסטרקוס רא חוזרים שש אומרת לשרה לחזור לג'ונגל כמו שבע ואדאם אך שרה לא מניחה לעצמה לנטוש את שש, אז שש מייצרת סערה ענקית ומחלישה מאוד את סטרקוס רא ופוצעת קשה את שרה, שרה פצועה קשה, מתקשרת לג'ון, אומרת לו שאהבה אותו מהרגע שנפגשו, מעודדת אותו להמשיך להילחם ומתה במקום.

"נלחמים כאחד"[עריכת קוד מקור | עריכה]

"נלחמים כאחד"(הספר השביעי) יצא לחנויות בעברית באוגוסט 2018.

ג'ון לומד להשתמש במורשת החדשה שלו, ולומד מורשות חדשות, כמו תעופה.

חברי הגארד נפגשים עם הגארדים החדשים. הם נלחמים נגד סטרקוס רא, ג'ון מחליש אותו מאוד ושש הורגת אותו בסוף. אדאם כמעט מת אך ניצל לבסוף. מארק מת. תשע מאבד יד.

המסמכים האבודים: נספחים לספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

"אני מספר ארבע: המסמכים האבודים: המורשת של שש"[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר שש - כשג'ון פוגש אותה ב"אני מספר ארבע", היא חזקה ומוכנה להילחם. אבל מי היא? היכן היא גרה קודם לכן? איך היא התאמנה? מתי התפתחו המורשות שלה? ואיך היא יודעת כל כך הרבה על המוגדוריאנים?

ב"אני מספר ארבע: המסמכים האבודים: המורשת של שש", נחשף הסיפור מאחורי שש. לפני עדן, אוהיו, לפני ג'ון סמית, שש טיילה ברחבי מערב טקסס עם הספאן שלה, קטרינה.

"אני מספר ארבע: המסמכים האבודים: המורשת של תשע"[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר תשע: כשג'ון משחרר אותו מהתא שלו ב"כוחה של מספר שש", הוא פראי, פזיז, ומוכן להשיב מלחמה. אבל להיות שבוי משנה אדם - אפילו לורי. מתארים איך תשע היה לפני לכידתו, ותקראו על בריחתו הדרמטית מנקודת המבט שלו.

ב"אני מספר ארבע: המסמכים האבודים: המורשת של תשע", נחשף הסיפור מאחורי תשע. לפני שפגש את ג'ון סמית, מספר ארבע, לפני שהיה אסיר, תשע צד מוגדוריאנים בשיקגו עם הספאן שלו, סנדור. מה שקרה שם ישנה את תשע לנצח.

"אני מספר ארבע: המסמכים האבודים: מורשות הנופלים"[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני מספר ארבע, היו מספרים אחת, שתיים ושלוש. עד עכשיו ידענו רק שהמוגדוריאנים תפסו את מספר אחת במלזיה, מספר שתיים באנגליה ומספר שלוש בקניה.

ב"אני מספר ארבע: המסמכים האבודים: מורשות הנופלים", תגלו את הסיפור האמיתי מאחורי חברי הגארד חסרי המזל האלה. לפני שהם נרצחו על ידי המוגדוריאנים, לפני שמספר ארבע היה הבא בתור, הם היו רק ילדים על כוכב לכת חייזרי בשם כדור הארץ - אשר גילו את כוחותיהם, ניסו להישאר חבויים, וברחו על חייהם.

"אני מספר ארבע: המסמכים האבודים: המורשות"[עריכת קוד מקור | עריכה]

"אני מספר ארבע: המסמכים האבודים: המורשות", יצא לאור ב-24 ביולי 2012, הוא מהדורה בכריכה רכה של שלושת הספרים הקודמים בסדרת "המסמכים האבודים" שיצאו לאור - "המורשת של שש", "המורשת של תשע" ו"מורשות הנופלים". במקור ספרים אלה פורסמו רק לספרים אלקטרוניים, אולם בגרסה הזאת, לראשונה, הם יהיו זמינים גם כספרים מודפסים.

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – בני לוריאן - דמויות
  • ג'ון סמית - המספר של הספר הראשון ושל חצי מהשני. חבר הגארד הרביעי. המורשות שלו הן: לומן, טלקינזיס, טלפתיה עם חיות, חסינות לאש, היכולת לדבר בכל שפה, והיכולת לחקות כל מורשת שהוא רואה (קסימיק). מתגלה כיורשו של פיטקוס לור. בספר השביעי לומד לעוף, להפוך לבלתי נראה ועוד מורשות חדשות.
  • מספר שש - חברת הגארד השישית שמלווה את ג'ון בספר השני. המורשות שלה הן טלקינזיס, חוסר נראות ושליטה ביסודות. הופכת בהמשך לבת זוגו של סאם גוד.
  • הנרי - הספאן של ג'ון, אשר מלמד אותו הרבה בדרכו אל הלחימה המיועדת על מנת להחזיר את הכוכב לוריאן למצבו במקורי. הוא מת בסוף הספר הראשון, בקרב בבית הספר.
  • סאם גוד - חברו הטוב של ג'ון ואהובה השני של מספר שש, שמלווה את ג'ון ואת שש בספר השני, ניצל מידי המוגדוריאנים על ידי אבא שלו בספר הרביעי והם מצטרפים לשאר. מקבל כוחות בסוף הספר נקמתה של מספר שבע.
  • מרינה - המספרת של חצי מהספר השני. חברת הגארד השביעית. החברה של מספר שמונה. מורשות: נשימה מתחת למים, טלקינזיס, ראיית לילה, ריפוי יצורים חיים ושליטה בקרח.
  • אדלינה - הספאן של שבע. אדלינה שוקעת בדת הנצרות ולוריאן כבר לא חשוב לה, בסוף הספר השני היא מתה במהלך הקרב נגד המוגדוריאנים במנזר על מנת להציל את מרינה לאחר שהבינה שנעשתה טעות.
  • אלה - הגארד הקטנה ביותר, חברתה הטובה של מרינה. חברת הגארד העשירית. יש לה את היכולת לשנות גילאים (אטרנוס), יכולת טלפתיה, יכולת לבטל זמנית מורשות של אחרים, ויכולת ראיית העתיד בצורת חלומות וחזיונות. הנינה של סטרקוס רא. מנסה למות כדי לנתק את הקשר בינה לבין סטרקוס רא אך "הישות הלורית" מצילה אותה והן מפגישות בין חברי הגארד ללורים החדשים.
  • קרייטון - הספאן הלא-רשמי של אלה (היא הייתה צעירה מדי כדי שיתאימו לה ספאן). הוא מלווה את שש, מרינה, אלה והקטור במהלך הקרב נגד המוגדוריאנים בסוף הספר השני. קרייטון מת במהלך הספר השלישי.
  • הקטור ריקרדו - חברה האנושי היחיד של מרינה. מת בסוף הספר השני, במהלך הקרב באגם.
  • מספר תשע - חבר הגארד התשיעי. מצטרף לקרב בסוף הספר השני, אחרי שארבע (ג'ון סמית) משחרר אותו. עד כה לא ידוע עליו הרבה, חוץ מזה שיש לו כוחות אנטי-גרביטציה, טלפתיה עם חיות, שמיעת-על, מהירות-על, חוזק והעברת כוחות. מאבד את ידו בסוף הספר השביעי והופך "לפרופסור".
  • מספר חמש - חבר הגראד החמישי. האחרון שהצטרף אל הקבוצה. הוא ומספר תשע לא מסתדרים. בסוף הספר הרביעי מתגלה שהוא עובד עם המוגדוריאנים והוא רוצח את מספר שמונה. מרינה (מספר שבע) מוציאה לו את העין באותו קרב. מורשות: תעופה, היכולת לקבל את התכונות של כל דבר שהוא נוגע בו (אקטרנה), וטלקינזיס.
  • שרה הארט - זוגתו של ג'ון מעדן, אוהיו. היא נחשדת בהסגרתו ל-FBI כשהוא הולך לבקר אותה בספר השני אבל בספר השלישי מוצאים אותה בכלא בבסיס צבאי של אמריקה. בספר החמישי חוזרת אל מארק ג'יימס כדי לעורר את הציבור למוגדריאנים בסוף גורלה של מספר עשר היא נרצחת בידי חפץ שעף מהטורנדו שמספר שש יצרה.
  • מספר שמונה - חבר הגארד השמיני. התחבא בהודו עד ששש, שבע, עשר וקרייטון מצאו אותו והוא חבר אליהם. אהובה של מרינה, מספר שבע. המורשות שלו הם: שינוי צורה, הליכה על המים, סופר נשיפה, טלפורטציה וטלקינזיס. נרצח על ידי מספר חמש בספר הרביעי.
  • מארק ג'יימס - הילד הכי מקובל בבית הספר בעדן, אוהיו. נמצא בספר "אני מספר ארבע" וגם בספר "נקמתה של מספר שבע" ושם עוזר לשרה לחשוף את המוגדוריאנים ביחד עם עוד חבר חכם של מארק. נרצח בספר השביעי.
  • אדאם - מוגדוריאני שקיבל מורשת ממספר 1 לאחר מותה, חובר לחברי הגארד בסוף הספר הרביעי ועוזר להם במלחמה נגד סטרקוס רא.
  • דניאלה - בת אדם שקיבלה מורשות בעקבות התעוררות לוריאן בכדור הארץ ועוזרת לבני לוריאן להלחם בספר האחרון.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שני הספרים הראשונים קיבלו ביקורות טובות, ושניהם הופיעו ברשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס. "כוחה של מספר שש" קיבל ביקורות חיוביות באתר Goodreads עם דירוג ממוצע של 4.14 מתוך 5, בהתבסס על 15,106 דירוגים. "אני מספר ארבע" בילה שבעה שבועות ברציפות במקום הראשון ברשימת רבי המכר לילדים של הניו יורק טיימס.

סרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

DREAMWORKS קנו את הזכויות ל"אני מספר ארבע" ביוני 2009; הסרט עלה לאקרנים ב-18 בפברואר 2011, והיה לסרט הראשון של דרימוורקס שהופץ על ידי Touchstone Pictures של דיסני. הסרט קיבל בעיקר ביקורות שליליות ממבקרים. אתר Rotten Tomatoes נתן לו ציון של 32% בהתבסס על 156 ביקורות, עם דירוג ממוצע של 4.8 מתוך 10. אתר Moviegoers היה מעט יותר מקבל; 56% מהקהל אהב אותו, והסרט קיבל ציון ממוצע של 3.4 מתוך 5, בהתבסס על 74,085 קולות של משתמשים. בהתבסס על ביקורות של 30 מבקרים, אתר Metacritic נתן לסרט ציון 36, והעריך אותו כ"שלילי באופן כללי". אולם, למרות הביקורות, הסרט התקבל באופן מתון אבל טוב יחסית על ידי המעריצים, שדירגו אותו כ-6.1 מתוך 10. עם תקציב מוערך של $50 מיליון, הסרט הכניס מעל $144 מיליון בקופות הכרטיסים בכל העולם, אך עדיין לא עמד בציפיות. עקב כך, תוכניות לסרט המשך נגנזו.