ג'סטין הגיבור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'סטין הגיבור
Justin and the Knights of Valour
בימוי מנואל סיקילה עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אנטוניו בנדרס עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט Matthew Jacobs, מנואל סיקילה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים בארי המפריז
אלפרד מולינה
פרדי היימור
טמסין אגרטון
ג'ולי וולטרס
אוליביה ויליאמס
סירשה רונן
צ'ארלס דאנס
דייוויד ואליאמס
ג'יימס קוסמו
מארק סטרונג
מייקל קולקין
אנטוניו בנדרס
מאט וילקינסון
רופרט אוורט עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה אילן אשקרי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ספרד עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה ProVideo, אנטרטיינמנט ואן עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 14 בנובמבר 2013 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 96 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית, ספרדית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פנטזיה, סרט הרפתקאות, סרט ילדים, סרט מונפש עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו justinknights
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'סטין הגיבוראנגלית: Justin and the Knights of Valour) הוא סרט הנפשה ממוחשבת ספרדי משנת 2013, בבימויו של מנואל סיציליה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'סטין חי בממלכת גאבילונה הנשלטת בידי עורכי דין, בעוד האבירים נדחקו מעמדות השליטה. הוא חולם להפוך לאחד מאבירי האומץ כמו סבו, סר רולנד. אביו רג'ינלד, היועץ הראשי של המלכה, רוצה שבנו ילך בעקבותיו ויהפוך לעורך דין. לאחר ויכוח עם אביו וביקור מעורר השראה אצל סבתו האהובה, חברתה של המלכה, אשר עודדה אותו ללכת בעקבות חלומותיו, ג'סטין הבין שהחרב של סבו נעלמה. סבתו נותנת לו מפתח שהיה שייך לסבו ואומרת לו ללכת למנזר שם נמצאים שלושה נזירים חכמים אשר יאמנו אותו. לפני שג'סטין עזב, הוא ביקר את לארה, בתו המפונקת של איש העסקים של הממלכה ונפרד ממנה לשלום.

ג'סטין החל את המסע שיוביל אותו לעולם האבירות. בדרך הוא פגש את טליה, נערת ברים יפת תואר שעובדת בפונדק הנשר השבור. הוא פגש גם מכשף מוזר בשם מלקוויידס. במקביל, באותו זמן, סבתו של ג'סטין ביקרה את המלכה, שסיפרה לה שהיא מתחרטת על החלטתה להוציא את האבירים מהחוק. גנב ששמע את השיחה התחפש לאביר וקרא לעצמו סר קלורקס. הוא נהפך למפורסם בקרב אנשי העיר, והביא מלא לקוחות אל פונדק הנשר השבור, אולם טליה רואה שהוא מתחזה. ג'סטין פוגש את המכשפה אשר חזתה את העתיד ואמרה לו שסבו נהרג בידי אחד האבירים שנתן לו שיקוי מחייה.

ג'סטין מצא את המנזר והתאמן עם הנזירים, בראוליו, ממציא אשר סובל ממפרקים עקב לחץ, לגאנטיר, קוסם וראש המנזר ובלאצ'ר, חבר טוב וותיק של סר רולנד. הם לימדו אותו את המנהגים הקדומים של אבירי האומץ. הנזירים שמעו חדשות על אביר לשעבר שגורש בשם סר הראקליו ויד ימינו סוטה אשר שבים מהגירוש ומאיימים להרוס את הממלכה. הנזירים מראים לג'סטין את היכל הגיבורים שם כל הפסלים של האבירים הגדולים נשמרו. ג'סטין מצא את הפסל של סבו והבין שהחרב של סבו לא נמצאת בתיבה, והפסל של סר הראקליו הוסר. בלוצ'ר אז אמר לג'סטין מה באמת קרה לסבו, הוא הגן על בנו ועל המלכה ונהרג בידי הראקליו עם חרבו. ג'סטין הבין שחרבו של סבו אצל הראקליו. הנזירים החלו לאמן את ג'סטין תוך קרב מול דרקון, אשר היה לתנין עם כנפיים מכניות ואש. ג'סטין נפצע קשות ובלוצ'ר נתן לו קסם מרפא. הנזירים החליטו להפסיק לאמן אותו. לפני שעזב, בלוצ'ר נתן לג'סטין את חרבו וסיפר לו שזה מה שהוא יצטרך.

בדרך הביתה ג'סטין הציל את טליה כשהיא מאוימת מפני בריונים. טליה עוזרת לג'סטין להביס את הבריונים, דבר אשר גרם לפיטורה, אף על פי שהיא רצתה להתפטר בהתחלה. ג'סטין התפלא שטליה היא לוחמת מיומנת, והיא אמרה לו שהיא למדה מחמשת אחיה הגדולים. היא הרפתה כשהיא למדה שלג'סטין יש רגשות כלפי לארה. בינתיים, סבתו של ג'סטין אמרה לבנה רג'ינלד שיבין את חלומו של ג'סטין להיות אביר, בדיוק כמו שאביו הבין את חלומו להיות עורך דין. היא שכנעה את רג'ינלד לחזק את הקשר עם בנו במסיבה של לארה, אירוע שג'סטין לא יחמיץ.

ג'סטין נכח במסיבה של לארה עם טליה בתור הדייט שלו. הוא הופתע לשמוע שלארה התאהבה בסר כלורקס. סוטה והאחים שלו התפרצו למסיבה בפקודה לחטוף את לארה. ג'סטין התכונן להציל א לארה, אולם סוטה סימם אותו. כורטקס נכנס לתמונה, סוטה והאחים חשבו שהוא אביר והסתלקו. לארה לגה לג'סטין על תשוקתו להיות אביר, ורג'ינלד החליט לחזק את הקשר עם בנו, אולם ג'סטין סיפר לכולם בעצב שהוא יצטרף לבית ספר לעורכי דין. סר כלורקס ולארה שתפו רגע רומנטי ביחד, עד שסר כלורקס "חטף" את לארה ורכב יחד איתה.

בדרכו לבית ספר לעורכי דין, נתקל ג'סטין בטליה אשר סיפר לה שלארה נחטפה. ג'סטין הוא תקוותה היחידה, כאשר כל תושבי העיר היו מרוגזים עם עורכי הדין. לאחר כמה שכנועים, רג'ינלד סוף סוף הסכים לחלומו של בנו להיות אביר והרשה לג'סטין לעמוד מול הרקליו. ג'סטין, טליה ומלקווידס יצאו אל המחבוא של הרקליו, שם הם מצאו את סר כלורקס, נשאל בידי הרקליו על ימיו כאביר, לעל תפיסתה של לארה. ג'סטין וטליה פרצו לחדר באמצע הלילה. סר כלורקס לקח את לארה ויצא יחד איתה. ג'סטין וטליה הביסו את סוטה ואת האחים שלו, לפני שהתייצבו פנים מול פנים עם צבאו של הרקליו. טליה התעמתה מול סר כלורקס והתעניינה בקרב אגרופים איתו. היא בסופו של דבר דחפה אותו לפינה והביסה אותו בבעיטה, וספרה לסר כלורקס שהשריון לא הופך אותו לאביר, אלא האיש שבתוכו. בלוצ'ר הגיע ופגש את גוסטב כדי לסייע לג'סטין ולהביס את הרקליו. גוסטב הפחיד את הצבא, כאשר הרקליו ובלוצ'ר התייצבו לדו-קרב שבסופו בלוצ'ר נדקר. ג'סטין אז התייצב לדו-קרב עם הרקליו. שניהם נתקעו בטחנת המים ליד המפל שם הם נלחמו על חרבו של חרבו של סר רולנד. הרקליו החליק ונפל למוות כאשר ג'סטין שחזר את החרב. בלוצ'ר עמד למות וג'סטין ומלקווידס השתמשו בעלי מחייה על בלוצ'ר, דבר אשר מוכיח שג'סטין הוא אביר אמיתי.

המלכה נתנה לג'סטין אות הוקרה של סר ג'סטין ושבחה אותו על אומץ ליבו. היא החליטה להחזיר את האבירים לשלטון כשחתמו על חוזה חדש. רג'ינלד היסס בהתחלה, כשהוא חושש שבנו ילך בעקבות אביו, אולם חתם על החוזה כדי לשמח את בנו. כאשר נראה שלג'סטין עדיין יש רגשות כלפי לארה, הוא החזיר את הגרב שהיא נתנה לו ואז נפרד ממנה למרות אכזבתה, ואף על פי ששהחלה לחבב אותו. הוא אז הציע נישואין לטליה ואמר לה שהוא רוצה להמשיך איתה במסעות, כאשר הוא הבין שהיא נערת חלומותיו. טליה הסכימה בשמחה ונשקה אותו, והפכה לחברתו. במנזר, הנזירים יצרו פסל של ג'סטין בהיכל האבירים. החומה נקרעה על מנת ליצור היכל נוסף לאבירים עתידים.

בסצנת הקרדיטים, לארה קיבלה את שיערה, ג'סטין וטליה נחים בגבעה עם גוסטב והם חיים כזוג מאושר.

דיבוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדבבים בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הדיבוב העברי ביים גדי לוי והפיקה הדס מוזס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]