אמנון וולף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אמנון וולף
אמנון וולף, 2017
אמנון וולף, 2017
לידה 21 ביולי 1971 (בן 52)
חיפה, מְדִינַת יִשְׂרָאֵל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1990
עיסוק מדבב, שחקן
מקום לימודים בית הספר הריאלי העברי בחיפה עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס התיאטרון הישראלי עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
אמנון וולף, 2009
אמנון וולף (מימין) סשה דמידוב (באמצע) ואפרת בן צור (משמאל), בהצגה "כפר", תיאטרון גשר, 1996
אמנון וולף ויבגניה דודינה בהצגה "אוכלים", תיאטרון גשר, 1999

אמנון וולף (נולד ב-21 ביולי 1971) הוא שחקן ומדבב ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמנון וולף נולד לפרופ' דן וולף, והוא נכדו של איש השומר צבי וולף.

למד בבית הספר הריאלי בחיפה ובהמשך למד בסטודיו למשחק ניסן נתיב.

וולף שיחק בסדרות טלוויזיה, ובהן "שכונה", "טירונות", "הפוך", "משפחה וחצי", "101 (מד"א)", "המכון", "מיי פירסט סוני", "קין", "הוא והיא" (לצד אסנת חכים), "בני בני ילד רע", "עד החתונה", "האי" ו"מבצע קיפוד". כן השתתף כשחקן אורח בסדרה "החבר'ה הטובים". וולף הופיע גם בסרטים, בהם: "ההסדר", "החברים של יאנה", "איש החשמל" ו"NO אקזיט". הוא הופיע בסדרות ותוכניות קומיות, דוגמת: "בוא לא נדבר על זה", "ים - יבשה - ים" (של אייל דורון) ו"של מי השורה הזאת?".

מאז 1997 ועד סוף העשור הראשון של המאה ה-21 שיחק בתיאטרון גשר. שיחק בהצגות "טרטיף", "שלוש אחיות", "עיר - סיפורי אודיסה" (על הופעתו בה זכה בפרס התיאטרון הישראלי כשחקן המבטיח לשנת 1999), "כפר", "אוכלים", "חלום ליל קיץ", "העבד", "נישואי פיגרו", "מומיק" ו"איש הכריות".

בשנת 2007 השתתף בסרט הטלוויזיה "וסרמן איש הגשם".

בשנת 2008 גילם את חתולי בסדרה "דני הוליווד".

בשנת 2009 הצטרף לצוות ההצגה "תורת היחסים" שכתב וביים אייל דורון, המופיעה ב"צוותא". בהצגה הוא מגלם גבר נשוי, שהוא ואחיו (שי אביבי) מפתחים אובססיה כלפי אותה צעירה פתיינית (בגילומה של טלי שרון).

בשנת 2010 שיחק בסדרה עספור. בשנת 2011 שיחק בתיאטרון מופע במחזה "שכנים". בשנת 2012 גילם את עמיקם בסדרת הטלוויזיה "מקס ומוזה" ששודרה בערוץ לוגי.

ב-2013 התמודד למועצה המקומית פרדס חנה-כרכור עם מפלגת "מושבה חדשה".

ב-2015 שיחק בתפקיד ראשי בסרטו של אמיר י. וולף "ציפורי חול" ובסרט "קאפו בירושלים" בבימויו של אורי ברבש.

בסוף 2015 ובמהלך 2016 שיחק במחזה "מה עושים עם ג'ני?" בתיאטרון הבימה.

ב-2016 שיחק בתפקיד ראשי בהצגה "אשה בורחת מבשורה" על פי ספרו של דויד גרוסמן, ואף שיחק בסדרת הנעורים "סוסי פרא" שמשודרת בערוץ זום. ובתפקיד שולץ ראש המוסד בסדרה "שכונה". באותה שנה שיחק בסרטו של דורון ערן "סנאפשוט".

ב-2017 גילם את אמיר ב"ראש גדול", ובערוץ הופ! גילם את מישה השליח ב"מולי וצומי".

ב-2017 השתתף בסרט הטלוויזיה "האיש שניסה למנוע מלחמה / נסיונותיו של לוי אשכול למנוע את מלחמת ששת הימים".[1] את הסרט ביים גדעון גנני. את דמותו של לוי אשכול גילם דב גליקמן, ולצידו גילם וולף את דמותו של יצחק רבין. הדרמה שודרה בערוץ הציבורי.

ב-2017 כיכב בתפקיד הראשי במחזה "ספינינג", שנכתב בהשראת "הקומה הראשונה", מתוך הספר "שלוש קומות" מאת אשכול נבו בתיאטרון הבימה. וולף גם השתתף בכתיבת המחזה יחד עם נבו ועם עירית הורביץ לוז.

בנוסף לכך, שיחק בסדרת הטלוויזיה "כדברא" ובסדרה "שאטו עין כרם". ב-2018 שיחק בסרטו של דניאל מן "מוצא אל הים".

ב-2019 שיחק בסדרת הטלוויזיה המשודרת בכאן 11 "אבא משתדל". באותה השנה החל לגלם את המח"ט בונדי (לסירוגין עם יואב דונט) במחזמר "גבעת חלפון אינה עונה" המבוסס על הסרט של הגשש החיוור בתיאטרון הבימה.

ב-2020 גילם את איתן ברק בסדרת הנוער "התחנה".

ב-2022 גילם את כוכבי, ראש השב"כ, בעונה השלישית של "כפולים".

החל מ-2023 מגלם את הקטור ג'רום בסדרה "כראמל".

החל מ- 2024 מגלם את ד"ר אליעד קוטלר בסדרה "חולי אהבה".

קריירת דיבוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדיבוב הראשון שלו היה קולו של הסטון הנחש בסרט "הקסם של אלה" משנת 2004. החל מאמצע שנת 2005, החל לדבב בתפקידים מרכזיים בסדרות טלוויזיוניות ובסרטים. בין היתר תרם את קולו לסדרות ולסרטים: "גלקטיק פוטבול" (ארץ'), "רובוטריקים סייברטרון" (אובר-הול), "רובוטריקים אנימייטד" (באלקהד ובלוויצווינג), "דרגון בול Z: עץ העוצמה" (טורלס), "קונג פו פנדה" ו"קונג פו פנדה 2" (מאסטר מנטיס), "קים פוסיבל" (ד"ר דראקן וסניור סניור), "החמישייה הסודית", "טוני הוק: בום בום סאבוטז'", "אלרגי למפלצות", "בקוגן", "שירי אוהבת ללמוד", "המחליפים", "קסם של הורים" (יורגן פון חנק ומר טרנר), "מפלצות נגד חייזרים" (החוליה החסרה), "מראה מראה: הסיפור האמיתי" (הנסיך), "בובספוג מכנסמרובע" (פלנקטון בסרט, מר קראב בעונה הרביעית), "טינקרבל והאוצר האבוד" (הפיה גארי), "ג'ימי קול" (לושיוס היינוס השביעי), "גרוויטי פולס" (סטן פיינס), "אי המטמון" (דוקטור ליווסלי), באו באו באבי (בובו), "טינקרבל וסוד הכנפיים", "דובוני אכפת לי: ברוכים הבאים לארץ אכפתיה", "טינקרבל: תחרות אפייה", "דובוני אכפת לי ובני דודים", "סמי הכבאי" (מייק פלאד וצ'ארלי ג'ונס), ג'רונימו סטילטון (ג'רנימו), מרטין על הבוקר, מעמקים, "יו יו האקושו", "טון מרטי", "נארוטו", חבורת הגופים, תפוס ת'פטיש, "נאדי הבלש בארץ הצעצועים", "ליגת הצדק בפעולה", "אנגרי בירדס - הסרט 2", המופלאה: הרפתקאות ליידי באג, "גוסט פורס", "ספיידי וחבריו המופלאים", "אולף מציג", "בית הספר לוויקינגים" ועוד.

חבריו יורם יוספסברג, שמחה ברבירו, וגלעד קלטר התאחדו איתו למדבבים ראשיים באולפני אלרום.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]