גיא בראונשטיין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גיא בראונשטיין
לידה 1971 (בן 53 בערך)
תל אביב-יפו, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה כינור עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גיא בראונשטיין (נולד ב-1971) הוא כנר ומנצח ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראונשטיין נולד ברמת אפעל והחל את לימודי הכינור בגיל שבע. בישראל למד בהדרכתם של ולריה בלוטנר וחיים טאוב, ובארצות הברית בהדרכתם של גלן דיקטרו ופנחס צוקרמן.

בראונשטיין פיתח קריירה סולנית וקאמרית. כסולן הופיע עם תזמורות ברחבי העולם וכנגן מוזיקה קאמרית ניגן ברביעיית הוברמן, שהתפרקה בגלל נתק גאוגרפי בין הנגנים, והוא מנגן עם גדולי הנגנים בעולם, בהם מאוריציו פוליני, יפים ברונפמן, דניאל בארנבוים ועוד. בין השאר מרבה בראונשטיין לנגן עם מבצעים ישראלים, לא מתוך פטריוטיות לדבריו, אלא מתוך הערכה כנה ליכולתם המוזיקלית, הגבוהה לפי כל קנה מידה בינלאומי.

בשנת 2000 התמנה גיא בראונשטיין לכנר ראשי (קונצרטמייסטר) בפילהרמונית של ברלין, הנחשבת לאחת הטובות בעולם. במקביל אליו מעסיקה התזמורת עוד שני כנרים ראשיים, האחד יפני והאחר פולני. עד לקבלת התפקיד לא ניגן בראונשטיין מעולם בתזמורת אלא רק כסולן ובהרכבי מוזיקה קאמרית, אך חברי התזמורת בחרו בו פה אחד למשרת הכנר הראשי.

בראונשטיין הקים מחדש את פסטיבל רולנדסק בגרמניה שנסגר לפני שנים אחדות והוא המנהל המוזיקלי שלו. במסגרת הפסטיבל הוא מעלה 5 או 6 קונצרטים בשנה ומתכוון להרחיב את המסגרת ולכלול בה אמנות מזרח תיכונית בתחומים שונים.

בראונשטיין מופיע בפסטיבלי מוזיקה שונים בעולם, ביניהם הפסטיבל הבינלאומי למוזיקה קאמרית בירושלים מייסודה של אלנה בשקירובה לשנת 2009.

במקביל לעבודתו ככנר, בראונשטיין הוא גם מנצח והוא שימש לאחרונה ככנר סולן ומנצח עם התזמורת הסימפונית ירושלים, תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית, התזמורת הסימפונית של המבורג ועם עוד תזמורת בגרמניה.

בשנת 2013 עזב בראונשטיין את הפילהרמונית של ברלין במטרה להתרכז בקריירה שלו כסולן וכמנצח.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גיא בראונשטיין בוויקישיתוף