העמדה (מיני-סדרה, 2020)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
העמדה
The Stand
מבוסס על "העמדה" מאת סטיבן קינג
סוגה דרמה
אימה
פנטזיה
פוסט-אפוקליפסה
יוצרים ג'וש בון
כותבים ג'וש בון
בן קאוול
סטיבן קינג
אוון קינג
בימוי ג'וש בון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ג'יימס מרסדן
אמבר הרד
גרג קינאר
אודסה יאנג
הנרי זאגה
וופי גולדברג
ג'ובאן אדפו
אוון טיג
בראד ויליאם הנק
דניאל סנג'אטה
מרילין מנסון
אלכסנדר סקארסגארד
נאט וולף
איון ביילי
קתרין מקנמרה
האמיש לינקליטר
הת'ר גראהם
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 9 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק אוון קינג
מפיקים בפועל ג'וש בון
בן קאוול
סטיבן קינג
רוי לי
ג'ימי מילר
ריצ'רד פ. רובינשטיין
חברת הפקה Vertigo Entertainment
Mosaic Media Group
CBS Television Studios
אתר צילומים קנדהקנדה ונקובר, קולומביה הבריטית
שידור
רשת שידור פרמאונט+
תקופת שידור מקורית 17 בדצמבר 202011 בפברואר 2021
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

העמדהאנגלית: The Stand) היא מיני-סדרה אמריקאית מסוגת דרמה פוסט-אפוקליפסית המבוססת על רומן באותו השם מאת הסופר סטיבן קינג. מיני-הסדרה עלתה לשידור ברשת "פרמאונט+" ב-17 בדצמבר 2020.[1]

רקע עלילתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמו הרומן עליו היא מבוססת, מיני-הסדרה מביאה את חזונו האפוקליפטי של קינג על עולם שהוכנע על ידי מגפה ונמצא במאבק תמידי בין הטוב לרע. גורל האנושות כולו נשען על כתפיה השבריריות של אמא אביגיל בת ה-108 ועל קומץ הניצולים שעליהם היא פרשה את חסותה. אך מנגד, אמא אביגיל והניצולים מתמודדים מול סיוטיהם הגרועים ביותר, שלהם אחראי אדם בעל אישיות כריזמטית אך קטלנית וכוחות בל יתוארו: רנדל פלאג, המכונה האיש האפל.[2]

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-25 בפברואר 2014, הוכרז כי אולפני האחים וורנר ו"סרטי CBS" עובדים על פיתוח עיבוד קולנועי לרומן של קינג, "העמדה". על פי הדיווחים, ג'וש בון היה עתיד להפיק ולביים את הסרט יחד עם ג'ימי מילר ורוי לי כמפיקים.[3]

ב-30 במרץ 2018 דווח כי רשת "CBS All Access" פיתחה מחדש את הפרויקט כמיני-סדרה בת עשר שעות, כאשר בון עדיין התעתד לשמש כבמאי הפרויקט.[4] ב-30 בינואר 2019 הוכרז כי "CBS All Access" הזמינה מההפקה עשרה פרקים למיני-הסדרה. מיני-הסדרה עתידה להיכתב על ידי בון ובן קאוול, ששניהם משמשים גם כמפיקים בפועל לצדם של רוי לי, ג'ימי מילר, וריצ'רד פ. רובינשטיין עם וויל ויסק ומירי יון כמפיקים-שותפים ואוון קינג כמפיק.[2] על פי דיווחים חדשותיים, סטיבן קינג כתב למיני-הסדרה סיום שונה לחלוטין מהסיום המתואר ברומן. בנוסף, דווח כי קינג ובנו, אוון, עתידים לכתוב את התסריטים עבור פרקי הסיום של מיני-הסדרה.[5]

ב-13 בספטמבר 2019, בון פרסם סרטון בחשבון האינסטגרם הפרטי שלו כדי להודיע שההפקה על הסדרה החלה.[6]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2019, דווח על ליהוקם של ג'יימס מרסדן, אמבר הרד, וופי גולדברג, גרג קיניר, אודסה יאנג והנרי זאגה, לדמויותיהם של סטיוארט רדמן, נדין קרוס, אמא אביגיל, גלן בייטמן, פראני גולדסמית' וניק אנדרוז, בהתאמה.[7] ב-8 ביולי, מרילין מנסון אישר במהלך ריאיון למגזין "Revolver" שהוא לוהק לתפקיד לא ידוע, וכן הקליט גרסת כיסוי לשיר "The End" של להקת "הדלתות, שיושמע במהלך מיני-הסדרה.[8] ב-1 באוגוסט, "CBS All Access" הכריזו רשמית במהלך מצגת הקיץ של TCA על ליהוקם של מרסדן, הרד, יאנג וזאגה.[9] ב-11 בספטמבר הוכרז כי אלכסנדר סקושגורד לוהק לדמותו של רנדל פלאג.[10] ובמקביל אושר רשמית שגולדברג, ג'ובאן אדפו, אוון טיג, בראד ויליאם הנק ודניאל סנג'אטה יגלמו את דמויתיהם של אמא אביגיל, לארי אנדרווד, הרולד לאודר, טום קאלן וקוט, בהתאמה.[11] באוקטובר, נאט וולף, איון ביילי, קתרין מקנמרה, האמיש לינקלטר והת'ר גראהם לוהקו לצוות השחקנים.[12][13][14]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי מיני-הסדרה החלו בוונקובר שבקולומביה הבריטית בספטמבר 2019.[15]

מחלוקת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-7 באוגוסט 2019 דיווח מגזין "Daily Moth" על כך שג'וש בון ליהק שחקן שומע (הנרי זגה) במקום שחקן חירש לגילום דמות חירשת, ניק אנדרוז. הידיעה עורר התנגדות מצדם שחקנים חרשים רבים ידועים. אדם חירש מלוס אנג'לס, ג'ארד פרז-דה-בוסק, ניהל שיחה קצרה באינסטגרם עם בון, ושיתף אותה בבלוג והציג צילומי מסך ממנה באזור התגובות.

בתגובות על הליהוק, הסביר בון כי דמותו החירשת של ניק אנדרוז הופכת בחלומותיה לרוח רפאים שיכולה לדבר ולשמוע, כך שמקובל ללהק שחקן ששומע לדמות שחירשותה ושמיעתה תלויה בשנתה או בערותה. בון ציין שהנרי זגה הוא שחקן מסור, שעבד קשה מאוד על מנת ללמוד את שפת הסימנים האמריקאית וכי יהיו יועצים חירשים על הסט.

"CAD Media" הודיעה בחשבון הטוויטר שלה כי תתקיים פגישה בין צוות ההפקה של המשרד למשרדי "CBS" בעקבות המחלקות על הנושא הזה.[16]

שידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-25 באוגוסט 2020, אושר רשמית שמיני-הסדרה תעלה לשידור ב-17 בדצמבר 2020.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Nemetz, Dave (August 25, 2020). "The Stand Miniseries Lands December Premiere Date on CBS All Access". TVLine. Retrieved August 25, 2020.
  2. ^ 1 2 Andreeva, Nellie; Petski, Denise (January 30, 2019). "Stephen King's 'The Stand' Ordered To Series At CBS All Access From Josh Boone & Ben Cavell – TCA". Deadline Hollywood. Retrieved January 30, 2019.
  3. ^ Kit, Borys (February 25, 2014). "'Fault In Our Stars' Director in Talks to Tackle Stephen King's 'The Stand'". The Hollywood Reporter. Retrieved January 30, 2019.
  4. ^ Sneider, Jeff (March 30, 2018). "Inside the Drama Surrounding Fox's "New Mutants," Including a Top Secret New Cast Member (Exclusive)". The Tracking Board. Retrieved January 30, 2019.
  5. ^ Andreeva, Nellie (August 1, 2019). "'The Stand': Stephen King Writing "Continuation" To The Book For CBS All Access Limited Series Adaptation – TCA". Deadline Hollywood. Retrieved August 2, 2019.
  6. ^ "The Stand Adaptation Director Shares Teaser to Announce Start of Production". www.comicbook.com. Retrieved 2019-09-15.
  7. ^ Sneider, Jeff (June 21, 2019). "Exclusive: Here's Who Is Being Eyed to Star in Stephen King's 'The Stand' at CBS All Access". Collider. Retrieved June 21, 2019.
  8. ^ Dan Epstein. "MARILYN MANSON ON "SOUTHERN" NEW ALBUM, MACHINE GUN KELLY, TWINS OF EVIL TOUR". Revolver Magazine. Retrieved December 8, 2019.
  9. ^ Petski, Denise (August 1, 2019). "'The Stand': James Marsden, Amber Heard, Odessa Young & Henry Zaga Set For Stephen King's CBS All Access Series". Deadline Hollywood. Retrieved August 2, 2019.
  10. ^ "Exclusive: Alexander Skarsgard to Play Randall Flagg in 'The Stand' on CBS All Access". Collider. September 11, 2019.
  11. ^ "Whoopi Goldberg Joins Stephen King's 'The Stand' for CBS All Access". www.yahoo.com. Retrieved 2019-09-12.
  12. ^ Petski, Denise (October 1, 2019). ""The Stand": Nat Wolff Joins CBS All Access' Stephen King Adaptation". Deadline.
  13. ^ ‘The Stand’: Eion Bailey, Katherine McNamara & Hamish Linklater Join CBS All Access Limited Series
  14. ^ ‘The Stand’: Heather Graham Joins CBS All Access’ Stephen King Adaptation
  15. ^ Josh Boone (September 13, 2019). "#thestand #dayone". Instagram. Retrieved December 7, 2019.
  16. ^ ""The Stand" director defends hiring of hearing actor for deaf role". The Daily Moth. August 7, 2019. Retrieved August 8, 2019.