וורן גולדשטיין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
וורן גולדשטיין
Warren Goldstein
לידה 1971 (בן 53 בערך)
פרטוריה, דרום אפריקה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה דרום אפריקה עריכת הנתון בוויקינתונים
תפקידים נוספים רב ראשי עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרב ד"ר וורן גולדשטיין (שמו העברי: זאב, באנגלית: Warren Goldstein; נולד ב-1971) הוא הרב הראשי של דרום אפריקה מטעם איחוד בתי הכנסת האורתודוקסיים (UOS) מאז 2005.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יליד פרטוריה, הוא מתגורר כיום ביוהנסבורג. גולדשטיין הוא הרב הראשי הראשון של דרום אפריקה שנולד שם. כמו כן הוא האדם הצעיר ביותר להתמנות לתפקיד זה - בגיל 32, לאחר שהחליף את הרב סיריל האריס שהלך לעולמו ב-2005[1].

גולדשטיין הוא אחד הפעילים הבולטים בדרום אפריקה למען זכויות אדם, הוציא ספרים רבים בתחום ונחשב כמומחה לאפרטהייד וכמי שנלחם בשחיתות. החל משנת 2013 יזם והוביל את פרויקט השבת - מגוון אירועים סביב השבת בקהילות רבות בעולם[2].

למד בישיבה "ישיבה גדולה" ביוהנסבורג במשך יותר מ-15 שנה, ונסמך לרבנות בישיבה על ידי הרב עזריאל גולדפיין; הוא קיבל גם סמיכה כדיין בכולל ארץ חמדה בירושלים. הוא בעל תואר ראשון ושני מאוניברסיטת דרום אפריקה ודוקטורט בזכויות האדם ובמשפט חוקתי מאוניברסיטת ויטווטרסראנד.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ספר משפט צדק: ביאורים ועיונים לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא בכמה ענייני מסחר. ירושלים, פלדהיים תש"ע.

ספריו באנגלית:

'Mandela, Dumani; Goldstein, Warren (2003). 'African Soul Talk: when politics is not enough Jacana Media. ISBN 9781919931548

Goldstein, Warren (2006). Defending the human spirit: Jewish law's vision for a moral society Feldheim Publishers. ISBN 9781583307328.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא וורן גולדשטיין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]