ויקיפדיה:ביכורים/Eladti

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיחת ביכורים

שמי אלעד, גיל ביולוגי 35, אבל מבחינת תחומי עניין נשארתי עדיין בן 15. זה כנראה יכול להסביר למה רוב הערכים שכתבתי עד היום קשורים במכוניות, כדורגל ומייקל ג'קסון :)

תוך כדי כתיבת הדף הזה אני מגלה שהתחלתי לכתוב כאן רק בסוף יולי. האמת שהייתי בטוח שאני כותב לפחות חצי שנה.

מאין באתי?[עריכת קוד מקור]

הגעתי לכאן בחיפוש אחרי הערך "אליפות העולם בראלי" והופתעתי לגלות שהוא לא קיים (היום כבר כן).

אחר כך גיליתי כמה ערכים שמאד מעניינים אותי, אבל לא מעודכנים (לדוגמא: ולנטינו רוסי, שון קמפ).

מכאן החלה ההתמכרות - לעדכן, לשפר ולכתוב ערכים חדשים. תוך חודשיים וחצי כתבתי כבר 15 ערכים חדשים והתחלתי לעבוד על מספר דומה של ערכים שנמצאים בשלבים שונים של עבודה ואני מקווה שיעלו בחודשים הקרובים.

לאן אני הולך?[עריכת קוד מקור]

מיום ליום רשימת הערכים שאני רוצה לכתוב הולכת ומתארכת.

אני מחלק את הערכים שאני מתכוון לעסוק בהם לכמה תחומים:

  1. ספורט מוטורי בכלל וספורט מוטורי ישראלי בפרט. לא רבים יודעים, אבל לישראל יש מספר גדול של ספורטאים מובילים שמגיעים להישגים מרשימים. לרובם אין ערכים וגם לאילו שכבר יש, מדובר בערכים דלים ולא מעודכנים.
  2. NBA - בעיקר כל מה שקשור לאוקלהומה סיטי ת'אנדר ולשחקנים ששיחקו בשנות ה-80-90.
  3. רכב ותחבורה - קטגוריה שדורשת טיפול שורש מעמיק. רוב הערכים הקיימים הם חסרים, חלקיים, לא מעודכנים ורואים שהם תרגום של הערך האנגלי, מבלי להבין לעומק את הנושא. בנוסף, יש כל כך הרבה ערכים שחסרים, שאני לא יודע איפה להתחיל. (אם למישהו יש רעיון איך מטפלים בערך המזעזע "יצרני כלי רכב", אשמח לשמוע)

ערך שאני גאה בו במיוחד[עריכת קוד מקור]

לערך "אדידס" הגעתי ממש במקרה. מצאתי קצרמר חיוור עם נתונים בסיסיים בלבד. לא ידעתי יותר מידי על החברה, אבל תוך כדי עבודת מחקר מקיפה שארכה כשלושה שבועות גיליתי סיפור מרתק על הקשר של החברה עם "פומה" ועל התחרות המרה עם "נייקי". היום הערך גדל לערך של למעלה מ-39K בתים ועם 50 מקורות והעבודה טרם הסתיימה.