זרים על שפת האגם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זרים על שפת האגם
L'inconnu du lac
בימוי אלן גירודי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי סילבי פיאלה
תסריט אלן גירודי עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ז'אן-כריסטוף הים
שחקנים ראשיים פייר דלאדונשאן
כריסטוף פאו
פטריק ד'אסומסאו
ז'רום שאפאט
מתייה ורביש
צילום קלייר מתון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה קריטריון קולקשן עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Les films du losange
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 17 במאי 2013
משך הקרנה 92 דקות
שפת הסרט צרפתית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה, סרט להט"בי, סרט מותחן, מותחן ארוטי עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות $1,123,770
הכנסות באתר מוג'ו strangerbythelake
פרסים זוכה בפסטיבל קאן 2013 בפרס הבימוי במסגרת Un Certain Regard ובפרס Queer Palm
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

זרים על שפת האגםצרפתית: L'Inconnu du lac; באנגלית: Stranger by the Lake) הוא סרט דרמה צרפתי משנת 2013 בבימויו של אלן גירודי. הסרט הוקרן בפסטיבל קאן של שנת 2013, במסגרת "Un Certain Regard",‏[1] שבה זכה גירודי בפרס הבמאי הטוב ביותר.[2] הסרט זכה גם בפרס "Queer Palm".‏[3] בנוסף, הסרט הוקרן בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורונטו של שנת 2013, במסגרת "קולנוע עולמי עכשווי".[4][5]

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנ/ית דמות
פייר דלאדונשאן פרנק
כריסטוף פאו מישל
פטריק ד'אסומסאו אנרי
ז'רום שאפאט חוקר המשטרה
מתייה ורביש אריק

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך הקיץ, על שפת אגם מבודד, המוקף גבעות ויערות באזור הכפרי של דרום צרפת, נפגשים מספר גברים, בעיקר נודיסטים והומוסקסואלים, הבאים להתרחץ ולהשתזף בעירום. החורשה הסמוכה לחוף היא מקום שבו מתקיימים מפגשים מיניים חולפים באווירה מופקרת. בכל יום, פרנק (פייר דלאדונשאן) מניח את המגבת שלו על חוף הים הסלעי הלבן, שבו הוא לומד להכיר את אנרי (פטריק ד'אסומסאו), שאשתו עזבה אותו זה עתה, וגם את מישל (כריסטוף פאו), גבר נאה שהוא מיידית נמשך אליו.

לא חולף זמן רב, ופרנק מגלה כי מישל הוא רוצח, כאשר ערב אחד, בעודו משקיף אל האגם מתוך החורשה, הוא מבחין במישל מטביע באגם את פסקל, בן-זוגו באותה העת. פרנק, שעדיין שבוי תחת קסמו של מישל, מחליט לשמור את מה שראה בסוד, והופך לשותפו לפשע של הגבר בו הוא חושק. פרנק נכנע לחיזוריו של מישל, ומתאהב בו בלהט, כשהוא כל הזמן ממשיך להסתיר את הפחד שלו מהרגע שבו המאהב שלו יבין שהוא יודע את שעשה.

יומיים לאחר מכן, גופתו של פסקל מתגלה ומזוהה. נסיבות מותו החשודות מביאות למקום מפקח משטרה (ז'רום שאפאט), שחוקר את פרנק ואת מישל. פרנק ממשיך להגן על מישל באומרו שהוא לא ראה שום דבר יוצא דופן בערב בו התרחשה הטביעה. בעוד המפקח ממשיך בבירוריו, מערכת היחסים בין פרנק לבין מישל מתקדמת, על אף תסכולו של פרנק מכך שמישל מסרב לפגוש אותו בכל מקום אחר, פרט לחוף האגם. אנרי, שאיתו פרנק מנהל מערכת יחסים אפלטונית לחלוטין עד כה, מגלה הבנה אינטואיטיבית אודות אירועי הימים החולפים, ומזהיר את פרנק: "(אם הייתי) בנעליים שלך, הייתי מאוד מבוהל!". פרנק פוחד, אך כאשר המאהב הפסיכופתי שלו מגיע אל החוף במהלך השיחה ביניהם, פרנק עוזב את אנרי לבדו, הולך לאורך החוף ומתיישב בסמוך למישל.

מאוחר יותר, כאשר פרנק הולך לשחות, אנרי ניגש אל מישל ואומר לו שהוא משוכנע שהטביעה האחרונה לא הייתה תאונה, שהוא הבין שמישל הוא הרוצח וכי מפקח המשטרה יגלה את זהות הרוצח במוקדם או במאוחר. אנרי קם, באומרו כי הוא הולך לטייל בחורשה. כשהוא נכנס לחורשה, הוא שולח מבט לאחור לעברו של מישל.

פרנק, אשר עדיין שוחה להנאתו באגם, מסתובב ומביט לכיוון החוף, ומבחין כי גם מישל וגם אנרי אינם שם עוד. במקומות אחרים על החוף - שוממים גם הם מכל אדם. הרגשה רעה מתגברת בקרבו של פרנק, אשר שוחה בחזרה לחוף וממהר אל תוך החורשה. הוא מבחין במישל יוצא מאחורי שיח גדול, וכאשר הוא מגיע בעצמו למקום, הוא מוצא שם את אנרי, מכוסה דם וגוסס, לאחר שמישל שיסף את גרונו. פרנק מוריד את חולצתו, ומנסה לעצור את הדימום, אבל מבין מאנרי שזה כבר מאוחר מדי. לאחר מותו של אנרי, פרנק המבועת בורח אל תוך החורשה, על מנת להסתתר. מישל עוקב אחריו, ופוגש באופן מקרי בחוקר המשטרה, אותו הוא דוקר בבטנו באמצעות סכין.

עם רדת החשיכה, פרנק נותר שפוף במחבואו, מאחורי שיח, משם הוא מבחין במישל, הולך הלוך ושוב, מרחק של מטרים ספורים ממנו, מחפש אחריו וקורא לו להראות את עצמו, באומרו שהוא צריך אותו, זקוק לאהבתו, ושהוא רוצה לבלות איתו במשך לילה שלם. לבסוף, מישל נכנס אל עומק החורשה על מנת לחפש אחר פרנק, ונדמה כי הסכנה חלפה לה. אולם אז, פרנק קם לבסוף ממקום מחבואו, ומתחיל לקרוא לאהובו בשמו, ללא כל תגובה. הוא מחכה בחושך, מתגבר על הפחד, ומביט אל תוך החורשה אל עבר הדממה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "2013 Official Selection". Cannes. 6 במאי 2013. נבדק ב-6 במאי 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Cannes: 'The Missing Picture' Wins Un Certain Regard Prize". Hollywood Reporter. 26 במאי 2013. נבדק ב-26 במאי 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "'Hardcore' gay film wins at Cannes". Bangkok Post. 26 במאי 2013. נבדק ב-26 במאי 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Stranger by the Lake". TIFF. אורכב מ-המקור ב-2014-02-10. נבדק ב-2013-08-24.
  5. ^ "Toronto Adds 75+ Titles To 2013 Edition". Indiewire. נבדק ב-2013-08-24.