חמישה לילות אצל פרדי 4

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חמישה לילות אצל פרדי 4
Five Nights at Freddy's 4
כללי
תאריך הוצאה 24 ביולי 2015
סוגה משחק הישרדות-אימה
פיתוח Scott Cawthon
הוצאה לאור Steam
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Five Nights at Freddy's
דרישות תוכנה
מנוע משחק ClickTeam Fusion 2.5
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות אנדרואיד, iOS,‏ Microsoft Windows
המשחק הקודם חמישה לילות אצל פרדי 3
המשחק הבא חמישה לילות אצל פרדי: מיקום האחות
www.scottgames.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חמישה לילות אצל פרדי 4אנגלית: Five Nights at Freddy's 4) הוא משחק הישרדות אימה שהוצא לאור על ידי מפתח האינדי סקוט קאוטון, המשחק הרביעי בסדרת "חמישה לילות אצל פרדי".

הוא לא התארח במקור ב-Steam, אך הופיע בסטים לצורך הוצאו לאור. ב-23 ביולי שוחררה גרסת המחשב (Microsoft Windows), גרסת האנדרואיד הוצאה לאור ב-25 ביולי וב-iOS ב-4 באוגוסט, אף על פי שהפרסום תוכנן במקור ב-8 באוגוסט, אך המשחק שוחרר ביום הולדתה של הסדרה. בשבוע הראשון למכירות המשחק, היא הייתה במקום השני בטיימס העליון.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השנה היא 1983. אנו משחקים בתור הילד הבוכה (שמו כנראה כריס או איוואן), הילד הצעיר ביותר של משפחת אפטון או מייקל, אחיו של הילד הבוכה. אנו לומדים בין השאר על עינוייו בידי אחיו מייקל ובסופו של דבר על מותו במהלך יום ההולדת שלו על ידי האנימטרוניק פרדבר.

במיניגיים הראשון הילד הבוכה נעול בחדר בו ישנם צעצועים של הדמויות הראשיות: פוקסי, צ'יקה, בוני, פרדי (לצעצוע פוקסי אין ראש). כמו כן על המיטה יש בובת פרדבר שצופה ועוקבת אחר הילד הבוכה. פרדבר "אומר" שהילד נעול בחדר. לאחר מכן הוא מנסה לעזוב את החדר ודופק בדלת. לאחר זמן מה הילד הבוכה נופל ובוכה. אם הוא הולך לצעצועים בפינה השמאלית של המסך, הילד הבוכה יאמר שאלו החברים שלו.

במיניגיים השני מופיע אחרי הלילה הראשון. הוא מתחיל באותו החדר, אך הפעם הילד הבוכה יכול לצאת. אם הוא הולך ימינה, הילד הבוכה נכנס לחדר שינה ריק, שם צעצוע מאנגל שוכב על הרצפה. בהמשך, אם הוא הולך שמאלה, יש אולם בו שוב יושב פרדבר. כאשר הילד הבוכה ניגש לטלוויזיה, מייקל, אחיו, מבהיל אותו. הילד הבוכה נופל שוב ובוכה, ופרדבר אומר "מחר מגיע יום חדש".

במיניגיים השלישי מופיע לאחר שעוברים את הלילה השני. הילד הבוכה נמצא במסעדה. המטרה היא לברוח, מה שהוא לא מצליח לעשות. אם הוא נכנס לאזור משמאל, ואחרי זה חוזר, אפשר לראות את ביצת הפסחא, שם הבחור הסגול (אביו של הילד הבוכה, ויליאם אפטון) מלביש תחפושת של ספרינג בוני על איש אחר.

במיניגיים הרביעי הילד הבוכה רץ לבית שנמצא קרוב מאוד למסעדה. כאשר הוא ניגש לטלוויזיה בבית, אפשר לראות את הסדרה פרדבר וחברים ( Fredbear and friends). ואז, כאשר הילד הבוכה נכנס לחדרו, מייקל מבהיל אותו שוב.

במיניגיים החמישי, מישהו (ככל הנראה מייקל) סגר את הילד הבוכה בחדר האחורי של המסעדה. הילד הבוכה לאורך כל משחק המיני מבקש להשתחרר, ואחר כך הוא נופל שוב ובוכה.

במיניגיים השישי מייקל וחבריו, סוחבים את הילד הבוכה לפרדבר. הם דוחפים את ראשו של הילד לפה של פרדבר ופרדבר סוגר את פיו ונושך אותו. סביר להניח שפרדבר לא נשך מרצונו החופשי, מכיוון שבמהלך המשחק דמעותיו של הילד הבוכה נפלו על קפיציו של פרבר והם ננעלו. אז פרדבר פשוט סגר את פיו.

במיניגיים השביעי מוצג הילד הבוכה, לפניו ה"חברים" שלו, הבובות הפרוותיות, פרדבר הכי קרוב אליו. על פי הטקסט שמופיע על המסך, אפשר לחשוב שפרדבר מדבר, אבל ככל הנראה, הנאום הזה הוא ממייקל. הוא נמצא בבית החולים מול מיטתו של הילד הבוכה, מתנצל בפניו על מה שעשה ומבטיח "להרכיב אותו בחזרה". ואז, פרדבר, יחד עם הצעצועים האחרים, נעלמים בהדרגה ומשאיר את הילד הבוכה לבד, הוא מתחיל לבכות. בגלל רעש הקרדיוגרמה ברקע, אפשר להבין שהילד היה בתרדמת. כדורים, טפטפת ופרחים ליד המיטה במהלך המשחק רומזים על כך, ברקע אפשר לשמוע שהקרדיוגרמה כבר לא נקטעת, אלא פשוט חורקת. זה מראה שהילד הבוכה מת, ההוכחה לכך היא שלאחר היעלמות הצעצועים הילד הבוכה נעלם בעצמו.

במיניגיים השמיני מוצגת תיבה נעולה. לאחר זמן מה מופיע הטקסט "אולי עדיף לשמור דברים מסוימים בסוד לעת עתה...". לא ניתן לפתוח את התיבה בשום צורה, אך יש תיבה פתוחה בקובצי המשחק הבא, פנאף וורלד. לא ברור מה יש בפנים.

המון אנשים חושבים שמייקל הוא השחקן הראשי במשחק בגלל שנראה שהוא זוכר את הנייטמר אנימטרוניקס בזמן שהוא עובד בפנאף 1 (אפשר לראות לפי הsurvival logbook). הספר האחרון שיצא מרמז שכל המשחק הוא ניסוי בפחד אשר וויליאם עושה על מייקל ועוד ילדים אחרים כדי לשלוט על הפחדים שלהם וליצור remnant. בסיפור מתגלה שהנייטמר אנימטרוניקס הם בעצם פסלים דוממים והקורבנות אשר משתתפים בניסוי מדמיינים אותם בתור מפלצות מכניות בגלל הגז שנמצא באזור.

משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחקיות מחולקת לשני חלקים - העלילה הראשית (לילות) ומשחקי המיני. לילות הם רק החלק העיקרי במשחק, שמטרתו לשרוד (כל זה הוא בעצם ניסוי בפחדים שוויליאם עושה). במשחקי המיני נחשפת עלילת המשחק. במשחק זה השמיעה היא ה"נשק" העיקרי של השחקן.

על השחקן, תוך שליטה בילד הבוכה או אחיו מייקל, לפקח בקפידה על שתי הדלתות המובילות לחדרו, בארון במרכז החדר, כמו גם על המיטה שמאחוריו. כשזזים לדלת, אפשר להשתמש בפנס כדי להאיר את המסדרון ולהבריח את הנייטמארס. יש לסגור את הדלתות לזמן קצר אם הילד שומע נשימות מחוץ לדלת. כאשר מדליקים את הפנס, קיים סיכוי גבוה שהנייטמארס יתקפו את השחקן, מה שמוביל בהכרח למוות. רק נייטמאר בוני ונייטמאר צ'יקה יכולים לגשת לדלת, כשבוני מתקרב רק לדלת השמאלית, וצ'יקה לדלת הימנית, כמו במשחק הראשון. מהלילה החמישי עד השביעי, השחקן יותקף מכל הכיוונים על ידי פרדבר או נייטמאר, (עותק חשוך של פרדבר), בהתאמה ( פרדבר 5–6 לילות, נייטמאר -בלילה השביעי). הם יכולים ללכת הן לדלת הימנית והן לדלת השמאלית. כאשר ניגשים לארון, שהוא אנלוגיה לפיראט קוב מהמשחק הראשון, אתה יכול גם להשתמש בפנס, ואם נייטמאר פוקסי מסתתר בארון, יש לסגור את הדלתות. אם זה לא ייעשה, הוא יתקוף את השחקן והמשחק ייגמר.

בעת הדלקת הפנס כלפי המיטה, תצטרכו להשתמש בפנס רק כדי להרחיק את הפרדלס. אם לא תעשה זאת, ברגע ששלושה פרדלס יושבים על המיטה, נייטמאר פרדי יופיע. הוא הדמות היחידה שלא ניתן לעקוב אחריה באמצעות שמיעה.

ישנו גם את משחק המיני "כיף עם פלאשטראפ" (באנגלית: Fun with Plushtrap). בובת האנימטרון של פלאשטראפ תשב על כיסא בסוף המסדרון. השחקן צריך שיהיה לו זמן לתפוס את פלאשטראפ כשהוא על האיקס הלבן שעל הרצפה. אם נגמר הזמן עד לסיום המטרה, או אם הותקף השחקן על ידי פלאשטראפ, ההודעה "חבל" (באנגלית: Too bad) מופיעה. אם תשלימו בהצלחה את משחק המיני, הלילה הבא יהיה מקוצר בשעתיים.

אנימטרוניקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • נייטמר צ'יקה - נראית כמו צ'יקה מהמשחק השני, רק שהיא יותר הרוסה והשיניים שלה יותר חדות. באה אליך מהדלת הימנית.
  • נייטמר בוני - נראה כמו בוני מהמשחק הראשון, רק שהוא יותר הרוס ופלג גופו התחתון קרוע כמעט לגמרי וחושף חלק גדול מהשלד התחתון שלו. בא אליך מהדלת השמאלית.
  • נייטמר פוקסי - נראה כמו פוקסי מהמשחק הראשון והשני, רק שהוא יותר הרוס, שלד האף שלו חשוף והבטן שלו קרועה כמעט לגמרי. בא אליך מהארון אם אתה לא בודק אותו בזמן.
  • נייטמר מאנגל - נראים כמו מאנגל מהמשחק השני, רק הרבה יותר הרוסים מאי פעם. מחליפים את נייטמאר פוקסי בארון במהדורת ליל כל הקדושים.
  • נייטמר פרדי- נראה כמו פרדי מהמשחק הראשון והשני, רק קרוע ומרופט הרבה יותר, והשיניים שלו הפכו ליותר מפלצתיות. בא אליך מהמיטה כאשר יש יותר משלושה פרדלס על המיטה.
  • פרדלס - מעין גרסה יותר קטנה של נייטמאר פרדי. עולים למיטה שמאחורי השחקן בהדרגה עד שלושה. אם ישארו שלושת הפרדלס על המיטה ליותר מדי זמן. נייטמאר פרדי בעצמו תוקף אותך. ניתנים לסילוק על ידי שימוש בפנס על המיטה.
  • פרדבר - נראה כמו גולדן פרדי מהמשחק הראשון. הרבה יותר הרוס ממה שהיה קודם. בא אליך מכל הכיוונים. אם אתה רץ למשמע קולו, אתה יכול לחסום אותו עם הדלתות. מגיע רק בלילה 5 ו-6.
  • נייטמר - גרסה אפלה יותר של פרדבאר. נראה כמו גרסת סיוט אמיתית לעומתו. אפשר להתמודד איתו באותה הדרך שאפשר להתמודד עם פרדבר. בא גם הוא מכל הכיוונים. מגיע בלילה 7.
  • נייטמאריונט - נראה כמו המריונטה מהמשחק השני, רק שחור ויש לו גם שיניים בפה. מגיע בלילה 7.
  • ג'אק-או-צ'יקה - נראית כמו שילוב של נייטמאר צ'יקה ופנס דלעת. מחליפה את נייטמאר צ'יקה במהדורת ליל כל הקדושים.
  • ג'אק-או-בוני - נראה כמו שילוב של נייטמאר בוני ומנורת דלעת. מחליף את נייטמאר בוני במהדורת ליל כל הקדושים.

מצבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לצד עדכון ליל כל הקדושים (הלואין), במיוחד עבור שחקנים הרואים את המשחק קל מדי, נוספו מבחנים שהופכים לזמינים לאחר חלוף הלילה השמיני:

  • מצב עיוור (באנגלית: Blind mode) - השחקן לא רואה דבר מלבד מסך השחור (אפילו הזמן לא מוצג), והוא צריך לאתר רק לפי השמיעה היכן נמצאים הרובוטים ולהתחמק מהם. זהו המבחן הקשה ביותר, אך סביר במשחק.
  • פרדי כועס (באנגלית: Mad Freddy) - פרדלס מופיעים על המיטה עם המהירות הגבוהה של המשחק, השחקן לעיתים צריך להאיר עליהם, כדי שנייטמאר פרדי לא יופיע.
  • פוקסי מיידי (באנגלית: Instant Foxy) - נייטמאר פוקסי (או מאנגל) ממוקם בתחילה בארון של השחקן.
  • רק סיוט (באנגלית: All nightmare) - מצב בו רק נייטמאר או נייטמאריון פעילים, ללא קשר לאיזה לילה עובר השחקן (כל לילה).

לאחר שעבר כל מצב בנפרד בלילה השביעי, מופיע כוכב אדום אדום נוסף בתפריט הראשי, לאחר שעברתם את לילה 7 עם מצב עיוור והכל סיוט נדלק בו זמנית או מצב עיוור, פוקסי מיידי, ופרדי כועס נדלקו בו זמנית - אקסטרה כוכבים כחולים. גם בלילה החמישי במשך שעתיים, פרדבר או נייטמאר יתקוף.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]