חמישה לילות אצל פרדי: מיקום האחות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
חמישה לילות אצל פרדי: מיקום האחות
Five Nights at Freddy's: Sister Location
כללי
תאריך הוצאה 7 באוקטובר 2016 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחק וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
פיתוח סקוט קאותון עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור סקוט קאותון עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה חמישה לילות אצל פרדי עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק Clickteam Fusion 2.5 עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות אנדרואיד, נינטנדו סוויץ', Microsoft Windows, iOS, פלייסטיישן 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
המשחק הקודם חמישה לילות אצל פרדי 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
המשחק הבא Freddy Fazbear's Pizzeria Simulator עריכת הנתון בוויקינתונים
www.scottgames.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חמישה לילות אצל פרדי: מיקום האחותאנגלית: Five Nights at Freddy's: Sister Location) הוא משחק אימה רב פלטפורמות שפורסם בשנת 2016 על ידי מעצב המשחק סקוט קאותון, החמישי בסדרת "חמישה לילות אצל פרדי". המשחק פורסם ב-2016 בגרסת מחשב נייח, וב-2017 לאנדרואיד ול-iOS .

לגבי המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק עבר שינויים בהשוואה למשחקים הקודמים והוא דומה יותר ל"סרט אינטראקטיבי". יש להשלים את המשימות שניתנות בתחילת המשמרת ולא להיהרג על ידי האנימטרוניקים.

לפני תחילת המשחק עצמו, מוצג לנו סרטון בו כתב מראיין את מר ויליאם אפטון, כנזכר, יוצר האנימטרוניקים, שבנה את המקום בו המשחק מתרחש. אפטון מפרט כמה יכולות אנימטראוניות (הנקראות "circus baby"), כמו היכולת להכין גלידה ולנפח בלונים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייקל אפטון בנו של ויליאם אפטון מחפש את אביו שנעדר ולכן הולך למסעדה אשר רוב הסיכוים שימצא בה "Circus Bay Pizza World". בלילה הראשון פוגשת אותו "עזרה ידנית". זה הקול שמלווה אותו כמעט כל המשחק. Circus Baby Pizza World הוא מתחם מחתרתי המכיל אנימטרוניקה. במעלית, העזרה הידנית מבקשת ממייק להזין את שמו בלוח המקשים, אך הלוח מקולקל. ב"תיקון" הטעות מכריז הקול על שמו של הגיבור - Eggs Benedict.

לילה ראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת המשמרת, מייק מגיע במעלית. מייק מוצא את עצמו ב"חדר הבקרה", בו הוא צריך לבדוק את נוכחותם של האנימטרוניקים, ואם הם נעדרים, לתת להם שוק חשמלי. לאחר מכן הוא צריך לטפס דרך תעלות האוורור ל"חדר בקרת בייבי" ולבדוק את נוכחותה של בייבי. לאחר מספר ניסיונות לא מוצלחים להחזיר אותה למקום, הוא עוזב. אבל אז, כשהוא זוחל באוורור, צריכה להיות שאגה מאחור, ברגע זה בייבי שוברת את הזרם "בחדר בקרת בייבי" כך שלא ניתן יהיה לזעזע אותה בפעם הבאה. כשמייק מגיע ל"חדר הבקרה", העזרה הידנית מודיעה שהמשמרת שלו נגמרה.

לילה שני[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשמרת השנייה מתחילה כמו גם הראשונה. העזרה הידנית אומרת למייק לבחור קול אחר כדי שלא יימאס ממנו, אך מכיוון שלוח המקשים אינו תקין, מייק מחייג - Angsty Teen (נער מתעצבן). כשמייק מנסה להחזיר את האנימטרוניקים לחדרים, החשמל לא עובד, ואחרי שהוא מנסה להחזיר את פאנטיים פוקסי (Funtime Foxyx), העזרה הידנית אומרת שיש בעיה כלשהי בעורך הקולי, ומורה לו לבדוק את בייבי. לאחר שני ניסיונות לא מוצלחים, המערכת מודיעה על בעיות באספקת החשמל ועל הפעלה מחדש אוטומטית ואז המערכת נכבית.

בשלב זה, קול נשי לא ידוע (ככל הנראה בייבי) מתחיל לדבר עם השחקן, מה שמניע אותו להתחבא מתחת לשולחן. לאחר מכן, השחקן צריך להימנע מקשר עין עם הבידיבב ולסגור את הדלת כדי שהוא לא יהרוג אותו. מאוחר יותר אספקת החשמל מתחדשת, אך בייבי אומרת למייק להפעיל מחדש את המערכת הידנית לאחר שהגיע ל"חדר הכוח", ומתריעה על האיום של האנמטרוניק באלורה (Ballora). היא גם מזהירה שאם יקשיב לפקודות של העזרה הידנית, השחקן ימות. בייבי אומרת שהריצה בגלריית באלורה היא מאוד מסוכנת, ואומרת שעליו ללכת לאט, בעוד העזרה הידנית ממליצה לשחקן לרוץ במהירות האפשרית.

לאחר שהגיבור עובר את "גלריית באלורה", מסתבר שפאנטיים פרדי נמצא ב"חדר המערכות". עם זאת, השחקן מצליח לשרוד על ידי השמעת קובצי שמע של בובת בון-בון לפאנטיים פרדי. לאחר הפעלה מחדש של כל המערכות, יש לעבור שוב דרך "גלריית באלורה" והמשמרת של מייק מסתיימת.

לילה שלישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגיבור חוזר למקום עבודתו, והעזרה הידנית אומרת שהוא צריך לתקן את פאנטיים פרדי. אך כאשר הוא מסתכל על "גלריית באלורה", באלורה מפורקת לחלקים וחלקיה מוחזקים על ידי המינירינות. וכשהוא מסתכל על פאנטיים אודיטריום, פאנטיים פוקסי לא במקום. אחר כך מייק הולך ל"חדר בקרת בייבי" ושוב הוא מתחבא מתחת לשולחן, סוגר את הדלת וקול לא ידוע (בייבי) מספרת לו שהיא גם הופיעה בבמה ואומרת שהיא זוכרת כמה ילדים היו כשהיא חילקה להם עוגות, ואת זה שהיא ידעה להכין גלידה. לאחר מכן, השחקן חוזר ל"חדר הבקרה".

לאחר מכן העזרה הידנית מספרת למייק על האיום שמציב פאנטיים פוקסי ושיש לעבור דרך המסדרון שלו. לאחר שהשחקן עובר דרך פאנטיים אודיטריום, הוא מוצא את עצמו בסדנה בה עליו לתקן את פאנטיים פרדי על ידי לחיצה על הכפתורים לפתיחת חלקי הגוף. ובסופו של דבר עליו ללחוץ על הכפתור של בון-בון. אחרי זה הוא חוזר דרך פאנטיים אודיטוריום, אבל בדרך ליציאה, פאנטיים פוקסי חוטף אותו.

לילה רביעי[עריכת קוד מקור | עריכה]

השחקן מתעורר בתוך חליפה של אנימטרוניק לא ידוע ובייבי אומרת לו שהוא חייב להיות שקט, אחרת, ישימו לב אליו. מייק שומע שני עובדים מדברים ומניחים את באלורה לשמאלו, ה"מציק" מפרק את באלורה ובייבי פותחת את הפנים / המסכה של החליפה בה הגיבור יושב. אחר-כך מינרינות מנסות להיכנס לחליפה בה מייק יושב והוא צריך להדוף אותן

הגיבור יושב שוב בבית וצופה בסדרה ואז מסיים את הלילה.

לילה חמישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייק חוזר במעלית בחזרה לעבודה שלו והעזרה הידנית אומרת לו שיש שני מתכנתים ביחד איתו שאמורים לתקן את האנימטרוניקים, אך כאשר הוא מסתכל על המסדרונות של באלורה ופאנטיים פוקסי, מתברר שאין שם אנימטרוניקים, אלא אנשים תלויים. עם זאת, העזרה הידנית אומרת כי "הכל נראה כמו שצריך להיות" ואז המחשב מכוון את השחקן לסדנה דרך פאנטיים אודיטוריום, שם הוא פוגש את בייבי כבויה.

בזמן שבייבי מדברת, מתברר כי בייבי מעמידה פנים שהיא כבויה בגלל המצלמות. בייבי מבקשת מהשחקן להזין את הקוד שהיא אומרת לו, אך מזהירה את השחקן כי גם באלורה נמצאת בחדר. אם הקוד הוזן בצורה שגויה, באלורה תתקוף את השחקן. לאחר שהקוד הוזן, השחקן רשאי לאסוף את הכרטיס ולהפעיל את הכפתור שליד בייבי. בייבי יוצאת דרך המסוע ומבקשת שמייק ילך אחריה. השחקן עובר דרך פאנטיים אודיטוריום בו באלורה יכולה לתקוף אותו אם ידליק את המשואה או אם לא יקשיב לבייבי.

ישנם שני סיומים במשחק: "סיום הסקופר" (סיום אמיתי) ו"הסיום של אנארד" (סיום שקרי).

סיום ה"סקופר"[עריכת קוד מקור | עריכה]

אם השחקן לא פונה לשום מקום ופועל לפי ההוראות של בייבי, הוא יגיע ל"חדר הסקופר" הוא מכיל חלקים מפורקים של באלורה, פאנטיים פרדי ופאנטיים פוקסי. לרחוק, השחקן יכול לראות את אנארד מביט בו. בייבי מספרת לו שכל מה שהם רצו היה לחיות בגוף האדם בו היו פעם. לאחר מכן היא מדליקה את ה"סקופר" שהורג את מייק. בסצנה שלאחר מכן אפשר לראות כיצד גופו של הגיבור מתקרב למראה בחדר האמבטיה ופוקח את עיניו. עיניו סגולות, כמו הצל שלו. מתברר מהצליעה שיש לאנארד, הוא כמו שלד, הוכנס לגופו של הגיבור. לאחר השלמת הסיום, הכוכב הראשון מופיע בתפריט.

הסיום של אנארד[עריכת קוד מקור | עריכה]

אם השחקן האכיל את כל הילדים במיני-משחק עם קאפקייקס, אפשר להגיע לסוף, לקבל כרטיס (כוכב שני). השחקן מתבקש לספק אותו אם פנה ימינה בפאנטיים אודיטוריום ולא הקשיב לבייבי. אם השלמת המיני-משחק וקבלת כרטיס, אפשר לבצע את הסיום הסודי, שם השחקן צריך לשרוד עם אנארד עד שש בבוקר. המשרד הוא הכלאה של החלק הראשון והשני של חמישה לילות אצל פרדי, מכיוון ששתי הדלתות והאוורור נמצאים בו. אם מייק יצליח לשרוד את כל שש השעות, אז השחקן יקבל את הסיום של אנארד.

הגיבור הראשי חוזר הביתה וצופה שוב בסדרת הדרמה. בסוף הסדרה, מימין לשחקן, אנארד מתחיל להיכנס דרך הדלת, לאחר מכן המסך יתחיל להחשיך, יופיעו כותרות. כאן המשחק מסתיים. לאחר השלמת הסיום, מופיע כוכב שלישי בתפריט.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מייקל אפטון - השחקן הראשי ובנו של ויליאם אפטון. מחפש את אביו במסעדה הישנה שלו אך ללא הצלחה כיוון שגופו נלקח על ידי Ennard אך חזר לחיים מיד אחרי שעזב את גופתו. הופיע לראשונה במשחק הרביעי.
  • בייבי - רובוטית אשר אמורה להציג דימוי לבתו של אפטון, אליזבת, אך כעת רדופה על ידיה.
  • פאנטיים פרדי - רובוט אשר אמור להציג דימוי לפרדי, הרובוט המקורי מהמסעדה הישנה. מחוברת אליו בובה אשר אמורה להציג דימוי לבוני בשם "בון בון".
  • פאנטיים פוקסי - רובוט אשר אמור להציג דימוי לפוקסי, הרובוט המקורי מהמסעדה הישנה.
  • באלורה - רובוטית דמוית בלרינה שאמורה להציג דימוי לאשתו של אפטון.
  • אנרד - יצור אשר עשוי מחוטים שנוצר מהחלקים של הפאנטיים אנימטרוניקס. בעל יכולת לחקות את קולם וככה לעבוד על מייקל. גונב את גופו של מייקל בסוף המשחק אך בורח ממנה כיוון שהיא לא יכולה לתפקד יותר. חוזר במשחק השישי בתור "Molten Freddy".

פיתוח משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 2016 פרסם קאוטון תמונה עם החתימה Five Nights at Freddy's: Sister Location) FNaF SL), או (FNaF 5) באתר הרשמי של המשחק, המתאר אנימטרוניק שנראתה כמו ליצן[1] .

במאי שוחרר הטריילר למשחק[2] בערוץ היוטיוב הרשמי של סקוט. הוא הציג מיקום חדש ואנימטרוניקים חדשים. בהמשך הוכרז מועד הוצאת המשחק של המשחק (7 באוקטובר 2016)[3][4] .

באוגוסט 2016 יצא טיזר עם מסך שחור שבאמצעו נכתב "CANCELLED. Due to leaks" (עברית: מבוטל. עקב דליפות) עם זאת, כאשר הבהירו את הטיזר, ניתן היה לראות את הטקסט בו דווח כי הפיצרייה במשחק הייתה סגורה בגלל דליפת גז, והמשחק לא בוטל, כפי שאולי חשבתם בתחילה[5] .

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

"חמישה לילות אצל פרדי: מיקום האחות" קיבל בעיקר ביקורות חיוביות. Destructoid העניק למשחק דירוג של 6/10, ו-GameCrate הציבה 7.5 / 10[6] מעט חיובי יותר. ב-GameRankings אחוז הביקורות החיוביות עמד על 67.50%, אך למרות זאת, המשחק זכה למספר רב של ביקורות שליליות.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Design&Trend (2016-04-23). "'Five Nights At Freddy's' Sister Location Game Revealed With New Animatronic Teaser!". Design & Trend (באנגלית). אורכב מ-המקור ב-2016-08-23. נבדק ב-2017-03-05.
  2. ^ Scott Cawthon (2016-05-21). "Sister Location Trailer 1". נבדק ב-2017-03-05.
  3. ^ "'Five Nights At Freddy's Sister Location' October Release Date, Map Confirmed In New Teaser". International Business Times. 2016-08-30. נבדק ב-2017-03-05.
  4. ^ "Five Nights At Freddy's Sister Location Release Confirmed To Release In A Few Weeks?" (באנגלית). www.thebitbag.com. אורכב מ-המקור ב-2017-02-02. נבדק ב-2017-03-05.
  5. ^ "Five Nights At Freddy's Sister Location Canceled Due To Leaks?" (באנגלית). www.thebitbag.com. אורכב מ-המקור ב-2016-11-14. נבדק ב-2017-03-06.
  6. ^ "Review: Sister Location isn't FNAF...but it is terrifying". GameCrate. 2016-10-12.