ילדת מזג האוויר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ילדת מזג האוויר
天気の子
בימוי מאקוטו שינקאי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי Kōichirō Itō עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט מאקוטו שינקאי עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה מאקוטו שינקאי עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ראדווימפס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה CoMix Wave Films עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה טוהו, Anime Limited, GKIDS, Madman Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 19 ביולי 2019 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 112 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט אנימה, סרט פנטזיה, אנימה על-טבעי עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים פרס האקדמיה היפנית לאנימציית השנה עריכת הנתון בוויקינתונים
tenkinoko.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ילדת מזג האוויריפנית: 天気の子) הוא סרט הנפשה יפני, מסוגת רומנטיקה ופנטזיה, אשר יצא לאקרנים במקור בשנת 2019. הסרט נכתב ובוים על ידי מאקוטו שינקאי. הסרט הופק על ידי חברת CoMix Wave Films והופץ על ידי חברת טוהו. עלילת הסרט מתמקדת בנער הודאקה מורישימה שבורח מביתו שבכפר אל העיר טוקיו, שם הוא מתיידד עם הנערה היתומה הינה אמאנו אשר לה יש את היכולת העל טבעית לשלוט במזג האוויר.

הסרט יצא לאקרנים בבתי קולנוע קונבנציונליים, ב-IMAX וב-4DX ביפן ב-19 ביולי 2019, ויצא לאקרנים בארצות הברית ב-20 בינואר 2020. הסרט גרף בסך הכל 193.8 מיליון דולרים ברחבי העולם, והיה לסרט היפני הרווחי ביותר של שנת 2019 ולסרט היפני השביעי ברשימת הסרטים הרווחיים ביותר ביפן בכל הזמנים.

בשנת 2020 זכה הסרט בפרס האקדמיה היפנית לקולנוע בקטגוריית סרט האנימציה הטוב ביותר של השנה. בנוסף, הסרט נבחר לסרט היפני שהשתתף בתחרות פרסי האוסקר בקטגוריית הסרט הבין-לאומי הטוב ביותר, כמו כן הוא קיבל ארבע מועמדויות לפרס אנני, כולל פרס אנני לסרט העצמאי הטוב ביותר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוגו "ילדת מזג האוויר"

ביוני 2021, הודאקה מורישימה, תלמיד תיכון בן 16 מקוזו-שימה, בורח מבית הוריו לעיר טוקיו. המעבורת שהודאקה לוקח נקלעת לסופת גשמים כבדה, ואדם בשם קסוקה סוגה מצליח לחלץ את הודאקה. ככל שחלף הזמן, מצבו הכלכלי של הודאקה מחמיר, והוא מתקשה למצוא עבודה. למרבה המזל, הוא פוגש את הינה אמאנו, אשר עובדת בסניף של מקדונלד'ס והיא מחליטה לספק לו מעט אוכל בחינם.

בהמשך, במהלך שיטוט ברחבי טוקיו, הודאקה מוצא אקדח מסוג מקארוב PM. מאוחר יותר, סוגה מציע לו לעבוד כעוזר האישי שלו בחברת הוצאה לאור קטנה שמתמקדת בחקר אגדות אורבניות הנוגעות לדפוסי מזג אוויר חריגים בטוקיו. במסגרת זו הודאקה שומע לראשונה על "בנות השמש", אגדה אורבאנית על נשים שמסוגלות לשלוט במזג האוויר.

הודאקה מגלה בהמשך שהבעלים של מועדון לילה מנסה ללחוץ על הינה שתעבוד עבורו במועדון. הודאקה מנסה להתערב אך הוא מותקף על ידי בעל המועדון, ובעקבות כך בהתקף זעם הוא שולף את האקדח במטרה להרתיע את בעל המועדון ויורה לעבר בעל המועדון, כאשר הוא כמעט פוגע בו. הודאקה והינה בורחים מהמקום והינה לוקחת אותו לבניין נטוש עם מקדש על הגג, שם הוא נפטר מהאקדח. במיקום זה הודאקה עד לראשונה ליכולתה של חינה לשלוט במזג האוויר ולגרום לשמש להופיע מבין העננים.

חינה ואחיה הצעיר נאגי גרים ביחד, והם אינם נמצאים תחת ההשגחה של אפוטרופוס מבוגר כולשהו. לאחר שהוא מבין שגם הם נקלעו לקשיים כלכליים, הודאקה מציע להם לפתוח עסק משותף אשר במסגרתו הם ישנו את מזג האוויר בהתאם להזמנות של הלקוחות, לצורך אירועים שונים כמו בין היתר חתונות ומסיבות. העסק שהם פותחים זוכה להצלחה רבה בתחילה, אך לאחר שמשודר בטלוויזיה סיקור תקשורתי שעוסק בעסק שלהם ומציג לראשונה בפני הציבור את כוחותיה העל טבעיים של חינה, אתר האינטרנט שלהם מוצף בבקשות, ובעקבות כך הם נאלצו לבסוף לסגור את העסק.

בינתיים, משפחתו של הודאקה דיווחה עליו כנעדר, ובעקבות כך המשטרה החלה לנסות לאתר אותו. המשטרה מוצאת סרטון שצולם באמצעות מצלמת אבטחה בו רואים בבירור שהודאקה החזיק ברשותו אקדח. בעקבות המידע הזה המצליחה מגיעה להינה והם חוקרים אותה. הינה מבינה כעת שבשל חקירת המשטרה, שירותי הרווחה עלולים להפריד בינה לאחיה משום שאין להם אפוטרופוס מבוגר כולשהו. סוגה מפטר בסופו של דבר את הודאקה, והוא מסביר לו שהמשטרה חושדת כעת כי סוגה חטף את הודאקה.

הודאקה, הינה ונאגי מנסים להימלט מהמשטרה אך הם לא מצליחים בשל החמרה במזג האוויר. הם מחליטים לתפוס מחסה בבית מלון, שם הינה מגלה שהגוף שלה הופך אט אט למים בכל פעם כאשר היא משתמשת בכוחותיה. הבאת השמש כנראה תגרום לה להיעלם, אם כי לאחר מכן מזג האוויר יחזור לקדמותו.

המשטרה מצליחה לבסוף לאתר את הואדקה, והוא נשלח בחזרה לקוזו-שימה. שלוש שנים לאחר מכן, טוקיו עדיין מוצפת במי הגשמים, והודאקה חוזר לטוקיו לאחר שהוא מסיים את לימודיו בתיכון. הודאקה נפגש עם סוגה, אשר הרחיב את העסק, ויחד הם מנסים לאתר את הינה.

בסופו של דבר הם מוצאים אותה, והודאקה מבטיח לה שהכל יסתדר עבורם.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הודאקה מורישימה – נער בן 16 שברח מהבית ועבר לטוקיו.
  • הינה אמאנו – נערה בת 14 אשר לוקחת עבודות חלקיות שונות על מנת לפרנס את משפחתה לאחר מות אמה. להינה יש את היכולת העל טבעית לשלוט במזג האוויר.
  • קסוקה סוגה – גבר בגיל העמידה אשר מנהל חברת הוצאה לאור קטנה בה הודאקה עובד במשרה חלקית.
  • נאטסומי סוגה – אחייניתו של קסוקה אשר עובדת במשרה חלקית במשרדו של קסוקה.
  • נאגי אמאנו – אחיה הצעיר של הינה אשר גר איתה. נאגי הוא תלמיד בכיתה ה'.
  • יאסוי – שוטר ושותפו של טאקאיי אשר מנסה לאתר את הודאקה לאחר שהוריו של הודאקה דיווחו כי הוא נעלם מביתו.
  • טאקאיי – שוטר ושותפו של יאסוי.
  • פומי טצ'יבנה – סבתא של טאקי המבקשת מהינה להביא את אור השמש ביום השנה למותו של בעלה.
  • טאקי טצ'יבנה – דמות מתוך הסרט "השם שלך". טאקי הוא הנכד של פומי.
  • מיצוהא מיאמיזו – דמות מתוך הסרט "השם שלך" אשר מוכרת להודאקה טבעת.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות מדבבים
בגרסה היפנית בגרסה האנגלית
הודאקה מורישימה קוטארו דייגו ברנדון אינגמן
הינה אמאנו ננה מורי אשלי באטצ'ר
קסוקה סוגה שון אוגורי לי פייס
נאטסומי סוגה צובאסה הונדה אליסון ברי
נאגי אמאנו סאקורה קריו אמקה גווינדו
יאסוי סיי היראיזומי מייק פולוק
טאקאיי יוקי קאג'י ריז אחמד
פומי טצ'יבנה צ'יקו באישו ברברה גודסון
טאקי טצ'יבנה ריונוסוקה קאמיקי מייקל סינטרניקלאס
מיצוהא מיאמיזו מונה קמישיראישי סטפני שה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ילדת מזג האוויר בוויקישיתוף