מבוקש (2007)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מבוקש
The Hunting Party
בימוי ריצ'רד שפרד
הופק בידי מארק ג'ונסון
תסריט ריצ'רד שפרד עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ריצ'רד גיר
טרנס הווארד
ג'יימס ברולין
ג'סי אייזנברג
מוזיקה רולף קנט
צילום דיוויד טטרסול עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Intermedia עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה מטרו גולדווין מאייר, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 7 בספטמבר 2007
משך הקרנה 101 דקות
שפת הסרט אנגלית
סרבית
סוגה סרט מתח פוליטי, סרט מלחמה, סרט פעולה, סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $40.000.000
הכנסות $876.087 בארצות הברית
הכנסות באתר מוג'ו huntingparty
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מבוקשאנגלית: The Hunting Party) הוא מותחן-פעולה-הרפתקאות אמריקאי משנת 2007 בכיכובו של ריצ'רד גיר, המתאר מסע עיתונאי ללכידת פושע מלחמה סרבי.

הסרט הושק בפסטיבל הסרטים של ונציה ב-3 בספטמבר 2007. למרות הצלחתו היחסית בביקורות אכזב הסרט לחלוטין בקופות, כשהכניס רק $876,087 בבתי הקולנוע בארצות הברית ורק 1.5 מיליון דולר בכל העולם. סרטים הוליוודיים צריכים לצבור בקופות סכום ששוה בערך לפי שניים מההפקה וההפצה על מנת לצאת ללא רווח או הפסד, הסרט כשל לחלוטין מבחינה זו. הרווח של הסרט מעמיד אותו ביחס עלוב במיוחד של 26:1 (על כל 26 דולר שהוצאו על הסרט היה רווח של דולר אחד).

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שנים של סיקור עיתונאי מוצלח על מלחמת בוסניה, העיתונאי סיימון האנט (ריצ'רד גיר) מאבד את קור רוחו במהלך שידור חי מזירת הקרבות בבוסניה, וכתוצאה מכך מפוטר. בעודו מתדרדר מבחינה מקצועית ואישית, דאק (טרנס הווארד) חברו לעבודה צועד בכיוון ההפוך. דאק מקבל משרה חשובה ברשת ויוצא לצלם את סיקור שיקומה של בוסניה עם פרנקלין האריס (ג'יימס ברולין). יחד איתו מגיע לבוסניה עיתונאי צעיר וטרי (ובנו של סגן נשיא הרשת) בנג'מין (ג'סי אייזנברג). דאק פוגש את סיימון, בשלב הזה עצמאי מיואש וציני, המחפש סיפור גדול מספיק כדי להביא אותו בחזרה לתחום. הוא מספר לדאק כי ברשותו מידע על מקום מחבואו של רדוסלאב בוגנוביץ', הידוע בכינוי "השועל", אשר אחראי לפשעי המלחמה ועל ראשו פרס של 5 מיליון דולר. סיימון טוען כי הוא מסתתר בכפר צ'לביצ'י ברפובליקה סרפסקה (ישות הסרבים בבוסניה והרצגובינה) סמוך לגבול עם מונטנגרו.

סיימון מספר כי ברצונו לראיין את השועל וכך, משוכנעים על ידי סיימון, דאק בא לצלם את הריאיון עם בנג'מין בעקבותיו. בדרך, סיימון מתוודה בפני דאק כי תוכניתו ללכוד את השועל ולא לראיין אותו, דאק ובנג'מין לא מצליחים להניא אותו מהרעיונות שמטורף אפילו לחשוב עליהם. לאורך הדרך, הקבוצה מזוהה בטעות כחוליית CIA בפני מספר קבוצות, כולל האו"ם, כוח המשטרה, והסרבים עצמם. בשלב מסוים סיימון, דאק, ובנג'מין נלכדים על ידי השומרים של השועל ונלקחים לאסם שבו מתחבא השועל שם עתידים להיות מוצאים להורג. ברגע האחרון, צוות אמיתי של ה-CIA פורצים לאסם ומשחררים את העיתונאים, אבל השועל בורח. מהר מאוד מתברר לעיתונאים כי גם בקרב הקהיליה הבינלאומית, ישנם אנשים שאינם מעוניינים ללכוד את השועל. צוות ה-CIA פוקד על העיתונאים לעלות על מטוס בדרכם לארצות הברית, אך הם בורחים כדי לבצע את תוכניתם לתפוס את השועל. הם מצליחים ללכוד אותו בזמן שהוא צד ביער ללא שומרים. העיתונאים תופסים אותו ומשחררים אותו עם ידיים כבולות מאחור, בכפר בשם פוליה שבו ביצע פשעי מלחמה שם הוא נותר נתון לחסדי ההמון.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור האמיתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מבוסס על סיפור אמיתי, בהבדלים מסוימים. בסיפור המקורי היו חמישה עיתונאים שניסו ללכוד את השועל, ואכן הם פגשו בדרכם בכוחות או"ם ושיטור שכלל לא היו מעוניינים ללכוד את השועל. במציאות השועל לא נתפס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]