איימי לי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
HiW-Bot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.2) (בוט מוסיף: ka:ემი ლი
שורה 65: שורה 65:
[[it:Amy Lee]]
[[it:Amy Lee]]
[[ja:エイミー・リー]]
[[ja:エイミー・リー]]
[[ka:ემი ლი]]
[[lv:Eimija Lī]]
[[lv:Eimija Lī]]
[[mk:Ејми Ли]]
[[mk:Ејми Ли]]

גרסה מ־07:06, 5 באוקטובר 2012

תבנית:מוזיקאים

איימי לין לי הארצלר (Amy Lynn Hartzler‏; נולדה ב-13 בדצמבר 1981 בריברסייד, קליפורניה) היא הסולנית והמייסדת של להקת אוונסנס.

לי הקימה את אוונסנס כשנפגשה עם בן מודי במחנה קיץ כשהייתה בת 13. לאחר שינויים בהרכב הלהקה, הפכה לי לחברה המקורית היחידה באוונסנס.

ביוגרפיה

איימי נולדה להורים שרה קרגיל וג'ון לי, בבית שהוגדר על ידה כמוזיקלי מאוד בזכות אביה- מוזיקאי ואיש תקשורת, שגם לימד אותה לנגן בגיטרה. לי היא אחיותם הבכורה של קארי ולורי (האחראיות לקולות רקע בלהיט Call Me When You're Sober) ואח בשם רובי. אחותה השלישית, בוני, נפטרה ב-1987, בגיל שלוש, ממחלה לא מאובחנת. איימי התקשתה להתמודד עם טרגדיה זו ומתארת זאת בשיר "Hello" באלבום הבכורה "Fallen" ובשיר "Like You" באלבום האולפן השני "The Open Door". שירים שלעולם לא נוגנו בהופעות חיות של אוונסנס עד כה.


בשל עבודתו כשדרן בתחנות רדיו שונות ג'ון נאלץ לנדוד עם משפחתו פעמים רבות ברחבי ארצות הברית. המשפחה הספיקה להתגורר באילינוי, קנזס ופלורידה, עד שהשתקעו לבסוף בעיר ליטל רוק שבארקנסו. קולה מוגדר כמצו-סופרן. למדה במשך תשע שנים נגינה בפסנתר קלאסי, החל מגיל עשר. היא הייתה ליושבת ראש מקהלת בית ספרה, עסקה באופן קבוע באומנות (פיסול, ציור, דרמה), עבדה מעט בתור מקליטת אולפן של קולות רקע ואף השתתפה בכמה תחרויות שירה מקומיות. ועדיין מעידה שמעולם לא לקחה שיעורי פיתוח קול מקצועיים.

בשנת 2000 סיימה איימי את לימודי התיכון באקדמיית פולאסקי, במגמת המוזיקה והקומפוזיציה. לאחר מכן למדה במשך סמסטר אחד באוניברסיטת מידל טנסי סטייט, במטרה לעבוד בעתיד בתחום של כתיבת פסקולים לסרטים. לימודים שנקטעו בסופו של דבר בשל חתימת החוזה של אוונסנס והצורך מצד הלייבל Wind Up Records להעתיק את מגוריהם של חברי ההרכב ללוס אנג'לס. שם הקליטה שירים לאלבום האולפן הראשון, Fallen, וגם לקחה מספר שיעורי משחק על מנת להשיג נוכחות בימתית.

לי נשואה לג'וש הארצלר (התרפיסט האישי שלה, שהיה גם חבר של הלהקה, עליו נכתבה בין היתר שורת הפתיח בלהיט Bring Me to Life), מאז מאי 2007. וכיום מתגוררת עימו בעיר ניו יורק.

קישורים חיצוניים


תבנית:Link GA