שירות המרשלים של ארצות הברית – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
שורה 15: שורה 15:


==המרשלים בתרבות הפופולרית==
==המרשלים בתרבות הפופולרית==
למרות ששירות המרשלים לא זכה לפרסום ולאזכורים הרבים להם זכו הבולשת הפדרלית וסוכנות הביון המרכזית, מככב הארגון בסרטי [[קולנוע]] רבים: אנשי שירות המרשלים, בראשות [[טומי לי ג'ונס]], רדפו אחר [[הריסון פורד]] בסרט "הנמלט"; סוכני השירות תפסו את הפושע הנמלט [[סטיב מרטין]] בסרט "[[העוקץ הספרדי]]"; ואילו בסרט ה[[טלוויזיה]] "Witness Protection" מתואר מקרוב התהליך המורכב של החלפת הזהות של עדי מדינה, לו אחראי שירות המרשלים באופן בלעדי (בסרט - בפיקודו של [[פורסט ויטאקר]]); בספריו של [[אלמור לנארד]] המרשלים תופסים תפקיד חשוב, גם בספר "פרונטו" וגם בסיפור הקצר "fire in the hole" המתארים את עלילותיו של המרשל רַיילֵן גִיבֵנס וכך גם בסדרת הטלוויזיה "צדק פרטי" שהופקה על פי הם. גם בספרו "כוכב עולה" הדמות הרשית של לנארד היא המרשל קַרֵל וֵבּסְטֵר. סרט ידוע נוסף שבו מככבים שני מרשלים הוא [[שאטר איילנד]]. בסרט זה, שני המרשלים עוסקים באיתור אסירה נמלטת מבית-סוהר.
למרות ששירות המרשלים לא זכה לפרסום ולאזכורים הרבים להם זכו הבולשת הפדרלית וסוכנות הביון המרכזית, מככב הארגון בסרטי [[קולנוע]] רבים: אנשי שירות המרשלים, בראשות [[טומי לי ג'ונס]], רדפו אחר [[הריסון פורד]] בסרט "הנמלט"; סוכני השירות תפסו את הפושע הנמלט [[סטיב מרטין]] בסרט "[[העוקץ הספרדי]]"; ואילו בסרט ה[[טלוויזיה]] "Witness Protection" מתואר מקרוב התהליך המורכב של החלפת הזהות של עדי מדינה, לו אחראי שירות המרשלים באופן בלעדי (בסרט - בפיקודו של [[פורסט ויטאקר]]); בספריו של [[אלמור לנארד]] המרשלים תופסים תפקיד חשוב, גם בספר "פרונטו" וגם בסיפור הקצר "fire in the hole" המתארים את עלילותיו של המרשל רַיילֵן גִיבֵנס וכך גם בסדרת הטלוויזיה "[[צדק פרטי]]" שהופקה על פי הם. גם בספרו "כוכב עולה" הדמות הרשית של לנארד היא המרשל קַרֵל וֵבּסְטֵר. סרט ידוע נוסף שבו מככבים שני מרשלים הוא [[שאטר איילנד]]. בסרט זה, שני המרשלים עוסקים באיתור אסירה נמלטת מבית-סוהר.


== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==

גרסה מ־23:51, 2 בפברואר 2013

סמל שירות המרשלים

שירות המרשלים של ארצות הברית (אנגלית: United States Marshals Service) מהווה חלק מכוחות הביטחון האמריקאים. זהו ארגון הביטחון הפדרלי הוותיק ביותר בארצות הברית.

שירות המרשלים משתייך למחלקת המשפטים של ארצות הברית. הגדרת תפקידו היא הגנה על מערכת המשפט של ארצות הברית.

באופן ספציפי יותר, עוסק שירות המרשלים במשימות הבאות:

הסוכנים של שירות המרשלים נושאים עמם כלי נשק ומשתמשים באותם אמצעים וטכניקות שהפכו סימן ההיכר של הבולשת הפדרלית (FBI) וסוכנות הביון המרכזית (CIA) של ארצות הברית. חלק מסוכני השירות הינם בלשים לכל דבר; בנוסף, מקיים שירות המרשלים מערך זיהוי פלילי משלו.

בעבר נעשה שימוש בכוח מרשלים לשם דיכוי אלים של שביתות, למשל על ידי התובע הכללי ריצ'רד אולני שדיכא בכוח את שביתת פולמן ב-1894, לאחר שהשובתים לא כיבדו את צו המניעה.

המרשלים בתרבות הפופולרית

למרות ששירות המרשלים לא זכה לפרסום ולאזכורים הרבים להם זכו הבולשת הפדרלית וסוכנות הביון המרכזית, מככב הארגון בסרטי קולנוע רבים: אנשי שירות המרשלים, בראשות טומי לי ג'ונס, רדפו אחר הריסון פורד בסרט "הנמלט"; סוכני השירות תפסו את הפושע הנמלט סטיב מרטין בסרט "העוקץ הספרדי"; ואילו בסרט הטלוויזיה "Witness Protection" מתואר מקרוב התהליך המורכב של החלפת הזהות של עדי מדינה, לו אחראי שירות המרשלים באופן בלעדי (בסרט - בפיקודו של פורסט ויטאקר); בספריו של אלמור לנארד המרשלים תופסים תפקיד חשוב, גם בספר "פרונטו" וגם בסיפור הקצר "fire in the hole" המתארים את עלילותיו של המרשל רַיילֵן גִיבֵנס וכך גם בסדרת הטלוויזיה "צדק פרטי" שהופקה על פי הם. גם בספרו "כוכב עולה" הדמות הרשית של לנארד היא המרשל קַרֵל וֵבּסְטֵר. סרט ידוע נוסף שבו מככבים שני מרשלים הוא שאטר איילנד. בסרט זה, שני המרשלים עוסקים באיתור אסירה נמלטת מבית-סוהר.

קישורים חיצוניים

תבנית:נ