שיחה:היפ הופ ישראלי – הבדלי גרסאות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Dweck (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
נמש, The Voice וכדומה - לא יוצרי ראפ\היפ הופ מוכרים. אפילו במחתרת לא מוכרים.
The Voice וכדומה - לא יוצרי ראפ\היפ הופ מוכרים. אפילו במחתרת לא מוכרים.


אפשר להיווכח בחיפוש על הערך "נמש" או "The Voice" בהקשרים כלשהם להיפ הופ וראפ ולראות שלא מגיעים לכלום.
אפשר להיווכח בחיפוש על הערך "נמש" או "The Voice" בהקשרים כלשהם להיפ הופ וראפ ולראות שלא מגיעים לכלום.

גרסה מ־11:03, 21 ביוני 2015

The Voice וכדומה - לא יוצרי ראפ\היפ הופ מוכרים. אפילו במחתרת לא מוכרים.

אפשר להיווכח בחיפוש על הערך "נמש" או "The Voice" בהקשרים כלשהם להיפ הופ וראפ ולראות שלא מגיעים לכלום. פלוס אין זכר בפורומים הגדולים בנושא מוסיקה שחורה בתפוז ונענע ליוצרים הללו.

קודמן יוצר מוכר בסצינה כבר שנים - זאת עובדה בשטח. ניתן להשתמש בגוגל לחיפוש המילה "קודמן" או לשאול כל אדם שני בסצינת ההיפ הופ. השמצות ומחיקות - מקומם לא פה. אני אצטט מתגובה למאמר של קודמן בנענע http://j.nana.co.il/Article/?ArticleID=390469&TypeID=1&sid=128 תגובה 13: " המגיבים קצת תתי רמה, אבל בקטנה.. תמשיך לכתוב!!! אתה אחד האנשים הכי שנויים במחלוקת שסצינת ההיפ-הופ ידעה, ובכלל יש מצב שהתעשיה בארץ" - יוצר שנוי במחלוקת ולכן הרבה אנשים מנסים לפגוע ולהשמיץ בכל הזדמנות במיוחד ע"ג דפים ברשת האינטרנט.

השלושה יוצרים האחרונים (טאבו, PR..) מוגדרים כמחתרת כיוון שהוציאו דברים בצורה עצמאית לרוב.

נא להשגיח על משתמשים שמחפשים להשמיץ ולמחוק מידע ולהוסיף מידע שגוי.

ובכל זאת יש לשמור על פרופורציות. קודמן לא מוכר או בולט יותר מרשימת האמנים הנוספים, זה מוגזם לשים תמונה שלו ולהזכירו לפני כולם. אסתר 10:43, 30 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

תמונה

לא הבנתי מה רואים בתמונה הזו ולמה היא מועילה. מור שמש - שיחה 16:22, 28 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

הסרתי אותה. נראה שהיא הושמה למטרות פרסום. תומר - שיחה 20:15, 1 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]

נו...

התקבל אצל העדה האתיופית??, איפה הסימוכין?? אליש ޖޭ 23:05, 17 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]

רשימת אלבומים

הערך האמור כלל רשימה של כל אלבומי ההיפ הופ שיצאו בישראל. בהעדר קטגוריה ראויה, אני מוצא לנכון שכן להשאיר את הרשימה בתוך הערך.

הדבר איננו מקובל. גילגמש שיחה 11:22, 19 ביוני 2015 (IDT)[תגובה]
Dweck, כפי שציין גילגמש לעיל, הדבר לא מקובל בשום מצב. היעדר קטגוריה לא מכשיר הוספה של רשימה שכזו. כפי שקיימת קטגוריה לאלבומי רוק ישראליים, אתה מוזמן ליצור קטגוריה גם לאלבומי ראפ. עמרישיחה 16:42, 19 ביוני 2015 (IDT)[תגובה]
גילגמש, עמרי, אשאל שאלת תם, כי אני לא ממש שוחה בזה... איך אני בדיוק פותח קטגוריה?
יצרתי את קטגוריה:אלבומי היפ הופ ישראליים והוספתי אליה ערכים. אתה מוזמן להוסיף ערכים נוספים, וכן להוסיף שם את הרשימה הגדולה. אם אתה מתכוון להוסיף אותה, אני ממליץ לעצב אותה בצורה שתהיה נוחה ונעימה לקריאה, אחרת היא תהיה פחות אפקטיבית. עמרישיחה 17:45, 20 ביוני 2015 (IDT)[תגובה]
עמרי תודה רבה, אדאג לכך. • Dweck|שיחה 22:03, 20 ביוני 2015 (IDT)[תגובה]

מפיקים ותכניות רדיו בולטות

אני מדגיש. בשונה מהערך "רוק ישראלי", ראפ והיפ הופ ישראלי (שאגב, אני חושב שהשם המייצג צריך להיות היפ הופ ישראלי, כי ראפ זו צורת שירה והיא רק אלמנט אחד בתוך הז'אנר המוזיקלי), יש מקום לציין תכניות רדיו ומפיקים בולטים. אנמק. סצנת ההיפ הופ בישראל היא חדשה והדחיפה המאסיבית שלה נובעת מתכניות רדיו שונות. אורי דורצ'ין בספרו "זמן אמת" התייחס לכך שהסצנה התקיימה במקומות קבועים כמו מועדונים שונים ובעיקר תכניות רדיו כמו "עסק שחור". לאחר ביטולה של "עסק שחור", עלתה החשיבות לשימור הז'אנר, עד לתחייתו המחודשת בתכניות כמו "החיבור", "כבשה שחורה" ו"זמן הג'יגבאו". תכניות אלו היוו, ועדיין מהוות, קטליזטור משמעותי בדחיפה של הז'אנר קדימה בישראל והן אלמנט בלתי נפרד מהן. בארצות הברית למשל, תכניות ההיפ הופ השונות מסייעות לקידום אמנים חדשים, הפצת מיקסטייפים ורימיקסים שונים, ומהוות גם הן מנוע חזק לדחיפת הז'אנר. ערכים על תכניות רדיו העוסקות בהיפ הופ נמצאות בויקיפדיה למשל: https://en.wikipedia.org/wiki/Hip-Hop_Nation https://en.wikipedia.org/wiki/Hip_Hop_Show על כן אני מוצא שכן יש מקום לציין את תכניות הרדיו השונות, הן בפירוט והן ברשימה של התכניות הבולטות.

לגבי מפיקים, בשונה מז'אנרים אחרים, המפיק נחשב לדמות דומיננטית ובמידה רבה מקובל שהמפיק הוא חלק בלתי נפרד מכתיבת השיר. הדבר דומה לחשיבותם של ד"ר דרה, J DILLA ואחרים בביסוס הצליל של ההיפ הופ האמריקאי לאורך התקופה. בין אם אלו מתפקדים גם כאמנים מבצעים ובין אם לא. ד"ר דרה למשל אחראי על הצליל של אמינם, פיפטי סנט ואחרים. בישראל המפיקים שצויינו אחראים על עיצוב הצליל של ההיפ הופ הישראלי שהוא חיה אחרת מההיפ הופ העולמי, ומתפקד אחרת. בנוסף בישראל למפיקים שונים, כמו אורי שוחט, סוליקו, יוסי פיין ואחרים, היה תפקיד תרבותי מכונן בביסוס הסצנה, והם נחשבים לאבות מייסדים של הז'אנר. אני חוזר לספרו של אורי דורצ'ין, "זמן אמת" המפרט למשל את תפקידו של אורי שוחט, בביסוס סצנת ההיפ הופ בישראל במועדונים שונים כדוגמת הדינמו דבש ואחרים. על כן יש מקום להשאיר את הפירוט אודותיהם ולא למחוק.