כוכב הצפון (סדרת טלוויזיה) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 10: שורה 10:
|כותבים=[[מיכל קופר-קרן]]
|כותבים=[[מיכל קופר-קרן]]
|בימוי=[[עופר ויצמן]]
|בימוי=[[עופר ויצמן]]
|שחקנים=[[לין אשרוב]]{{ש}}[[גיא קלי]]{{ש}}[[גל גולדשטיין]]{{ש}}[[איאן פינקוביץ']]{{ש}}[[אריאל מורטמן]]{{ש}}[[יובל שבח]]{{ש}}[[הילה לוזיה]]{{ש}}[[יובל אסף]]{{ש}}[[עמית מושקוביץ]]{{ש}}
|שחקנים=[[לין אשרוב]]{{ש}}[[גיא קלי]]{{ש}}[[גל גולדשטיין]]{{ש}}[[איאן פינקוביץ']]{{ש}}[[אריאל מורטמן]]{{ש}}[[יובל שבח]]{{ש}}[[הילה לוזיה]]{{ש}}[[יובל אסף]]{{ש}}[[עמית מושקוביץ]]{{ש}}[[יוני גרין]]{{ש}}[[אלון נוימן]]{{ש}}[[אפרת בוימולד]]{{ש}}[[אבישג רבינר]]
|משתתפים=
|משתתפים=
|זוכים=
|זוכים=

גרסה מ־22:09, 10 באפריל 2016

תבנית:סדרת טלוויזיה כוכב הצפון היא סדרת נעורים ישראלית אשר משודרת בערוץ דיסני ישראל למנוי Yes. העונה הראשונה עלתה ב-30 בנובמבר 2014 והעונה השנייה עלתה ב- 6 במרץ 2016.

הסדרה מספרת את סיפורה של מאיה במעבר מהעיר הגדולה לצפון, לעזור לאביה בניהול המלון של משפחת אמה המנוחה. רוב הסדרה צולמה באולפני הרצליה וצילומי החוץ של בית המלון צולמו במלון "חלומות נפתלי" שבמושב שדה אליעזר בגליל העליון ואת הסצנות בבריכה צולמו ברעננה . העונה השנייה יצאה להפסקה ותחזור ב- מאי 2016

עלילה

עונה ראשונה

מאיה, נערה תל אביבית פופולרית (אריאל מורטמן), אשר גרה יחד עם אביה אהוד (אלון נוימן) בתל אביב, נסעה יחד איתו באי רצון לנהל בית מלון קטן בצפון אשר היה שייך למשפחה של אמא של מאיה שנהרגה בתאונת דרכים לפני 10 שנים. מאיה, אשר אוהבת התחלות חדשות, מצליחה מיד להתמקם, ומתאהבת בשון המקובל ממבט ראשון (גיא קלי), ועצם כך מסתכסכת עם דניאל, חברתו האהודה (איאן פינקוביץ'). בהמשך, התגלה כי אבא של שון הוא הבוס- שרוצה להשיג פסל אבוד ששווה ממיליונים, כדי להציל את מפעלו מחובות גדולים, אך הוא לא מצליח משום שיש אנשים אחרים שרוצים למנוע ממנו לקבל את הפסל. הסתבר כי אביו של שון, גיל (אמנון וולף), שכר שני אנשים שיתחזו למורי יוגה רוחניים, וכך יוכלו לחפש בשבילו את הפסל בלי שאף אחד יחשוד; אך אחד מהם רק מתחזה לשותף של הבוס, ולא באמת עוזר לו למצוא את הפסל, וכשהפסל נמצא בידיו הוא מאבד אותו- וכך מתחילה העלילה המסובכת של כוכב הצפון: שליחי הבוס מנסים לחפר על מעשיהם ומחבלים במלון, ומאוחר יותר בן ודניאל עוקבים אחרי גיל (אביו של שון) ומנסים להוכיח שהוא אשם בכל. עם כל עלילת המפעל והפסל, מסופר גם על חיי החברה של הנערים הגרים ביישוב ועל הקשרים הנרקמים ביניהם, ואט אט שתי העלילות מתחברות ומתגלה קשר הדוק בין שגרת הנערים לבין הדרמה במפעל והחפירות במלון. פרק הסיום של הסדרה נשאר פתוח ואיתו הרבה שאלות אליהן מגלים תשובה בעונה השנייה.

עונה שנייה

העונה השנייה נפתחת והתשובות לשאלות הם: המכתב שמאיה קיבלה והייתה מופתעת זה שנשארו דברים של אמא שלה מבית החולים, דניאל נפלה במורד ההר וגם כן הטלפון שלה , נועה ועידו לא מדברים יותר ומכאן מתחילה העונה השנייה, העונה השנייה מתחילה בחיפושים אחר דניאל שנעלמה ועומר { ילד שעזב את היישוב לפני כמה שנים } מוצא את דניאל, כל החברים מדברים עם דניאל והיא חוזרת, ילדה חדשה מגיעה אל היישוב, רוני גל, או בשמה האמיתי עלמה ירון, היא מגיעה אל המלון כי רואה שצריכים חדרניות, ובהמשך מתגלה שלאמא שלה יש פאה מתחת לשיער האמיתי שלה, ומסתבר שקוראים לה עלמה ירון, הסיפור שלה הוא: אמא שלה עבדה בבית של שר במששלה, השר לפיתוח אזורי, אבל היא מחליטה {עלמה} "לפרוץ" אל ביתו של השר ולראות סרט בטלוויזיה אינץ הענקית שלו, היא מנסה לצאת אחרי סיום הסרט , אך השר מגיע והיא מתחבאת בארון, היא שומעת את השר מדבר עם מישהו על יהלומים, היא חשבה שהשר הלך אז יצא מהארון והשר תפס אותה, היה משפט והיא סיפרה ששמעה על היהלומים ונפתחה נגד השר חקירה[ השר חושב שעלמה ירון נמצאת שנה וחצי במוסד לעבריינים} בהמשך השר תופס אל עלמה ירון במלון,בזמן שהוא בביקור בצפון , והוא רואה את עלמה ירון, באותו זמן אבא של עומר רם הופך להיות ראש מועצה זמני, וסוגר את ההנגאוט, רם אומר שרק אם הם ישיגו כסף אז יהיה מועדון, ועידו מחליט ביחד עם עומר להרים פסטיבל, יש הרבה הסתבכויות בדרך אבל משיג 7 להקות { בלו ארט די,עכברי הכפר ועוד חמש להקות} בסוף הכול מסתדר, בסוף החלק הראשון התחילו החיפוש אחר היהלומים.

העונה יוצאת להפסקה ב- 10.4.2016 { היא יוצאת בפרק 26} והעונה תחזור ב- 16.5.2016 { מפרק 27 עד פרק 50 {סוף העונה} }

שידור

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ישראל)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
15030 בנובמבר 20144 בפברואר 2015
2506 במרץ 201616 ביוני 2016

דמויות

דמויות ראשיות

  • מאיה גנור (אריאל מורטמן): נערה חכמה ורגישה. עברה יחד עם אביה מתל אביב לנהל מלון ביישוב בצפון אשר היה שייך למשפחה של אמה. כשהגיעה, התאהבה בשון, ונהפכה להיות חברה טובה של נועה וידידה של בן, אשר בטוח שהיא מאוהבת בו. בהמשך העונה היא ושון נהפכים לזוג למרות ניסיונות ההפרדה של בן ודניאל. לקראת סוף עונה 1 הם נפרדים בגלל ששון אינו רוצה להסגיר את אביו על מעשיו ולאחר מכן חוזרים.
  • שון וניל (גיא קלי): נער ספורטיבי ואמיץ ושרירי, אשר נאלץ לוותר על חלומו להגיע לאליפות הארץ בגלל אביו, שרוצה שהוא יעבוד במפעל המשפחתי. חבר טוב של עידו ובן. שון ודניאל הם זוג מיתולוגי, אך שון נפרד מדניאל מכיוון שהלשינה עליו להוריו שהוא שוחה ללא רשותם. בהמשך, שון מתאהב במאיה, וכך גם חברו הטוב בן. בן מספר לשון שמאיה מאוהבת בו. בהמשך העונה שון ומאיה נהפכים לזוג למרות ההתנגדויות של בן ודניאל. בסוף הסדרה מאיה נפרדת ממנו מכיוון שהיא לא מרגישה בנוח להיות עם מישהו שלא מוכן להסגיר את אביו לכלא, אך לאחר שהוא התחרט על מעשיו וביקש מאביו להסגיר את עצמו, ולאחר מכן הוא ומאיה חוזרים.
  • בן (גל גולדשטיין): נער טיולים, חובב סנפלינג ושייט אבובים, תמיד אוהב לצאת לטבע. חבר טוב של שון ושל עידו. בן ושון מתאהבים במאיה ונהפכים למשולש אהבה. בן מספר לשון שמאיה מאוהבת בו. בן מואשם בגנבה של גנרטור ושל מכשירי טלפון ועוד דברים שהוא לא ביצע. במהלך העונה מתגבר על מאיה ומתחיל להתקרב לדניאל, והשניים מוכיחים בעזרת הוכחות מצולמות שגיל הוא זה שביצע את כל המעשים הרעים והפליל את איריס. מאוהב בדניאל, ודניאל גילתה על רגשותיו בפרק החמישי של העונה השנייה, והם הסכימו לצאת לדייט נסיוני אך בלי לספר לכולם.
  • דניאל (איאן פינקוביץ'): נערה מפונקת ושחצנית, שמנסה להסתיר את אופיה האמיתי בנחמדות מזויפת, בת זוגו המיתולוגית של שון. מקבלת בעזרת אמה, ראש המועצה, את התפקיד הראשי בסדרה שנועה חברתה הטובה רצתה. שון משתף את דניאל בסודו- השתתפות בנבחרת השחייה ללא ידיעת הוריו. לאחר זמן מה דניאל טוענת ששון בגד בה עם מאיה- דבר שלא קרה, ולכן גילתה את הסוד להוריו של שון ובעקבות זאת שון נפרד ממנה. דניאל ניסתה לפייס את שון ולהחזירו לנבחרת בחזרה. בהמשך העונה נקשרת לבן ונהיית ידידה שלו והשניים מנסים להוכיח שגיל הפליל את איריס. לקראת סיום העונה דניאל משתנית ומתחילה להתנהג יפה ולהתחשב בסביבה אך לא מאמינים לה והיא נפגעת. דניאל ובן מנסים להפריד את שון ומאיה. בפרק האחרון לעונה הייתה אמורה לנסוע לעבור לגור עם אבא שלה, בגלל שאמה נכנסת לכלא. בסצנה האחרונה של העונה הראשונה, דניאל הייתה אמורה ללכת אל תחנת הרכבת ולנסוע אל אביה, אך ראו את הטלפון שלה מונח על הרצפה במקום לא ידוע בזמן שבן מחייג אלייה וזה מרמז לצופים שדניאל נעלמה ולא ידוע היכן היא. מגלה על רגשותיו של בן אליה בפרק החמישי של העונה השנייה, ומסכימה לצאת איתו לדייט נסיוני בסתר. מסתסכת עם רוני על התפקיד בחנות שבמלון, בפרק התשיעי בעונה השנייה שומעת את רוני מדברת עם אמא שלה על הזימון מבית המשפט .
  • נועה (לין אשרוב): נערה נאיבית, אשר חלומה הגדול הוא להיות שחקנית מצליחה. חברת ילדות של עידו, שבתחילת העונה מתאהב בה אך היא דוחה אותו. כשמאיה מגיעה היא מתחברת אליה, והן נהפכות להיות חברות קרובות. נאבקת על התפקיד הראשי בסדרה, אבל אז מגלה שדניאל לקחה לה אותו בעזרת קשרים ולכן הן רבות, אבל מאוחר יותר הן משלימות, ונועה מקבלת את התפקיד. לקראת סוף הסדרה נועה מקבלת הצעה לשחק בתפקיד ראשי בסדרה גדולה אשר מצולמת במרכז הארץ, רחוק מביתה ועלייה להחליט אם היא עוזבת הכל ועוברת להצטלם במרכז, או שהיא נשארת ביישוב ומוותרת על התפקיד היוקרתי. בהמשך, נועה מתאהבת בעידו אך זה מאוחר מידיי, והוא כבר יוצא עם גל. בפרקים האחרונים נפרדים גל ועידו בעקבות משבר אמון, ונועה חושבת שעידו נפרד מגל בשביל להיות איתה ובעקבות זאת נועה מגיעה לעידו ומנסה לנשקו אך עידו מסרב ונועה שבורה מכך, היא עדיין אוהבת אותו אך לא מסוגלת להיות בקרבתו. בעונה השנייה, מסתבר שנועה סיפרה לכתבת שהגיעה במסווה של אורחת במלון על מאורעות הזמן האחרון וכי היא עומדת לפרסם הכל מה שיביא את נועה לצרות.
  • עידו (יובל שבח): נער מצחיק, שאפתן וג'ינג'י. חלומו הגדול להיות D.J מצליח. חבר ילדות של נועה אשר בתחילת העונה הוא מודה על אהבתו כלפיה אך היא דוחה אותו בטענה שהתבלבל ברגשות בין חבר טוב לבין בן זוג. גל מתאהבת בו. בהמשך העונה עידו וגל נהפכים לזוג, ובמשך רוב העונה גל "מנהלת ההופעות שלו", והיא מארגנת לו מסיבות שבהן הוא בתפקיד ה-D.J. עידו מצליח בתחום ומקבל עבודה במועדון מצליח. מאוחר יותר עידו וגל נפרדים מכיוון שגל הייתה אובססיבית אליו וקנאית בעניין הקשר של עידו ונועה. בפרק האחרון נועה באה אליו עם בקשה לצאת איתו, אך עידו מסרב ונועה נשברת, מאוהב בנועה.
  • גל (הילה לוזיה) (עונה 1): נערה היפארקטיבית, שתמיד נלחמת להשיג את רצונותיה. אופה מחוננת, אוהבת לבשל ולהיות במבטח. מתאהבת בעידו. הם נהפכים לזוג ובמשך רוב העונה גל "מנהלת ההופעות שלו", והיא מארגנת לו מסיבות שבהן הוא בתפקיד הD.J. נועה אמורה להשתתף בתוכנית אפייה וגל מאמנת אותה, לאחר מכן גל ונועה מבינות שגל היא זו שאמורה להשתתף בסדרה ונועה מוותרת על התפקיד עבורה. ולאחר זמן מה עידו וגל נפרדים מכיוון שגל נהיית אובססיבית אליו וקנאית בעניין הקשר של עידו ונועה.
  • ליאור (יובל אסף) (עונה 1): נערה פחדנית, ובעיקר ה"שפוטה" של דניאל, אשר ציוותה עליה לרשום את שון לתחרות שחייה ובכך לא מצליחה בהמשך העונה ליאור ודניאל מסתכסכות, ולאחר מכן חוזרות להיות חברות, וליאור נהפכת להיות החברה היחידה שלה. יוצאת עם בחור אלמוני בשם נדב אשר לא מופיע בסדרה.
  • עלמה ירון/רוני גל (עמית מושקוביץ) (עונה 2): עלמה נתפסה פורצת לבית של אחד השרים בממשלה והיא ואימה חייבות לעזוב למושב בצפון, ושם חייבת להישאר בבית סגורה כל היום על פי דרישת אימה אך היא איננה מצייתת לה, והולכת לחפש עבודה בכוכב הצפון ושם היא מתקבלת באופן זמני, אך כשאהוד פותח את החנות למוצרי קיץ במלון היא עוברת לשם ומחליפה באופן רשמי את הזהות שלה לרוני גל. היא מתיידדת במהירות עם מאיה שמיידדת אותה עם נועה. בפרק התשיעי בעונה 2, דניאל שומעת את רוני מדברת עם אמה על הזימון לבית המשפט. ובפרק 23 השר לפיתוח אזורי תופס אותה בחנות שבו היא עובדת ומשוכנע שזאת היא אך מאיה מצליחה להגן אליה
  • עומר דיין (יוני גרין) (עונה 2) בפרק הראשון של העונה השנייה מצא את דניאל ביער ומתאהב בה אך דניאל לא מעונינת בו. ביסודי היה מכונה עי דניאל כעומר נזלת ועשתה לו דברים נוראים. עזב תישוב לשנתיים וחזר מכיוון שאביו הוא ראש המועצה במקום איריס. אם הזמן דניאל מתקרבת אליו ותוך כדי מתכנן תוכנית להפיל אותה מול כול החברים שלה אבל מחליט לוותר והם נהפכים להיות זוג.

דמויות נוספות

  • אהוד גנור (אלון נוימן): אביה של מאיה ובן זוגה של יולי. מנהל את כוכב הצפון.
  • יולי (אפרת בוימולד): מגיעה לכוכב הצפון על מנת לצלם סדרה חדשה בבימויה, שם מכירה את אהוד והשניים נהיים זוג. תחילה לא מוצאת חן בעיניי מאיה, אך לאט לאט השניים מתחברות.
  • איריס (רמה מסינגר) (עונה 1): אמה של דניאל, מעלה בכספי המושב.
  • גיל וניל (אמנון וולף) (עונה 1): אביו של שון, רוצה בסגירתו של כוכב הצפון ומשתף פעולה עם איריס.
  • רביבית ירון (אורנה פיטוסי) (עונה 2): אמה של רוני/עלמה, מגיעות למושב אך מסתירות סוד אפל, חובשת פאה משום מה.
  • אלה וניל (אבישג רבינר): אימו של שון ואשתו של גיל.
  • גדעון (אילן דר) (עונה 1): סביה של מאיה, וחותנו של אהוד.
  • אריק (עודד לאופולד): בחור קשוח. מאמן השחייה של שון.
  • תמרה (קרן ברגר) (עונה 2): אישה מתונה. מזכירתו של השר.
  • בני (מיכה סלקטר) (עונה 2) השר לפיתוח אזורי. אליו רוני (עלמה) פרצה אליו הביתה ובטוח כי היא נמצאת במוסד לעבריינים ומגלה אותה במלון . מעוניין לקנות את המפעל מגיל

קישורים חיצוניים