ולינגטון פיניקס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Odedee (שיחה | תרומות)
מאין תקציר עריכה
מושבניק (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 42: שורה 42:
*{{דגל|אוסטרליה}} [[וינס ליה]]
*{{דגל|אוסטרליה}} [[וינס ליה]]


{{ליגת העל האוסטרלית}}
[[קטגוריה:קבוצות כדורגל ניו זילנדיות]]
[[קטגוריה:קבוצות כדורגל ניו זילנדיות]]



גרסה מ־13:26, 1 בינואר 2008


שגיאות פרמטריות בתבנית:קבוצת כדורגל

פרמטרים [ אליפויות, תמונה, גביעים ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ 1, 2 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

ולינגטון פיניקס
Wellington Phoenix FC
מידע כללי
שם מלא מועדון הכדורגל ולינגטון פניקס
כינוי Phoenix, The Nix
תאריך ייסוד 2007
אצטדיון אצטדיון ווסטפאק,
ולינגטון שבניו זילנד
(תכולה: 34,500)
נשיא טרי סריפיסוס
מאמן ריקי הרברט
ליגה ה-A ליג
wellingtonphoenix.com
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מועדון הכדורגל ולינגטון פיניקסאנגלית: Wellington Phoenix FC) הוא מועדון כדורגל מניו זילנד מהעיר ולינגטון המשתתף בליגה האוסטרלית והוא הקבוצה היחידה מניו זילנד בטורניר זה. הקבוצה החליפה את ניו זילנד נייטס שהשתתפה בטורניר לפני כן.

היסטוריה

עד לשנת 2007 הייתה בליגה האוסטרלית קבוצה אחת מניו זילנד, ניו זילנד נייטס אך זו הושעתה בשנה זו מפעילות והקבוצה פורקה. בשל כך, נותר מקום אחד חסר בליגה והיה צורך למלאו על ידי קבוצה אחרת מאוסטרליה או ניו זילנד. תחילה, הוחלט כי תשחק בליגה קבוצת מטאונסוויל שבצפון-מזרח אוסטרליה בכדי לתת הארכה להתאחדות הכדורגל של ניו זילנד למצוא קבוצה חדשה בכדי שיהיה לה ייצוג בליגה זו.

בעל הקבוצה כיום ומנהלה, טרי סריפיסוס, הוציא לצורך הקמת הקבוצה החדשה כמיליון דולרים ניו-זילנדים בכדי להבטיח קיומה של קבוצה ניו זילנדית בליגה. התאחדות הכדורגל האוסטרלית נתנה אישור להתאחדות הכדורגל של ניו זילנד שמאוחר יותר אישרה את הקמת הקבוצה בוולינגטון ב-19 במרץ 2007.

השם נבחר מתוך שישה שמות שנבחרו אף הם מתוך 250 שמות שונים שהוצעו על ידי תושבי ולינגטון. השם שנבחר, "פניקס", מציין, לדברי הבעלים, את ההתחלה החדשה, מאפר, והתמיכה הרבה שהחלה בעיר לקבוצה החדשה. בנובמבר 2007 הפכה סוני בסניף בניו זילנד לאחת הספונסריות הראשיות של הקבוצה.

במשחקה הראשון בליגה האוסטרית, הקבוצה סיימה בתיקו 2-2 עם מלבורן ויקטורי כאשר לטובת ולינגטון כבשו לקראת סיום המשחק דניאל לינס קורטז הברזילאי ושיין סמלץ הגרמני-ניו זילנדי. בספטמבר 2007 היה אמור להיערך משחק ידידות עם קבוצת לוס אנג'לס גאלאקסי האמריקאית כאשר בין הקבוצות היה הסכם כי כוכבם של האמריקאים, דיוויד בקהאם האנגלי ישחק לפחות 55 דקות במשחק זה. בסופו של דבר, נדחה המשחק לדצמבר באותה השנה ובמשחק ניצחו הגאלאקסי 4-1 כאשר בקהאם שיחק את מלוא 90 הדקות ואף כבש שער, בפנדל במחצית השנייה.

שחקנים מפורסמים בעבר ובהווה

תבנית:ליגת העל האוסטרלית