משתמש:לד זפלין/ארגז חול/Junip

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Junip
תמונה מהופעה ב-2013
תמונה מהופעה ב-2013
מוקד פעילות שבדיה
תקופת הפעילות 19982003, 2005
סוגה פולק רוק
אינדי רוק
חברת תקליטים Mute Records, City Slang, Temeshet
www.junip.net
חברים
חוזה גונזלס
טוביאס וינטרקורן
חברים לשעבר
אליאס אראייה

Junip (בתרגום חופשי: ג'וניפ) היא להקת פולק רוק ואינדי רוק שבדית. בלהקה חברים חוזה גונזלס (שירה וגיטרה) וטוביאס וינטרקורן (קלידים), כאשר מוזיקאים נוספים משתפים עמם פעולה באופן זמני להקלטות ולהופעות [1] . שירם "Far Away" היה חלק מהפסקול של הסרט חייו הסודיים של וולטר מיטי.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה הוקמה בשנת 1998 על ידי חברי הילדות חוזה גונזלס, טוביאס וינטרקורן ואליאס אראייה. הלהקה הוקמה כתוצאה מתחביב משותף של השלושה, כאשר אלו התעסקו בעבודות שלא קשורות למוסיקה: וינטרקורן היה מורה במשרה חלקית, אראייה סטודנט לאומנויות וגונזלס סטודנט לביוכימיה. ב-2000 הם הוציאו את המיני אלבום הראשון שלהם, Straight Lines.

פעילות הלהקה הוקפאה בשנת 2003, כתוצאה מהתפתחות קריירת הסולו של גונזלס, שעזב את לימודיו והחל להופיע ולהתפרנס ממוסיקה [2] . בשנת 2005 יצא המיני אלבום השני שלהם, Black Refuge, שאחר יציאתו יצא גונזלס לסיבוב הופעות לבדו.

האלבום באורך המלא הראשון של הלהקה, Fields, יצא בשנת 2010. בסיבוב ההופעות שלווה ליציאתו הצטרפו ללהקה באופן זמני גם בסיסט. לאחר שלוש שנים, הוציאה הלהקה את אלבומה השני, הקרוי על שמה - Junip. לאחר יציאת האלבום ומעט לפני היציאה לסיבוב הופעות המלווה אותו, עזב אראייה את הלהקה[2], והוחלף בעת הופעות במתופפים אחרים.

שירים רבים של הלהקה שימשו כפסקול לסדרות רבות. שירם "Without You" שימש כפסקול בפרק האחרון של הסדרה The Nine Lives of Chloe King של הערוץ האמריקאי ABC Family באוגוסט 2011 [3], ובנוסף בסדרה חליפות באוגוסט 2012. שירם "Line Of Fire" שימש כפסקול בפרק של הסדרה שובר שורות של הערוץ האמריקאי AMC [4].

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיני-אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Rachel B. (17 בפברואר 2010). "José González Preps New Album with Old Band Junip, Stars in New Documentary". Tiny Mix Tapes. נבדק ב-2013-06-05. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 Elisa Bray (12 ביולי 2013). "Junip: friends reunited for a taste of swede success". The Independent. נבדק ב-7 באוגוסט 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ http://www.tunefind.com/show/the-nine-lives-of-chloe-king/season-1/8147
  4. ^ http://www.baeblemusic.com/musicblog/9-23-2013/Junip-Elevates-Uncertainty-In-Breaking-Bads-Finale-Trailer.html

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]