נשמה של כלב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נשמה של כלב
A Dog's Purpose
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על הספר "A Dog's Purpose"
בימוי לאסה הלסטרם עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי גאווין פולון עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ויליאם ברוס קמרון
קתרין מיצ'ון
אודרי ולס
מאיה פורבס
וולאס וולודארסקי
עריכה רוברט לייטון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים בריט רוברטסון
קיי. ג'יי. אפא
ברייס גייזר
ג'ון אורטיז
דניס קווייד
ג'וש גד
מוזיקה רייצ'ל פורטמן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום טרי סטייסי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה אמבלין אנטרטיינמנט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי יוניברסל, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 27 בינואר 2017
ישראלישראל 16 במרץ 2017
משך הקרנה 100 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה קומית, סרט פנטזיה, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 22 מיליון דולר
הכנסות 205 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו adogspurpose
סרט הבא נשמה של כלב 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נשמה של כלבאנגלית: A Dog's Purpose, בתרגום חופשי: "מטרתו של כלב") הוא סרט הרפתקאות אמריקאי מסוג דרמה קומית, שמבוסס על הספר "A Dog's Purpose" מאת ויליאם ברוס קמרון. הסרט יצא לאקרנים בארצות הברית ב-27 בינואר 2017 ובישראל ב-16 במרץ 2017.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנות ה-50 נולד גור בשם טובי, שתוהה מה המטרה האמיתית של החיים. שבועיים לאחר מכן, בעת שהוא משחק עם אחיו, טובי נלקח משם לבית מחסה לחיות ומורדם. ברגעיו האחרונים הוא תוהה אם "הנאה" היא מטרת החיים.

רוחו של טובי מתגלמת מחדש כגור רטריבר ב-1961. טובי עוזב את הכלוב שלו ונמצא על ידי שני פועלי אשפה שמתכננים למכור אותו. הם יוצאים לשתות, וטובי נשאר בתוך משאית האיסוף שלהם. הוא ניצל ממכת חום על ידי אליזבת מונטגומרי (ג'ולייט ריילנס) ובנה איתן (ברייס גייזר). הם מביאים את הגור הביתה, מאמצים אותו וקוראים לו ביילי.

ביילי ואית'ן נקשרים במהירות, במיוחד במהלך הקיץ, כאשר המשפחה מבקרת בחווה של הסבים של אית'ן. אחרי כמה שנים ואחרי כמה ניסיונות להתקדם בתפקידו, אביו של איתן הופך לאלכוהוליסט.

במהלך הקיץ, אית'ן הולך עם ביילי ליריד ופוגש את האנה (בריט רוברטסון), והם מתחילים לצאת ביחד. אית'ן והאנה מבלים את הקיץ שלהם מאושרים כשהם מתכננים ללכת לאותו קולג' ביחד. אית'ן מקבל מלגת פוטבול והאנה מתכננת ללכת אחריו במסלול אקדמי. לילה אחד, כשאית'ן חוזר לביתו, הוא רואה שאביו שיכור. כאשר אביו פונה אליו, אמו של אית'ן מנסה להפריד בניהם, ואביו דוחף אותה אל הקרקע. אית'ן מורה לאביו לעזוב ולעולם לא לחזור.

מאוחר יותר, במהלך משחק פוטבול, לאית'ן מוצעת מלגה מלאה במדינת מישיגן. באותו לילה חברו לקבוצה, טוד, זורק כנקמה זיקוקים לתוך ביתו של אית'ן. כתוצאה מכך פורצת שרפה בבית. ביילי מעיר את אית'ן, שהולך להציל את אמו. לאחר שהם מגלים שהם לא מסוגלים לצאת מהדלת הם יוצאים דרך חלון חדר השינה של אמו למעלה. איתן מוריד את אימו ראשונה עם סדינים לשכנים למטה, ואחרי כן את ביילי. כאשר הוא מנסה לרדת הסדינים נקרעים והוא נאלץ לקפוץ מהחלון הבוער. בעקבות הנפילה הוא שובר את רגלו ונאלץ לוותר על מלגת הפוטבול שלו. לאחר שאית'ן מפונה לבית החולים, תוקף ביילי את טוד ומפיל לו את הזיקוקים מהכיס, ובכך גורם למעצרו. לאחר הפציעה אית'ן נאלץ ללכת לבית ספר חקלאי שבו הוא לומד לטפל בחווה של סבו וסבתו. בעקבות כך הוא נכנס לדיכאון ונפרד מהאנה לפני שהיא עוברת לקולג'. כאשר אית'ן נוסע לקולג' החקלאי הוא משאיר את ביילי עם הסבים שלו. זמן קצר לאחר מכן, ביילי מזדקן ובריאותו מתחילה להדרדר. משפחתו של אית'ן לוקחת את ביילי לווטרינר שאומר להם שלא יכול להציל את ביילי. הם מתקשרים לאית'ן כדי שיפרד מביילי לפני שהוא מת.

לאחר שהוא מת, ביילי חוזר לחיים בתור אלי, כלבת רועים גרמנייה שמשמשת ככלבה משטרתית. ביילי חי את חייו החדשים כאשר הוא עדיין זוכר את גלגולו הקודם ואת אית'ן. אלי היא שותפה של קצין משטרה אלמן בשם קרלוס רואיז (ג'ון אורטיז) ממשטרת שיקגו שרואה בעבודה יעד לחיים. השניים יוצרים מערכת יחסים קרובה המסתיימת לאחר שאלי מצילה נערה חטופה מטביעה ואז נורת למוות על ידי החוטף כאשר היא מצילה את קרלוס. קרלוס פורץ בבכי כשכלבתו היקרה מתה בזרועותיו.

ביילי עובר לגלגול הבא שלו כגור כלבים מסוג קורגי של סטודנטית בשם מאיה (קירבי האוול-בפטיסט), שקוראת לו טינו. מאיה בודדה, וטינו מנסה למצוא לה אושר כלשהו. היא מתחילה במערכת יחסים עם סטודנט אחר בקולג' בשם אל, כאשר טינו מתאהב ברקסי, הכלבה של אל. מאיה ואל נישאים ונולדים להם 3 ילדים. יום אחד הולכת רקסי לווטרינר וכאשר היא אינה חוזרת ליבו של טינו נשבר. כשהוא שוכב טינו מודה על החיים שלו ומת פעם נוספת.

ביילי עובר גלגול נוסף והפעם כשילוב של כלב רועים אוסטרלי וסן ברנרד בשנת 2010. הוא מאומץ על ידי אישה צעירה עירונית בשם וונדי, אשר קוראת לו וופלס. בעלה המוזנח של וונדי, ויקטור, מסרב לתת לה לשמור על וופלס וקושר אותו בחצרם. לאחר כמה שנים הוא לוקח אותו ונוטש אותו במקום לא ידוע. וופלס עושה את דרכו אל האזור שבו הוא בילה את חייו כביילי. הוא מוצא את ביתו של אית'ן ונשאר בפתח ביתו בתקווה שיזכור אותו. אית'ן אינו מזהה אותו ומוסר אותו למקלט החיות המקומי, אך בסופו של דבר מאמץ אותו וקורא לו באדי. באדי חש כי מצא את מטרת החיים האמיתית ומאחד בין אית'ן להאנה, אהבת נעוריו של אית'ן, והם מתחתנים.

באדי משכנע את אית'ן שהוא כלב ילדותו האהוב, על ידי ביצוע כמה מהלכים והבעת תגובות למילות מפתח שהיו ידועים רק לשניהם, כגון "כלב בוס". בסופו של דבר משכנע באדי את אית'ן שהוא אכן ביילי, אית'ן משנה את שמו, והם משחקים באותה דרך כמו שנהגו בעבר. ביילי מספר שהחיים קשורים לכיף, להציל אחרים, למצוא מישהו להיות איתו, לא להתעצבן מהעבר או מהעתיד ולחיות בשביל היום.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות אודות הדמות
ג'וש גד (דיבוב) טובי/ביילי/אלי/
טינו/וופלס/באדי
כלב שעובר מספר גלגולים והגיבור הראשי של הסרט
דניס קווייד
(מבוגר)
איתן מונטגומרי אחד מהבעלים של ביילי והבעלים האהובים ביותר עליו
קיי. ג'יי. אפא
(נער)
ברייס גייזר
(ילד)
ג'ולייט ריילנס אליזבת מונטגומרי אמו של איתן
לוק קירבי ג'ים מונטגומרי אביו של איתן ובעלה לשעבר של אליזבת
פגי ליפטון
(מבוגרת)
אנה בת זוגו של איתן ואהבת נעוריו
בריט רוברטסון
(צעירה)
ג'ון אורטיז קארלוס רואיז קצין משטרה אלמן והבעלים של אלי
קירבי האוול-בפטיסט מאיה סטודנטית בקולג' והבעלים של טינו
פוץ' הול אל בעלה של מאיה והבעלים של רקסי
לוגן מילר טוד חבר בקבוצת הפוטבול של איתן שהדליק את ביתו
מיכאל בופשבר ביל סבו של איתן
גבריאל רוז פראן סבתו של איתן

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2015 רכשה דרימוורקס את זכויות הסרט. ב-8 במאי 2015 הוכרז שלאסה הלסטרם יביים את הסרט. ב-5 באוגוסט 2015 הצטרפו בריט רוברטסון ודניס קווייד לצוות השחקנים. ב-15 באוקטובר 2015 נבחר בראדלי קופר לדבב את קולו של ביילי, אך לבסוף הוא הוחלף בג'וש גד.

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-21 ביוני 2017 הודיע מנכ"ל אמבלין אנטרטיינמנט, מייקל רייט, על הפקת סרט המשך. ב-26 באוגוסט 2018 החלה יוניברסל בהפקת סרט ההמשך, והוא הוקרן לראשונה ב-17 במאי 2019 בארצות הברית תחת השם "A Dog's Journey". בישראל נקרא הסרט "נשמה של כלב 2", והוא הוקרן לראשונה ב-6 ביוני 2019.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נשמה של כלב בוויקישיתוף