סוזן פוליס-שוץ

הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סוזן פוליס-שוץ
Susan Polis Schutz
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 23 במאי 1944 (בת 79)
א סיוון התש"ד
פיקסקיל, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה Rider University עריכת הנתון בוויקינתונים
בן זוג סטיבן שוץ
צאצאים ג'ארד פוליס
https://www.sps.com/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סוזאן פוליס שוץ (לבית פוליס) (באנגלית: Susan Polis Schutz ; נולדה ב־23 במאי 1944) היא סופרת, משוררת, במאית ואשת עסקים יהודייה-אמריקאית, שהקימה את הוצאת הספרים וכרטיסי הברכה Blue Mountain Arts. היא אמו של מושל קולורדו ג'ארד פוליס.

חייה הפרטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שוץ נולדה בפיקסקיל, ניו יורק, והיא בתם של יוני (לבית קלר) ודייוויד פוליס. סבה וסבתה היו מהגרים יהודים מרוסיה. שוץ קיבלה תואר ראשון באוניברסיטת ריידר בשנת 1966, שם למדה אנגלית וביולוגיה[1][2]. במהלך לימודיה היכירה סוזן את סטיבן שוץ שלימים יהפוך לבעלה[3].

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר קבלת התואר הראשון עבדה שוץ כמורה ועובדת סוציאלית בשכונת הארלם בניו יורק וראתה חשיבות רבה בעבודה עם אוכלוסיות מוחלשות. היא למדה גם קורסים בפסיכולוגיה ועבדה כסופרת עצמאית לפרסומים מקומיים.

שוץ והוצאת הספרים אותה הקימה, הפכו מוכרים וזכו לתשומת לב רחבה יותר עם הקמתו, בשנת 1996, של אתר bluemountain.com. אחד הניסויים המוקדמים ביותר במדיום כרטיס הברכה האלקטרוני, האתר אומץ באופן נרחב על ידי משתמשי הרשת. בשנת 1999, מיזם הדוט-קום Excite @ Home רכש את bluemountain.com בעסקה בשווי של 780 מיליון דולר. המחיר ששולם עבור bluemountain.com משנת 1999 הפך לדוגמה למה שנראה מאוחר יותר הערכה מפורזת של ערכה כשהובנו ממדי בועת הדוט-קום. האתר נמכר שוב בשנת 2001 לחברת כרטיסי הברכה American Greetings תמורת 35 מיליון דולר במזומן בלבד.

על פי אתרה של שוץ נמכרו למעלה מ־14 מיליון ספרים המכילים את שיריה של סוזן, ושירתה פורסמה ברחבי העולם בספרי לימוד, כתבי עת ועיתונים.

במאית ומפיקת סרטי תעודה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שוץ היא המפיקה והבמאית של הסרט התיעודי "Anyone and Everyone" ("מישהו וכולם"). מה שהביא את שוץ להפקת הסרט הוא יציאתו של בנה ג'ראד מהארון. הסרט הציג את סיפורי היציאה של בנים ובנות להט"בים והוריהם והוקרן בבכורה בטלוויזיה הציבורית של KPBS בסן דייגו, קליפורניה באוגוסט 2007, לפני שתוכנן לעלות למספר תחנות טלוויזיה ציבוריות אחרות בארצות הברית.

סוזן פוליס שוץ זכתה בפרס כריסטופר לשנת 2018 בקטגוריית טלוויזיה וכבלים על הסרט התיעודי שלה "The Homeless Chorus Speaks"[4] ("המקהלה חסרת הבית מדברת") הסרט הוא תיעודי מרתק המתאר באופן יצירתי נושא חברתי חשוב ועכשווי: אנשים החיים ללא תמיכה ומקלט. באמצעות מקהלה קהילתית ייחודית (קולות מקהלת עירנו). זהו אמצעי עבור היוצרת האקטיביסטית שוץ, לספר את סיפורי האנשים הסובלים מחוסר בקורת גג ראויה, הסרט - כמו כל סרטי התיעוד של סוזן פוליס שוץ - מציג למעשה נקודת אנושית על בעיה מכריעה והופך אותה נגישה עבור הצופה שאינו יכול שלא להזדהות עם התופעה.

בסרטה האחרון, "Love Wins Over Hate" ("אהבה מנצחת שנאה"), אשר יצא לאקרנים בשנת 2020, חושפת סוזן את מקורות השנאה ומורכבותה. היא עושה זאת באמצעות סיפור נוקב הבוער בעת האחרונה יותר מתמיד עם עליית תנועת המחאה black lives matter. בסדרת ראיונות מהורהרים עם לבנים שהיו בעלי תפיסת עליונות גזעית והשקפות קיצוניות, בוחנת סוזן כיצד אנשים אלה, שהתמלאו בשנאה, בקנאות ובזעם מסוגלים להשתנות. הם מוצאים אהבה וחמלה עם הערכה גדולה יותר לכל האנושות, ללא קשר לגזע, אמונה או נטייה מינית, ומלמדים אחרים כיצד לאהוב ולא לשנוא[5].

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]



הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Susan Polis Schutz ’66, Rider University, ‏spring-2015
  2. ^ Biography of Susan Polis Schutz and the Story behind the film: Anyone and Everyone"., Anyone and Everyone, ‏2020-09-11
  3. ^ Michael Winerip, From Roving to Riches, a 44-Year Journey Together, New York Times, ‏26/7/2013
  4. ^ Susan Polis Schutz, The Homeless Chorus Speaks - Full Documentary, youtube, ‏8 בינו׳ 2019
  5. ^ Susan Polis Schutz - Biography, IMDB, ‏6/6/2021