עיר של אפר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עיר של אפר
City of Ashes
מידע כללי
מאת קסנדרה קלייר עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רומן עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום התרחשות ניו יורק עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה סיימון אנד שוסטר עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 25 במרץ 2008 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עמודים 544 עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה
ספר קודם עיר של עצמות עריכת הנתון בוויקינתונים
הספר הבא עיר של זכוכית עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-1-4169-1429-7
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עיר של אפר הוא הספר השני בסדרת בני הנפילים, סדרת פנטזיה אורבנית המתרחשת בניו יורק שנכתבה על ידי קסנדרה קלייר.[1] הרומן היה אחד מעשרת ספרי הנוער המובילים איגוד הספריות האמריקאי לשנת 2009.[2]

הספר בעברית יצא לאור על ידי הוצאת גרף, בשנת 2012, בתרגום של ענבל שגיב-נקדימון.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קליירי חוזרת למכון לאחר שקיבלה הודעת טקסט מאיזבל "איזי" לייטווד, שאומרת שג'ייס הכעיס את האינקוויזיטורית - אימוג'ן הרונדיל. ונכלא בעיר השתקנים ומחכה למשפט על ידי חרב התמותה כדי לקבוע אם הוא אומר את האמת על היותו מתנגד לולנטיין. החרב היא אחד מכלי התמותה המצוינים בספר הראשון. לצד החרב נמצאים הגביע והמראה.

בעודו כבול בתוך תאו, ג'ייס שומע מישהו תוקף את האחים השתקנים, בהמשך הוא מגלה שולנטיין הרג את האחים השתקנים כדי להשיג את כלי התמותה השני - חרב התמותה. בעוד הגביע מסוגל ליצור ציידי צללים חדשים, החרב מאלצת את ציידי הצללים לומר את האמת.

קליירי, איזי ואלק נענים לקריאת המצוקה מהעיר השתקנים, ומגלים שהאחים השתקנים נהרגו כולם. קליירי משחררת את ג'ייס באמצעות גרסה מוגברת של הרונה הפותחת שהיא ממציאה בעצמה מתוך בהלה, - דבר שלא נעשה בעבר. האינקוויזיטורית מופיעה, יחד עם קבוצה גדולה של ציידי צללים חמושים, ומאשימה את ג'ייס בסיוע לוולנטיין, מאחר שהוא היה אמור לעמוד לדין על ידי החרב שעכשיו איננה.

מגנוס ביין נקרא למקום על ידי אלק, ומציע להשאיר את ג'ייס כאסיר בדירתו, בזמן שהוא והאחרים מנסים להבין את התוכניות של ולנטיין. מגנוס ואלק נשארו בקשר מאז הרומן הראשון, ואפילו יצאו לדייט.

ג'ייס מקבל הצעה מפתיעה ממלכת הפיות לבקר בחצרה. מלכת הפיות היא שוכנת תחתיות - פיה שככל הנראה נוצרה משילוב של מלאכים ושדים. ג'ייס הולך עם סיימון, איזי וקלירי. הקבוצה מנסה לשכנע את המלכה לסייע להם להביס את ולנטיין. המלכה אומרת שהיא לא בטוחה אם היא תעזור היא מוסיפה שג'ייס וקלירי הם הניסויים ה"נפלאים" של אביהם אשר מתעוררים לחיים. הקבוצה מתבלבלת ומחליטה לעזוב.

עם זאת, קליירי מרומה ואוכלת ממאכלי החצר מה שמקנה לחצר בעלות עליה, מלכת הפיות מוכנה לשחרר אותה על ידי נשיקה שהיא הכי משתוקקת אליה. סיימון מציע לנשק אותה, אבל המלכה אומרת לו שהוא לא האחד שהיא משתוקקת אליו. הדבר פוגע בסיימון מכיוון שקליירי יצאה עם סיימון מתחילת הספר השני, ג'ייס מנשק את קליירי והנשיקה הופכת להיות מלאת תשוקה, לאחר מכן, קליירי משוחררת, מה שמוכיח שהנשיקה של ג'ייס היא הנשיקה שהיא השתוקק אליה. הדבר מרגיז את סיימון, והוא בורח אחרי שהם חוזרים לממלכה שלהם. ג'ייס וקלירי מתוודים על אהבתם זה לזה. קליירי נקרעת בין אהבתה לג'ייס, לבין "גילוי העריות" בהיותם אחים. ג'ייס מציע לשמור על מערכת יחסים סודית, וקלירי עונה לו שזה יתגלה בסופו של דבר ושהיא לא מוכנה לשקר לחברים ולמשפחה שלהם.

מאוחר יותר, ערפד בשם רפאל מופיע במכון עם סיימון, שנמצא על סף מוות. הערפד מסביר שהצריכה הראשונית הקטנה של סיימון של דם ערפד כעכברוש גרמה לסיימון להאמין שהוא הופך לערפד, והוא הלך למלון דומור לראות את רפאל. לאחר מכן הוא נטרף על ידי ערפדים, ששתו מדמו ונתנו לו מדמם.

כך, כדרך היחידה שנותרה להציל אותו, סיימון נקבר והופך לערפד, מה שגורם לקלירי המבולבלת להתעלם מג'ייס כתוצאה מהדאגה שלה לגבי סיימון ומעמדו החדש כערפד. בזמן שדנה כיצד אפשר לספר לאמו של סיימון על שינוי הערפד שלו עם קליירי, מאיה איש הזאב נכנסת לבית עם פצעים חמורים מכדי שלוק יוכל לטפל בו. מגנוס מרפא את מאיה בעוד לוק מחליט לבדוק בחוץ כדי לראות אם השדים עדיין שם. לוק מותקף ונפצע קשה. ג'ייס, סיימון וקלירי נלחמים בשדים מחוץ לבית. השדים בורחים לאחר שראו את הרונה של קליירי על האמה, שקיבלה מאמא שלה בחלום.

הם חוזרים לבית לנוח עם האחרים ומדברים על הרונה שקליירי יצרה כדי לשחרר את ג'ייס מוקדם יותר. קליירי טוענת שזה משהו שהיא המציאה, אך כולם מתנגדים לדבריה, ואומרים שאף אחד לא יכול להמציא רונה מכיוון שהרונות נוצרות על ידי מלאכים. קליירי מנסה ליצור רונה חדשה, ובסופו של דבר היא יוצרת רונה "אל פחד", כפי שהציע ג'ייס.

הם מנסים את הרונה אלק, שהוריו ואחותו מגיעים לפתע. אלק ניגש לפתע להוריו, אומר שהוא פוגש שוכן תחתיות ו... מגנוס משתיק אותו בקסם לפני שהוא אומר עם מי הוא יוצא. אלק טוען שהוא לא זוכר כלום ופתאום נהיה עצבני ומתגונן כששואלים אותו עם מי הוא יוצא, מה שגורם להם להאמין שהרונה באמת עבדה.

כולם מחליטים לישון, אבל ג'ייס לוקח בסתר את האופנוע של רפאל ופוגש את ולנטיין בספינה. ולנטיין מציע הגנה ליקיריו אם ג'ייס יצטרף אליו ויחזור איתו לאידריס. ג'ייס שותק, אבל למחרת בבוקר האינקוויזיטורית טוענת שג'ייס היה עם ולנטיין ומאיימת להרוג את ג'ייס אם ולנטיין לא יחזיר את חרב התמותה, האינקוויזיטור שוב כולאת את ג'ייס, ומתכננת לעשות סחר עם ולנטיין - חייו של ג'ייס עבור חרב התמותה. ג'ייס מנסה להגיד לה שזה לא יעבוד, מה שהאינקוויזיטורית מסרבת להאמין מפני שהיא מתכננת תוכנית נקמה בוולנטיין בגלל שהוא הרג את בנה, סטיבן הרונדיל.

בתחילת הספר נהרג מכשף צעיר, באותו זמן אשת זאב בשם מאיה מותקפת על ידי שד, שהגיע אליה בדמות אחיה המת, ולאחר מכן ולנטיין חוטף אותה, בהמשך גם סיימון הערפד נחטף, ולנטיין מתכנן להמיר את חרב התמותה מה"טוב" ל"רע".

קליירי וחבריה תוקפים את הספינה בה שוהה ולנטיין, ומצילים את מאיה וסיימון אך לא לפני שולנטיין מנקז את דמו של סיימון. ג'ייס מצליח להשיב חיים את סיימון על ידי האכלה מדמו.

בהמשך מופיעה האינקוויזיטורית, לאחר שהיא רואה את הצלקת בצורת כוכב של ג'ייס על כתפו, האינקוויזיטור מתחיל להגיד לו משהו על ההורים שלו, אבל היא קופצת מול ג'ייס, ומצילה אותו משד לפני שהיא סיימה לדבר. מאוחר יותר היא מתה, ומשאירה את ג'ייס מבולבל.

בינתיים, אחד מהשדים של ולנטיין חוטף את קליירי ומביא אותה לסירה שלו שם ולנטיין מאיים עליה עם חרב התמותה. ג'ייס וסיימון מוצאים ומצילים אותה, ולנטיין מודה שג'ייס בחר להילחם בצד שלו רק בגלל שהוא אוהב את קליירי יותר מאחות.

קליירי מציירת רונת פתיחה על המתכת של הספינה, מה שגורם לכל חלקי הספינה להיפתח, ולאחר מכן להתפוצץ. קליירי נופלת לנהר וניצלת על ידי "ניקסים" שמלכת הפיות שלחה לעזור. הקבוצה בורחת במשאית, שם סיימון מגלה שדמו של ג'ייס הפך אותו ל"שוכן אור יום", ערפד שיכול לסבול את אור השמש.

לאחר שיחה עם לוק על אהבה והחרטות שלו על כך שלא סיפר לאמא של קליירי מה הוא מרגיש כלפיה, קליירי סוף סוף מחליטה לספר לג'ייס על אהבתה אליו ועל שינוי המחשבה הפתאומי שלה להתחיל מערכת יחסים, ללא קשר להשלכותיה. עם זאת, לפני שהיא יכולה לומר משהו, ג'ייס אומר לה שהוא יתנהג רק כאחיה מכאן ואילך, ושובר את ליבה. תוך כדי, היא פוגשת אישה שמציגה את עצמה כאחת מחברותיה של ג'וסלין ואומרת שהיא יודעת איך להעיר את אמה של קליירי.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ה-Duluth News Tribune שיבח את הספר, וכינה אותו "מרתק".[3] כתב העת School Library Journal גם שיבח את הספר.[4] Common Sense Media העניקה לספר ארבעה כוכבים, וכינתה אותו "מושך" תוך שהיא מזהירה את ההורים מפני האלימות והעריות הפוטנציאליות.[5] מגזים Seventeen נתן ביקורת חיובית, ואמר שהספר הוא "חכם, מצחיק, רומנטי".[6]

עיבוד קולנועי[עריכת קוד מקור | עריכה]

לספר היה אמור לצאת סרט (המשך ל- בני הנפילים: עיר של עצמות) ב-2014, אך בוטל, תוכן הספר בשינויים רבים מופיע בסדרה ציידי הצללים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Brody, Cheryl. "Interview: Cassandra Clare: The author of CG! Book Club's City of Ashes answers four quick questions just for you!". Seventeen Magazine. נבדק ב-16 באוגוסט 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ ALA Teen's Top Ten 2008
  3. ^ Johnholtz, Ashley (11 ביוני 2009). "Shadow Hunter Mayhem". Duluth News Tribune. אורכב מ-המקור ב-2013-01-21. נבדק ב-15 באוגוסט 2012. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ Draper, Jennifer-Lynn. "Grades 5 & Up". School Library Journal. נבדק ב-16 באוגוסט 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "City of Ashes: The Mortal Instruments, Book 2". CommonSenseMedia. נבדק ב-16 באוגוסט 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Reid, Megan. "book review: city of ashes". Seventeen Magazine. נבדק ב-16 באוגוסט 2012. {{cite web}}: (עזרה)