פיט רוק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיט רוק
פיטר מופיע במסיבת ההשקה של מארוול\סטוסי בלוס אנג'לס, בשנת 2011
פיטר מופיע במסיבת ההשקה של מארוול\סטוסי בלוס אנג'לס, בשנת 2011
לידה 21 ביוני 1970 (בן 53)
הברונקס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Pete Rock עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום הקמה מאונט ורנון עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות מאונט ורנון, ניו יורק, ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1987
מקום לימודים תיכון מאונט ורנון עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמר
סוגה ראפ, היפ-הופ
כלי נגינה דוגם צלילים עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים אלקטרה, לאוד\ RCA\ ברטלסמן מיוזיק גרופ, Rapster\ בי.בי.אי, נייצ'ר סאונדס\ קרוליין\ וירג'ין\ EMI
שיתופי פעולה בולטים סי.אל. סמוט, גראפ לובה, מארלי מארל, איי.אן. איי, הבי די, דה יו.אן., YGz, די ג'יי פרמייר, אדו ג'י, ג'יי דילה, 9th Wonder, די ג'יי גרין לנטרן, ראקים, נאז, AZ, וו-טאנג קלאן, פרעה מונץ', קניה ווסט, סמיף-אן-ווסן, די ג'יי ג'אזי ג'ף אנד דה פרש פרינס, איל ביל, נון פיקשן
www.peterock.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיטר פיליפסאנגלית: Peter Phillips; נולד ב-21 ביוני 1970)[1], הידוע גם תחת שם הבמה פיט רוק (Pete Rock), הוא ראפר, מפיק מוזיקלי ודי ג'יי אמריקאי. פיטר היה חבר בצמד הראפ פיט רוק וסי.אל. סמוט, שהוקם בתחילת שנות ה-90. לצד הרכבים, כמו: סטטססוניק, א טרייב קולד קווסט, דה רוטס וגאנג סטאר, פיטר היווה גורם מרכזי בשילוב אלמנטים מהג'אז אל תוך ההיפ הופ (ידוע גם כג'אז ראפ). הוא ידוע בעיקר כאחד ממפיקי ההיפ הופ הגדולים ביותר בכל הזמנים, והוא מוזכר בדרך כלל לצד די ג'יי פרמייר, ריזה וג'יי דילה כאחד מעמודי התווך של הפקת ההיפ הופ של החוף המזרחי בשנות ה-90.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ילדותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיטר נולד בהברונקס, ניו יורק[2]. הוא היה הבן השישי מבין שיבעה ילדים להורים מהגרים מג'מייקה[3]. אחיו הקטן הוא הראפר גראפ לובה והבן דוד שלו הוא הראפר הבי די[4][5][6]. כשפיטר היה בן שבע המשפחה שלו עברה לגור במאונט ורנון, ניו יורק. כשפיטר למד בתיכון הוא פגש את שותפו לעתיד סי.אל. סמוט. על פי פיטר אבא שלו היה עובד במשרה חלקית כדי ג'יי והחזיק באוסף תקליטים מרשים. פיטר היה מתלווה לאביו למועדון קריקט, שנקרא ומבלי בהברונקס, שם אביו היה מתקלט לאורחים[2]. העבודה הראשונה של פיטר הייתה חלוקת עיתונים בשכונה שלו[2].

תחילת הקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החשיפה העיקרית הראשונה שלו לקהל ההיפ הופ הייתה בשנת 1987 עם מארלי מארל, כדי ג'יי בתוכנית הרדיו "In Control With Marley Marl" ששודרה בתחנת הרדיו WBLS. בתחילת שנות ה-90 פיטר החל להפיק שירים. ב-1991 פיטר החל לשתף פעולה עם סי.אל. סמוט, ושניהם הוציאו יחד באותה השנה את המיני אלבום "All Souled Out". שנה לאחר מכן הם הוציאו יחד לאור את אלבום הבכורה שלהם, שנקרא "Mecca and the Soul Brother". באותה התקופה פיטר החל להפיק שירים לאומנים אחרים, כמו: "Down With the King" של ראן די אם סי ו-"The World Is Yours" של נאז, כמו כן הוא הכין רמיקסים לסינגלים: "You Can't Stop the Prophet" של ג'רו דה דמג'ה, "Shut 'em Down" של פאבליק אנימי ו-"Juicy" של הנוטוריוס בי.איי.ג'י. ב-1994 פיטר וסי.אל. הוציאו לאור את האלבום "The Main Ingredient". אף על פי שהאלבום זכה לביקורות טובות כמו האלבום הקודם, הצמד החליט להתפצל וללכת לדרכים נפרדות, כשפיטר בחר להתמקד בהפקת שירים לאומנים אחרים.

ב-1995 פיטר הקים את ההרכב איי.אן. איי (אנ') יחד עם גראפ לובה, רוב-או ו-I Love H.I.M. ב-1996 ההרכב הוציא לאור את הסיגל "Fakin' Jax"[7]. ההרכב גם הקליט את האלבום "Center of Attention" שנשאר בוטלג עד שיצא לאור ב-2003, כשבי.בי.אי רקורדס הפיצה אותו יחד עם האלבום "The Original Baby Pa" של DeDa, שהופק באמצע שנות ה-90 על ידי פיטר.

ב-1996 פיטר התארח באלבום האוסף "America is Dying Slowly" של הארגון Red Hot Organization, יחד עם ספייס 1, אנט בנקס, פרינס פול, ביז מארקי, וו טאנג קלאן, קומון, דה לה סול ואומנים נוספים. מטרת האלבום הייתה לעלות את המודעות לאיידס בקרב גברים אפרו אמריקאים.

קריירת סולו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקיץ 1998 פיטר הוציא לאור את אלבום הבכורה שלו, שנקרא "Soul Survivor", שבו אירח אומנים רבים, כמו: לארג' פרופסור, גוסטפייס קילה, קול ג'י ראפ, מת'וד מן, אינספקטה דק, קורופט ועוד. במאי 2001 פיטר הוציא לאור את אלבומו השני, "PeteStrumentals". רוב האלבום כלל קטעי כלי שפיטר הקליט בין השנים 1990 ל-1995. מלבד קטעי הכלי באלבום היו עוד שני שירים שהוקלטו בשנת 2001, שבהם התארח הראפר דה יו.אן. (.The U.N). קצת פחות משנה לאחר צאת האלבום יצאה גרסה מורחבת ומעודכנת של האלבום שבה החליפו שלושה קטעי כלי בשלושה שירים שבהם הופיעו האומנים: סי.אל. סמוט, פרדי פוקס ונייצ'ר.

ב-11 במאי 2004 פיטר הוציא לאור את אלבומו השלישי, "Soul Survivor II", שבו התארחו האומנים: פרעה מונץ', ליטל ברדר, מאד סקילז, ריזה, ג'יזה, טאליב קוולי, דד פרז, סלאם וילג', סי.אל. סמוט וג'יי דילה. באותה השנה פיט רוק הפיק את רוב האלבום "My Own Worst Enemy" של אדו ג'יי.

ב-2006 פיטר הפיק שלושה שירים מהאלבום "Fishscale" של גוסטפייס קילה והפיק גם את השיר "Older Gods Part 2" של מאסטה קילה. באותה השנה הוא הקליט את השיר "The PJs" (יחד עם רייקוון ומאסטה קילה), שיצא לאור באלבום האוסף "Natural Selection". בפברואר 2008 פיטר הוציא לאור את האלבום "NY's Finest", שבו התארחו האומנים: פאפוס, די-בלוק, רדמן, ג'ים ג'ונס ועוד.

פיטר פיקח על ההפקה של האלבום "Jay Stay Paid" של הראפר המנוח ג'יי דילה. האלבום יצא לאור ב-2 ביוני 2009 תחת חברת התקליטים נייצ'ר סאונדס. בקיץ 2011 פיטר הוציא לאור יחד עם הצמד קאמפ לו (אנ') את האלבום "80 Blocks From Tiffany's"[8]. באותה השנה הוא הוציא גם את האלבום "Monumental" יחד עם סמיף-אן-ווסן.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי סולו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 1998 - Soul Survivor
  • 2001 - PeteStrumentals‏
  • 2004 - Soul Survivor II
  • 2008 - NY's Finest‏

אלבומי שיתוף פעולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אוסף[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 1998 - Pete's Treats
  • 1999 - Diggin' On Blue‏
  • 2003 - Lost & Found: Hip Hop Underground Soul Classics
  • 2005 - The Surviving Elements: From Soul Survivor II Sessions‏
  • 2006 - Underground Classics

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פיט רוק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]