צ'או פראיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צ'או פראיה
מידע כללי
אורך 372 ק"מ
אגן ניקוז 160,400 קמ"ר
גובה מוצא הנהר 25 מטרים
יובלים Pa Sak River, Khlong Wat Sai, Khlong Sathon, Khlong Bang Sai Kai, Khlong Bang Khen, Khlong Bang Yi Khan, Khlong Ton Sai, Khlong Chong Nonsi, Khlong Bang Pa Kaeo, Khlong Phra Udom, Khlong Bang Na, Khlong Chakrai Yai, Khlong Wat Arun, Khlong Phraya Banlue, Khlong Bang Sue, Khlong Mon, נאן, Khlong Bangkok Yai, פינג, Sakae Krang River, Khlong Rop Krung, Noi River, Khlong Phadung Krung Kasem, Khlong Samrong, Khlong Bangkok Noi, Khlong Phra Khanong, Khlong Khu Mueang Doem, Khlong San עריכת הנתון בוויקינתונים
שפך מפרץ תאילנד עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינות באגן הניקוז תאילנדתאילנד תאילנד
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צ'או פראיהתאית: แม่น้ำเจ้าพระยา) הוא הנהר המרכזי בתאילנד ואורכו 372 קילומטרים. הוא זורם דרך בנגקוק ונשפך למפרץ תאילנד.

גאוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצ'או פראיה נוצר משילובם של הנהרות נאן ופינג, סמוך לעיר נאקון סאוואן. הנהר זורם מהמישורים במרכז תאילנד לבנגקוק ונשפך למפרץ תאילנד. במחוז שאי נט מתפצל הנהר לנהר מקביל לנהר צ'או פראיה, ששמו טה צ'ין, שנשפך גם הוא במפרץ תאילנד.

הנהר זורם במספר ערים בתאילנד ובהן הבירה בנגקוק והערים נונתאבורי ונאקון סאוואן. במהלך תקופת איוטהאיה, תושבי העיר איוטהאיה חפרו תעלות כדי לעקוף את פיתולי הנהר ולקצר את דרכו לים.

נהר הצ'או פראיה חוצה את בנגקוק וכדי להגיע מגדה אחת לגדה שנייה של עיר זו יש לחצות את הנהר באמצעות אחד הגשרים על הנהר, מעבורת או סירה.

נהר צ'או פראיה נותר כיום נתיב המים החשוב ביותר עבור תושבי מרכז תאילנד. הנהר מהווה קישור תחבורה חשוב למשלוח טיק ואורז לבנגקוק. תושבים מקומיים הפכו את גדות הנהר לביתם עוד מימי קדם ויצרו את פרנסתם מסביבתם. כיום מקומיים המתגוררים לאורך גדות נהר צ'או פראיה שומרים על אורח חיים אותנטי. הנהר ממלא תפקיד חשוב גם בפסטיבלים התוססים של תאילנד כמו Loy Krathong, המתקיימים מדי חודש נובמבר כאשר תודה מובאת לאל המים, ו-Songkran – חגיגות השנה החדשה של תאילנד.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא צ'או פראיה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ River History, BANGKOK RIVER
ערך זה הוא קצרמר בנושא תאילנד. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.