קווין קאמינגס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קווין קאמינגס
Quinn Cummings
לידה 13 באוגוסט 1967 (בת 56)
לוס אנג'לס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1975 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קווין קאמינגס אנגלית: Quinn Cummings; נולדה ב- 13 באוגוסט 1967) היא ממציאה, אשת עסקים ושחקנית אמריקאית. בהיותה בת 10 הייתה קאמינגס מועמדת פרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר ופרס גלובוס הזהב לשנת 1977 על תפקידה בקומדיה הרומנטית "דירה לשניים".

חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קאמינגס נולדה בלוס אנג'לס והחלה את דרכה כילדה בפרסומות. התגלתה לראשונה ב-1977 בקומדיה הרומנטית של הרברט רוס וניל סיימון "דירה לשניים" בה הופיעה בתור לוסי הילדה הגסה של פאולה מקפיידן (מרשה מייסון) . כשהיא בת 10 זכתה קאמינגס על הופעת הבכורה שלה במועמדויות לפרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר ופרס גלובוס הזהב. התפרסמה לאחר מכן בסדרת הדרמה "משפחה" בתפקיד הנערה אנני קופר אותה מאמצת משפחת לורנס. בשנות ה-80 החליפה קאמינגס את מקצועה לסוכנת שחקנים ופרשה ממשחק באופן סופי בשנות ה-90 בשל מאיסתה בחוסר פרטיות .

לקאמינגס ילדה אחת שנולדה בשנת 2000 עם חברה, דון דיפייטרו. לאחר שילדה את בתה המציאה את מכשיר ההיפהאגר המאפשר לסחוב תינוקות ממקום למקום, בעקבות ההצלחה והביקוש שנוצרו פתחה קאמינגס חברה למוצר בבעלותה. בשנת 2005 פתחה בלוג מצליח שעוסק בנקודת מבטה כאם וכאשת קריירה. בשנת 2009 פרסמה את ספרה "Notes From The Underwire: Adventures from My Awkward and Lovely Life".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קווין קאמינגס בוויקישיתוף