קרי סטרוג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרי סטרוג
Kerri Allyson Strug-Fischer
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 19 בנובמבר 1977 (בת 46)
טוסון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע כללי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה
ספורט
ענף ספורט התעמלות מכשירים
מאמן בלה קארולי
מאזן מדליות
מתחרה עבור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
המשחקים האולימפיים
זהב אטלנטה 1996 קבוצתי
ארד ברצלונה 1992 קבוצתי
אליפות העולם בהתעמלות
כסף אינדיאנפוליס 1991 קבוצתי
כסף דורטמונד 1994 קבוצתי
ארד סבאה 1995 קבוצתי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קרי אליסון סטרוג-פישראנגלית: Kerri Allyson Strug-Fischer; נולדה ב-19 בנובמבר 1977) היא מתעמלת אמריקאית-יהודיה בעבר. היא אלופה אולימפית (אטלנטה 1996). שותפה למדליית הזהב האולימפית הראשונה של נבחרת ארצות הברית בהתעמלות נשים בתחרות הקבוצתית. תיזכר בשל הנחיתה המושלמת שלה על רגל אחת בתרגיל סוס הקפיצות למרות הפציעה שלה בקרסול וכן כשנלקחה בזרועותיו של מאמנה, בלה קארולי, לדוכן המנצחות.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטרוג נולדה וגדלה בטוסון אריזונה. היא החלה להתאמן בגיל 3 ולהשתתף בתחרויות בגיל 8. היא התאמנה בהדרכתו של ג'ים גולט ובשנת 1991 עברה ליוסטון טקסס והחלה להתאמן בהדרכתו של בלה קארולי.

באולימפיאדת ברצלונה (1992) הייתה סטרוג הספורטאית הצעירה ביותר במשלחת האמריקאית במשחקים אלו וזכתה במדליית ארד בתחרות הקבוצתית בהתעמלות מכשירים.

באולימפיאדת אטלנטה (1996) זכתה סטרוג במדליית זהב בתחרות הקבוצתית בזכות נחישותה וההקרבה הרבה שלה ולמרות שסבלה מפציעה בקרסול. בתרגיל האחרון שלה ושל הנבחרת על סוס הקפיצות היא ביצעה אותו היטב לאחר שנחתה על רגל אחת בלבד. בשל הפציעה היא לא יכלה להמשיך בתחרויות ולנסות לזכות במדליות נוספות, וזאת למרות שעלתה במספר תחרויות לגמרים. היא עלתה ראשונה בתרגיל הקרקע, רביעית בתרגיל הקפיצות ושביעית בתחרות הקרב רב אישי.

סטרוג הפכה לגיבורה לאומית בשל ההקרבה שלה בתרגיל הקפיצות שהעניק את מדליית הזהב בתחרות הקבוצתית בהתעמלות מכשירים לנשים לארצות הברית לראשונה בתולדותיה, הפעם השנייה הייתה באולימפיאדת לונדון (2012).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]