שון לוי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שון לוי
Shawn Levy
שון לוי בכנס "קומיק-קון" בסן דייגו, יולי 2017
שון לוי בכנס "קומיק-קון" בסן דייגו, יולי 2017
לידה 23 ביולי 1968 (בן 55)
מונטריאול, קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Shawn Adam Levy עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה קנדהקנדה קנדה
תקופת הפעילות מ-1986 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
צאצאים Sophie Levy, Tess Levy עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שון אדם לויאנגלית: Shawn Adam Levy; נולד ב-23 ביולי 1968) הוא שחקן, מפיק ובמאי קולנוע יהודי-קנדי.

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא נולד במונטריאול, קוויבק שבקנדה. בוגר אוניברסיטת ייל.

לוי הוא הבמאי של הסרטים "שקרן בריבוע", "ירח דבש מטורף", "12 במחיר 1", "הפנתר הוורוד", "לילה מוטרף במוזיאון", "לילה מוטרף במוזיאון 2", "לילה מוטרף במוזיאון 3: סוד הקבר", "דייט לילי" ,"לדפוק התמתחות", "מכאן אני ממשיך", ו"פלדה אמיתית". בנוסף לסרטים, היה גם הבמאי של מספר סדרות טלוויזיה, רובן לא זכו להצלחה מרובה. ב-2016 הפיק וביים מספר פרקים בסדרה "דברים מוזרים" ששודרה בנטפליקס וזכתה להצלחה רבה.

כמפיק, הפיק את הסרטים "ראיתי את אמא מנשקת את סנטה קלאוס", "12 במחיר אחד 2", "הרוקר", "מה שקורה בוגאס", "הפנתר הוורוד 2", "שומרים על השכונה", "לחיות את הרגע", "אלכסנדר והיום הנורא, האיום, המבאס והגרוע ממש", "למה דווקא הוא", "מורים בהפרעה", "שולחן 19", "מוחות אפלים", "קשר קטלני" ו"המפגש", שהיה מועמד לפרס אוסקר לסרט הטוב ביותר ולפרס באפט"א לסרט הטוב ביותר.

בשנת 2021 ביים והפיק את הסרט "לשחרר את גאי" בהפקה של אולפני וולט דיסני ובכיכובו של ראיין ריינולדס. באותה שנה גם הפיק את הסרט "הלב האלים" ואת סרט האימה "יש מישהו בתוך הבית שלך".

בשנת 2022 שחרר את סרטו לשירות הזרמת המדיה נטפליקס, "פרויקט אדם" בכיכובו של ראיין ריינולדס. במרץ 2022 פורסם כי סטיבן נייט כותב את התסריט ולוי יביים את המיני-סדרה העתידית בהפקת נטפליקס, "כל האור שאיננו רואים". [1]

בשנת 2023 לקח חלק בהפקת סרט המדע-בדיוני "Crater" של דיסני+, ובהפקת סרט האימה "הבוגימן" המבוסס על הסיפור הקצר באותו השם משנת 1973 מאת סטיבן קינג.

בשנת 2024 ביים, הפיק וכתב את סרט ההמשך "דדפול ווולברין" המהווה המשך לאירועי הסרט "דדפול 2", וכן את סרטו ה-34 של היקום הקולנועי של מארוול.

לוי חתום על חוזה הפקות עם פוקס המאה ה-20.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שון לוי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ White, Peter (22 בספטמבר 2021). "Shawn Levy & Steven Knight's Limited Series Adaptation Of WWII Story 'All The Light We Cannot See' Gets Series Order At Netflix, Opens Casting Call". Deadline Hollywood. {{cite web}}: (עזרה)
ערך זה הוא קצרמר בנושא קולנוע. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.