שיחת משתמש:Eranb/ארכיון 10

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שר הטבעות[עריכת קוד מקור]

מכיוון שאני רואה שאתה מסתכל על הכתבות שלי של שר הטבעות, אולי כדאי שתבדוק שהשמות העבריים של כל המוןשגים והשמות נכונים. (אני לא קראתי את העברית, אלא רק את המקור.) אלי פ 12:14, 3 מאי 2005 (UTC)

אני לא ממש מהטולקיניסטים. רק ראיתי בעמוד השינוים האחרונים שאתה עורך ערכים אלו. בברכה, ערןב 12:37, 3 מאי 2005 (UTC)

רציתי לעדכן אותך בנוגע לנושא הנידון בדף השיחה של דוד שי. אך בינתיים אני רואה שהקדמת אותי (-:

ערב טוב, מלח השמים 16:48, 3 מאי 2005 (UTC)

כן, ראיתי. נחמד לראות שאני לא היחיד שחש כך :) ערןב 16:50, 3 מאי 2005 (UTC)
כמו אותה אמרה "אני מעריך את חוכמתו של מי שחושב כמוני" (-: ובפרט בנושא כזה...
מאוחר יותר אשלב את תבנית "זכויות בירור" המצויה במשתמש:מלח השמים/ארגז חול/כללי בתבנית "מקור תמונה". כפי שכתבתי בדף השיחה של דוד. תוכל כמובן לשנות מה שתמצא לנכון. מלח השמים 17:41, 3 מאי 2005 (UTC)

הערת תרגום[עריכת קוד מקור]

ראה בבקשה את הערתי בשיחה:אלכסיי קוסיגין. תודה. גילגמש שיחה 08:09, 4 מאי 2005 (UTC)

עינייני דגלים[עריכת קוד מקור]

אנא ראה את הויכוח שלי עם דרור בויקיפדיה:דלפק יעוץ#Red Ensign והדגל האדום. eman 15:11, 4 מאי 2005 (UTC)

פרוייקט הפורטל הדינאמי[עריכת קוד מקור]

אשמח מאוד אם תעזור לי בעדכון ארועים היסטוריים בפורטל:מדינות העולם/היום בהיסטוריה הקשורים לדגלים - למשל מתי מדינה זו או אחרת אימצה דגל מסויים ומתי שינתה אותו, מתי אימפריה שנפלה החליפה את הדגל שלה או משהו בסגנון... Ramiy 21:17, 4 מאי 2005 (UTC)

משתמש:Eranb/מפגש[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב,
קראתי את הדף ויש לי הערה - יש כבר ערך על לואיסנה - לואיסנה לופילטו (קראת לה בטעות לוסיאנה, אך אני מניח שמדובר בטעות דפוס). אולי כדאי שתצבע אותו בכחול או תתן דוגמה אחרת. גילגמש שיחה 07:05, 5 מאי 2005 (UTC)

שלום ערן,
אנא ראה את השינוי הזה - [1]. גילגמש שיחה 13:36, 5 מאי 2005 (UTC)

המ... אני לא ממש יודע פרל, אבל מה שנכתב שם נראה נכון. אולי קוסטלו יוכל לתרום מידיעותיו. ערןב 13:45, 5 מאי 2005 (UTC)

חוות דעת שנייה[עריכת קוד מקור]

שלום ערן,
ראה בבקשה את שיחתי עם שיחת משתמש:איתן-מ בקשר לתמונה שהוא העלה על השרת. האם מדובר לדעתך בשימוש הוגן? אני מודה שטרם הבנתי את החוקים הסבוכים של השימוש ההוגן... גילגמש שיחה 17:08, 5 מאי 2005 (UTC)

מהעניינים[עריכת קוד מקור]

היי ערנב. אם ממשהו שכתבתי במזנון משתמע שהערכים שלך פחות ממעולים ונחוצים, אז אני מתנצל. אולי לא הייתי צריך לתת שם את דאון גימלי כדוגמה. הויכוח צריך להיות עקרוני ולא אישי. אני מאוד אוהב את הערכים שלך. לדוגמה - אני הוא זה שעוררתי את הרעש בעניין יום דאגן H, ולדעתי התרגומים שלך לערכים מהויקי האנגלית (כמו גם תרומותיך המקוריות) מצטיינים הן בבחירה מעניינת של נושא הערך, והן בתוכן. אם תקרא את דף המשתמש שלי תראה שבשבוע שעבר כן ניסיתי ליצור מיזם של "היסטוריה של עם ישראל", והצטרפו אליו כשלושה ויקיפדים, שנים מהם על תנאי. אני לא אומר מה לכתוב ומה לא לכתוב. כל אחד נמצא כאן מרצון, תורם ומשקיע זמן איכותי שיכול היה לשמש לצרכים אחרים. איני מזלזל בתרומת איש, וודאי שלא בתרומתך. דעתי כי הבעיה הבסיסית היא שבאנציקלופדיה שאנחנו כותבים בעברית יש ערכים כה מפורטים על ההיסטוריה של אירלנד וערכים כה עלובים על ההיסטוריה של ארץ ישראל, לא תשתנה כל עוד המצב לא יתוקן. אני כותב לעיתים תסריטים, וקראתי עכשיו בהנאה רבה את ספרו של רוברט מאקי. התובנה הבסיסית היא - חשוב על הצרכן. על האדם שקונה את הכרטיס לצפות בסרט. הצרכן שלנו צריך ערך מפורט על ההיסטוריה של ארץ ישראל. אני מקווה שתסכים איתי בנקודה בסיסית זו. מה משתמע ממנה? כל אחד יחליט לעצמו. שוב - הערכים שאתה תורם הם מהיפים בויקיפדיה, ונותנים לה ניחוח וטעם מיוחד שחסר במקומות אחרים. המשך כך, ואם השתמע משהו אחר, אני מתנצל. אלמוג 01:27, 6 מאי 2005 (UTC)

אלמוג,
כאמור, טוחנים בוויקיפדיה שוב ושוב את אותו דיון. לי למשל, אין את הכלים והמקורות כדי לכתוב ערכים על ההיסטוריה של ארץ ישראל. אני כבר לא גר בבית הורי ואין לי את הספריה העניפה (במידה בינונית) שיש להם, שתשמש לי כמקור. לכן, אני מתרכז בעיקר בערכים שאני יכול לתרגם מאנגלית, ובערכים שאני יכול לכתוב ממקורות באינטרנט - כמו שאולי שמת לב, אני מעבד כתבות מגזין ב"הארץ" לערכים על אישים. אני גם משקיע מזמני בתחזוקה של מאמרים - תיקון תחביר וויקי, עיצוב, תיקונים קלים על פי הידע הכללי שלי, וכו'. לכן, התרומה שלי בבירור אינה מונחית צרכן - היא מונחית מקורות: אני יכול לכתוב על סמך המקורות העומדים לרשותי. אין לי בעיה להסכים איתך על כך שהצרכן שלנו זקוק לערכים על ההיסטוריה של ארץ ישראל, אבל לי את המשאבים והרצון להתעסק בהם, ואני לא חושב שזה הוגן לקרוא ל"התווית דרך" שמשתמע ממנה שיש לכוון את הוויקיפדיה לכיוון מסוים. אני בטוח שיש כאן מספיק ויקיפדים שישמחו להצטרף למיזם ההיסטוריה של ארץ ישראל אם הוא יזכה לפרסום מספיק, ואני מוכן לייעץ לך בטיפים וטריקים כדי למשוך אנשים למיזם שכזה. אבל, כאמור, מיזם שכזה יכול לחיות גם במקביל לעבודה על ערכים כמו ליאו פרנק (ראה בדף המשתמש שלי) או על דגלי קנדה. בקיצור, אני ארגיש יותר בנוח אם תדגיש בדבריך את החיובי - הצג את המטרה, החזון, קרא לאנשים להצטרף אליך, צור שלד לעץ של ערכים על הנושא, קשור קשרים עם ויקיפדים שיקחו על עצמם תתי-משימות, הצע לוחות זמנים (לא בטוח לגמרי בקשר לזה) וכו'. אני מתנצל שהגבתי שוב ברגשנות-יתר במזנון, אבל כמו שבטח התרשמת עד כה, הנושא הוא בליבי. בברכה ושבת שלום, ערןב 12:37, 6 מאי 2005 (UTC)

תמונה של אסתר עופרים[עריכת קוד מקור]

אהלן ערן

כן - זו תמונה מתקליט שלי שאני צילמתי את עטיפתו

תודה - איתן-מ

יופי! תודה. ערןב 12:39, 6 מאי 2005 (UTC)

חיה זיידנברג[עריכת קוד מקור]

לערן שלום,

הערך מעניין והמקרה לא היה מוכר לי. אגב, מהו אתר "אפלטון" ? אודה לך אם תוכל להאיר את עיני.

בברכה, אדר 15:42, 6 מאי 2005 (UTC)

צירוף הצבעות מחיקה[עריכת קוד מקור]

תסתכל בבקשה על שיחת משתמש: גילגמש#צירוף הצבעות מחיקה. טרול רפאים 19:35, 6 מאי 2005 (UTC)

אמ... אני מניח שאפשר. אין לי התנגדות עקרונית. ערןב 06:28, 7 מאי 2005 (UTC)
הבקשה הייתה לרשימה של כאלו שכדאי לצרף... טרול רפאים 07:41, 7 מאי 2005 (UTC)
למה לא פשוט לתת קישור לקטגוריה שמכילה את כולם? ערןב 07:59, 7 מאי 2005 (UTC)
יש שתי סיבות:
  1. אין כזאת.
  2. אני רוצה כאלו שהיו משמעותיות ולא רשימת ענק. טרול רפאים 08:01, 7 מאי 2005 (UTC)
אוקיי. אז:
  1. אולי כדאי לשים תבנית כוז בשלד תבנית הצבעת המחיקה.
  2. לא זוכר אחרות בעלות משמעות מיוחדת (בזמן האחרון אני קצת סנילי). פריס הילטון היא דוגמה טובה למדי. אם אחשוב על משהו, אפנה אליך.
ערןב 08:08, 7 מאי 2005 (UTC)

קישור לא עובד[עריכת קוד מקור]

היי. למה הקישור ששמתי לויקיפידה הגרמנית בערך אסתר עופרים (סעיף 1984) אינו פועל? איתן

תיקנתי את זה. כדאי לעשות ליטוש לערך שכתבת, לחלק אותו לפסקאות משנה ולהתאים אותו למבנה של ערכים אחרים בוויקיפדיה. יופי של עבודה! ערןב 09:11, 9 מאי 2005 (UTC)

מקור תמונה - עידכונים[עריכת קוד מקור]

אנא ראה את התוספת שהכנסתי בעזרה:תבניות#שינויי פרמטרים בתבנית קיימת. התוודעתי לצורך בידיעה זו לאחר השינוי שעשיתי בתבנית 'מקור תמונה'.

השימוש בתבנית לאחר השינוי הוא כך: {{מקור תמונה| שם המכותב =| שם התמונה =| |}} ~~~~

האם לדעתך יש צורך ואפשרות לטפל בבעייה שנוצרה - עקב השינוי שעשיתי - בדפי המשתמש, שבהם הוכנסה התבנית בעבר ?

בברכה, מלח השמים 18:42, 10 מאי 2005 (UTC)

היי. התלבטתי קצת, ואז בדקתי בכמה מקומות עשינו שימוש בתבנית עד כה, ומדובר בלא-יותר מ-15, אז אני חושב שכדאי, למען הסדר הטוב, לתקן באותם מקומות. בברכה, ערןב 19:46, 10 מאי 2005 (UTC)
תיקנתי היכן שהיה צורך. ראה גם את שיחת משתמש:גילגמש#מקור תמונה - עידכונים. לילה טוב, מלח השמים 20:43, 10 מאי 2005 (UTC)

תמונות של יחידות[עריכת קוד מקור]

שלום, האם מותר לקחת תמונות של סמלי יחידות צה"ל מאתרים שאינם צה"ל? מתניה 11:26, 15 מאי 2005 (UTC)

המ... אני חושב שלא (אלא אם כן קיבלת את הסכמת בעל האתר). אולי כדאי שתעלה את זה במזנון ליתר ביטחון. ערןב 11:29, 15 מאי 2005 (UTC)

הנ"ל משחית שיטתי ולאורך תקופה ארוכה.--עמית 07:45, 16 מאי 2005 (UTC)

הנ"ל משחית מתוחכם במיוחד ועם היסטוריה ארוכה, אפילו עליך הצליח לעבוד. הזהרתי אותו אזהרה חמורה: אנא שקול חסימה תמידית.--עמית 07:59, 16 מאי 2005 (UTC)

אין כזה דבר "חסימה תמידית" למיטב ידיעתי. אבל טוב שעלית עליו. ערןב 08:03, 16 מאי 2005

לערן שלום,

הקלת עלי את הנטל של עריכת הערך. מחר אראה אם במידע שריכזתי יש משום תוספת לערך. הערב עסקתי בעריכת הערך יעקב קורץ, הנובע מהערך ספר עדות. אודה לך אם תעיין בשני הערכים.

בברכה, אדר 19:42, 17 מאי 2005 (UTC)

לערן מאופק[עריכת קוד מקור]

איך אפשר לדעת שאין זכויות יוצרים על התמונה שהעלתי? איך כותבים לוויקיפדיה שזה בסדר?

לערן שאלה מאופק[עריכת קוד מקור]

אני הוספתי לפני כמה ימים נושא בערך צ'לו: "הפקת צליל". אבל עכשיו, הוספתי נושא שכולל גם את זה, והנושא שהוספתי הוא יותר מובן. האם אפשר למחוק את "הפקת צליל"? תענה לי בהקדם. המשתמש שלי: ofeky.