אבינועם בר-יוסף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אבינועם בר-יוסף (נולד ב-1947) הוא הנשיא והמנכ"ל המייסד של המכון למדיניות העם היהודי[1], מיסודה של הסוכנות היהודית -- The Jewish People Policy Institute (JPPI), שהוקם בשנת 2002 ופעל מאז בניהולו. בחודש פברואר 2021 סיים את תפקידו ופרש לגמלאות לאחר יותר מ-18 שנות ניהול.

בר-יוסף היה הכתב והפרשן המדיני של עיתון מעריב וראש המשרד של העיתון בארצות הברית. עם שובו מוושינגטון בשנת 1997, פרסם טור פוליטי-מדיני שראה אור במקביל במעריב ובג'רוזלם פוסט. מאז פרישתו ממעריב בשנת 1998 הוא פרסם מאמרים בניו-יורק טיימס ובוול סטריט ג'ורנל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבינועם בר-יוסף נולד בבוקרשט, רומניה, ומשפחה חילונית אך בעלת זהות יהודית וציונית עמוקה. בשנת 1959 עלה לארץ יחד עם הוריו. לאחר השירות הצבאי החל בר-יוסף לעבוד בקול ישראל. הוא סיים קורס שדרים בהדרכת ירון לונדון ויגאל לוסין והחל לעבוד כעורך תוכניות וכתב חדשות.

ב-1981 עבר בר-יוסף לעבוד בעיתון מעריב. בתפקידו הראשון שימש כראש מערכת הנגב ולאורך השנים סיקר מגוון נושאים בהם התחום המשפטי והתחום הפלסטיני, ושימש כתב ופרשן המדיני של העיתון. בשנת 1993 מונה לראש המשרד של מעריב בוושינגטון. במהלך תקופתו בוושינגטון סיקר בר-יוסף את שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים, לרבות החתימה על הסכמי אוסלו וקיים ראיונות בלעדיים עם שלושה נשיאים: ג'ימי קרטר, ג'ורג' בוש האב, וביל קלינטון. בשנת 1996, בתום תקופת השליחות מטעם העיתון, הצטרף בר-יוסף למשך שנה כעמית אורח למכון וושינגטון למדיניות המזרח התיכון.

במכון למדיניות העם היהודי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1999 מונה בר-יוסף ליועץ בכיר ליו"ר הנהלת הסוכנות סלי מרידור ומשם החל להוביל את הקמתו של המכון למדיניות העם היהודי, במתכונת של גוף חשיבה (THINK TANK) הממוקם בין העולם האקדמי לבין מקבלי החלטות.

ב-2004 הציג המכון למדיניות העם היהודי את ההערכה השנתית הראשונה בישיבת ממשלה שבמהלכה העביר ראש הממשלה דאז אריאל שרון החלטה להציג בכל שנה את הערכתו של המכון על המצב והדינמיקות בעם היהודי ולקיים דיון בנושא בהשתתפות השרים.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]