אגודת חובבי הרדיו בישראל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


אגודת חובבי הרדיו בישראל
פעילות תחביב מדעי חברתי ותחרותי
התאגדות מוסד ללא כוונות רווח
תחום חובבות רדיו
שפה רשמית עברית
מדינה ישראלישראל ישראל
מטה הארגון תל אביב-יפו עריכת הנתון בוויקינתונים
סינוף בינלאומי אגודת חובבי הרדיו הבינלאומית IARU
נשיא דוד בן בסט 4X1WH
יושב ראש דן קצמן 4Z5SL
מזכיר כללי רועי כהן 4Z1KO
www.iarc.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אגודת חובבי הרדיו בישראל (או בקיצור: IARC) היא מוסד ללא כוונות רווח המאגדת את חובבי רדיו בישראל. האגודה מקדמת את תחביב חובבות הרדיו בעזרת מתן פרסים וקיום תחרויות. האגודה מייצגת את ישראל בארגון חובבי הרדיו הבינלאומי.[1]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חובבות הרדיו בישראל החלה עוד בתקופת המנדט הבריטי, לפני הכרזת העצמאות. ממשלת המנדט לא ראתה בעין יפה את פעילות חובבי הרדיו בשטחיה ורוב הפעילות נעשתה בתנאי מחתרת. לצד ישראלים, פעלו גם מספר חובבים זרים (כגון בריטים, ואחרי כן גם אנשים באו"ם), וב-18 בפברואר 1948, הוחלט להקים את האגודה.

כיום[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאגודה מספר מועדונים הפזורים ברחבי הארץ, בעיקר בערים הראשיות. תלמידים בחוגים שבמועדונים אילו מוכשרים בהם לקבלת רישיון שידור בדרגות שונות. במהלך 2009–2010 הוקם מועדון מיוחד בבית הספר למדעים בהרצליה ובו תחנת גם קשר לוויינים משוכללת.

האגודה נוהגת לארגן מדי שנה תחרויות, בהן נבחן כושרם של המתחרים ביצירת מספר רב של קשרים על אופני עבודה שונים בזמן קצוב. כמו כן, האגודה מחלקת תעודות לחובבים המצטיינים.

יער חובבי הרדיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אגודת חובבי הרדיו בישראל בשיתוף עם הקרן הקיימת לישראל יזמה נטיעה של עצים לזכרם של חובבים שהלכו לעולמם. היער ניטע בסופו של דבר, סמוך ליער בן שמן, ונקרא בשם "יער חובבי הרדיו", באנגלית הוא נקרא "Silent Keys Forest", משמע "יער לזכרם של חובבי הרדיו שמפתחם נדם", כשהמילה מפתח מכוונת למפתח המורס שלהם.

מספר פעמים בשנה נפגשים חובבי הרדיו ומשפחותיהם ליד האנדרטה שהוקמה ביער. החובבים מקימים תחנת רדיו "חד-פעמית" במקום, ויוצרים קשרים עם חובבים אחרים בעולם. ב-1990, ערכה אגודת חובבי הרדיו בישראל תחרות בינלאומית, בה יכלו חובבים בעולם ליצור קשרי רדיו עם חובבים ישראלים. יצירת ארבעה קשרים עם תחנות הממוקמות ביערות הארץ זיכתה את החובב בתעודה. ההכנסות שימשו לנטיעת עצים נוספים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אודות האגודה, באתר IARC