אדולפו דה לה פארה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אדולפו דה לה פארה
Adolfo de la Parra
אדולפו דה לה פארה, יולי 2018
אדולפו דה לה פארה, יולי 2018
לידה 8 בפברואר 1946 (בן 78)
מקסיקו סיטי, המדינות המקסיקניות המאוחדות עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה 'פיטו'
מוקד פעילות לוס אנג'לס, ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1958 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה בלוז רוק
בוגי ווגי
בלוז
דלתא בלוז
רוק קלאסי
מוזיקה לטינית
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה תופים
גיטרה בס
חברת תקליטים ליברטי רקורדס
שיתופי פעולה בולטים קנד היט
ג'ון לי הוקר
טי-בון ווקר
ממפיס סלים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אדולפו 'פיטו' דה לה פארהספרדית: Adolfo 'Fito' de la Parra; נולד ב-8 בפברואר 1946) הוא מתופף, מוזיקאי וסופר ממוצא מקסיקני. החבר היחיד בלהקת קנד היט שהיה שותף מאז ההרכב הקלאסי (1967) ועד התפרקות הלהקה (2019). בשנת 2010 פרסם דה לה פארה ספר המגולל את תולדות הלהקה, בשם "Living The Bluse", על שם אחד מאלבומי הלהקה הנושא שם זהה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדולפו דה לה פארה נולד בשנת 1943 במקסיקו סיטי, והחל לנגן בתופים עוד כשהיה בן 14. בשנת 1958 הוא היה חבר בלהקה מקסיקנית בשם "לוס ספארקס". הוא ניגן עם כמה להקות רוק פופולריות במקסיקו, כמו לוס סינרס (ספ') וחאבייר באטיז (ספ'). בשנת 1967 דה לה פארה החליף את מתופף קנד היט המקורי, פרנק קוק, לאחר שזה הסתבך בפרשיות סמים. דה לה פארה הופיע לראשונה עם הלהקה ב־1 בדצמבר 1967. כבר מהצטרפותו החלו הוא והלהקה להקליט את אלבומם המצליח ביותר, "Boogie with Canned Heat" שעתיד היה להגיע לצמרות מצעדי המכירות במדינות רבות.[1]

מאז הוחלפו חברים בלהקה, עזבו נגנים, חזרו נגנים וסולן הלהקה אלן וילסון מת, ועדיין דה לה פארה היה שותף כל העת בגלגולו הנוכחי של ההרכב. מלבד חברותו בלהקה שיתף דה לה פארה פעולה עם אמני בלוז חשובים כמו טי-בון ווקר, ואלברט קולינס. הטכניקה הייחודית והפנטסטית שלו לתיפוף בלוז עם מקצבים מקסיקנים לצד מקצבים המזוהים יותר עם עולם הרוק הוביל אותו להקליט עם אמנים מפורסמים כגון ג'ון לי הוקר וממפיס סלים. בשנת 2010 פרסם דה לה פארה ספר בשם "Living The Bluse" המגולל את תולדות הלהקה מהקמתה בשנת 1966 בידיי אלן וילסון ובוב הייט ועד לשנות האלפיים המאוחרות, כאשר היה דה לה פארה החבר המקורי היחיד בלהקה.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם קנד היט[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אדולפו דה לה פארה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Canned Heat | Biography & History, AllMusic (באנגלית)