אהבה אסורה בפטרבורג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אהבה אסורה בפטרבורג
עטיפת הספר
עטיפת הספר
מידע כללי
מאת מישקה בן דוד
סוגה מותחן ריגול
הוצאה
הוצאה הוצאת כתר ספרים
תאריך הוצאה 2008
מספר עמודים 414
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 003862767, 002623792

אהבה אסורה בפטרבורג הוא מותחן ריגול מאת מישקה בן דוד, שיצא לאור בהוצאת כתר בשנת 2008. בן דוד שירת ב"מוסד" בתפקידי שטח, מודיעין ופיקוד, והגיע בו לדרגה גבוהה[1]. בין היתר כיהן כראש מחלקת המודיעין של אגף המבצעים במוסד.

עלילת הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיבור הספר הוא יוגב בן ארי, סוכן חשאי באגף המבצעים של המוסד, המצוי בשליחות חשאית בסנט פטרבורג. הספר מתאר את מסכת חייו של יוגב, אשר גדל במושב בערבה, שם הכיר את אהובתו, אורית. יוגב שירת כלוחם וכמפקד מחלקה בצנחנים[2] ולאחר שחרורו התגייס למוסד, עבר את הקורס המבצעי ושימש כלוחם ומפקד ביחידה מבצעית במוסד. כאיש יחידת כידון לקח חלק בפעולות במסגרת אגף המבצעים המיוחדים של הארגון. אשתו, אורית, לא הסכינה עם אורח חייו ואף סלדה ממקום העבודה שלו, בעוד שהוא מוצא עצמו מעורב במבצעי סיכול טרור ברחבי העולם, ובהם התנקשויות[3], המערערים את שלוות נפשו.

הניסיונות העקרים שלהם להביא ילד לעולם, כמו גם הקונפליקט הערכי ביניהם, המונע בעיקר מן הגישה הפציפיסטית בה נוקטת אורית אל מול יוגב, איש הזרוע הארוכה של מדינת ישראל, מרחיקים אותם זה מזה, ומובילים לכעס, לשנאה ובסופו של דבר לפרידה כואבת ומייסרת. לאחר גירושיו מבקש יוגב לפרוש מן הארגון, אולם מפקדיו משכנעים אותו לצאת, בזהות בדויה של איש עסקים קנדי, לרוסיה כדי לנסות לאסוף מידע על איראן. בסנט פטרבורג הוא התאהב, כמו במקרה, במוכרת בחנות ספרים בשם אנה. או אז החליט החלטה דרמטית - להפוך את השקר לאמת. סיפור הכיסוי שלו יהיה מעתה למציאות חייו. לא עוד סוכן חשאי שנישואיו נהרסו בגלל סוד שהסתיר במשך שנים. מהיום הוא יהיה איש עסקים קנדי המנהל חיים שקטים עם מוכרת הספרים שבה התאהב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ נעמה לנסקי (צילומים: אי.פי, רויטרס), האיש שלנו במוסד, באתר ישראל היום, 20 באוגוסט 2010.
  2. ^ מישקה בן דוד, אהבה אסורה בפטרבורג, הוצאת כתר, 2008, עמוד 22.
  3. ^ אהבה אסורה בפטרבורג, עמוד 151.