אהבי אותי ברכות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אהבי אותי ברכות
Love Me Tender
מבוסס על סיפור של מוריס גראתי
בימוי רוברט ד. ווב
הופק בידי דייווד וייסברט עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט רוברט בקנר עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה יו ס. פוולר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אלביס פרסלי
ריצ'רד איגן
דברה פאג'ט
מוזיקה ליונל ניומן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום לאו טובר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פוקס המאה ה-20 עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 15 בנובמבר 1956
משך הקרנה 89 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט רומנטי, סרט מוזיקלי, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 1,250,000 דולר
הכנסות 4,500,000 דולר
סרט הבא Loving You עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אהבי אותי ברכותאנגלית: Love Me Tender) הוא סרט קולנוע אמריקאי משנת 1956 בבימויו של רוברט ד. ווב, עם ריצ'רד איגן, דברה פאג'ט (אנ') ואלביס פרסלי בתפקידים הראשיים.

זה סרטו הראשון של אלביס פרסלי והיחיד בו אינו מופיע בראש השחקנים וכן היחיד שהוא על רקע היסטורי. התפקיד "נתפר" למידותיו של פרסלי והוא מופיע בו במספר שירים בסגנונו המיוחד. המפיקים רצו לתת לסרט בתחילה את השם "האחים רינו" על שם דמויות היסטוריות ממלחמת האזרחים האמריקנית (אנ') אבל כאשר שירו של פרסלי "אהבי אותי ברכות" התפרסם, הוא קיבל את שם הסרט. זה אחד השירים המזוהים ביותר עם פרסלי.

השיר "אהבי אותי ברכות" (Love Me Tender) הוא למעשה שיר שחובר במלחמת האזרחים בשם "Aura Lea" (אנ'). לסרט חוברו לו מילים חדשות. פרסלי שר אותו במהלך הסרט ובסופו וכן נשמעת מנגינת השיר לאורך כל הסרט.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

10 באפריל 1865, קבוצת לוחמים מצבא הקונפדרציה מתכוננת להשתלט על תחנת הרכבת גרינווד בלואיזיאנה ולשדוד מהרכבת את כסף המשכורות של צבא האיחוד. הם עושים זאת בשליחות מפקדם קולונל רנדל אבל אינם יודעים שיום לפני כן נכנע גנרל לי לגנרל גרנט.

בראש הקבוצה, שלושת האחים רינו - ואנס (ריצ'רד איגן), ברט (ויליאם קמפבל) וריי (ג'יימס דרארי).

הם משתלטים על התחנה, מפשיטים את מדי חיילי הצפון ולובשים את מדיהם כדי להטעות. כשמגיעה הרכבת הם מקבלים את הכסף בסך 12,250 דולר. התרמית מתגלה אך הם מצליחים לחמוק.

הם מתכוונים להעביר את הכסף למפקדם אך עד מהרה מתברר להם שצבא הקונפדרציה התפרק והמלחמה הסתיימה. הם מחלקים את השלל ביניהם. ואנס קונה בדרך לחווה, חליפה כדי להרשים את חברתו קאתי אתה הוא מתעתד להתחתן. בבית מחכים לו אמו מרתה, קאתי (דבורה פאג'ט) ואחיו הצעיר קלינט (אלביס פרסלי). קלינט מודיע לוואנס כי הם חשבו שהוא נהרג במלחמה וכי כעת קאתי היא אשתו. ואנס מאוכזב וקאתי נקרעת בין אהובה לשעבר ובעלה הנוכחי.

האחים מטמינים את הכסף באסם ולא מגלים זאת. הם משתתפים בפיקניק גדול בו שר קלינט במיטב כישרונו ומליב את החוגגים. השמחה נעכרת כשמגיע למקום נציג הממשל, סירינגו (רוברט מידלטון), ומודיע לאחים כי הם חייבים להחזיר את הכסף הנשדד ששייך כעת לממשלת ארצות הברית. הם רוכבים לתחנת הרכבת ועולים על רכבת העירה לחקירה ולמעצר וסירינגו מודיע לוואנס כי תמורת החזרת הכסף יבוטלו כל ההאשמות נגדם. ואנס כמעט מסכים אך בינתיים מארגן קלינט ושאר חברי הקבוצה, התקפה לא אלימה על הרכבת וממלטים משם את האחים.

החיילים סורקים את החווה אבל לא מצליחים למצוא את הכסף. ואנס מתחבא אצל שכנו, ג'טרו (פול ברנס), ומבקש ממנו לחפור באסם להוציא את המטמון ולתת לקאתי. ג'טרו מצליח להוציא את המטמון למרות השמירה של החיילים. הוא נותן זאת לקאתי והיא ממהרת לואנס. החיילים רודפים אחריהם אבל הם מצליחים להימלט. ואנס משאיר אותה במקום מסתור וממהר להחזיר את הכסף לסירינגו.

בינתיים מחפשים אחריהם קלינט ואחיו ושאר חברי הקבוצה. מיק גאבין (נוויל ברנד) מסית את קלינט כי אשתו ברחה עם ואנס והם עומדים לבגוד בכולם ולברוח עם הכסף. קלינט מטורף מקנאה, מגיע לקאתי אך היא אומרת שאין בינה וואנס דבר. בינתיים מגיע למקום ואנס וקלינט יורה בו בכתף. ואנס נפצע ושאר חברי הקבוצה רצים לחסל אותו קלינט יורה בהם אבל הם משיבים אש והורגים אותו. זמן קצר לאחר מכן מגיעים חיילים ותופסים אותם.

בסוף הסרט יש הלווייה צנועה של קלינט כולם הולכים בשקט כשקלינט שר מלמעלה את "אהבי אותי ברכות".

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
אלביס פרסלי ולווט בראון האח הצעיר
ריצ'רד איגן ואנס רינו האח הבכור
דברה פאג'ט קאתי רינו האב
מילדרד דאנוק מרתה רינו האם
ויליאם קמפבל ברט רנו
ג'יימס דרארי ריי רינו
רוברט מידלטון סירינגו נציג הממשלה
נוויל ברנד מייק גאבין חייל משוחרר

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אהבי אותי ברכות בוויקישיתוף