אולי חתונה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אולי חתונה
בימוי מייקל ג'ייקובס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי מייקל ג'ייקובס, וינסנט ניומן עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט מייקל ג'ייקובס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים לוק ברייסי
ריצ'רד גיר
ויליאם ה. מייסי
דיאן קיטון
אמה רוברטס
סוזן סרנדון עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה לזלי בארבר עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום טים שוורסטדט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה ורטיגו מדיה, ורטיקל אנטרטיינמנט עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 30 במרץ 2023 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 95 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אולי חתונה (באנגלית: Maybe I Do) הוא סרט קומדיה רומנטית אמריקאי משנת 2023 שכתב וביים מייקל ג'ייקובס, על בסיס מחזהו "רמאים", בכיכובם של דיאן קיטון, ריצ'רד גיר, סוזן סרנדון, אמה רוברטס, לוק ברייסי וויליאם ה. מייסי. זהו סרטו הראשון של ג'ייקובס כבמאי.

הסרט עוסק ביחסים בשלושה זוגות, שחייהם מצטלבים אלה באלה. הסרט סווג כקומדיה רומנטית, אך מבקר הקולנוע פבלו אוטין חולק על כך: "לאורך הסרט כולם ממורמרים ובדיכאון, וזה לא בדיוק מה שאנחנו מצפים מסרט כזה. הזוגות חיים בתסכול, בכעס או בהעמדת פנים ולמרות כמה רגעים מצחיקים זהו למעשה סרט על בדידות ותחושת פספוס בחיים."[1]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה פותחת בסם וגרייס, שכל אחד מהם הגיע לבדו לצפייה בסרט באולם קולנוע. גרייס מבחינה שסם אומלל, ועוברת לשבת לידו כדי לנחמו. השניים משוחחים, ולאחר מכן מתלבטים לגבי קיום יחסי מין במוטל זול. בסופו של דבר הם קונים דלי של עוף מטוגן, לוקחים אותו לחדר, אבל מבלים את הערב בהליכה ובשיחה.

הווארד ומוניקה שוהים בחדר במלון, והווארד מציין שהם מתראים כך כבר ארבעה חודשים, בזמן שהוא נשוי לאחרת. מוניקה מבקשת שישכבו, אך הוא לא מגלה עניין בכך ועוזב את החדר.

מישל ואלן מתארחים בחתונה, ושם אלן תופס את הזר שמשליכה הכלה, כדי שמישל לא תתפוס אותו, משום שהוא חושש להתחתן. מישל, שקיוותה להינשא לאלן, מאוכזבת מהתנגדותו לנישואים וכועסת עליו. היא דורשת ממנו להחליט תוך 24 שעות האם יינשא לה, בזמן שהוא אומר שהמצב הנוכחי, שבו הם חברים, טוב מבחינתו.

לאחר שעזב את מוניקה הווארד נכנס לבית קפה ושם והוא צופה בזוג צעיר מתנשק. הווארד מתגעגע לנעוריו. מוניקה עוזבת את המלון מתעמתת עם פקידת מלון צעירה ומציינת כמה מהר אנשים מזדקנים.

הווארד חוזר לביתו, ומוצא את אשתו גרייס בסלון. לאחר ניסיון מביך לשיחה, בתם מישל נכנסת לבית. היא מציגה את האולטימטום שנתנה לאלן, ואמה תומכת בה. אלן מספר על האולטימטום שקיבל להוריו סם ומוניקה. סם סבור שראוי שאלן יתחתן, בעוד מוניקה אינה תומכת בכך.

למחרת בבוקר, גרייס, שהיא אישה דתית, צופה בדרשה של כומר בטלוויזיה ומדברת אל הטלוויזיה על בגידה והודאה באשמה. הווארד שומע את התוכנית שמתייחסת לבגידה ויוצא מהמטבח בלי שגרייס תדע. שני זוגות ההורים ממשיכות לדבר עם ילדיהם בהתאמה על נישואים. הוריה של מישל מדברים על החשיבות של טבעת הנישואים, המסמלת מחויבות; האירוניה היא ששניהם מסתירים בגידה ואשמה ואף אחד מהם לא עונד את הטבעת שלו. הווארד וגרייס משכנעים את מישל להזמין את אלן והוריו לארוחת ערב. סם נענה להזמנה למרות התנגדותה של מוניקה.

כאשר אלן והוריו מגיעים לביתם של סם ומוניקה, הכל חשים מבוכה, קיצוני למרות שהפרשיות הכפולות לא התגלו. מוניקה הולכת עם הווארד להביא את המשקאות, ולוחצת עליו להמשיך להתראות איתה. גרייס יוצאת החוצה במסווה של הצגת הבית לסם והוא מנסה לשכנע אותה שיש ביניהם קשר חזק, ושעליהם להמשיך במערכת יחסים, אך גרייס רוצה למצוא אושר בנישואיה עם הווארד.

מישל ואלן ממשיכים לדבר על היתרונות והחסרונות של הנישואים, והשיחה מסתיימת בכך שמישל מגיעה למסקנה שאלן מבסס את גישתו השלילית לנישואים על מערכת היחסים הכושלת של הוריו.

מול כל ארבעת ההורים, מישל מבקשת מאלן לסמוך בהווה המאושר שלהם ולא לחשוש שהנישואים עלולים להיגמר רע. היא יוצאת מהחדר, והוא יוצא בעקבותיה בעידודם של שני האבות. מוניקה מתוודה על הרומן שלה עם הווארד. גם גרייס וסם מודים בפגישה שלהם בלילה הקודם. הווארד מבקש מגרייס לסלוח לו על בגידתו.

גרייס יוצאת החוצה נסערת, בעוד סם והווארד מחליפים מידע על הבגידות שלהם. הווארד מספר שהקשר שלו עם מוניקה היה גופני בלבד ואילו סם מספר שהקשר שלו עם גרייס היה נפשי בלבד. הם מתחילים להילחם באגרופים, אבל עד מהרה זה הופך לחיבוק. הווארד חושב שגם אשתו וגם סם הם אנשים טובים ממנו. מוניקה יוצאת אל גרייס ואומרה לה שהיא חושבת שהווארד לא הרחיק לכת, ושאפשר עדיין להציל את נישואיהם.

שני הגברים מצטרפים אל נשותיהם בחצר. הווארד אומר לגרייס שזו הייתה הפעם האחרונה והיחידה שהוא בגד בה, ומוניקה מאשרת. גרייס פגועה מכך שבמקום לשוחח איתה על קשייו, הוא חיפש נחמה בזרועותיה של אחרת. כשהיא עוזבת בדמעות, סם מעודד את הווארד ללכת אחריה.

סם ומוניקה מתחילים לשוחח ברגע שהם לבדם. הוא אומר שתמיד הרגיש שהיא יותר מעניינת ממנו, שהיא כוח בלתי ניתן לעצירה, והוא נשאר בגלל בנם. בעקבות פגישתו עם גרייס, הוא מבין שהוא יכול לאהוב שוב.

מישל ואלן מתחתנים. לאחר מכן אנו רואים את סם ומוניקה במה שנראה כמו פרידה וסיום מערכת היחסים שלהם, בזמן שהווארד וגרייס מצאו מחדש את התשוקה שלהם זה לזה.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנ/ית דמות
ריצ'רד גיר הווארד, בעלה של גרייס ואביה של מישל
דיאן קיטון גרייס, אשתו של הווארד ואמה של מישל
ויליאם ה. מייסי סם, בעלה של מוניקה ואביו של אלן
סוזן סרנדון מוניקה, אשתו של סם ואמו של אלן
אמה רוברטס מישל, בתם של הווארד וגרייס ובת זוגו של אלן
לוק ברייסי אלן, בנם של סם ומוניקה ובן זוגה של מישל

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]