אינטרפול (להקה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אינטרפול
מקום הקמה ניו יורק עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ניו יורק, ניו יורק, ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1998
סוגה רוק אלטרנטיבי
אינדי רוק
פוסט פאנק
חברת תקליטים Capitol Records
Matador Records
אתר רשמי
פרופיל ב-IMDb
חברים
פול בנקס
דניאל קסלר
סאם פוגרינו
חברים לשעבר
גרג' דרודי
קרלוס דנגלר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אינטרפולאנגלית: Interpol) היא להקת רוק אלטרנטיבי אמריקנית מהעיר ניו יורק. הלהקה נוסדה בשנת 1997, וחבריה המקוריים היו פול בנקס (גיטרה, שירה), דניאל קסלר (גיטרה, קולות), קרלוס דנגלר (בס, קלידים) וגרג דרודי (תופים, כלי הקשה).

דרודי עזב את הלהקה בשנת 2000 והוחלף בסאם פוגרינו. בשנת 2010, זמן קצר לאחר סיום הקלטת האלבום הרביעי של הלהקה, עזב דנגלר לטובת פרויקטים אישיים.

אינטרפול היא אחת הלהקות שמקושרות לסצנת מוזיקת האינדי של ניו יורק, והייתה אחת מכמה להקות שצמחו מתוך תחיית הפוסט-פאנק של שנות ה-2000. מלבד המילים, אותן כותב בנקס, הלהקה מחברת את כל השירים ביחד, ואינה "להקה של איש אחד".

הלהקה מושווית פעמים רבות ללהקות פוסט-פאנק כמו ג'וי דיוויז'ן והקאמלונס. אלבום הבכורה של הלהקה, Turn on the Bright Lights, שיצא בשנת 2002, זכה לשבחי הביקורת, מה שמיקם אותו במקום העשירי במצעד האלבומים הטובים של שנת 2002 של אן.אם.אי. האלבום השני, Antics, והאלבום השלישי, Our Love to Admire המשיכו את ההצלחה הראשונית של הלהקה, וזכו הן בהצלחה מסחרית והן באהדת המבקרים. הלהקה הוציאה את אלבומה הרביעי, Interpol בשביעי בספטמבר, 2010.

אלבומה החמישי של הלהקה, El Pintor, ייצא בספטמבר 2014

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

1997-2001: השנים הראשונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אינטרפול נוסדה בידי דניאל קסלר והמתופף המקורי, גרג דרודי. קסלר סיפר שהוא ניסה במשך זמן-מה להרכיב להקה כשהוא פגש בדרודי. דרודי סיפר שבמשך זמן רב חיפש מוזיקאים לנגן איתם. קסלר פגש בדנגלר בחוג לפילוסופיה באוניברסיטת ניו יורק. לאחר מכן, קסלר נתקל בבנקס, שאותו הכיר לפני כן בצרפת, והם דברו על אפשרות של שיתוף פעולה.

לחברי הלהקה לקח זמן עד שהצליחו לבחור שם. לפני שבחרו באינטרפול, הלהקה שקלה את השמות Las Armas וThe Franch Letters.

בשנת 2000, לאחר שחרור האי.פי Fukd ID #3, עזב דרודי את הלהקה לטובת פרויקטים אישיים. קסלר צירף את סאם פוגרינו, שבאותו זמן עבד בחנות בגדי יד-שנייה וחשב לפרוש ממוזיקה, במקום דרודי.

2002-2005: Turn On the Bright Lights ו- Antics[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שחרור של כמה אלבומי אי.פי בהוצאה עצמית, חתמו אינטרפול עם לייבל האינדי Matador Records, בתחילת 2002. האלבום Turn On the Bright Lights הופץ באוגוסט 2002. האלבום מכר 300,000 עד שנת 2004. ב-2003 התאחדה הלהקה להקלטות האלבום הבא, ו-Antics הופץ בספטמבר 2004. האלבום מכר 350,000 עותקים בארבעת החודשים הראשונים לאחר יציאתו, וכלל את הלהיטים הראשונים של הלהקה- Evil,‏ C'mere ו-Slow Hands.

לאחר יציאת האלבום, יצאו חברי הלהקה לסיבוב הופעות בן 18 חודשים, כשחלק מההופעות היו מופעי חימום ל-U2 ו הקיור.

2006-2008: Our Love to Admire[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2006, המתופף סאם פוגרינו אישר בריאיון לאתר האינטרנט פיצ'פורק כי הלהקה עובדת על אלבום אולפן חדש, וכמו כן את השמועה שהלהקה עוזבת Matador Records, ומחפשת לייבל חדש. בספטמבר אותה שנה, אישרה Matador Records באתר האינטרנט שלה שאינטרפול עזבה וחתמה בCapital Records.

האלבום Our Love to Admire הופץ ביוני 2007. הסינגל הראשון מתוך האלבום היה The Heinrich Maneuver והשני Mammoth. האלבום זכה בעיקר לביקורות חיוביות ומכר 154,000 עותקים בשבוע הראשון לצאתו.

2009-2013: Interpol ועזיבתו של דנגלר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה בהופעה ביולי 2010

במרץ 2009, אינטרפול אישרה באתר האינטרנט שלה כי חברי הלהקה עובדים על חומרים לאלבומם הרביעי. האלבום, שנקראה על שמה של הלהקה, יצא בספטמבר 2010. הסינגל הראשון מתוך האלבום, Barricade, הופץ כחודש לפני יציאת האלבום, ואחריו יצאו לאור Summer Well, Lights וTry It On. דעות המבקרים על האלבום היו חלוקות. חלק מהמבקרים ציינו כי האלבום מהווה המשך למגמת ירידה של הלהקה שהתחילה באלבום הקודם, וחלקם אמרו כי האלבום הוא תזכורת מדוע אהבו את אינטרפול מלכתחילה.

האלבום היה העבודה המשותפת האחרונה של הבסיסט קרלוס דנגלר עם אינטרפול. בתשיעי במאי 2010, נחשף באתר האינטרנט של הלהקה שדנגלר עזב אחרי הקלטת האלבום. בסיבוב ההופעות של האלבום, שנמשך עד עצם היום הזה, הוחלף דנגלר במספר נגנים אחרים.

2014: El Pintor[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-9 בספטמבר 2014 הלהקה הוציאה את אלבומה החמישי, El Pintor. אלבום זה היה לאלבום הראשון שהוציאה הלהקה מאז עזיבתו של הבסיסט קרלוס דנגלר.

2018: Marauder[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-24 באוגוסט 2018 הלהקה הוציאה את אלבומה השישי, Marauder.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מידע וכתבות:

ביקורות:

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]