אליפות וימבלדון 1893

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אליפות וימבלדון 1893 הייתה תחרות טניס שנערכה על מגרשי הדשא של אצטדיוני הטניס בווימבלדון. התחרות התחילה ב-10 ביולי והסתיימה ב-20 ביולי. תוכנית התחרות כללה תחרויות גברים, תחרויות נשים ותחרויות זוגות גברים.

התחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחרות הגברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יהושע פים, מנצח תחרות הגברים

התחרות נערכה בשני שלבים. בשלב הראשון המתחרים חולקו ל-2 בתים. מנצח השלב הראשון היה עולה להתמודד מול מנצח אליפות וימבלדון 1889 על התואר. לתחרות זו נרשמו 27 טניסאים. בנוסף לטניסאים הבריטיים השתתף בתחרות טניסאי מאוסטרליה. בגמר תחרות הגברים ניצח יהושע פים (הרופא מאירלנד). הוא נפגש בגמר עם וילפריד בדלי, כמו בשנים 1892-1891, אך הפעם הצליח לנצח בארבע מערכות.

תחרות הנשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוטי דוד, מנצחת תחרות הנשים

בתחרות הנשים השתתפו שבע טניסאיות. כמו בשנה שעברה במשחק הסיום, נפגשו לוטי דוד ובלאנש בינגלי (היליארד). לוטי דוד ניצחה בשתי מערכות, ובכך זכתה בפעם השלישית ברציפות.

תחרות הזוגות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחרות הזוגות השתתפו עשרה זוגות שהתחרו על הזכות להתמודד על התואר במשחק נגד הארי ברלו וארנסט ליואיס, מנצחי אליפות וימבלדון 1892. הזוג האירי, פרנק סטוקר ויהושע פים, ניצחו בתחרות בין הזוגות המתמודדים. במשחק על האליפות הם ניצחו ב-5 מערכות את אלופי השנה שעברה. ליהושע פים זו הייתה אליפות נוספת לזכייה במקום הראשון בתחרות הגברים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]