באטלגראונד (2014)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
באטלגראונד (2014)

הפוסטר הרשמי של האירוע בכיכובו של בריי וויאט
מידע
ארגון WWE
תאריך 20 ביולי 2014
עיר טמפה, פלורידה
אולם טמפה ביי טיימס פורום
מספר צופים 12,000
שיר (י) הנושא "Jungle " בביצוע X Ambassadors
ו-Jamie N Commons
סדרת אירועי שלם וצפה של ה-WWE
כסף בבנק באטלגראונד
(2014)
סאמרסלאם
סדרת אירועי באטלגראונד
2013 באטלגראונד
(2014)
2015

באטלגראונד (2014) היה אחד מאירועי השלם וצפה של ארגון ההיאבקות האמריקאי, ה-WWE, ששודר בערוץ של ה-WWE Network. האירוע נערך ב-20 ביולי 2014, באולם טמפה ביי טיימס פורום שבטמפה, פלורידה. האירוע היה האירוע השני בסדרת אירועי באטלגראונד.

תשעה קרבות התנהלו באירוע, כולל שניים שהתקיימו במופע המקדים לאירוע. בקרב המרכזי, ג'ון סינה ניצח את קיין, רנדי אורטון ורומן ריינס בקרב מרובע ושמר על אליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד. עוד ברשימת הקרבות, המיז ניצח בקרב באטל רויאל וזכה באליפות הבין יבשתית, והאוסוס (ג'יי אוסו וג'ימי אוסו) ניצחו את משפחת וויאט (אריק רואן ולוק הארפר) בקרב 2 מתוך 3 הכרעות ושמרו על אליפות הזוגות של ה-WWE.

שיעור הקנייה של האירוע בטלוויזיה היה 99,000 (לא כולל צפיות דרך ערוץ ה-WWE Network), נתון נמוך משיעור הקנייה של אירוע פייבאק של השנה הקודמת אשר עמד על 114,000.[1]

עלילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע כלל קרבות שנבעו מעלילות מתוסרטות גם מ-Raw וגם מסמאקדאון.

באירוע כסף בבנק, ג'ון סינה ניצח בקרב הסולם על אליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד כדי להפוך לאלוף ה-WWE העולמי במשקל כבד בפעם ה-15 בקריירה שלו. לילה לאחר מכן בפרק של התוכנית Raw, טריפל H קבע שסינה יגן על תוארו באירוע באטלגראונד בקרב מרובע נגד רומן ריינס, קיין ורנדי אורטון.[2]}

ב-30 ביוני בפרק של התוכנית Raw, AJ לי חזרה ל-WWE, ניצחה את פייג' וכתוצאה מכך זכתה באליפות הדיוות. ב-11 ביולי בפרק של התוכנית סמאקדאון, נקבע ש-AJ לי תגן על תוארה נגד פייג' באירוע באטלגראונד.

ב-30 ביוני בפרק של התוכנית Raw, דווח שבאד ניוז בארט ספג פציעה במהלך הפרק של התוכנית סמאקדאון ב-27 ביוני, כשהוא הושלך אל מעקה הבטיחות על ידי ג'ק סוואגר. בעקבות זאת, הוא נאלץ לוותר על האליפות הבין יבשתית. מייקל קול הודיע שכתוצאה מהיעדר אלוף מכהן, יתקיים באירוע באטלגראונד קרב באטל רויאל אשר יקבע את האלוף הבין יבשתי החדש. באותה התוכנית, סזארו, קאלי הגדול, קופי קינגסטון ודמיאן סנדאו נוספו לקרב הבאטל רויאל. ב-1 ביולי בפרק של התוכנית Main Event, דולף זיגלר, רוב ואן דאם, רייבאק, קורטיס אקסל וביג אי נוספו גם הם לקרב. שלושה ימים לאחר מכן בפרק של התוכנית סמאקדאון, אלברטו דל ריו ובו דאלאס נוספו לקרב. ב-7 ביולי בפרק של התוכנית Raw, פאנדנגו ושיימוס היו השניים הנוספים, כששבוע לאחר מכן בתוכנית, סין קארה, המיז, טייטוס אוניל, אקסבייר וודס, זאק ריידר, הית' סלייטר, R-טרות', אדם רוז ודייגו נוספו לקרב. באירוע באטלגראונד, נודע שבאד ניו בארט יעניק את חגורת האליפות הבין יבשתית למנצח בקרב הבאטל רויאל. ב-16 ביולי, סנדאו ורוז הוסרו מרשימת המשתתפים בקרב הבאטל רויאל.[3] לעומת זאת, ארבעה ימים לאחר מכן, סנדאו הוחזר לקרב, בעוד שפאנדנגו הוסר ממנו. רוב ואן דאם לא הופיע בקרב עקב פציעה.

ב-30 ביוני בפרק של התוכנית Raw, כריס ג'ריקו חזר ל-WWE, אך תקף את משפחת וויאט, ב-8 ביולי, נקבע שג'ריקו יתמודד מול מנהיג הקבוצה, בריי וויאט באירוע באטלגראונד.

לאחר האירוע כסף בבנק, אלופי הזוגות של ה-WWE, האוסוס (ג'יי אוסו וג'ימי אוסו) המשיכו בפיוד שלהם נגד חברי קבוצת משפחת וויאט, אריק רואן ולוק הארפר. ב-30 ביוני בפרק של התוכנית Raw, משפחת וויאט ניצחו את האוסוס ושיימוס. שבוע לאחר מכן בתוכנית, הארפר ורואן גברו על האוסוס. ב-11 ביולי בפרק של התוכנית סמאקדאון, נקבע שהאוסוס יגנו על אליפות הזוגות של ה-WWE נגד משפחת וויאט קרב 2 מתוך 3 הכרעות באירוע באטלגראונד.

ב-2 ביוני בפרק של התוכנית Raw, סת' רולינס בגד בקבוצת המגן, כשתקף את דין אמברוז ורומן ריינס, בצעד שגרם לו לחבור לאות'וריטי. במהלך השבועות, רולינס ואמברוז תקפו זה את זה והפריעו בקרבות האחד של השני. הפיוד הועצם כאשר קיין עזר לרולינס לנצח בקרב הכסף בבנק באירוע כסף בבנק, שהתקיים בסוף החודש. ב-12 ביולי, נקבע שרולינד ואמברוז יתמודדו זה מול זה באירוע באטלגראונד.

ב-30 ביוני בפרק של התוכנית Raw, ג'ק סוואגר וזב קולטר התעמתו עם רוסב ולאנה על השקפתם האנטי אמריקאית. סוואגר איתגר את רוסב לקרב, שנענה בחיוב אליו שבועיים לאחר מכן בתוכנית.

ב-7 ביולי בפרק של התוכנית Raw קמרון ונעמי הפסידו ל-AJ לי ופייג'. לאחר הקרב, קמרון ונעמי תקפו אחת את השנייה, מה שהוביל לפירוק של צמד הפאנקדקטילס. כתוצאה מכך, נקבע שקמרון תתמודד מול נעמי במופע המקדים לאירוע.

במועד קיום האירוע, קרב בין אדם רוז לפאנדנגו נקבע למופע המקדים לאירוע.

אירוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אישיויות אחרות על המסך
תפקיד: שם:
צוות השידור באנגלית מייקל קול
ג'ון "בראדשו" לייפילד
ג'רי לולר
צוות השידור בספרדית קרלוס קבררה
מרסלו רודריגז
מראיין טום פיליפס
כרוזים ליליאן גרסיה
ג'סטין רוברטס
שופטים מייק קיודה
צ'ארלס רובינסון
ג'ון קון
ג'ייסון איירס
דריק מור
מאט בנט
ריאן טראן
רוד זאפאטה
פאנל לפני האירוע רנה יאנג
בוקר טי
כריסטיאן
אלכס ריילי

מופע מקדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שני קרבות התקיימו במהלך המופע המקדים. בקרב הראשון, אדם רוז ניצח את פאנדנגו, בעוד שבקרב האחר, קמרון ניצחה את נעמי.

קרבות מקדימים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע עצמו נפתח בקרב שבו האוסוס (ג'יי אוסו וג'ימי אוסו) הגנו על אליפות הזוגות של ה-WWE נגד חברי קבוצת משפחת וויאט, אריק רואן ולוק הארפר בקרב 2 מתוך 3 הכרעות. הארפר ורואן השיגו את ההכרעה הראשונה בקרב לאחר שהארפר ביצע על ג'יי אוסו את מהלך הביג בוט. מנגד, האוסוס השיגו את ההכרעה השנייה לאחר שג'יי הצמיד את הארפר לספירת שלוש. האוסוס ניצחו בהכרעה השלישית לאחר שביצעו יחדיו את מהלך הסמואן ספלאש על הארפר, מה שהקנה לאוסוס הגנה מוצלחת על התואר.

אז, AJ לי הגנה על אליפות הדיוות נגד פייג'. בסיום, AJ ביצעה על פייג' את מהלך ה-Black Widow, שממנו פייג' הצליחה לצאת ולבצע בתגובה על AJ את מהלך ה-Paige Turner, שלא הספיק לה כדי לנצח בקרב. פייג' ניסתה לבצע את מהלך ה-PTO, אך מנגד, AJ ביצעה עליה את מהלך השיינינג וויזארד כדי לנצח בקרב ולהגן על התואר בהצלחה.

בקרב שבא לאחר מכן, רוסב (שלווה לקרב על ידי לאנה) התמודד מול ג'ק סוואגר (שלווה לקרב על ידי זב קולטר). ברגעי הסיום של הקרב, סוואגר ביצע על רוסב את מהלך הפטריוט לוק מחוץ לזירה, אך רוסב הצליח להימלט מהאחיזה לאחר שהטיח את סוואגר בעמוד הזירה ולאחר מכן גרם לכך שסוואגר הפסיד לו כתוצאה מספירת חוץ. לאחר הקרב, רוסב ביצע על סוואגר את מהלך ההכנעה שלו, The Accolade.

בקרב הרביעי, דין אמברוז היה אמור להתמודד מול סת' רולינס, אך אמברוז הוצא מן האולם על ידי טריפל H בעקבות כך שהוא נאבק מול רולינס מאחורי הקלעים. רולינס הכתיר את עצמו למנצח בקרב כתוצאה מפרישה. מאוחר יותר, כאשר רולינס היה בדרכו לעזוב את האולם, הוא הותקף על ידי אמברוז, אך לבסוף הוא הצליח להתחמק ממנו.

אז, בריי וויאט התמודד מול כריס ג'ריקו. במהלך הקרב, לוק הארפר ואריק רואן סולקו ממתחם הזירה לאחר שניסו לתקוף את ג'ריקו. בסיום, ג'ריקו ביצע על וויאט את מהלך הקודברייקר, שהספיק לו כדי להשיג את הניצחון בקרב.

הקרב הלפני אחרון היה קרב באטל רויאל על האליפות הבין יבשתית הפנויה. בסיום, דולף זיגלר ביצע על שיימוס את מהלך הסופרקיק והדיח אותו. לעומת זאת, המיז, שהתחבא מחוץ לזירה, הדיח את זיגלר כדי לזכות בתואר.

הקרב המרכזי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקרב המרכזי, ג'ון סינה הגן על אליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד נגד רנדי אורטון, רומן ריינס דין וקיין בקרב מרובע. במהלך הקרב, סינה ביצע על אורטון את מהלך ההכנעה שלו, ה-STF, אך ריינס שבר את מהלך זה. ריינס ביצע על סינה את מהלך הספיר, אך קיין הצליח להגיע ולעצור את ניסיון ההצמדה שבא לאחר מכן. ריינס ביצע מהלך ספיר נוסף, הפעם על אורטון דרך מעקה הבטיחות. הוא המשיך וביצע פעם נוספת את מהלך הספיר, הפעם על קיין, אך מי ששבר את ניסיון ההצמדה שבא לאחר מכן היה האלוף שהגן על התואר, סינה. האחרון ביצע על ריינס את מהלך הסיום שלו, האטיטיוד אדג'סטמנט, אבל קיין הפריע ומנע את ניסיון ההצמדה של סינה. קיין ביצע על סינה וריינס את מהלך הצ'וקסלאם, אך זה לא הספיק לו כדי לזכות בתואר. ריינס ביצע על קיין את מהלך הספיר, אך ספג את מהלך ה-RKO מידי אורטון. בסיום, סינה ביצע על אורטון את מהלך האטיטיוד אדג'סטמנט תוך כדי שהוא הטיח אותו על קיין ולאחר מכן הוא הצמיד אותו לניצחון, שהקנה לו הגנה מוצלחת על התואר.

תוצאה לאורך זמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקרב בין סוואגר לרוסב, ששווק תחת השם "ארצות הברית נגד רוסיה", גרם למחלוקת לאחר שלאנה השיבה בתגובות לפני הקרב אשר מאשימות את ארצות הברית על האירועים בעולם אשר המדינה אחראית להם, בעוד שהיא שיבחה את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, על מנת ליצור שנאה כלפי רוסב. אמצעי התקשורת ראו בתגובות אלה הפניה סמויה אל התרסקות טיסה 17 של מלזיה איירליינס שלושה ימים קודם לכן.[4][5] בתגובה לכך, נציג מה-WWE אמר שלאמירותיה של לאנה אין שום קשר לטרגדיית מלזיה איירליינס", ואף הוסיף שהעלילה של רוסב ולאנה היא חלק מהתוכניות של ה-WWE במשך יותר משלושה חודשים. ארגטו ה-WWE התנצל על אי ההבנה ובפני כל מי שנפגע מכך.[6] בתגובה להצהרתו של הארגון, ג'יימס קאלדוול מהאתר PWTorch.com הביע את נקודת מבטו על ההצרה, כשאמר שהיא "ריקה מתוכן", וכל צופה היאבקות יכול היה להבין שלאנה התכוונה להתרסקות המטוס.[7] סוואגר לא הופיע למחרת בפרק של התוכנית Raw, אך הוא התמודד בקרב חוזר מול רוסב בתוכנית Main Event, שבו סוואגר ניצח כתוצאה מפסילה.

ב-21 ביולי בפרק של התוכנית Raw, טריפל H מינה את ברוק לסנר לטוען לכתר לאליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד של ג'ון סינה, כשקבע קרב בין השניים לאירוע סאמרסלאם.

תוצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' תוצאות התניות זמן
P1 אדם רוז (עם ליילה וסאמר רה) ניצח את פאנדנגו קרב יחידים[8] 02:08
P2 קמרון ניצחה את נעמי קרב יחידים[9] 03:19
3 האוסוס (ג'יי אוסו וג'ימי אוסו) (א) ניצחו את משפחת וויאט (אריק רואן ולוק הארפר) בתוצאה 2–1 קרב 2 מתוך 3 הכרעות על אליפות הזוגות של ה-WWE[10] 18:50
4 AJ לי (א) ניצחה את פייג' קרב יחידים על אליפות הדיוות[11] 07:10
5 רוסב (עם לאנה) ניצח את ג'ק סוואגר (עם זב קולטר) בספירת חוץ קרב יחידים[12] 09:47
6 סת' רולינס ניצח את דין אמברוז בפרישה קרב יחידים[13] לא ידוע
7 כריס ג'ריקו ניצח את בריי וויאט קרב יחידים[14] 15:01
8 המיז ניצח בקרב הבאטל רויאל לאחר שהדיח אחרון את דולף זיגלר[א] קרב באטל רויאל על האליפות הבין יבשתית הפנויה[15] 14:10
9 ג'ון סינה (א) ניצח את קיין, רנדי אורטון ורומן ריינס קרב מרובע על אליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד[16] 18:15
(א) – מתייחס למתאבק/מתאבקים שהגיעו לקרב כאלוף/אלופים
P - מציין שהקרב התקיים במופע המקדים לאירוע

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]