ג'ון סינה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
ג'ון סינה
John Cena
ג'ון סינה בכנס "קומיק-קון" בסן דייגו, יולי 2018
ג'ון סינה בכנס "קומיק-קון" בסן דייגו, יולי 2018
לידה 23 באפריל 1977 (בן 46)
ארצות הבריתארצות הברית מערב ניוברי, מסצ'וסטס, ארצות הברית
שם במה ג'ון סינה
מר. P
Prototype
חואן סינה
משקל 114 קילוגרם
גובה 1.85 מטר
לאום אמריקאי
קריירה מקצוענית 27 ביוני 2002 – הווה (21 שנים)
מאמנים צוות UPW
צוות OVW
ליגות WWE/F
OVW
UPW
תרגילי סיום A,A - Attitude Adjustment
STFU / STF
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ון פליקס אנתוני סינהאנגלית: John Felix Anthony Cena; נולד ב-23 באפריל 1977, במסצ'וסטס, ארצות הברית) הוא מתאבק מקצועי, שחקן קולנוע וראפר אמריקאי, המככב דרך קבע במופעי ההיאבקות של ה-WWE. סינה ידוע ביכולות המילוליות שלו בזירה ומחוצה לה, יכולת אותה פיתח לקריירה מקבילה, כאשר בשנת 2006 יצא לאור "You Can't See Me" אלבום ההיפ-הופ שלו. שיר הנושא של האלבום משמש את סינה כנעימת הכניסה לזירה.

בשנת 1998 עבר לקליפורניה, כדי להרחיב את יכולותיו כמפתח גוף ובשנת 1999 השיק את הקריירה שלו בהיאבקות מקצועית.

ב-29 בינואר 2017 באירוע Royal Rumble של ה-WWE, ניצח ג'ון סינה את AJ סטיילס וזכה באליפות ה-WWE בפעם ה-16 ובכך השווה את השיא של ריק פלייר.

קריירת ההיאבקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

UPW[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינה החל את קריירת ההיאבקות המקצועית שלו בשנת 1999 בארגון ששמו UPW, ארגון היאבקות שממוקם בקליפורניה. סינה גילם דמות שנקראה "The Prototype" (תרגום מילולי: אב טיפוס), דמות חצי רובוטית וחצי אנושית. ב-UPW סינה כיהן כאלוף העולם במשקל כבד של ה-UPW במשך חודש אפריל 2001. ב-2001 סינה חתם חוזה פיתוח עם ה-WWF, ונשלח לליגת הפיתוח באוהיו.

OVW[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2001 סינה חתם חוזה פיתוח עם ה-WWF ונשלח לליגת הפיתוח שלה, ששמה OVW אשר ממוקמת באוהיו. סינה גילם שם את הדמות The Prototype וגם את הדמות ששמה Mr. P. במשך תקופתו בארגון החזיק סינה בתואר האלוף במשקל כבד של OVW במשך 3 חודשים וגם באליפות הזוגות הדרומית של OVW ביחד עם ריקו קונסטנטינו במשך חודשיים.

באותה תקופה הוא נעזר בכישוריו ובידע הנצבר של ג'ים קורנט (שניהל בזמנו את OVW), מנהל היאבקות אגדי ומי שנחשב לאחד האנשים החכמים והידעניים בתחום, כדי לשפר את יכולותיו כמתאבק.

WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינה ביצע את הופעת הבכורה הטלוויזיונית שלו ב-27 ביוני 2002 כאשר קורט אנגל הציע קרב לכל מתאבק שירצה להילחם נגדו. דמותו הראשונית של סינה לא הכילה את מרכיבי ההיפ-הופ שנוספו מאוחר יותר, דמותו הייתה של בחור צעיר ונחוש. סינה זכה באליפות ארצות הברית חמש פעמים ובאליפות ה-WWE מספר שיא של 16 פעמים. זכייתו הראשונה הייתה ברסלמניה 21 מול ג'ון "בראדשו" לייפילד. הוא זכה גם באליפות הזוגות ארבע פעמים (עם שון מייקלס, בטיסטה, המיז ודייוויד אוטונגה) והיה אלוף העולם במשקל כבד שלוש פעמים.

2002-2003 הופעת בכורה, יריבויות ראשונות DOCTOR OF THUGANOMICS.[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-25 ביוני 2002, ג'ון סינה ערך את הופעת הבכורה שלו בקרב מול קורט אנגל, ואף על פי שהפסיד עשה רושם הן על הקהל והן על הנהלת הארגון. באירוע Vengeance, סינה ניצח את כריס ג'ריקו בהצמדה. באותה השנה, באוקטובר, סינה ובילי קינדמן ניסו לנצח ולזכות באליפות הזוגות (האליפות הייתה באותו הזמן חדשה, והייתה תחרות של 8 זוגות לזכייה בתואר), אך כשלו והודחו כבר בסיבוב הראשון. שבוע למחרת, סינה האשים את קינדמן ובגד בו, בכך הפך בפעם הראשונה ועד כה היחידה לדמות "רעה".

עם הזמן, במהלך חגיגות ליל כל הקדושים שהיו בפרק של SMACKDOWN, סינה התחפש לראפר ואנילה אייס והתחיל לעשות ראפ במהלך השידורים של WWE ומשם נולדה הדמות "Doctor Of Thuganomics" (בעברית: דוקטור לתוגנומיקה) שהפך אותו במהרה לפופולרי. במהלך הכניסה, השיר שלו השתנה ל"Thug Life" כאשר סינה מסתובב עם גופיות כדורסל של הקבוצה שבה התוכנית נמצאת, שרשרת ברזל ואגרופנים על כל אחד מהידיים (ביד ימין THUG בשמאל LIFE).

בשנת 2003, סינה היה הטוען לכתר לאליפות ה-WWE לאחר שניצח את אדי גררו, אנדרטייקר וכריס בנואה. באירוע באקלאש, סינה הפסיד לברוק לסנר ולא זכה באליפות. באירוע ללא רחמים, סינה נלחם נגד קורט אנגל והפסיד בהכנעה. נכון להיות (2023) זאת הפעם הראשונה ועד כה היחידה שג'ון סינה הפסיד קרב לאחר שנכנע.

בנובמבר של אותה השנה, סינה ניצח את ריי מיסטריו וקיבל את האופציה להצטרף לקבוצה של ברוק לסנר לקראת הקרב ב'סדרת ההישרדות' מול קבוצת קורט אנגל. ג'ון החליט לסרב להצעה, קבוצת לסנר תקפה אותו, בכך ג'ון סינה הפך חזרה לדמות "טובה" (המלווה אותו עד היום, נכון ל-2023)

2004-2005 אלוף ארצות הברית

סינה נכנס לקרב הרויאל ראמבל הראשון שלו בשנת 2004, בכניסה מספר 28 אך הודח לאחר 7 דקות על ידי אלוף ארה"ב ביג שואו. ההדחה הובילה ליריבות בין סינה לשואו, וקרב על אליפות ארה"ב ברסלמניה של אותה השנה. בקרב, זכה סינה באליפות ארצות הברית לאחר שניצח את ביג שואו ברסלמניה 20 ובכך זכה באליפות הראשונה שלו ב-WWE. ומאחר שנפצע האליפות הועברה לידי בוקר טי. ב-3 באוקטובר 2005, ניצח סינה את בוקר טי וזכה באליפות שוב אך ב-3 במרץ, אורלנדו ג'ורדן ניצח את סינה והאליפות נלקחה מידיו.

2005 יריבות עם JBL, כריס ג'ריקו, חידוש היריבות עם קורט אנגל, אלוף ה-WWE בפעם הראשונה

לאחר שהפסיד את אליפות ארה"ב לאורלנדו ג'ורדן, סינה שם את עיניו על אליפות ה-WWE, שהאלוף המכהן הוא JBL, ואיתגר אותו לקרב ברסלמניה 21, על התואר. ברסלמניה 21, ג'ון סינה ניצח את JBL על אליפות ה-WWE ונהפך לאלוף ה-WWE בפעם הראשונה בקריירה שלו. באירוע יום הדין, סינה אותגר על ידי JBL לקרב "אני נכנע" בו סינה ניצח ובכך הסתיימה היריבות ביניהם.

לאחר האירוע, במהלך דראפט 2005, ג'ון סינה עבר בבחירה הראשונה מSMACKDOWN לRAW, ואיתו אליפות הWWE. סינה הצליח לשמור על התואר בקרבות מול כריס ג'ריקו וכרסיטיאן (באירוע 'נקמה'), שבוע לאחר הקרב, ג'ריקו תקף את סינה במהלך קרב בו היה שופט אורח, קרב נקבע ביניהם לסאמרסלאם, בו סינה ניצח. שבוע לאחר מכן נאבקו סינה וג'ריקו בקרב שהמנצח עוזב את WWE, בו ידו של סינה הייתה שוב על העליונה, והיריבות עם ג'ריקו, הסתיימה.

לאחר שהיריבות עם ג'ריקו עם נגמרה, ג'ון סינה נקלע ליריבות חדשה-ישנה עם קורט אנגל, השניים נאבקו באירוע בלתי נסלח (unforgiven) בו אנגל ניצח אבל בעקבות פסילה, בכך סינה שמר על התואר. באירוע סדרת ההישרדות, סינה ניצח את אנגל ושמר על התואר.

2006 יריבות עם אדג', זכיות נוספות באליפות הWWE

ב-8 בינואר 2006 באירוע "New Years Revolution" סינה הצליח לשמור על התואר בקרב "Elimination Chamber": אך לאחר הקרב הודיע וינס לסינה כי יש עוד קרב שעליו להתמודד בו (למעשה בקרב זה, אדג' פדה את מזוודת ה'כסף בבנק' שזכה ברסלמניה אשתקד). סינה תשוש בעקבות הקרב הקודם ומדמם, הפסיד לאדג' ואיבד את האליפות. בכך כהונתו הראשונה הסתיימה לאחר 280 יום. שלושה שבועות לאחר מכן, באירוע הרויאל ראמבל 2006, סינה זכה באליפות בחזרה לאחר שניצח את אדג'. ברסלמניה 22, סינה ניצח את טריפל H ושמר את האליפות. באירוע ECW One Night Stand שהתקיים ב-11 ביוני 2006, הפסיד סינה את האליפות לרוב ואן דאם (בקרב זה רוב ואן דאם פדה את מזוודת הכסף בבנק שלו) בקרב אמוציונלי באצטדיון הישן של ארגון ה-ECW. הקהל המרדני והאגרסיבי הוא זה שהפך את הקרב לבלתי נשכח, ובמיוחד זכור משם השלט "אם סינה מנצח, אנחנו משתוללים" (If Cena Wins, We Riot),שזכה מאז לווריאציות רבות במעמדים שונים, בכך סינה סיים את כהונתו לאחר 133 ימים. בחודש יולי, אדג' ניצח את האלוף רוב ואן דאם בקרב שכלל גם את סינה וזכה באליפות. לפני סאמרסלאם 2006, היריבות של אדג' וסינה הפכה ל'אישית יותר', כאשר אדג' הגיע לביתו של סינה וסתר לפניו של אביו'. באותו האירוע (למרות שהיה בעיר הולדתו של סינה) סינה הפסיד. באירוע UNFORGIVEN, סינה ואדג' נאבקו פעם אחרונה, הפעם בעיר הולדתו של אדג', בטורונטו, קנדה בקרב TLC. סינה ניצח בקרב לאחר שביצע את מהלך הסיום שלו על אדג' מקצה הסולם על שתי שולחנות.

2007 אלוף הזוגות, יריבות עם רנדי אורטון ופציעה

יום לאחר הרויאל ראמבל 2007, סינה ושון מייקלס ניצח את Rated-RKO (אדג' ורנדי אורטון) ובכך זכו סינה ומייקלס באליפות העולם לזוגות, מה שהפך את סינה לאלוף שמחזיק בשתי אליפויות בו זמנית (בכך סינה זכה לראשונה בקריירה שלו באליפות הזוגות) ב-2 באפריל בפרק של Raw, לאחר שהפסיד נגד סינה ברסלמניה 23, שון מייקלס בגד בסינה ובמהלך קרב באטל רויאל על אליפות הזוגות, השליך מייקלס את סינה מעל חבל הזירה העליון ובכך גרם לפסילתם והם הפסידו את האליפות. ב-2007, קאלי הגדול ואומגה לא הצליחו לנצח את ג'ון סינה ואליפות ה-WWE נשארה בידיו. לאחר מכן, סינה פתח ביריבות נגד רנדי אורטון. כאשר סינה ניצח את אורטון בסאמרסלאם. באירוע UNFORGIVEN, סינה הפסיד בפסילה, אך שמר על התואר.

ב-2 באוקטובר 2007, במהלך קרב נגד מר קנדי, סינה נפצע בשריר החזה הגדול, לאחר הקרב (בו סינה ניצח), תקף אורטון את סינה. ביום למחרת, בשידור של התוכנית ECW הודיע יו"ר הWWE וינס מקמהון כי סינה אכן נפצע וייאלץ לעבור ניתוח, בכך סינה סיים את כהונתו לאחר 380 יום (תקופת הכהונה הארוכה ביותר בקריירה שלו)

2008–2010 זכייה ברויאל ראמבל, מרדף אחרי אליפות הWWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברויאל ראמבל 2008 שב סינה במפתיע, כאשר נכנס אחרון (מספר 30) וזכה ברויאל ראמבל לאחר שהדיח את טריפל אייץ'. אך בראסלמניה הפסיד לראנדי אורטון בקרב משולש עם טריפל אייץ'. סינה ניסה שוב לזכות בתואר אך ללא כל הצלחה.

אלוף הזוגות בפעם השלישית, פציעה

קצת לפני סאמרסלאם, ג'ון סינה ודייב בטיסטה נקלעו לריב, לאחר שג'ון פגע בטעות בדייב, בעקבות כך התחילה ביניהם יריבות. במהלך היריבות ניצחו בטיסטה וסינה באליפות הזוגות לאחר שניצחו את טד דיביאסי וקודי רודס, אך הפסידו את התואר שבוע לאחר מכן. נקבע קרב ביניהם באירוע סאמרסלאם.

בקרב, סינה עלה לחבל העליון על מנת לבצע מהלך מזוהה עמו אך בטיסטה תפס את סינה באוויר והטיח אותו בעוצמה. לאחר הקרב נודע כי סינה סבל פריצת דיסק שעיכבה אף היא את שובו לתמונת האליפות ובכך נאלץ לעבור ניתוח.

2008-2009 אליפות העולם במשקל כבד

באוקטובר 2008, נודע כי סינה יחזור באירוע עם חזרתו מפציעה בסדרת ההישרדות בנובמבר 2008. זכה סינה באליפות העולם במשקל כבד מידי כריס ג'ריקו באירוע סדרת ההישרדות. סינה שמר על התואר גם באירוע ארמגדון חודש לאחר מכן באירוע רויאל ראמבל, לאחר שניצח את JBL. ובאירוע תא ההדחות, אדג' תקף את קופי קינגסטון וניצח ותפס את מקומו. סינה נכנס אחרון לקרב אך הודח לאחר דקה ו-26 שניות, לאחר מהלכי סיום של כריס ג'ריקו, ריי מיסטריו ואדג', בכך הפסיד את התואר.

ברסלמניה 25, סינה ניצח את אדג' וביג שואו בקרב משולש ובכך זכה באליפות. במהלך הקרב, סינה ביצע את מהלך הסיום שלו על ביג שואו ואדג', מהלך זה זכה לשבחים רבים ותדהמה בקרב האוהדים והמתאבקים. חודש אחרי רסלמניה ג'ון סינה הפסיד את אליפותו לאדג' בבאקלאש בקרב 'האדם שעומד אחרון'. לאחר התערבות של ביג שואו.

ב-2009, סינה החל ביריבות נגד רנדי אורטון ולבסוף סינה זכה באליפות ה-WWE של אורטון, אך הוא הפסיד את האליפות לשיימוס באירוע TLC: שולחנות, סולמות וכיסאות. סינה זכה באליפות ה-WWE בקרב תא ההדחות, שכלל את טריפל H, רנדי אורטון, שיימוס, קופי קינגסטון וטד דיביאסי הבן, אך הפסיד אותה כעבור כמה דקות לבטיסטה בעקבות התערבות של וינס מקמהן.בראסלמניה 25 ניצח סינה את בטיסה וזכה באליפות ב-2010, סינה החל ביריבות נגד "הנקסוס". בסאמרסלאם 2010, צוותו של סינה ניצח את "הנקסוס". כמה שבועות לאחר מכן, ג'ון סינה הפך לחבר ב"נקסוס", אך עזב לאחר זמן מה והוחלט כי וייד בראט, המנהיג של "הנקסוס", ילחם מול סינה ב-TLC. באירוע זה, סינה ניצח את וייד בראט ובכך הסתיימה היריבות בין השניים.

2011[עריכת קוד מקור | עריכה]

יריבות עם המיז[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינה ניצח את המיז ואת ג'ון מוריסון בקרב כלוב, ניצחון שהוביל להענקת תואר אליפות ה-WWE. לקראת האירוע כסף בבנק, שבו היה אמור סינה להגן על תוארו מול סי. אם. פאנק, שסיים את חוזהו בסיום אותו מופע, הבטיח וינס מקמהן לסינה, כי אם יפסיד בקרב ויתן לפאנק לצאת עם החגורה הוא יפוטר. סינה אכן הפסיד לפאנק את התואר, אך למחרת ב-Raw, רגע לפני שמקמהן פיטר את סינה באופן רשמי נכנס לזירה טריפל H בחליפת עסקים והודיע לוינס כי דריקטריון החברה החליט להדיח אותו מתפקידו כיו"ר, אותו אייש טריפל H בעצמו. האחרון הודיע גם כי סינה לא יפוטר. שבוע לאחר מכן, נערך גמר אליפות ה-WWE בין ריי מיסטריו למיז, שאותו ניצח מיסטריו. מאוחר יותר הודיע טריפל H, כי סינה יקבל קרב חוזר על התואר עוד באותו הערב. סינה ניצח בקרב וזכה באליפות בפעם התשיעית.

בסאמרסלאם סינה הפסיד ל-CM פאנק כתוצאה מטעות שופט. אחר כך נכנס קווין נאש וביצע את מהלך הפאוורבומב על CM פאנק, ואלברטו דל ריו פדה את מזוודת ה"כסף בבנק" וזכה באליפות ה-WWE. ב-Raw לאחר מכן סינה הביס את CM פאנק בקרב על אפשרות לאליפות ה-WWE. בלילה של אלופים ג'ון סינה הביס את אלברטו דל ריו והחזיר לעצמו את התואר בפעם ה-10 בקריירה שלו.

יריבות עם קיין[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2011 בתוכנית הספיישל של פרסי הסלאמי ב-Raw, קיין חזר באופן מפתיע עם מסיכת הברזל האדומה ותקף את סינה. לאחר שבוע, הוא חזר ותקף אותו פעם נוספת. שבוע אחרי הוא הסביר שהוא תקף את סינה, מכיוון שהלוגו שלו זה להתעלות מעל השנאה, ושלדעתו לא צריך לעשות זאת. הוא גרם לשונאי סינה לומר "סינה מגעיל". לאחר מכן הוא תקף בשתי תוכניות של Raw את זאק ריידר ואת סינה. ברויאל ראמבל נלחם מול קיין והקרב נגמר ללא תוצאה, מפני שהם נשארו בחוץ יותר מ-10 שניות. בתוכנית Raw יום אחרי הוא תקף את קיין וגרם לקיין לברוח מהקהל ולבסוף הקהל עודד את סינה. שבוע לאחר מכן בתוכנית Raw נקבע קרב בינו לבין קיין באירוע תא ההדחות בקרב אמבולנס. בתוכנית שנערכה שבוע לאחר מכן בראו ניסה קיין ללכוד את איב טורס, החברה של זאק, בתוך אמבולנס. סינה הגיע לאזור והצליח לעזור לה להיחלץ משם. מתוך פחד נישקה איב את סינה וזה התפרש בעיני ריידר כבגידה ובעיני סינה כעוד תחבולה של קיין לגרום לסינה להישאר בודד מחברים ולאמץ את השנאה, ובסוף התוכנית הגיח קיין והשליך את ריידר בכיסא הגלגלים אל מחוץ לבמת הכניסה ופצע אותו. באירוע תא ההדחות הביס סינה את קיין תוך כדי שהוא מבצע את מהלך ה-AA מאמבולנס לתוך מכולה ומשם גרר סינה את קיין לאמבולנס וניצח בקרב.

ג'ון סינה נגד הרוק ברסלמניה 28

2012[עריכת קוד מקור | עריכה]

יריבות עם דה רוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

יום לאחר רסלמניה 27, סיכמו סינה ודה רוק על קרב ברסלמניה 28. במשך שנת 2011 סינה היה במרכזו של עימות בין שני חלקים של הקהל - הקהל הבוגר שהכיר ואהב את הרוק כשהיה בשיאו, והקהל הצעיר שמכיר רק את סינה ואוהב אותו. בנובמבר, באירוע סדרת ההישרדות סינה ודה רוק נלחמו יחדיו נגד המיז ו-R טרות'. במהלך הקרב נוצרו עימותים בין השניים ובסוף הקרב, דה רוק ביצע על סינה את מהלך הרוק בוטום.

לאחר האירוע תא ההדחות, החלו סינה ודה רוק להתכתש ביניהם לקראת רסלמניה. בתוכנית Raw שהתקיימה ב-12 במרץ, סינה לעג לדה רוק באמצעות הופעה כמו בתחילת דרכו שגילם בדמות ראפר, ואילו רוק לגלג בחזרה על סינה באמצעות ראפ, שבו תוכן השירים נועד ללעוג לסינה.

ברסלמניה 28, בקרב המרכזי שהתקיים בין סינה לבין דה רוק, סינה הפסיד בקרב. ג'ון סינה זכה ברויאל ראמבל 2013, בעוד שדה רוק הביס את CM פאנק וזכה באליפות ה-WWE, ולאחר מכן נקבע שברסלמניה 29 דה רוק יגן על האליפות נגד ג'ון סינה. ג'ון סינה הביס את רוק וזכה באליפות. לאחר מכן, הם לחצו ידיים וסיימו את הפיוד ביניהם.

יריבות נגד ברוק לסנר, ג'ון לאורנייטיס וביג שואו[עריכת קוד מקור | עריכה]
ברוק לסנר וג'ון סינה

בתוכנית שלאחר רסלמניה, סינה דיבר על הפסדו ובאמצע נשמעה מוזיקת הכניסה של ברוק לסנר. ברוק נכנס לבמה וביצע על סינה את מהלך הסיום שלו המכונה "F5". שבוע לאחר מכן, סינה ולסנר התקוטטו אחד עם השני ולכן רוב מתאבקי ה-WWE נאלצו לעצור אותם מלפצוע זה את זה. בקרב המרכזי של אותה תוכנית, ניצח סינה את דייוויד אוטנגה. לאחר הקרב, תקף לסנר את סינה פעם נוספת.

סינה ולסנר נלחמו זה מול זה באירוע חוקי אקסטרים בקרב שנחשב בעיני רבים לטוב ביותר של שנת 2012, ובסופו ג'ון סינה ניצח באמצעות מהלך הסיום שלו על מדרגות הברזל. בתוכנית Raw, שבוע אחרי האירוע, סינה הפסיד בקרב ללורד טנסאי והקרב בינו לבין לסנר שונה לקרב חוקי אקסטרים. בסוף התוכנית Raw שבוע לאחר מכן, סינה ולסנר חתמו חוזה לקרב ביניהם ואם לסנר מנצח בקרב, סינה מחויב לפרוש מה-WWE. שבוע לאחר מכן, סינה הגיע לתוכנית עם גבס בידו. ג'ון לאורנייטיס ולורד טנסאי תקפו את סינה ולאורנייטיס הודיע שבאירוע Over The Limit 2012 הוא ילחם נגד סינה.

ב-Over The Limit 2012, סינה נלחם נגד לאורנייטיס, אך הפסיד בשל התערבות של ביג שואו בקרב. בעקבות ההתערבות של ביג שואו, נקבע בינו לבין סינה קרב כלוב לאירוע No Way Out 2012 בתנאי שאם סינה מנצח, לאורנייטיס מפוטר מתפקידו כיושב הראש של Raw. באירוע ניצח סינה את ביג שואו באמצעות בריחה מהכלוב ועזרה של כמה מתאבקים נוספים, מה שגרם לפיטוריו של לאורנייטיס על ידי יושב הראש של ה-WWE, וינס מקמהן.

מר כסף בבנק לשנת 2012[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר היריבות נגד לאורנייטיס וביג שואו נקבע שבאירוע כסף בבנק ילחם סינה בפעם הראשונה בהיסטוריה בקרב "כסף בבנק", שהמנצח בקרב זוכה בחוזה לאליפות ה-WWE, קרב על אליפות ה-WWE בכל זמן ובכל מקום. בנוסף, בקרב זה השתתפו כריס ג'ריקו, הביג שואו, קיין והמיז. בקרב זה סינה אכן ניצח וקיבל הזדמנות לקרב על אליפות ה-WWE בכל זמן ומקום שהוא רוצה בתוקף לשנה.

סינה הודיע בטוויטר מספר שעות לפני הפרק של Raw שיש לו הודעה חשובה, וההודעה הייתה שהוא יפדה את המזוודה בפרק האלף של Raw בקרב ישר והוגן מול CM פאנק על אליפות ה-WWE. באמצע הקרב פרץ ביג שואו לזירה ותקף את סינה ו-CM פאנק לא התערב. לאחר מכן, ביג שואו יצא מהזירה והלך ואז פאנק התלבט אם להצמיד את סינה לספירת שלוש והוא עשה זאת, אך סינה חמק מהפסד. סינה השתלט על הקרב ואז ביג שואו תקף אותו בשנית והקרב הופסק כתוצאה מפסילה ופאנק נשאר אלוף. סינה הפך למתאבק הראשון שלא זכה באליפות כלשהי מפדיית מזוודת הכסף בבנק.

בתוכנית של Raw שבוע לאחר מכן, נקבע קרב בין סינה לבין ביג שואו ושהמנצח בקרב זה יזכה להילחם נגד CM פאנק על אליפות ה-WWE באירוע סאמרסלאם. באמצע הקרב, ביג שואו זרק את סינה על פאנק (שהיה באותו זמן בשולחן השדרנים) ואז ביג שואו הכניס את סינה לזירה ופאנק הפריע לקרב ותקף את שניהם. פאנק אמר שהוא לא ילחם נגד אף אחד מהם. AJ לי, יושבת הראש של התוכנית Raw הכריזה כי CM פאנק יצטרך להילחם נגד שניהם. בסאמרסלאם 2012, CM פאנק ניצח את ג'ון סינה ואת ביג שואו ושמר על אליפות ה-WWE בידיו.

יריבות עם CM פאנק, רייבאק ודולף זיגלר[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר סאמרסלאם, החל פאנק לדרוש כבוד מכל עולם ה-WWE ובמיוחד מג'ון סינה, בגלל היותו אלוף ה-WWE תקופה ממושכת. העניין כלל גם תקיפות ופגיעות בחבר היכל התהילה והשדר ג'רי לולר, כמו כן גם עלבונות כלפי ברט הארט ורודי פייפר. סינה הטיח בפאנק שהוא מתנהג בצורה מתנשאת ומזלזלת כלפי אחרים בגלל היותו אלוף ה-WWE, אך בו זמנית הוא מצפה שכולם יכבדו וישתחוו לו.

סינה הבטיח לפאנק שאם ינצח אותו באירוע לילה של אלופים שהתקיים בעיר מגוריו של סינה, בוסטון שבמסצ'וסטס, אז יזכה לכבוד הראוי לו. בינתיים לקראת הקרב החליט פאנק לחבור לפול היימן, שהיה המייצג של ברוק לסנר. הקרב עצמו הסתיים בתיקו לאחר בדיקה שנערכה, ובה נראה ששני המתאבקים היו מוצמדים לרצפה לאחר מהלך "סופלקס" אחורי של סינה לפאנק (למרות הניצחון שניתן בתחילה לסינה), ולכן פאנק נשאר האלוף. לאחר מכן, וינס מקמהן החליט על קרב גיהנום בכלוב של פאנק מול רייבאק או ג'ון סינה, ולבסוף נבחר רייבאק. בקרב פאנק ניצח על פי החלטת השופט בראד מדוקס. באירוע סדרת ההישרדות נקבע קרב משולש על אליפות ה-WWE בין רייבאק, ג'ון סינה ו-CM פאנק. בקרב רייבאק תקף את סינה ועמד לנצח, אך באמצע הקרב שלישיית "המגן" תקפו את רייבאק, והטיחו אותו על שולחן השדרנים. פאנק חזר לזירה והצמיד את סינה לניצחון. באותה תקופה היו שמועות ש-AJ וג'ון סינה במערכת יחסים.

באחד הפרקים של Raw, דולף זיגלר תקף את סינה וכמעט גרם לקרע בשריר המיניסקוס של סינה. לבסוף, זיגלר תקף אותו פעם נוספת ופצע אותו קלות.

בפרק של סמאקדאון סינה תקף את זיגלר כאשר הוא נכנס לזירה. הוחלט לקיים קרב בין השניים כדי לראות מי הטוב ביותר מבין השניים. בסוף הקרב, סינה ניצח. לאחר ניצחונו של סינה נקבע קרב נוסף ביניהם באירוע TLC: שולחנות, סולמות וכיסאות כאשר מזוודת הכסף בבנק של זיגלר מונחת על הפרק בקרב סולמות. קרב זה נקבע מפני שהייתה יריבות בין השניים ורייבאק פצע והשבית את אלוף ה-CM ,WWE פאנק.

באירוע TLC: שולחנות, סולמות וכיסאות זיגלר ניצח ושמר את מזוודת הכסף בבנק אצלו. כמה ימים לאחר האירוע, סינה ושיימוס נלחמו בקרב זוגות מול זיגלר וביג שואו בתוכנית סמאקדאון. בקרב לא התקבלה הכרעה כאשר שואו ושיימוס יצאו מהזירה שהם רבים, וסינה הותקף על ידי ביג אי לנגסטון. AJ נכנסה לזירה ונישקה את זיגלר, ולכן הקרב לא הוכרע. בתוכנית Raw לאחר מכן, באירוע "פרסי הסלאמי", וסינה זכה בשני פרסים: נשיקת השנה (עם AJ) וכוכב השנה. את פרס כוכב השנה הוא החליט לתת לריק פלייר ואמר בתגובה, כי הוא נותן לפלייר את הפרס מתוך כבוד לדמותו ולמתאבק הגדול שהיה בזמנו. לאחר מכן בתוכנית מיוחדת לחג המולד בעקבות כך שאלברטו דל ריו דרס את מייק פולי המחופש לסנטה קלאוס, נקבע קרב בין דל ריו לבין סינה. במהלך הקרב, סינה הותקף על ידי עוזרו האישי של דל ריו, ריקארדו רודריגז. מייק פולי, המחופש לסנטה, הגיע ותקף את רודריגז, וביצע את מהלך הסיום שלו על דל ריו.

בעקבות כך סינה ביצע את מהלך הסיום שלו, ה-AA על דל ריו, הצמיד אותו לספירת שלוש וניצח. בפרק מיוחד לקראת 2013, סינה הוזמן להרים כוסית עם דולף זיגלר ו-AJ לכבוד 2013, אך הם עבדו עליו. סינה בתגובה צחק עליהם ואיחל שנה טובה לכולם.

2013[עריכת קוד מקור | עריכה]

זכייה בקרב הרויאל ראמבל ויריבות עם "המגן"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברויאל ראמבל 2013 זכה סינה בקרב הרויאל ראמבל בפעם השנייה בקריירה שלו לאחר שהעיף את רייבאק מהזירה.

בפרק של Raw לאחר יום סינה אמר: "אני יודע שברסלמניה 2013 או CM פאנק או הרוק, אחד מהשניים, יהיה אלוף ה-WWE, שאת שניהם אין לי סיכוי לנצח. אך אני בוחר להתאבק ברסלמניה מול אלוף ה-WWE". לאחר דבריו של סינה הוא הותקף על ידי שלישיית "המגן" ("The Shield"), שנחשפו כעובדים עבור פול היימן, שהוא המייצג של CM פאנק. ב-Raw שבוע אחר כך סינה, שיימוס ורייבאק דרשו קרב מול "המגן",לו נאלצו לחכות עד ל-Raw שבוע לאחר מכן. באירוע "תא ההדחות" 2013 סינה, רייבאק ושיימוס נלחמו נגד ה"מגן" בקרב שלישיות אך הפסידו.

רסלמניה 29 ויריבות נגד דה רוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשג'ון סינה נאם ב-Raw לאחר האירוע "תא ההדחות", התפרץ באמצע CM פאנק וליכלך על סינה.

סינה בתגובה קבע קרב ל-Raw שבוע אחר כך ומי שמנצח באותו הקרב ילחם נגד דה רוק באירוע רסלמניה 29. בסוף הפרק של Raw הרוק שינה את המראה של אליפות ה-WWE. בזמן שהרוק דיבר הוא טען שאליפות ה-WWE נראית כמו צעצוע. לבסוף הרוק ביקש שייקחו את החגורה הקודמת להיכל התהילה של ה-WWE ולבסוף כשסינה נכנס לזירה התברר כי CM פאנק לקח את החגורה הישנה ותקף בה את סינה. לבסוף פאנק ומייצגו, פול היימן, עמדו באותה הזירה עם סינה והרוק כאשר פאנק מניף את החגורה הישנה באוויר מול סינה ודה רוק.

ב-Raw סינה ניצח את פאנק ונקבע שסינה ילחם נגד הרוק ברסלמניה 29 על אליפות ה-WWE. ברסלמניה 29 ג'ון סינה הביס את הרוק לאחר קרב של 24 דקות אחרי שביצע עליו את תרגיל הסיום שלו, AA, וזכה באליפות ה-WWE בפעם ה-11 בקריירה שלו.

זכייה באליפות ה-WWE ויריבות נגד רייבאק ו"המגן"[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינה שמר על אליפות ה-WWE כפי שהרוק יצר אותה, אך עם כמה שינויים קלים.

הוא ציפה את האליפות באבני חן ושינה את השוורים בצידי החגורה, למשפט המזוהה אליו, You Can't See Me. סינה בא ודיבר על הקרב ובאמצע הגיע מארק הנרי ואיתגר את סינה לקרב ב-Raw. סינה הסכים וניצח בקרב כתוצאה מספירת חוץ. אחרי הקרב הגיע רייבאק ועזר לסינה לברוח מהנרי אך רייבאק תקף את סינה לפתע. שבוע אחר כך הסביר רייבאק את התקיפה המפתיעה וטען שכאשר "המגן" תקפו אותו, סינה לא הציל אותו, וכ"המגן" תקפו את סינה, הוא עזר לו לברוח. סינה ביקש מרייבאק שיעשה מעשה שיצדיק קרב אליפות נגדו, ואז "המגן" באו לתקוף את סינה ורייבאק עזב את הזירה.

ב-22 באפריל, בתוכנית Raw שהתקיימה באנגליה, רייבאק וסינה מתעמתים מילולית בנוכחות מתאבק העבר מיק פולי. אחרי העימות, "המגן" פרצו לאולם והחלו לתקוף את רייבאק ואז סינה הגיע עם כיסא והבריח אותם מהזירה ולאחר מכן הוא ביצע על רייבאק את תרגיל הסיום שלו, ה-AA. באותו ערב, נקבע קרב לאירוע "חוקי אקסטרים", בין סינה לרייבאק על אליפות ה-WWE. שבוע אחר כך, ב-29 באפריל, ב-Raw, "המגן" נלחמו נגד צמד Hell No (קיין ודניאל בריאן) יחד עם סינה, ו"המגן" ניצחו בקרב.

ב-6 במאי, בתוכנית Raw, קיין נלחם נגד רייבאק והפסיד לו, ואחרי הקרב "המגן" נכנסו לאולם כשקיין מחוסר הכרה, ואז דניאל בריאן וג'ון סינה נכנסים מהר לזירה ורייבאק עוזב את הזירה ומשאיר אותם להתמודד לבד נגד "המגן" אבל אז רייבאק חוזר לזירה עם כיסא עוזר לסינה ולבריאן להכות את "המגן". רייבאק תוקף את ג'ון סינה בפתאומיות וסינה נופל ורייבאק עמד על סינה. ב-Raw, ב-13 במאי, סינה חבר בשנית עם צמד Hell No (קיין ודניאל בריאן) והם ניצחו את "המגן" כתוצאה מפסילה של "המגן".

באירוע "חוקי אקסטרים" ג'ון סינה נלחם נגד רייבאק בקרב "האחרון שעומד" אך הקרב הסתיים ללא תוצאה מכיוון ששניהם נפצעו ולא קמו לאחר 10 שניות. לאחר שבוע, סינה התחרה מול קרטיס אקסל, לקוחו החדש של פול היימן, והפסיד מהתערבות של רייבאק. שבוע לאחר מכן הפסיד עוד פעם לאקסל.

אחרי "חוקי אקסטרים" הוכרז כי רייבאק וסינה ילחמו שוב באירוע פייבאק. קרב זה נקבע כקרב "שלושה מדורי גיהנום" הכולל קרב חוטבי עצים, קרב שולחנות וקרב אמבולנס. באירוע זה, במערכה אחת של חוטבי העצים, רייבאק ניצח ואילו ג'ון סינה ניצח בקרב השולחנות ובקרב האמבולנס, על ידי ביצוע תרגיל הסיום ה(AA) על גג האמבולנס, מה שהוביל לשבירת גג האמבולנס וכניסתו של רייבאק אליו. סינה ניצח פעמיים מתוך השלוש ושמר על התואר.

יריבות נגד מארק הנרי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-17 ביוני בתוכנית Raw, מארק הנרי שיקר שהוא פורש בגלל פציעתו ומפני שהוא לא זכה באליפות ה-WWE ואחר כך ג'ון סינה הגיע לזירה וחיבק אותו ואז הנרי תפס אותו וביצע עליו את תרגיל הסיום שלו ובין השניים נקבע קרב לאירוע "כסף בבנק". באירוע זה ניצח ג'ון סינה את מארק הנרי על ידי תרגיל הסיום STF.

יריבות נגד דניאל בריאן[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-15 ביולי, יום לאחר האירוע "כסף בבנק" 2013, לג'ון סינה נאמר ב-Raw שהוא צריך לבחור את היריב שלו לקרב על אליפות ה-WWE בסאמרסלאם 2013. ולבסוף על פי רצון הקהל בחר סינה בדניאל בריאן כיריב שלו.

ב-18 באוגוסט, באירוע סאמרסלאם 2013, סינה הפסיד את אליפות ה-WWE בקרב נגד דניאל בריאן שבו השופט המיוחד היה טריפל H. לאחר מספר דקות המחזיק במזוודת "כסף בבנק" של Raw, רנדי אורטון, פדה את המזוודה על דניאל בריאן וזכה באליפות ה-WWE. יום למחרת סינה אמר שהוא ייעדר למשך כחודשיים עד שלושה חודשים בגלל פציעה במרפק.

יריבות נגד אלברטו דל ריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתוכנית Raw שהתקיימה יום לאחר האירוע באטלגראונד, הכריזה ויקי גאררו על חזרתו של ג'ון סינה בקרב שבו ילחם סינה נגד אלוף העולם במשקל כבד, אלברטו דל ריו, בקרב "גיהנום בכלוב" על אליפות העולם במשקל כבד. ב-28 באוקטובר, באירוע "גיהנום בכלוב", הוא זכה באליפות העולם במשקל כבד בפעם השלישית. יום לאחר האירוע "גיהנום בכלוב" נאם סינה על ניצחונו באירוע וזכייתו באליפות העולם במשקל כבד באות רגע התקיף דל ריו את סינה מאחורי גבו ונאם על כך שסינה הוא גנב ושאליפות העולם במשקל כבד ניתנה לו בזכייה הוגנת בעוד סינה בא וגנב את החגורה ובנוסף דל ריו דרש מסינה קרב חוזר בסדרת ההישרדות על אליפות העולם במשקל כבד בקרב זה סינה ניצח את דל ריו והגן בהצלחה על תוארו.

יריבות נגד רנדי אורטון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתוכנית Raw שהתקיימה יום לאחר האירוע סדרת ההישרדות 2013, אתגר סינה את רנדי אורטון לקרב על שתי האליפויות, אליפות העולם במשקל כבד ואליפות ה-WWE. לאחר מכן התברר שבאמצע סדרת ההישרדות, התבצעה שיחה בין סינה לבין טריפל H וסטפני מקמהן על האפשרות לקרב זה ובעקבות זאת, אורטון נאלץ להסכים להילחם בקרב הזה. לבסוף הקרב נגמר בכך שרנדי אורטון ניצח בכך שלקח את שתי האליפויות מה שגרם לסינה לאבד את התואר. ברויאל ראמבל נקבע קרב חוזר בין סינה לאורטון על התואר המשולב.

2014[עריכת קוד מקור | עריכה]

יריבות נגד בריי וויאט[עריכת קוד מקור | עריכה]

באירוע רויאל ראמבל 2014, סינה ורנדי אורטון נלחמו בקרב על אליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד. באמצע הקרב, נכנס בריי וויאט וחברי משפחת וויאט האחרים וגרמו לסינה להפסיד. באירוע "תא ההדחות" נערך קרב על אליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד שבו השתתפו דניאל בריאן, שיימוס, כריסטיאן, אנטוניו סזארו, רנדי אורטון וסינה. באמצע הקרב, שוב בריי וויאט וחברי משפחת וויאט גרמו לסינה להפסיד. לאחר מכן בתוכנית Raw, נקבע קרב ביניהם לרסלמניה 30. ברסלמניה 30, סינה הביס את בריי וויאט.

ב-"חוקי אקסטרים" 2014, סינה אתגר את בריי וויאט לקרב "כלוב פלדה" שבו סינה הפסיד ובאירוע שהתקיים חודש לאחר מכן, בפייבאק, סינה ניצח את וויאט בקרב "האחרון שעומד".

זכייה באליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד[עריכת קוד מקור | עריכה]

באירוע "כסף בבנק" 2014, נערך קרב סולם על האליפות ובו סינה ניצח וזכה באליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד בפעם ה-15 בקריירתו. יום למחרת, בתוכנית Raw, נקבע כי סינה ילחם בקרב מרובע באירוע באטלגראונד על אליפותו נגד רומן ריינס, קיין ורנדי אורטון. באירוע זה, סינה הצליח לשמור על האליפות בידיו לאחר שניצח את הקרב.

יריבות נגד ברוק לסנר[עריכת קוד מקור | עריכה]

באירוע סאמרסלאם 2014, ג'ון סינה הפסיד בקרב נגד ברוק לסנר על אליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד ובכך האליפות הועברה לידיו של לסנר. ב-Main Event ב-26 באוגוסט 2014, נקבע קרב חוזר בין השניים על האליפות שיתקיים בלילה של אלופים. באירוע זה, סינה ניצח את לסנר בפסילה, אך חגורת האליפות לא עברה לידיו בעקבות פסילה זו, מאחר שסת' רולינס ניסה לפדות את מזוודת ה"כסף בבנק" שלו על לסנר וסינה עצר זאת.

2015[עריכת קוד מקור | עריכה]

יריבות נגד רוסב[עריכת קוד מקור | עריכה]

באירוע הרויאל ראמבל, סינה התחרה בקרב משולש עבור אליפות ה-WWE במשקל כבד מול מר "כסף בבנק", סת' רולינס, ואלוף ה-WWE במשקל כבד, ברוק לסנר, והוא הפסיד בקרב ובכך לסנר שמר על האליפות. באירוע פאסטליין, סינה התחרה נגד רוסב והפסיד לאחר שהתעלף. ברסלמניה 31, סינה ניצח את רוסב וזכה באליפות ארצות הברית בפעם הרביעית והיה הראשון להצמיד ולנצח את רוסב.

במהלך האירוע חוקי אקסטרים, נקבע קרב חדשני מסוג שרשרת רוסית, קרב שבו שני היריבים קשורים אחד לשני באמצעות שרשרת ברזל והדרך היחידה לנצח היא רק בעזרת נגיעה בארבע הפינות של הזירה ברצף, סינה ניצח ובכך שמר על תוארו בתור אלוף ארצות הברית.

יריבות נגד סת' רולינס[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך התוכנית Raw, סינה התחרה נגד סת' רולינס, בקרב שבו הוא ניצח לאחר שביצע את תרגיל הסיום שלו AA על רולינס. לאחר כשבוע, רולינס איתגר את ג'ון סינה לקרב בסאמרסלאם 2015 והקרב אושר על ידי טריפל H וסטפני מקמהן, כשהמנצח בקרב יחזיק גם באליפות ארצות הברית וגם באליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד באותו הזמן בפעם הראשונה בהיסטוריה. בסאמרסלאם, רולינס ניצח את סינה בעזרת התערבותו של ג'ון סטיוארט ובעזרת תרגיל הסיום שלו, פדיגרי. באירוע לילה של אלופים, נקבע קרב חוזר בין סינה לרולינס על אליפות ארצות הברית וקרב בין רולינס לסטינג על אליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד. ג'ון ניצח את רולינס לאחר שביצע את תרגיל הסיום שלו, ה-AA. בקרב האחר, רולינס ניצח את סטינג ונשאר אלוף WWE העולמי במשקל כבד.

יריבות נגד אלברטו דל ריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

באירוע גיהנום בכלוב, ג'ון ערך אתגר פתוח על אליפות ארצות הברית, לאחר שג'ון עמד להראות מול מי הוא ילחם, המאמן זב קולטר נכנס עם הקלנועית שלו והודיע שמי שיתחרה מולו הוא אלברטו דל ריו. האחרון ניצח את סינה בקרב זה וזכה באליפות. כשהייתה אמורה להיגמר חופשתו של סינה בכריסמס, נערך אתגר פתוח על אליפות ארצות הברית, סינה נכנס כמתמודד וניצח את דל ריו, אך בשל פסילה, שמר דל ריו על האליפות.

יריבות נגד איי ג'יי סטיילס[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם שובו של סינה מהפציעה שלו בשנת 2016, הוא הותקף בתוכנית Raw על ידי AJ סטיילס. לאחר המקרה, סינה קבע עם סטיילס קרב באירוע כסף בבנק, שבו סטיילס ניצח. שבוע אחרי הקרב בין סינה לסטיילס, הקלאב וסטיילס תקפו שוב את סינה ואז הגיעו הניו דיי ונחלצו לעזרת סינה. לאחר שבוע נוסף, הקלאב וסטיילס ניסו לתקוף את סינה פעם נוספת, כשהפעם באו לעזרתו ביג קאס ואנזו אמורה; סינה השיב להם טובה, כשבסוף התוכנית, הוא נחלץ לעזרת קאס ואמורה, כשהקלאב וסטיילס תקפו אותם. בעקבות זאת, נקבע קרב בין הקלאב וסטיילס לסינה, ביג קאס ואנזו אמורה באירוע באטלגראונד, שבו סינה, קאס ואמורה ניצחו. לאחר הדראפט, סינה וסטיילס הועברו לסמאקדאון ונקבע בין שניהם קרב לאירוע סאמרסלאם. באירוע זה, סטיילס ניצח. כחודש וחצי אחרי סאמרסלאם, נקבע קרב משולש בין סינה, דין אמברוז וסטיילס, שהחזיק באותו הזמן באליפות ה-WWE, לאירוע ללא רחמים. סטיילס הגן בהצלחה על התואר, כשלאחר מכן סינה נעדר חודשיים. ב-27 בדצמבר 2016 בתוכנית סמאקדאון, סינה חזר לקראת הרויאל ראמבל. בסוף התוכנית, סינה קבע קרב נגד סטיילס על אליפות ה-WWE לאירוע הרויאל ראמבל. באירוע זה, שנערך ב-29 בינואר 2017, סינה ניצח את סטיילס וזכה באליפות זו בפעם ה-16 שלו, וכתוצאה מכך השווה את שיא החזקת האליפויות לריק פלייר. בהמשך, סינה הפסיד את האליפות לבריי וויאט באירוע תא ההדחות, שנערך ב-12 בפברואר.

יריבות נגד רומן ריינס[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר סאמרסלאם 2017, סינה הגיע לתוכנית Raw ואמר שהוא לא התחרה הרבה זמן מול מתאבקים מהתוכנית במטרה להשיג לעצמו קרב נגד אחד מהם. לפתע, רומן ריינס יצא ואמר שזה "החצר" שלו ושהוא יכול לנצח את ג'ון סינה. כתוצאה מכך, קרב בין השניים נקבע לאירוע "ללא רחמים". באירוע זה, ג'ון סינה הפסיד לריינס.

המשך היריבות: ג'ון סינה חזר ל-WWE לאחר שנתיים ב-19 ביולי 2021 באירוע ה-"כסף בבנק" במטרה לאתגר את רומן ריינס בקרב על האליפות האוניברסלית באירוע ה-"סאמרסלאם", יש לציין כי רומן ריינס מחזיק באליפות האוניברסלית מאז 30 באוגוסט 2020. בהמשך לכך ג'ון סינה הודה שרומן ריינס יפרק אותו אך ג'ון אמר כי כל מה שהוא צריך זה להחזיק אותו למשך 3 שניות – 1, 2, 3. רומן ריינס אמר לג'ון שאם הוא יסיים את הקרב ללא האליפות בידו, הוא יעזוב את ה-WWE לתמיד.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סרט תפקיד הערות
2000 ניפגש בזירה ג'ים טרנר
2006 הנחת ג'ון טריטון
2009 12 סיבובים דני פישר
2010 אגדי מייק צ'טליי
פרד: הסרט האבא הדמיוני של פרד
2011 האיחוד סם קליריי
פרד 2: Night of the Living Fred האבא הדמיוני של פרד
2012 פרד 3: Camp Fred האבא הדמיוני של פרד
2014 סקובי-דו ותעלומת רסלמניה עצמו
2014 iCarly (iMovie) צ'רלי / לואיס
2015 אחיות פאזוזו
אסון מהלך סטיבן
2016 גבר גבר רוג'ר
תפוס ת'גלים 2: שגעת הגלים גי. סי.
2017 הצלף שיין מת'יוס
גבר גבר 2 רוג'ר
פרדיננד פרדיננד דיבוב
לוגאן מופיע הופעה קצרה כחייל בקבוצת הבוזזים
2018 מאבדים את זה מיטשל מאנס
באמבלבי ג'ק ברנס
2019 משחקים באש ג'ייק קרסון
2020 דוליטל יושי דוב הקוטב דיבוב
2021 מהיר ועצבני 9 ג'ייקוב טורטו
יחידת המתאבדים 2 פייס מייקר
חברים לחופשה רון
2022 הקפסולה סטיב
דרך השקרים נייק סטרלינג
2023 מהיר ועצבני 10 ג'ייקוב טורטו
ברבי קן בן הים
מתקפה חזיתית כריס ואן הורן
צבי הנינג'ה: טירוף המוטנטים רוקסטדי דיבוב
חברים לחופשה 2 רון
עצמאי בשטח מייסון פטיטיס
2024 ארגייל וויאט
Ricky Stanicky ריקי סטניקי
TBA Coyote vs. Acme
הנחיית ג'נסן פול ג'נסן
ראשי המדינה

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה שם הסדרה שם השחקן פרק/עונה
2010 בניחוש חוקר אוון או'הארה עונה 4 פרק 10
טרו ג'קסון עצמו עונה 2 פרק 12
האנה מונטנה עצמו עונה 4 פרק 7
ג'נרטור רקס האנטר קיין עונה 1 פרק 13 (תפקיד דיבור)
2014 iCarly 1 צ'רלי/לואיס תפקיד אורח; עונה 8, 57 פרקים
2016-היום Total Bellas עצמו דמות ראשית (עונה 1-היום)
2021 וויפאאוט עצמו מנחה ביחד עם ניקול באייר וקמיל קוסטק
2022-הווה פיסמייקר פיסמייקר תפקיד ראשי 8 פרקים
2023 Die Hart מר 206 3 פרקים

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ון למד באקדמיית קושינג, בן לאב מתאבק, השני מבין חמישה בנים. נישא ב-2009 לאליזבת רוברט. ב-2012 השניים הודיעו כי הם נכנסים להליכי גירושין.

מתחילת 2013 היה סינה במערכת יחסים עם הדיווה והמתאבקת ניקי בלה.

ברסלמניה 33 בתום קרב זוגות מעורב נגד המיז ומאריס, שבו ניצחו ג'ון סינה וניקי בלה, סינה כרע ברך והפתיע את האלפים באולם והמיליונים שצפו באירוע בבית והציע לחברתו מזה כמעט 4 שנים - נישואין.

ב-16 באפריל 2018 נפרדו הזוג, כשלושה שבועות בלבד לפני החתונה.[1][2]

ב-12 באוקטובר 2020, פורסם כי סינה נישא לבת זוגו שיי שאריצדה.[3]

הישגים במגזיני/ארגוני היאבקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינה כאלוף העולם במשקל כבד ב-2009
סינה כאלוף ה-WWE
סינה כאלוף הזוגות ב-2008
  • הישגים בארגון ההיאבקות Ohio Valley Wrestling - OVW
    • האליפות במשקל כבד של OVW (פעם אחת)
    • אליפות הזוגות הדרומית של OVW (פעם אחת) - עם ריקו קונסטנטינו
  • הישגים בארגון ההיאבקות Ultimate Pro Wrestling - UPW
    • האליפות במשקל כבד של UPW (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות World Wrestling Entertainment - WWE
    • אליפות ה-WWE‏ (13 פעמים)
    • אליפות העולם במשקל כבד (3 פעמים)
    • אליפות ארצות הברית (5 פעמים)
    • אליפות הזוגות של העולם (פעמיים) - עם בטיסטה (1) ועם שון מייקלס (1)
    • אליפות הזוגות של ה-WWE (פעמיים) - עם המיז (1) ועם דייוויד אוטנגה (1)
    • מר כסף בבנק (2012) - חוזה לאליפות ה-WWE
    • זוכה קרב הרויאל ראמבל (2008, 2013)
    • פרס "סלאמי" לסופרסטאר השנה (3 פעמים)(2009, 2010, 2012)
    • פרס "סלאמי" לתרגיל הסיום המסוכן ביותר (2010) - מהלך הסיום בוצע על בטיסטה שהוטח לבמה והיא נשברה
    • פרס "סלאמי" על המתאבק "משנה המשחק" של השנה (2011) - עם דוויין "הרוק" ג'ונסון
    • פרס "סלאמי" על נשיקת השנה (2012) - הנשיקה עם AJ לי
  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated - PWI
    • מתאבק השנה (2006, 2007)
    • יריבות השנה (2006) - עם אדג'
    • יריבות השנה (2011) - עם סי. אם. פאנק
    • קרב השנה (2007) - נגד שון מייקלס באירוע כסף בבנק
    • קרב השנה (2011) - נגד סי. אם. פאנק באירוע כסף בבנק
    • המתאבק שהשתפר הכי הרבה השנה (2003)
    • המתאבק הכי פופולרי של השנה (2004, 2005, 2007)
    • PWI דירג אותו במקום ה-1 מתוך 500 המתאבקים הטובים ביותר לשנת 2006 ו-2007
  • הישגים במגזין ההיאבקות Wrestling Observer Newsletter - WON
    • מתאבק השנה (2007, 2010)
    • יריבות השנה (2011) - עם סי. אם. פאנק
    • קרב השנה (2011) - עם סי. אם. פאנק באירוע כסף בבנק
    • המתראיין הטוב של השנה (2007)
    • המתאבק הכריזמטי של השנה (2006–2010)
    • המתאבק הכריזמטי של העשור (בין השנים 2000–2009)
    • גימיק השנה (2003)
    • היריבות הגרועה של השנה (2012) - נגד קיין
    • היכל התהילה של WON לשנת 2012

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ג'ון סינה וניקי בלה נפרדים לאחר שש שנים
  2. ^ Nikki Bella and John Cena Split, End Engagement, Us Weekly, ‏2018-04-16 (באנגלית)
  3. ^ ענבל חייט, בלי פפראצי: ג'ון סינה התחתן בחשאי, באתר ישראל היום, ‏15 באוקטובר 2020