בטרקאפ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בטרקאפ
Buttercup
חליפתו של ווסטלי (מימין), ליד השמלה של בטרקאפ (באמצע) וחליפתו של איניגו מונטויה, מתוך מוזיאון הנסיכה הקסומה בסיאטל.
חליפתו של ווסטלי (מימין), ליד השמלה של בטרקאפ (באמצע) וחליפתו של איניגו מונטויה, מתוך מוזיאון הנסיכה הקסומה בסיאטל.
סוג דמות ראשית
שם ספר הנסיכה הקסומה, התינוקת של בטרקאפ
שם סרט הנסיכה הקסומה
יוצרים ויליאם גולדמן
גילום הדמות רובין רייט
מידע
כינויים הנסיכה בטרקאפ
סטטוס חי
גזע בן אדם
מין נקבה
נטייה טוב
אזרחות פלורין
דמויות קשורות
משפחה בעל: ווסטלי
חברים פזיק, איניגו מונטויה.
אויבים הנסיך האמפרדינק

בטרקאפ (בתרגומים אחדים נורית או מרגנית) היא דמות מן הספר הנסיכה הקסומה שכתב ויליאם גולדמן.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בטרקאפ גרה בפלורין בחווה עם הוריה, בה היא מוצאת הנאה יחידה ברכיבה על סוס (אותו היא מכנה "סוס", גולדמן מסביר זאת בשל חוסר הדמיון שנחנה בו בטארקאפ) ובהתעמרות בנער החווה ווסטלי (לו היא קוראת "נער חווה"), שלכל תחינותיה והתעמרויותיה עונה לה "כרצונך" (באנגלית: "As You Wish"). יום אחד מגיע הרוזן רוּגן לביתה, בעקבות השמועה על יופייה הרב. הרוזנת מגלה עניין רב יותר דווקא בווסטלי, ובטרקאפ, בקנאתה, מבינה כי היא מאוהבת בו. בטרקאפ מתוודה על אהבתה, וווסטלי משיב לה בווידוי הדדי. לאחר זמן ווסטלי נוסע לאמריקה על מנת להרוויח כסף כדי לממן את נישואיהם העתידיים של בטארקאפ ושלו. לאחר זמן לא רב מגיעות ידיעות על כך שהפיראט "רוברטס האיום" כבש את ספינתו של ווסטלי, ובטרקאפ מאמינה שווסטלי מת. היא נודרת לא לאהוב שוב לעולם.

במקביל הנסיך האמפרדינק, שאביו חולה, מעוניין לחפש כלה שתוליד לו יורש עצר. האמפרדיק מתייעץ עם הרוזן רוגן ומסביר לו כי הוא לא מחפש אהבה, אלא רק רוצה להמשיך לצוד, ובגלל זה הוא צריך יורש עצר. מבחינת דרישותיו מהכלה, כל שהוא מבקש ממנה הוא שתהיה נסבלת. רוגן נזכר בביקורו עם אצל בטרקאפ ומציע אותה כשידוך. האמפרדינק נעתר להצעה, ובאשר לבטרקאפ, לאחר שמובהר לה כי היא לא צריכה לאהוב את בעלה, אלא רק לשהות במחיצתו וליהנות ממותרות המלוכה, היא ניאותה גם כן.

כעבור שלוש שנים, אירוסיהם של הנסיך ובטרקאפ מוכרזים בטקס רב פאר. שבעקבות בריאותו של המלך מתחילה מוקדם. לאחר הטקס בטרקאפ נחטפת על ידי שלושה חוטפים, איניגו מונטויה, הסיף הספרדי, פזיק, הענק המתאבק הטורקי, ומנהיג החבורה, ויזיני הסיציליאני שאין שני לו בחכמה ופיקחות. השלושה נשכרו לקחת את בטרקאפ בשבי ולרצוח אותה באזור הספר של גילדר, כדי לחרחר מלחמה בינה לפלורין.

החטיפה מתבצעת בזמן שהנסיכה המיועדת רוכבת על סוסה האהוב. חבורת שכירי החרב לא מאבדת זמן, ומיד יוצאת להפלגה לאורך תעלת פלורין לעבר צוקי שיגעון. במהלך השיט, בספינה המהירה בפלורין או בגילדר, החבורה מבחינה באנייה הדולקת אחריהם, שמצליחה לצמצם במידת מה את הפער. בטרקאפ המפוחדת מנסה לברוח, אך כאשר צלופחים כמעט וטורפים אותה, היא נזקקת לעזרה של חוטפיה כדי לשוב לסירה ופזיק מרביץ להם. בהגיעם לצוקי הטירוף, פזיק מתחיל בטיפוס כשהוא סוחב את השלושה האחרים על גבו, כשהוא נעזר בחבל שהונח שם לפני שהם הגיעו.

וויזיני לוקח אותה איתו ועורך פיקניק, ומחכה לאויבו אם בכלל הוא חי, כאשר ווסטלי מגיע הם עורכים קרב מוחות ווסטלי מציל את בטרקאפ והם עוברים ביחד את ביצת האש עד שצבאו של הנסיך האמפרדינק עוצר אותם. האמפרדינק משקר לבטרקאפ ואומר לה שהוא שולח את ווסטלי לספינתו אך בעצם לקח אותו לביבר המוות, משם מצילים אותו איניגו ופזיק. השלישייה מצילה את בטרקאפ והם בורחים מפלורין לספינתו של ווסטלי.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]