איניגו מונטויה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איניגו מונטויה
חליפתו של איניגו, המוצגת במוזיאון למדע בדיוני בסיאטל
חליפתו של איניגו, המוצגת במוזיאון למדע בדיוני בסיאטל
סוג דמות המשנה הראשית
שם ספר הנסיכה הקסומה, התינוקת של בטרקאפ
הופעה ראשונה הנסיכה הקסומה
הופעה אחרונה התינוקת של בטרקאפ
יוצרים ויליאם גולדמן
גילום הדמות מנדי פטינקין
מידע
שם אמיתי Inigo Montoya
כינויים הספרדי, איניגו הספרדי
סטטוס חי
מקום לידה ספרד עריכת הנתון בוויקינתונים
גזע בן אדם
מין זכר
מקצוע סייף
מומחיות לחימה
כלי נשק חרב רפייר
סגנון לחימה סיף
אזרחות ספרד עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה אב: דומינגו מונטויה
חברים פזיק, ווסטלי, בטרקאפ (מרגנית), יסטה
אויבים הרוזן רוגן (האיש בעל שש האצבעות)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
החרב של איניגו מונטויה (חרב שש האצבעות) מתוך הסרט. ניתן גם לראות את הכפפה של הרוזן רוגן, מוזאון הנסיכה הקסומה בסיאטל

איניגו מונטויה (Inigo Montoya[א]) הוא דמות בדיונית מן הספר "הנסיכה הקסומה", שכתב ויליאם גולדמן, ומהסרט באותו השם. בסרט מגלם את הדמות מנדי פטינקין.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עברו של איניגו[עריכת קוד מקור | עריכה]

איניגו נולד בכפר הררי בספרד. אביו דומינגו מונטויה, נחשב ליצרן החרבות הטוב בעולם (אמו נפטרה כשנולד), אך עקב חוסר הרצון שלו להתעסק עם אצילים עשירים ונפוחים הוא מתגורר בהרים בעוני, כשחברו יסטה, יצרן החרבות (הפחות מוצלח) ממדריד, חי בעושר, אך כשיסטה צריך לייצר חרב שמעבר ליכולותיו, הוא פונה לדומינגו. ברוב הפעמים סירב דומינגו משום שהיו אלה חרבות קלות מדי בשבילו ורובן בשביל עשירים ממדריד ומברצלונה (שאותם לא אהב במיוחד).

יום אחד מגיע לדומינגו לקוח שמבקש שייצרו לו חרב שתתאים למומו – ביד ימינו יש לו שש אצבעות. דומינגו נענה לאתגר ולאחר שנה וחצי של עמל קשה מצליח לייצר את מה שלפיו היא החרב הטובה בעולם, חרב שש האצבעות. לאחר שנה מגיע האציל בעל שש האצבעות מחזיק את החרב, מזלזל בה ודורש לשלם עשירית מן המחיר. דומינגו, שנעלב מכך שחרבו לא זוכה להערכה, מעניק אותה לבנו איניגו ומיד, באבחת חרב אחת, האציל הורג את דומינגו[1]. איניגו מזמין את האציל לדו-קרב כדי לנקום. אך איניגו בן האחת-עשרה מפסיד והאציל מצלק אותו בפניו כתזכורת לכך. לאחר רצח אביו איניגו מתחיל באימונים להיות אומן החרבות הטוב בעולם, כדי שיוכל לנקום ברוצח אביו. במשך שנים רבות הוא מתאמן, ובסופם מגיע ליסטה, חברו של אביו, לשאול להערכתו, יסטה אומר לאיניגו שהוא וחברו דומינגו הלכו פעם למופע של אשף סייף, שהיה יותר טוב ממה שאיניגו עכשיו, אך כל אשפי הסייף מתו והוא מכתיר את איניגו לסייף הטוב בעולם. לאחר ביקורו אצל יסטה יוצא איניגו למסע לחפש את רוצח אביו אך לא מצליח למצוא אותו. לאחר שנים של חיפוש, והתמכרות הדרגתית לשתיית אלכוהול ולאחר שמצבו בכי רע, מסית אותו פושע בשם ויזיני להיות שותף לחבורת הפושעים הטובה בעולם, שם הוא פוגש את חבריו החדשים.

לאחר מות ויזיני[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר מותו של ויזיני, לאיניגו ולפזיק אין מה לעשות עם חייהם, איניגו מחליט לעזור לווסטלי כדי שאחר כך יהיה מפקדם. הם מצילים אותו והולכים איתו למקס-נס (מקס-בעל הנס), עושה הניסים הקודם של המלך. מקס מרפא את ווסטלי והם פורצים לארמון. איניגו רואה את האיש בעל שש האצבעות ואמר לו את משפט המחץ:

שלום! שמי הוא איניגו מונטויה, הרגת את אבי, היכון למות!

והרוזן רוגן, בעל שש האצבעות, נקלע לקרב מול הסייף השני הכי טוב בעולם (לאחר ניצחונו של ווסטלי). למזלו של רוגן, ברשותו פגיון פלוריני משולש והוא זורק ופוגע בבטנו של איניגו. למרות הפציעה הקשה ממשיך איניגו להילחם ולא נכנע. בסוף נכנע רוגן ואומר לאיניגו את משפטו האחרון בהחלט: "כל מה שאתה רוצה רק אל תהרוג אותי!" אך איניגו עונה לו: "אני רוצה את דומינגו מונטויה בחיים! בן כלבה!" ולא חס עליו.

בסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרטו של רוב ריינר, לאחר שאיניגו הורג את הרוזן רוגן, הוא מחפש כיוון חדש בחיים, כי את כל חייו הקדיש לנקמה ברוגן. אז ווסטלי מציע לו להפוך לפיראט רוברטס.

מראהו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרטו של רוב ריינר לאיניגו שיער שחור ארוך, ווסט כהה וחולצה בצבע חקי.

בתינוקת של בטרקאפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב"תינוקת של בטרקאפ" רואים את הצד הרגיש של איניגו - מגלים שהוא מאוהב במישהי שפגש באימוני הנקמה ברוזן רוגן, כשהגיע לארמון באיטליה כדי לאמן את מוחו אצל האלוף פיקולי. הוא פגש שם עלמה צעירה ששמה ג'ולייטה, השניים התאהבו, איניגו סיפר לה על טבח אביו והרוזן רוגן והיא סיפרה לו שהיא משרתת בארמון והיא גרה בו עם אמה מאז שהיא נולדה. יום אחד הרוזן (לא רוגן) נכנס לארמון כשהיא ואיניגו רקדו בנשף שהיא ארגנה לכבודו, השניים התחבאו כל אחד במקום אחר, אך הרוזן מצא אותם. איניגו ניסה להגן עליה ולהסביר שהיא נולדה בארמון והיא גרה בו עם אמא שלה והרוזן צעק "אמא שלה הייתה אישתי!!!" אך הדבר היחיד שג'ולייטה אמרה לאנייגו היה "אבא מחבב אותך". איניגו וג'ולייטה המשיכו לרקוד לזמן מה אבל לאחר מכן איניגו הסביר לה שאם היא הבת של הרוזן זה אומר שהיא רוזנת ואם היא הרוזנת זה אומר שהיא שיקרה לו! אך ג'ולייטה הסבירה שהיא שיקרה לו כי לא רצתה שישפוט אותה לפי תוארה או כספה אלא לפי מה שהיא. איניגו וג'ולייטה המשיכו לרקוד ואיניגו היה מאושר כמו שלא היה מאושר מאז מות אביו. בסוף הם נפרדו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ‏Íñigo הוא שם ספרדי ממקור בסקי. בספר הושמטו הסימנים הדיאקריטיים מהאותיות, ובסרט נהגה השם בהתאם.
  1. ^ ויליאם גולדמן, "הנסיכה הקסומה", הוצאת כתר, 2013 פרק חמישי: ההכרזה, עמוד 139, "האציל הרג אותו מיד, ללא הזהרה. אבחת חרב, ולבו של דומינגו נקרע לגזרים.