ג'ף ברגמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ף ברגמן
Jeff Bergman
לידה 10 ביולי 1960 (בן 63)
פילדלפיה, פנסילבניה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1986 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת פיטסבורג עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'פרי "ג'ף" אלן ברגמן (בשם מלא באנגלית: Jeffrey Allen Bergman; נולד ב-10 ביולי 1960) הוא מדבב וקומיקאי יהודי אמריקאי. ידוע בעיקר בדיבוב של דמויות מהלוני טונס והיה המחליף הראשון של מל בלאנק בדיבוב באגס באני לאחר מותו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברגמן נולד ביולי 1960 בפילדלפיה ומילדותו החל לחקות ולדבב דמויות שונות. הוא הופיע בתוכנית של אד סאליבן בגיל 6 והוא למד באוניברסיטת פיטסבורג כשבמהלך לימודיו השמיע מספר חיקויים בערוצי רדיו כמו KDKA-TV. כמו כן נפגש עם המדבב מל בלאנק ב-1981 והציג לו את חיקויו. ברגמן טוען שבלאנק עזר לו מאוד להרוויח את התעודה כעבור השנתיים. הוא סיים את לימודיו בשנת 1983 וחיפש עבודה בסוכנות "William Morris Agency" בהוליווד.

רוב עבודתו של ברגמן החלה בדיבוב דמויות מהלוני טונס, איתם החל לעבוד ב-1986. בתחילה ניסה להתקבל לאולפני וורנר ללא הצלחה אך כשהקליט למפיקים את דיבובו הוא קיבל אהדה גדולה יותר. בגיל 29 קיבל את תפקיד המדבב של באגס באני, לאחר שמל בלאנק נפטר, בדיוק ביום הולדתו של ברגמן. במשך השנים הוא דיבב עוד דמויות של הלוני טונס ביניהם את דאפי דאק, אלמר פאד, טוויטי, פורקי פיג, סילבסטר החתול, פוגהורן לגהורן ועוד. ב-2003 קיבל פינה קבועה בסאטרדיי נייט לייב.

בהמשך דיבב גם את ג'ורג' סילוני (אב משפחת סילוני) בסרט משפחת סילוני: הסרט, את פרד קדמוני ממשפחת קדמוני בסרט "The Flintstones: On the Rocks" ודיבב בסרטים ובסדרות של איש משפחה, המופע של קליבלנד, אבא אמריקאי ועוד וכן במשחקי וידאו כמו סקיילנדרס ו-"Spyro". כמו כן, דיבב את פילסברי דאובוי.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ף ברגמן בוויקישיתוף