ג'וני בראבו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'וני בראבו
ג'וני בראבו
ג'וני בראבו
מבוסס על What a Cartoon! עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אנימציה, קומדיה
יוצרים ואן ברטיבל
ג'ף בנט
מיי וויטמן
טום קני
כותבים סת' מקפרלן עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי בוץ' הארטמן, רוברט אלוורז, John McIntyre, Kent Butterworth עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים לארי דרייק
ברנדה ואקרו
דוני אוסמונד
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 4
מספר פרקים 65
הפקה
חברת הפקה האנה-ברברה עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Cartoon Network עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק כ-30 דקות
שידור
רשת שידור Cartoon Network
רשת שידור בישראל Cartoon Network
ערוץ הילדים
תקופת שידור מקורית 7 ביולי 199727 באוגוסט 2004
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'וני בראבואנגלית: Johnny Bravo) היא סדרת אנימציה אמריקאית קומית שנוצרה על ידי ואן פרטיבל. הסדרה הופקה במקור עבור ערוץ Cartoon Network בין השנים 1999-1997, חודשה בשנת 2000 והסתיימה רשמית ב-2004. היא סדרת קומדיית מצבים שמיועדת גם לצעירים וגם למבוגרים.

בישראל הסדרה שודרה בערוץ Cartoon Network בחברות יס והוט בתחילת העשור הראשון של המאה ה-21, אולם בשנת 2005 הופסקו שידורי ערוץ Cartoon Network בהוט בשל בעיות בהסדרים הכספיים. הסדרה שודרה גם בערוץ הילדים עם תרגום לעברית.

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'וני בראבו: לג'וני יש מראה של ג'יימס דין וקול כשל אלביס פרסלי. הוא נרקיסיסט וטיפש בצורה קיצונית, תכונות אלה מובילות אותו לחוסר יכולת למשוך נשים. לג'וני כמה משפטים מאפיינים כגון "היא רוצה אותי" (She wants me) "היי מותק" (Hey honey). ג'וני נוהג לאמץ את שריריו על מנת להרשים נשים, מה שכלל אינו עוזר לו. ג'וני תמיד מרכיב את משקפי השמש השחורים שלו, עקב כך לא רואים את עיניו בכל הסדרה. בראיון שהעניק ואן פרטיבל ל-Cartoon Network סיפר כי שאב את השם ג'וני בראבו מפרק מהסדרה "חבורת בריידי". בפרק, חלומו של גרג בראדי להפוך להיות זמר כמעט מתגשם כאשר הוא נבחר על ידי מפיקי הקלטות לשיר תחת שם הבמה ג'וני בראבו.
  • באני בראבו: אמו של ג'וני. באני היא אם אוהבת בצורה קיצונית ומאוד מסורה לבנה, נראה כי יש לה עבר מסתורי וגדול ובפרקים מסוימים בסדרה מגלים כישרונות ופרטים מן העבר שלה. כמו בנה, גם היא אינה מורידה את משקפייה ומעולם לא ראו עקב זאת את עיניה. אף שהיא אוהבת את בנה מאוד היא לעיתים אינה מקשיבה לו עקב זלזול בגלל האינטליגנציה הנמוכה שלו. לא ידוע דבר על בעלה, אביו של ג'וני.
  • סוזי: סוזי היא ילדה בת 5, ג'ינג'ית, מהשכונה (לעיתים ג'וני קורא לה "ילדת שכנים קטנה"). פיקחית וקשקשנית מאוד. בהרבה פרקים ניתן לראות כי היא מאוהבת בג'וני מעל הראש. הוריה לא נראו מעולם אך נראה כי מקושרת לסלבריטאים רבים, כמו למשל באחד מן הפרקים נגלה כי פארה פוסט היא דודתה.
  • קארל: קארל הוא גאון מקומי וחנון, מאוד אינטליגנטי אך לפעמים מוזר וביישן. הוא הופיע לראשונה בסוף העונה הראשונה בעת שינויים שעשו בסדרה. נראה כי חברו היחידי הוא ג'וני למרות שג'וני לעיתים קרובות דוחה אותו. נראה כי בעבר קארל היה מציק לג'וני בתיכון מכיוון שהיה גבוה ממנו בהרבה באותו זמן. לפעמים קארל משתמש בג'וני למטרת הניסויים שלו.
  • פופס: פופס הוא בעלים של מסעדת צ'ילי מקומית וחמדן אשר יכול להיחשב כאביו המחליף של ג'וני. הוא לעיתים נותן לג'וני עצות אבהיות אשר לעיתים קרובות מתגלות כחסרות תועלת ולפעמים אף גורמות בעיות לג'וני. ארוחת הצ'ילי שלו עשויה מחומרים חשודים והוא מגיש אוכל אשר נעשה מחיות רבות כגון פנדות, כלבי ים ועיטמים ("נשר קירח"). כמו קארל, פופס הופיע לראשונה בעונה השנייה אחרי שינויים בסדרה.
  • מאסטר האמה: מאסטר האמה הוא מורה לאמנויות לחימה. ג'וני לומד אצלו אך תמיד נכשל בלימודי אמנויות הלחימה. כמו פופס וקארל גם מאסטר האמה נוסף לאחר שינויים בסדרה.
  • דוני אוסמונד: דוני הוא דמות מזערית, מופיע לעיתים רחוקות בפרקים אחדים. הוא נראה כמעודד ואופטימי מאוד עד לגבול הטיפשות. בהופעתו הראשונה הוא היה המטפלת של ג'וני. הדמות שלו היא ניגוד חד של ג'וני כשהוא רציני, מה שלעיתים גורם למתיחות ביניהם.
  • ילד הג'ונגל (עונה ראשונה): ילד הג'ונגל הוא ילד קטן עם כוח חזק בצורה קיצונית אשר חי בג'ונגל ומדבר עם חיות.

הופעות אורח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרה היו מספר רב של הופעות אורח של סלבריטאים אמריקאים, כגון: דון קנטוס, ג'סיקה בל, אלק בולדווין, לוק פרי, פארה פוסט, וינדילה קירסבום, אדם וסט, מיק ג'אגר, ריצ'רד סימונס, מיסטר טי, מארק המיל, שאקיל אוניל, סת' גרין, קורטיס ארמסטרונג, צ'אק די, ג'פרי טמבור וטיה קאררי.

הופעות אורח מפורסמות נוספות היו מהדמויות של חברת האנה-ברברה כגון: סקובי-דו, פרד פלינסטון, יוגי דב, הנץ הכחול והאקלברי האונד.

היה מתוכנן לצאת סרט לא מצויר לג'וני בראבו, לתפקיד הראשי לוהק "The Rock" (דוויין ג'ונסון). תאריך היציאה המתוכנן היה נובמבר 2006 אך מסיבה לא ידועה הפקת הסרט בוטלה.

מדבבים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות מקור הקול שחקנים אנגליים מדבבים בגרסה העברית
ג'וני בראבו ג'ף בנט
באני בראבו ברנדה ואקקארו
סוזי הקטנה מיי ויטמן
קרל טום קני
פופס לארי דרייק
מספר מייקל דורן

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'וני בראבו בוויקישיתוף