ג'רי האוסמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'רי האוסמן
Jerry Hausman
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 5 במאי 1946 (בן 77)
ויירטון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
מנחה לדוקטורט ג'יימס מירליס, ג'ון סטנטון פלמינג עריכת הנתון בוויקינתונים
מוסדות
תלמידי דוקטורט Manisha Padi, Harriet Orcutt Duleep, Glenn Sueyoshi, סאמר חאג' יחיא, Stephen Charles Figlewski, J. Mark Hou, Ruth A. Judson, מיטלי דאס, ריימונד סטיב הארטמן, William Stewart Krasker, David Alton Smith, Thomas Vincent Daula, Christopher John Palmer, Tomomi Kumagai, Vincent Hua-Cheng Chang, Maxim L. Pinkovskiy, רנדל ריצ'ארד ג'יהאן, ג'ון קים, Robert Bernard Hirsch, Nigel David Wilson, John L. Simpson, Kim S. Rueben, Steven Michael Bergantino, Robert Henry Baldwin, Sara Fisher Ellison, Fred Anthony Bellemore, John Kevin Berner, אן א. הול, Reed Hal Shuldiner, יה לואו, איזיאה אנרדרוז, ויטני ק. ניווי, מייקל ר. ויל, ג'פרי מק'קי-מייסון, ברוס ד. מייר, לסלי א. פפקה, לינדה דאטצ'ר לאורי, דייוויד ה. בג, גארי ברטלס, הלברט וייט, רוג'ר ה. גורדון, ג'ק פורטר, Yacine Aït-Sahalia, Andrew Samwick, Jeffrey R. Kling, טוד סיני, Amanda Ellen Kowalski, Matthew C. Harding, לינדה ט. בוי, Jason Abrevaya, פיאונה סקוט מורטון, Nicholas S. Souleles, מייקל גורדי, דניאל פ. קסלר, פול א. ראד עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • מדליית ג'ון בייטס קלארק (1985)
  • עמית החברה האקונומטרית (1979)
  • Clarivate Citation Laureates (2011)
  • מדליית פריש (1980)
  • מלגת מרשל
  • הרצאת פישר-שולץ
  • עמית מכובד של האגודה האמריקאית לכלכלה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'רי האוסמןאנגלית: Jerry Allen Hausman; נולד ב-5 במאי 1945) הוא כלכלן אמריקאי, מכהן כפרופסור במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס. הוא ידוע כמפתח מבחן האוסמן וקיבל מספר פרסים מדעיים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'רי האוסמן נולד בעיירה בוירג'יניה המערבית. בשנת 1968 הוא סיים בהצטיינות אוניברסיטת בראון ובהמשך עבר לאוניברסיטת אוקספורד בה סיים את הדוקטורט בשנת 1973. מאז הוא עובד במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס. במהלך עבודתו במכון הוא היה מנחה של עבודות דוקטורט רבות.

במהלך שנות ה-70 של המאה ה-20 הוא היה בין מובילי לפיתוח מבחן האוסמן שבודק את המובהקות של אומדן מול אומדן אלטרנטיבי. בהמשך הוא עבר בתחום התקשורת בו הוא עסק בתחום המונופולים, מיסוי ורגולציה. בין היתר הוא מונה למנהל מרכז לחקר כלכלת התקשות במכון בו הוא עובד.

בשנת 1985 הוענקה לו מדליית ג'ון בייטס קלארק.

העבודות האחרונות של האוסמן מתרכזות בתחום השפעת טכנולוגיות חדשות על מדד המחירים לצרכן ורגולציה בתחום התקשורת ואנרגיה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]