גרין (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גרין
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי גדעון קולירין
הופק בידי מרק רוזנבאום
תסריט גדעון קולירין
עריכה ציון אברהמיאן
שחקנים ראשיים יוסף שילוח
אביבה פז
פיטר פריישטדט
מוזיקה אריק רודיך
צילום יוסי ויין
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 1984
משך הקרנה 96 דקות
שפת הסרט עברית
תקציב 250,000 ‏$
הכנסות 3200 צופים בישראל
דף הסרט ב־IMDb

גרין הוא סרט קולנוע ישראלי משנת 1984 בכתיבתו ובימויו של גדעון קולירין, עם יוסף שילוח, אביבה פז ופיטר פריישטדט בתפקידים הראשיים.

העלילה היא על חוקר פרטי המחפש את האמת בדבר תעשיין הסוגר את מפעלו. חקירתו מביאה לגילויים לא צפויים ומפתיעים ומסתיימת באופן טראגי.

הסרט הוקרן בפסטיבל הסרטים הבינלאומי סן סבסטיאן אך בישראל קיבל ביקורות שליליות והורד מהאקרנים לאחר שבועיים.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אריה בן דרור (יוסף שילוח) הוא חוקר פרטי בן 50, לשעבר איש המוסד. הוא נאלץ לעזוב את המוסד בעקבות פעולה כושלת בפריז עליה פיקד "גרין". אריה חיפה עליו ונאלץ לעזוב את המוסד בעוד שגרין התקדם בתפקידים.

אריה מקבל בקשה ממר פלדי (גיורא שמאי) לחקור בעל מפעל טקסטיל שמבקש לסגור את המפעל.

אלכס ברנע (פיטר פריישטט) הוא בעל מפעל טקסטיל גדול בעיירת הפיתוח "משעולים". כל אנשי העיירה עובדים במפעל ויוצאים להפגנות נגד סגירת המפעל ובראשם ראש המועצה הצעיר והנאה אבניאל קינן (עמוס לביא). אבניאל בן ה-25 מנהל רומן אינטימי עם רחל ברנע (אביבה פז) בת ה-40, אשתו של אלכס.

אלכס ומנכ"ל המפעל בראון (רולף ברין) אינם מרוצים מחקירותיו של אריה ושולחים את העבריינים בן דוד (מושון אלבוחר) ומורי (יונתן צ'רצ'י) לאיים עליו אבל הוא מתגבר עליהם. הוא מבקש מידידו לשעבר אלפנדרי (ג'וקי ארקין) לעזור לו אבל הוא מסרב. רק ידידו הקוקסינל (ישראל גוריון) מסכים לעזור לו במעקבים אחרי אלכס ובראון.

בינתיים מכיר אריה את רחל ומתחיל ביניהם סיפור אהבה רומנטי ואירוטי והיא מודיעה לאבניאל על הפסקת יחסיהם.

אבניאל טוען שאיום הסגירה של אלכס הוא רק כדי לקבל סובסידיה מהממשלה. הוא מבקש ממנו גם לברר במוסד היתומים "בית דינהל" בו גדל, מי הוריו. אריה נתקל בסירוב של מנהל הבית (לואיס רוזנברג) לגלות לו פרטים. שני העבריינים מצליחים לשרוף את אגף המסמכים של בית היתומים.

קצין המשטרה אבני (אילן דר) ידידו של אריה, מבטיח לו לחקור את העניין ב"בית דינהל" ומגלה שהיה שם אונס של בת 15 וכי מהאונס הזה נולד ילד שגדל במוסד. הוא מוסר לאריה את תמונת הנאנסת ומתברר לתדהמתו שזו רחל.

לאריה ידוע שהחוקר הפרטי ארז ירושלמי (חיים שנער) גם כן ניהל חקירה בנושא ונפטר כעבור זמן קצר מהתקף לב. הוא מבקר את אלמנתו סוניה (פנינה פורטר) ומוצא בדירתה תמונה ישנה של רחל משחקת עם ילד שברור שהוא אבניאל.

רחל מספרת לו על האונס וכי נאמר לה שהבן שנולד נפטר אחר כך. הוא מעמת אותה עם האמת המרה והיא נדהמת. מסתבר לה שניהלה יחסים של גילוי עריות עם בנה. היא לא עומדת בזה ומתאבדת.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
יוסף שילוח אריה בן דרור חוקר פרטי
אביבה פז רחל ברנע
פיטר פריישטדט אלכס ברנע
רולף ברין בראון מנכ"ל המפעל
אילן דר אבני קצין משטרה
ישראל גוריון קוקסינל
עמוס לביא אבניאל קינן
ג'וקי ארקין אלפי עבריין
יונתן צ'רצ'י מורי עבריין
מושון אלבוחר בן דוד עבריין
יוסי יבלונקה ברמן
חיים שנער ארז ירושלמי חוקר פרטי
פנינה פורטר סוניה ירושלמי אשתו של ארז
גיורא שמאי פלדי
לואיס רוזנברג מנהל בית יתומים

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]