האביר האבירי באגס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האביר האבירי באגס
Knighty Knight Bugs
בימוי פריץ פרילינג
הופק בידי John W. Burton עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט וורן פוסטר עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה טרג בראון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים מל בלאנק
מדבבים מל בלאנק עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מילט פרנקלין עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה האחים וורנר, Warner Bros. Pictures עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 23 באוגוסט 1958
משך הקרנה 7 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה אנימציה
פרסים פרס אוסקר לסרט המונפש הקצר הטוב ביותר (John W. Burton) עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האביר האבירי באגס (באנגלית: Knighty Knight Bugs) הוא סרט קצר מונפש של האחים וורנר משנת 1958, אשר בוים על ידי פריץ פרילינג והוא נכלל בסדרת "לוני טונס".[1] הסרט הופץ ב-23 באוגוסט 1958, ומככבים בו באגס באני ויוסמיטי סאם.[2]

סרט זה הוא הסרט המונפש היחיד של באגס באני שזכה בפרס אוסקר לסרט המונפש הקצר הטוב ביותר, אשר הוענק בשנת 1959.[3] הסרט הקצר נכלל מאוחר יותר בסרט האוסף מ-1981, "לוני טונס: הסרט המטורף מטורף של באגס באני".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המלך ארתור יושב עם אבירי השולחן העגול שלו, ומדבר על זמנים קשים שפקדו את הממלכה מאז שהאביר השחור גנב את החרב המזמרת. הוא מבקש מהאבירים שלו - ביניהם סר אוסיס מהכבד וסר לוין בקר - מתנדב שיחזיר את החרב. האבירים מתלוננים שלאביר השחור יש דרקון נושף אש ששומר על החרב והוא בלתי מנוצח. המלך ארתור דורש בכעס לדעת אם כל האבירים פחדנים, ונחרד כשהוא שומע קרקורים ורואה את נוצות התרנגולת עפות. באגס, לבוש כמו ליצן חצר, רוקד פנימה ואומר למלך ארתור ש"רק טיפש" יהיה משוגע מספיק כדי ללכת אחרי החרב המזמרת. המלך מסכים, ואומר לבאגס שהוא צריך לקבל את החרב המזמרת, אחרת פניו מונחים על המדף; נשרף על המוקד וראשו נערף. באגים מפסיקים לצחוק ומתחילים לבכות.

בטירתו של האביר השחור - שמוצג כיוסמיטי סאם לבוש בשריון שחור - יש דרקון נושף אש ששייך לסם, אבל הדרקון ירד עם קור מכך שהוא מאפשר לאש שלו לרדת, וכך, נוטה להתקפי התעטשות, מה שגורם לסילוני להבה לירות מנחיריו. סם מאכיל את הדרקון קצת פחם כדי לתדלק את האש הפנימית של הדרקון, ואז חוזר לנמנם על הכיסא שלו. באגס מתגנב לטירה, חולף על פני סם והדרקון ואל החזה שבו הוא שולף את החרב המזמרת. הוא תוהה בגלוי מדוע היא נקראת "חרב מזמרת" ומגלה מתי היא מתחילה לרטוט, להשמיע קולות כמו מסור מוזיקלי, לצלילי " להתכרבל קצת יותר מקרוב, אהובתי". סם מתעורר ורודף אחרי באגס, אבל באגס טורק את הדלת בפניו של סם, מה שגורם לשריון שלו ליפול. לאחר מכן סם מעיר את הדרקון, אשר מבלי להתכוון נושם עליו אש.

באגס רץ מחוץ לטירה, נרדף על ידי סם על הדרקון. באגס נכנס לבור, וסם מחליק מהדרקון כשהוא מנסה לעצור. באגס רץ בחזרה לטירה ומעלה את הגשר כשסם מתקרב, מה שגורם לסם ליפול לתוך החפיר. כאשר סם דורש מבאגס להוריד את הגשר, באגס מוריד אותו ישר על ראשו של סם, שצועק בקול עמום להרים אותו בחזרה. לאחר מכן סאם משתמש בדרקון כדי למשוך בליסטראות למקומה, עולה עליה ומשגר את עצמו לטירה, אך מפספס את החלון שממנו באגס מסתכל, משטח את החזית שלו. לאחר מכן, סם לאס חבל סביב אחד מקרבות הטירה, אך כשהוא מטפס למעלה, באגס מכה את סם בראשו עם פטיש, מה שגורם לסם להחליק במורד החבל מחוץ לשריון שלו.

במחשבה שהשטח נקי, באגס חומק מהטירה. סם והדרקון שלו מוסתרים מאחורי סלע שמחכה לבאגס, אבל הדרקון מתעטש על סם שוב, מתריע בפני באגס על נוכחותם. לאחר מכן באגס רץ בחזרה לטירה, ואחריו סם והדרקון (שעוצר לזמן קצר כדי להתעטש שוב). באגס רץ לחדר, סם והדרקון עוקבים אחריו, ואז באגס מתגנב החוצה ונועלת את הדלת למה שמוצג כעת כמחסן חומרי נפץ. מוקף בכל מיני חומרי נפץ, סם מנסה למנוע מהדרקון להתעטש שוב. בעוד באגס מתרחק מהטירה, הדרקון מתעטש, והמגדל, סם והדרקון עפים כלפי מעלה לעבר הירח בעוד שסם אומר "דרקונים הם עם מטופש". באגס מנופף לשלום ואומר: "להתראות לך". החרב המזמרת קולטת את זה ומתחילה לזמזם את "להתראות לך" בזמן שבאגס הולך לדרכו.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

Knighty Knight Bugs הוא הסרטון היחיד של לוני טונס שזכה בפרס האוסקר לסרט האנימציה הקצר הטוב ביותר בשנת 1959. בכך, הוא ניצח את הסרטים המצוירים 'פול בוניאן' של אולפני וולט דיסני ו- Sidney's Family Tree של חברת Terrytoons.[4] זו היה הסרטון השלישית המועמדת לאוסקר של באגס באני, אחרי ארנב פראי ב -1941 [5] וציד הארנבים של היוואטה ב -1942.[6] האוסקר הוענק לג'ון וו. ברטון, מפיק הסרט המצויר הזה.

בפרק של עלילות טייני טון "Who Bopped Bugs Bunny?", הזכייה באוסקר של Knighty Knight Bugs היא נקודת עלילה מרכזית. אשר שיקף את האובדן האמיתי של הסרטון הקצר של חברת טריטונס בטקס פרסי האוסקר, דמות בשם ספי "סלאפי" סטנלי (פארודיה על "סילי" סידני, כאן דובב על ידי ג'ונתן וינטרס) הובסה עבור פרס שלוסקאר. כתוצאה מכך, סטנלי בז לתעשיית הקולנוע האמריקאית ועבר לצרפת, שם למרות הפיכתו לכוכב לאומי עדיין טיפה טינה מרה לבאגס, שהגיעה לשיאה בעלילת הפרק.

אזכור בסרטונים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הביטוי "Sir Loin of Beef" שימש בפרודית Bugs Bunny Rabbit Hood על ידי באגס כדי לרמות את השריף הפתי מנוטינגהאם.
  • הביטוי "סר אוסיס מהכבד" שימש בפארודיה של באגס באני Knight-mare Hare.
  • הגאג על דרקון נושם אש מטומטם שימש גם ב- Knight-mare Hare ובסדרה המצוירת הזעפן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Beck, Jerry; Friedwald, Will (1989). Looney Tunes and Merrie Melodies: A Complete Illustrated Guide to the Warner Bros. Cartoons. Henry Holt and Co. p. 309. ISBN 0-8050-0894-2.
  2. ^ Lenburg, Jeff (1999). The Encyclopedia of Animated Cartoons. Checkmark Books. pp. 60–62. ISBN 0-8160-3831-7. נבדק ב-6 ביוני 2020. {{cite book}}: (עזרה)
  3. ^ "1958 Academy Awards". נבדק ב-2007-09-20.
  4. ^ "1958 academy awards". נבדק ב-2007-09-20.
  5. ^ "1940 Academy Awards". נבדק ב-2007-09-20.
  6. ^ "1941 Academy Awards". נבדק ב-2007-09-20.