לוני טונס: הסרט המטורף מטורף של באגס באני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לוני טונס: הסרט המטורף מטורף של באגס באני
Friz Freleng's Looney Looney Looney Bugs Bunny Movie
בימוי פריץ פרילינג
הופק בידי פריץ פרילינג
תסריט ג'ון וו. דון
דייוויד דאטיג'
פריץ פרילינג
מדבבים מל בלאנק
ג'ון פוראי
פרנק ולקר
סטן פריברג
פרנק נלסון
מוזיקה רוברט ג'יי וולש עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה האחים וורנר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 20 בנובמבר 1981
משך הקרנה 79 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט קודם באגס באני במרדף בדרכים עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא 1001 סיפורי באגס באני עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לוני טונס: הסרט המטורף מטורף של באגס באניאנגלית: Friz Freleng's Looney Looney Looney Bugs Bunny Movie) הוא סרט לוני טונס משנת 1981. זהו לקט של סרטונים קלאסיים של לוני טונס מבית היוצר של האחים וורנר. הסרט מורכב מסרטונים קצרים שמשולבים עם קטעי קישור ויוצרים עלילה, והם בכיכובו של באגס באני.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתחיל בהקרנת הסרטון זוכה האוסקר משנת 1958 האביר האבירי באגס לפני כותרות הפתיחה. לאחר מכן באגס מספר איך לוני טונס ומרי מלודיס נולדו והחליפו את קומדיות הסלאפסטיק. ואז הוא מציג לנו איש קטן רגזן וחם מזג בשם יוסמיטי סאם.

מערכה ראשונה: השטן מחכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוסמיטי סאם מחזר אחרי סבתא על מנת שיוכל לבצע תוכניות נוראיות עם 50 מיליון הדולר שיקבל, אולם באגס שומע זאת ומונע מסם להשיג את הכסף שהוא התחפש למחזר צרפתי ומיד לאחר מכן גם לסבתא עצמה. בסוף, סם מת כאשר באגס זורק עליו כספת ומגיע לגיהנום. השטן הציע לו עסקה ונתן לו הזדמנות נוספת לחיות בתנאי שיביא מישהו במקומו. סם מסכים לעסקה ונכשל בכל פעם להרוג את באגס. למרות הכישלונות השטן החליט לתת לו הזדמנות אחרונה, אך סם סירב והחליט להישאר בגיהנום.

מערכה שנייה: העולם התחתון[עריכת קוד מקור | עריכה]

באגס באני מסביר על שוטרים וגנבים ועל סרטי הגנגסטרים. במערכה השנייה, ישנם 3 סרטונים המוקדשים לדמות הגנגסטרית, רוקי.

מיד כאשר נהפך לבלש משטרתי (עם הקוד "הסוכן מס"), באגס נתפס בידי רוקי והכנופיה שלו, אשר ניסו להטביע אותו. באגס הצליח לצאת מהמים והתפרץ למסיבת יום ההולדת של רוקי בלילה בתור נערת שעשועים. רוקי גילה שזאת תחפושת ויחד עם מאגסי רדף אחרי באגס אל מפעל לדגני בוקר, שם באגס לכד את שניהם באמצעות מכונות המפעל לדגני בוקר. לאחר מכן בבית המשפט, תודות לעורך דינו המפוקפק של רוקי, הכנופיה שוחררה.

לבאגס היו בעיות למצוא את מחבואו החדש של רוקי עד שמתגלה על ביצת הזהב של החקלאי פורקי פיג, אשר הוטלה בידי דאפי דאק. כאשר קראו זאת, רוקי ואנשיו תפסו את דאפי ופקדו עליו להטיל עבורם ביצת זהב. הוא עשה זאת לאחר שרוקי ירה בראשו, ואז הוא נאלץ להטיל ביצי זהב נוספות לקרטוני הביצים. באגס והמשטרה הגיעו ועצרו את הכנופיה של רוקי. אולם נאלצו לשחרר את רוקי פעם נוספת.

רוקי אז חטף את הציפור טוויטי והחזיק אותו בשביל כופר, ובאגס מינה את סילבסטר החתול כדי למצוא את טוויטי והצמיד לו תג בחזהו, דבר אשר הכאיב לו. החתול מצא את טוויטי במחבואו של רוקי. לאחר מספר ניסיונות כושלים, הצליח סילבסטר לשחרר את טוויטי, המשטרה הגיעה והקיפה את מחבואו של רוקי. סילבסטר הוכתר כגיבור אשר הציל את טוויטי, ובאגס הביא את רוקי למשפט, ובאגס הביא את רוקי ומאגסי לכלא (וגם הוא נעצר) מפני ששכח את המפתחות לאזיקים.

מערכה שלישית: פרסי האוסוולד[עריכת קוד מקור | עריכה]

במערכה השלישית ואחרונה, באגס מציג את טקס פרסי האוסוולד, טקס פרסים אשר נוצר על ידי פריץ בשביל הדמויות המצוירות. הוא מגיש את הטקס בעצמו, מכריז על המועמדים - הזאב משלושה חזירונים נגנים, טוויטי וסילבסטר בסרט ציפורים אנונימיות והוא עצמו בסרט ארנב זינק מגובה רב. בסרטו של באגס, דאפי העיר ליוסמיטי וסם אמר לו לשתוק וגם סבתא כעסה על דאפי. לאחר הסרטון של טוויטי וסילבסטר, קלארנס חטף את טוויטי וסילבסטר וסבתא החזירו אותו. בינתיים דאפי מקטר מדוע הוא לא מועמד לפרס. כאשר באגס זכה בפרס, דאפי אתגר אותו לתחרות כישרונות. באגס נהיה לחביב הקהל, אולם דאפי נאלץ לפוצץ את עצמו. לבסוף דאפי בתור רוח ניצח ובאגס נותן לו את הפרס ואז דאפי מגיב "זה מראה לכם, שצריך "להיהרג" על מנת לקבל פרס אוסוולד בעיר הזאת".

"זה הכל חברים!"[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר הסרט, באגס אומר את המשפט "זה הכל חברים!", אולם פורקי אמר לו שזו השורה שלו. באגס הרשה לו להגיד לו, אולם הסרט נגמר לפני שפורקי הצליח להגיד את המשפט.

מדבבים בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אוהד שחר - באגס באני / כתב
  • אבי פניני - דאפי דאק / חזיר
  • שמעון כהן - יוסמיטי סאם / אוגוסט טרייט / אוהרה / ברווז צהוב (קול חלופי) / כתב
  • איציק סיידוף - פורקי פיג / מלך / קלנסי / ניק / חזיר
  • יוני חן - סילבסטר / רוקי / השטן / אביר / אליוט נס / עורך דין / משרת / חזיר / זאב / חתולים מהאגודה לגמילה מציפורים / שדרן רדיו
  • ענת וקסמן - טוויטי / סבתא
  • מיכה אוזין סליאן - פפה לה פיו / מאגסי / קריינות / אביר / ברווז צהוב / שוטר / ראש עיירה / שדרן טלוויזיה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]